Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسانس استوایی و هفت میوه چیست؟ کاربرد، ویژگی ها و قیمت خرید

اسانس استوایی و هفت میوه یکی از محصولات فرآوری شده میوه های تازه گرمسیری است. ازمیوه های درجه یک برای تهیه اسانس استفاده می شود. پس از برداشت، میوه ها به صورت درجه ۱ و ۲ از هم جدا می شوند. محصول با کیفیت بالا برای مصرف تازه خوری و همچنین برای تهیه کنسانتره طبیعی و اسانس های میوه ای قرار می گیرد. در فرایند تولید اسانس طبیعی، برخی از مواد نگهدارنده شیمیایی استفاده می شود. به همین دلیل باعث افزایش ماندگاری اسانس ها و کنسانتره های طبیعی در بازار می شود.

میوه گرمسیری چیست؟

برخی از میوه های گرمسیری به طور گسترده ای در سراسر جهان شناخته شده می شوند. انار، آناناس، گواوا، میوه های ستاره ای،  انبه، پاپایا، آووکادو، موز، کیوی، خرما و میوه های شور برخی از بهترین نمونه های شناخته شده هستند.

در واقع موز یکی از میوه های پرفروش در جهان است، به دلیل سهولت کشت، برداشت و حمل و نقل بسیاری از این میوه ها، از طریق عرضه مداوم میوه ها از مناطق استوایی، در طول سال در بازارهای بزرگ موجود است. دیگر ارقام میوه گرمسیری ناشناخته ترند. اگرچه در برخی مناطق جهان محبوب هستند، اما ممکن است در مناطق دیگر کمتر آن را بشناسند.

برخی از نمونه های مبهم عبارتند از: قندی، جک فروت، پنجه، سوروس، چرمویا، سیب قندی، دوریان، آکرولاس، میمی، آکی، میوه نان، لیسه، رامبوتان و ترنج است. برخی از این میوه ها مانند جک فروت و دوریان، به خاطر بوی قوی و طعم شان بدنام هستند و ولی برخی دیگر مانند ترنجبین، لیسه و چرمویا کاملاً خوشمزه هستند، ولی پرورش آن ها دشوار است.

انواع میوه های استوایی

  • میوه بلوبری
  • میوه کرنبری
  • میوه پاپایا
  • میوه پوملو
  • میوه آناناس
  • میوه نارگیل
  • میوه زنجبیل
  • میوه آلوورا

اسانس میوه های استوایی از آن نظر پرطرفدار و پرفروش هستند که در مقایسه با سایر اسانس ها ی دیگر دارای طعم شیرین و شکری است.از این رو اسانس های نوعی شیرین کننده محسوب می شود و در ساخت انواع مختلف بیسکویت و انواع آب میوه ها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش اسانس های میوه های گرمسیری به صورت فله ای را می توان با قیمت ارزان تری نسبت به سایر بسته بندی ها در اختیار مشتریان قرار بگیرد. اگر شما یک مشتری اسانس میوه گرمسیری هستید، ما توصیه می کنیم پس از تجزیه و تحلیل و ارزیابی کیفیت ها و همچنین ارزیابی قیمت ها اقدام به خرید نهایی کنید.

ویژگی های میوه های گرمسیری

میوه های گرمسیری بهم یوه هایی گفته می شود که از مناطقی با آب و هوای گرمسیری یا نیمه گرمسیری  آمده باشد.آنها نمی توانند درجه حرارت زیر ۴ درجه سانتی گراد در طول دوره رشد خود را تحمل کنند.

انبه، میوه نمادین هند، در صدر میوه های عجیب و شگفت انگیز قرار دارد، با انواع مختلف آن و معطر، شیرین یا کم ترش است و به رنگ زعفرانی است و میوهای غنی و سرشار از ریزمغذی های مفید است. آناناس شیرین و قابض است و در اوج بلوغ برداشت می شود و سبک وزن است و از لحاظ بافتی خیلی الیافی نیست. سرانجام لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است و طعم ترشی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است. این میوه دارای عطر دلنشینی نیز است.

اسانس استوایی و یا هفت میوه با توجه به عطر زیاد و طعم شیرین آن بسیار پرطرفدار باشد. میوه های استوایی در ایران یافت نمی شود. انسان ذاتا دوست دارد ، انواع طعم های مختلف را امتحان کند.

این اسانس ، باعث می شود تا طعم دهنده ها را از دورترین نقاط دنیا امتحان کنید. این اسانس با عطر و طعم شکری آن مناسب است تا در ژله ها، کیک ها و شیرینی جات می باشد.همچنین در تولید تنقلاتی مانند پاستیل، آبمیوه هاو…کاربرد دارد.

اسانس استوایی یا اسانس هفت میوه چیست ؟

اسانس استوایی یا هفت میوه یک ترکیب معطر است که در بسیاری از میوه  های مختلف یافت می شود. اسانس ها با مواد شیمیایی مخلوط می شوند. آنها طعم و عطر قوی دارند. اسانس استوایی یا هفت میوه در حضور هوا تبخیر می شود. برای جلوگیری از این امر به آن روغن های فرار و استری می افزایند. اسانس های مختلف در دسته خوراکی و غیر خوراکی قرار دارند.

مواد مورد استفاده در اسانس های خوراکی یا غیر خوراکی با هم متفاوت هستند. ما ترکیبات شیمیایی را برای ماندگاری آنها اضافه می کنیم. اسانس های خوراکی برای بدن انسان بی ضرر هستند و خطری برای شما ایجاد نمی کند.

کاربرد اسانس استوایی

  • تولید آبمیوه
  • تولید شیرینی
  • انواع نوشیدنی
  • تولید آدامس
  • تولید آب نبات
  • و…

طعم های مختلف را می توان در ساخت و یا ایجاد رایحه اسانس استوایی استفاده کرد و تولید کنندگان اسانس با توجه به سلیقه مشتریان خود از طعم های متفاوتی در تولید اسانس استوایی استفاده می کنند. با این حال، طعم دهنده های ثابت این اسانس معمولاً شامل آناناس، انبه، پاپایا و پشن فروت است. بسته به سلیقه مصرف کننده می توان طعم های موز، نارگیل، دراگون فروت یا آکای یا هرنوع میوه دیگری را می توان به این مجموع معرفی کرد. اسانس استوایی کاربردهای گسترده ای در آماده سازی انواع مختلف مواد خوراکی از جمله آب نبات ، نوشیدنی ها ، آدامس ، ژله ، کیک ، شیرینی ، بیسکویت ، آبمیوه و ….دارد.

خرید اسانس استوایی

خرید اسانس استوایی یا هفت میوه یک خرید به یاد ماندنی و خوشمزه برای شما است. برای خرید یک اسانس با کیفیت و اصل نباید به هر فروشگاهی بروید ، سعی کنی دبه مراکز خرید معتبر مراجعه کنید و از برند های شناخته شده خرید کنید.

اسانس ها را می توان به صورت پودر و مایع در بازار خریداری کرد. نوع غیر خوراکی آن در ساخت کرم ها، انواع خوشبو کننده ها ،عطرها، لوازم آرایشی استفاده کرد. ایران به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان میوه ها تازه در سطح جهان به شمار می رود. اما کشاورزی آن به دلیل نوع منطقه قادر به کشت برخی ازمیوه ها نیست. برخی از میوه های گرمسیری عبارتند از بلوبری، پاپایا، نارگیل، آناناس و آلوئه ورا. اسانس تهیه شده از میوه های گرمسیری بسیار شیرین است، زیرا در فرایند اسانس گیری این میوه ها از شکر استفاده می شود.

ویژگی اسانس استوایی

  • معطر با بوی قوی
  • طعم شیرین
  • دارای ترکیبات آروماتیک

 

قیمت اسانس میوه های استوایی

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مرکبات ومیوه جات در جهان است و سالانه مقدار زیادی میوه و مرکبات به کشورهای همسایه صادر می کند که باعث شده ایران به یکی از بزرگترین صادرکنندگان میوه تبدیل شود. کیفیت و مرغوبیت میوه های تولیدی کشور ایران، یکی ازشاخص های معروف و شناخته شده دیگر این کشور در زمینه میوه جات است.

خواص اسانس استوایی

  • بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب
  • خواص درمانی برای خانم‌های باردار و شیرده
  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی از انواع سرطان
  • محافظت از بدن در برابر سکته‌های قلبی و مغزی
  • جلوگیری از وبا
  • درمان یبوست
  • دفع سنگ کلیه
  • ضدعفونی کننده دستگاه گوارش و دستگاه تنفس
  • رشد مو و جلوگیری از ریزش آن

وقتی صحبت از میوه های استوایی می شود، به غیر از موز و نارگیل یاد چه چیزی می افتید؟ تنوع میوه های گرمسیری آنقدر زیاد است که احتمالا همه با آن ها آشنا نیستیم.

در سال های اخیر برخی از میوه های مختلف گرمسیری از طریق رسانه ها و واردات بسیار محدود وارد بازار ایران شده اند و با آن ها آشنا شده اند.خواص پاپایا برای سلامتی، پوست و موها آنقدرزیاد است که اگر این میوه در ایران به راحتی و به وفور در دسترس بود، دوست داشتید آن را هر چهار فصل آن را امتحان کنید. ازفواید پاپایا می توان به کنترل وزن و فشار خون بالا و حتی جلوگیری از دیابت اشاره کرد.

موز میوه ای بسیار سالم و خوشمزه است. این میوه حاوی ویتامین های مغذی و ضروری است که مزایایی زیادی برای هضم غذا، فعالیت قلب و کاهش وزن دارد. هر موز حاوی بیش از ۱۰۵ کالری دارد، موز بسیار کم پروتئین و تقریباً بدون چربی است.

این اسانس در صنایع غذایی و نوشیدنی های مختلف، انواع خوراکی ها، ،دلستروماالشعیرها و….. انواع کرم ها، لوسیون ها و شامپوها مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مطالعه بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا