Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبعمومیمحصولات شیمیایی

روکش استخر چیست

روکش استخر یکی از بهترین تجهیزات استخر برای پوشاندن استخر جهت کم کردن تلفات گرمایی است. به عبارتی این پوشش دهنده می تواند به طور متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از تلفات انرژی به واسطه تبخیر را کاهش دهد. هدر رفت آب به واسطه تشعشعات آفتاب به خصوص در طول روز و شب های تابستان در استخرهای روباز با استفاده از این روکش، کم می شود.

با استفاده از این روکش ها، علاوه بر صرفه جویی در انرژی، ضریب ایمنی را در مواقعی که استخر استفاده نمی شود، بالا می برد. همچنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده کاهش یافته و از ورود آلاینده های خارجی جلوگیری می شود. در استخرهای روباز نیز، نیاز به تهویه با کمک روکش ها کاهش پیدا می کند.

روکش ها از پلی اتیلن تثبیت شده uv، وینیل و یا پلی پروپیلن ساخته شده و می تواند مات یا شفاف باشد.

کلر متداول ترین ماده ای است که برای پاکسازی آب استخر از انواع میکروارگانیسم ها به کار برده می شود. خرید کلر با برندهای معتبر و کیفیت بالا، اطمینان خاطر را برای تمیزی آب استخر برای افراد شناگر فراهم می کند. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با روکش استخر و انواع آن آشنا می کند.

انواع روکش ها

تقسیم بندی روکش استخرها بر اساس جنس و اتوماتیک بودن آن هاست. در این جا برخی از این روکش ها با ویژگی های خود بررسی می شود.

روکش خورشیدی

یکی از انواع روکش های استخر، خورشیدی است که روکش حبابی نامیده می شود. گرما در طول روز با این روکش جذب شده و شب گرمای جذب شده را حفظ می کند. آب استخر با این روکش گرم نگه داشته شده و با کاهش ۹۹ درصدی تبخیر، در هزینه های تامین آب صرفه جویی می شود. کاربرد این روکش آسان بوده و مانع ورود آلاینده ها به استخر می شود.

پوشش استخر اتوماتیک

روکش اتوماتیک ایمنی بالایی داشته و مانع افتادن کودکان و حیوانات به استخر می شود. این روکش به صورت اتوماتیک باز و بسته شده و به راحتی نصب و جمع می شود. کاهش تبخیر آب از مزایای روکش اتوماتیک و گران بودن، از معایب آن است.

روکش حرارتی

در روکش حرارتی لایه عایقی وجود دارد که آن را به یکی از بهترین انواع روکش های استخری تبدیل کرده است. روکش حرارتی نسبت به انواع دیگر، به راحتی گرما را به دام انداخته و حفظ می کند. تبخیر با این روکش ها تا ۹۸ درصد کاهش یافته و آلاینده ها وارد استخر نمی شوند. یکی از مزایای مهم این روکش ها، ممانعت از تابش خطرناک uv است که مانع رشد جلبک ها می شود.

روکش استخر زمستانی

در زمستان برای پوشاندن استخر از روکش های زمستانی استفاده می شود. به علاوه می توان از این روکش ها در تمامی انواع استخرها استفاده کرد. جنس پارچه روکش زمستانی از پلی اتیلن بوده و مانع ورود اشعه خورشید به استخر و تشکیل جلبک می شود. از مزایای این روکش، راحتی باز و بسته شدن و سبک بودن است. اما برای نصب این نوع پوشش ها باید نقاطی در اطراف استخر وجود داشته باشد.

پوشش استخری پنهان شونده

پوشش استخری پنهان شونده که به صورت های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی است، استخر را زیبا می کند. از این روکش می توان در تمامی انواع استخرها استفاده کرده و ظاهر زیبایی دارند. اما آن را به سختی می توان در استخرهای شنای قدیمی نصب کرد.

عوامل موثر در انتخاب بهترین روکش استخر

اقلیم و شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب روکش مناسب است که متناسب با آن باید از جنس مقاومی باشد. این که با توجه به سایز و فرم استخر، پوشش مناسبی استفاده شود، مهم است. نوع استخر که بالای زمین و یا داخل آن باشد و همچنین مدت زمان گارانتی روکش از عوامل مهم دیگر است.

یکی از راه های صرفه جویی در مصرف انرژی در استخرها، استفاده از گرمکن است. گرمکن بزرگ برای گرم کردن سریع آب استخر و گرمکن کوچک برای جبران تلفات گرمایی استخر به کار برده می شود.

علاوه بر روکش، با خرید کلر می توان آب استخر را ضدعفونی کرده و از انتشار انواع عوامل بیماری زا جلوگیری کرد.

خرید روکش استخر

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران، خرید روکش استخر از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روکش استخر، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روکش استخر را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روکش استخر با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب



  • شرکت جهان شیمی

واردکننده مواد اولیه و افزودنی های مجاز صنایع غذایی و خوراکی و دارویی و مواد تصفیه آب کارخانجات و صنایع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا