Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص اسانس به چیست؟ ویژگی ها، موارد مصرف و قیمت خرید

اسانس به از گیاهی که به نام به معروف است استخراج می شود. این گیاه با اصطلاح علمی «Cydonia Oblonga» دارای گوشت کرکی و طعم گس و مایل به ترشی است. گیاه  به گیاهی از جنس سرخیان است که متعلق به سازمان سیب هایی است که برگ های آن ها در پشت مودار است. پخته شده این میوه می تواند بسیار خوشمزه و درجه یک باشد و به عنوان مربا استفاده می شود. این گیاه به طور گسترده ای در چین، ترکیه، آرژانتین و نیوزیلند رشد می کند.

در ایران استان های فارس، اصفهان، کرمان و اردبیل به ترتیب تولیدکنندگان اصلی این میوه هستند. رایحه  پربار این گیاه توسط تقطیر استخراج می شود. طعم این اسانس مایل به ترش است و خواص شفا بخش زیادی دارد. با وجود مواد کم کالری آن، اسانس سرشار از فیبر است. همچنین دارای چربی های اشباع، سدیم و کلسترول کم است و گزینه خوبی برای سلامتی و کمک به سیستم ایمنی است.

میوه به چیست؟

به  بومی غرب آسیا است. به یک درختچه یا درخت کوچک است .درختان کوچک درختچه های بسیار سازگار، با نگهداری کم و مقاوم در برابرسرما هستند و به ندرت به کود نیاز دارند. این درختان  درخاک های سنگین و مرطوب رشد بهتری دارند. آب یاری عمیق روزانه در طول ماه های گرم تابستان برای تولید میوه مفید است. با توجه به این که این گیاه متعلق به خانواده گل سرخ است، ازآنها برای مربا، مواد نگهدارنده وژله استفاده می کنند . میوه را می توان برای چند هفته در یخچال نگهداری کرد.

به میوه ای زرد که شباهت زیادی به  گلابی دارد. این میوه  کم کالری است، بنابراین ۱۰۰ گرم میوه به تازه ، دارای ۵۷ کالری دارد. همچنین به یک میوه اسیدی است و حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است. همچنین در این اسانس ترکیباتی مانند فورفورال، لیمونن، لینالول، وومیفولیول، بتا-یوین و .. است. ترکیبی در اسانس روغنی وجود دارد که می تواند به سرطان زاها متصل شود که لایه موکوس را از بیماری التهابی محافظت می کند . اسانس به یک ترکیب آلی  است که به صورت مایع وجود دارد. ازآن ها برای تهیه کیک های مناسب برای مصرف استفاده می شوند که از بستنی، مربا، چای، نوشیدنی، ژله تشکیل شده اند. همچنین از اسانس به در انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی مانند انواع لوازم آرایشی، دستمال های مرطوب و دستمال کاغذی، صابون ها، رژ لب ها، کرم ها استفاده می شود.

موارد مصرف اسانس به

اسانس میوه به به طور گسترده درصنایع شیرینی سازی و صنایع غذایی برای طعم دادن به انواع مختلف بیسکویت، تنقلات وکلوچه ها استفاده می شود.

این اسانس به شکل ویژه ای در صنایع بهداشتی و آرایشی، در ساخت لوسیون ها و کرم ها برای پوست و در ژل های مو استفاده می شود.

این اسانس در صنعت عطر به دلیل عطر معطر آن استفاده می شود.

خرید اسانس به

این اسانس به صورت گسترده در صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه اسانس باکیفیت و خالص و اصل از فروشگاه های معتیر و برند های شناخته شده خرید کنید.

ویژگی اسانس به

  • آنتی اکسیدان طبیعی
  • دارای ترکیبات آروماتیک
  • خواص ضد سرطان

کاربرد اسانس به

  • استفاده در انواع انواع دسرهای خوراکی
  • استفاده در انواع نوشیدنی‌ها
  • استفاده در صنایع بهداشتی و آرایشی مانند محلول‌های آرایشی و بهداشتی و کرم‌ها
  • استفاده در تولید محصولات زیست پزشکی

طبع به در طب سنتی

در طبع سنتی برای به، گرم و معتدل است. این امر باعث شد که تقریباً همه افراد از هر طبعی از خواص آن استفاده کنند. در کتب طب سنتی خواص بیشماری برای به اشاره شده است. در طب سنتی، از دانه به عنوان یک داروی شفا بخش یاد شده است. این دانه ها برخلاف میوه هایش دارای طبیعتی سرد و تراست. در ادامه در مورد خواص اسانس به نکات زیر اشاره کرد.

خواص اسانس به در بهبود عملکرد گوارشی

در حالی در طب سنتی ایران صدها سال است که از به برای حل مشکلات گوارشی استفاده می شود.

تحقیقات اخیر توانسته است خواص این گیاه را در این زمینه ثابت کند. در واقع نشان داده شده است که در حفاظت از بافت روده از مشکلات مختلف گوارشی از جمله بیماری های التهابی روده و کولیت اولسروز موثر است.

فواید به در درمان زخم معده

علاوه بر خواص به ، در بهبود عملکرد دستگاه گوارش، از این میوه به عنوان یکی از غذاهای مفید و قدرتمند در بهبود زخم معده ذکر شده است. به همین دلیل لازم است افراد مصرف روزانه  به را در برنامه خود قرار دهند. استفاده از این اسانس به  معده را نرم می کند و باعث فعالیت گوارشی بهبود می بخشد.

بهبود عملکرد سیستم قلب عروقی

در واقع، آن را بسیار غنی از آنتوسیانین ها و فلاونول ها، اسیدهای کلروژنیک، ، همراه با کاتچین ها و پرو آنتوسیانیدین ها است. دراین راستا مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف سیب و گیلاس در کنار به می تواند فشار خون شما را کاهش یا تثبیت کند. با توجه به اینکه فشار خون به عنوان یکی از مهمترین دلایل بیماری قلبی شناخته می شود.

واکنش‌های آلرژیک

خواص به از دیرباز به خاطر توانایی شان در کنترل واکنش های حساسیت زا شناخته شده اند. عصاره این میوه اگر چه به عنوان مرطوب کننده یا ژل بر روی پوست استفاده می شود، اما می تواند برای درماتیت آتوپیک و بیماری های پوستی مشابه مفید باشد. سطح ویتامین C هم چنین به کنترل التهاب و بهبود سلامت پوست  کمک می کند و از واکنش های آلرژیک جلوگیری می کند.

پیشگیری از بروز انواع سرطان

خواص میوه  به می تواند یک کلید حیاتی برای سلامت انسان باشد. در همین حال، مصرف سبزیجات و میوه ها، با داشتن مقدار قایبل توجهی آنتی اکسیدان، می تواند خطر ابتلا به اکثر سرطان ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

در واقع، مصرف این میوه می تواند به شما کمک کند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کنید و سلول ها را از آسیبی که می توانند ایجاد کنند محافظت کنید.

بهبود مشکلات بینایی

ازگیاهان در طب سنتی برای قرن ها برای مقابله با بیماری های مرتبط با چشم استفاده می کنند. امروزه خواص به  توسط برخی مطالعات تأیید شد و در رژیم غذایی بسیاری افراد معرفی شده است. در واقع علاوه بر بهبود بینایی و وضوح دید ،ابتلابه بیماری های چشم را کاهش دهد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

واضح است مواد معدنی و ویتامین ها دراسانس به، باعث به وجود آمدن خواص خاص در این اسانس شده است. این میوه دارای مقادیر بالایی از ویتامین C است. مصرف هر روز این میوه به تنهایی می تواند ۱/۴ ویتامین c مورد نیاز بدن تامین کند.

علاوه بر این، به دارای مقادیر ویتامین آ و ب است.

مواد معدنی که بافت این میوه را تشکیل می دهند شامل مقادیری آهن، پتاسیم، سلنیوم، منیزیم، مس و روی است که ممکن است در تامین خواسته های روزانه بدن بسیار موثرباشد.

خواص ضد التهاب

همانطور که بیان شد، میوه به دارای مقدار زیادی ویتامین ث است. این ویتامین در برنامه رژیمی ما بسیار مهم است و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده بود. به همین دلیل است که مصرف آن  به د رمان التهاب کمک می کند.

خواص به: در درمان التهاب امروزه در مقالات علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. وجود مقادیر بالایی از ویتامین c به خصوص در میوه های رسیده گزارش می شود. خواص ضد باکتری این میوه از گسترش باکتری های مضر جلوگیری می کند.در درمان بیماری‌هایی مثل E.Coli و S. aureus موثر شناخته شده است.

 

سخن آخر

یکی از ترکیبات اسانس به، آنتول است که در متوقف کردن اکثر سرطان ها به دلیل خواص ضد التهاب آن قدرتمند است. این اسانس همچنین شامل تانن ها است که غشاهای مخاطی را از سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سموم را که باعث سرطان روده بزرگ می شوند، حذف می کنند.

اسانس این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک دارای خواص آنتی اکسیدانی  است. این آنتی اکسیدان ها  با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند و پیری سلول ها ی بدن را بهت اخیر می اندازد و همچنین از بیماری ها جلوگیری می کند. علاوه بر این از بیماری های قلبی عروقی و سکته های  مغزی جلوگیری می کنند. جلوگیری از نفخ و مشکلات گوارشی و همچنین در تسکین زخم معده قدرتمند عمل کند.

فنل های درون اسانس به ، با خاصیت های ضد ویروسی قدرتمند و خواص آنتی اکسیدانی خود از بدن در برابر بیماری های ویروسی محافظت می کنند.اسانس این میوه سرشار از پتاسیم است و به تثبیت فشار خون بالا کمک می کند و اثرات مضر فشار خون بالا را کاهش می دهد.با توجه به خواص طبیعی این اسانس، تقویت بینایی و جلوگیری از بیماری های چشمی بسیار مفید است.

اسانس میوه به می تواند در درمان بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، انواع مختلف کم خونی و آسم بسیار موثر باشد. مصرف منظم این اسانس نیز در درمان سل و نارسایی کبد موثر باشد. یک ماده موثر برای افزایش اشتها و کاهش دهنده استرس و افسردگی است.

بیشتر مطالعه کنید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا