Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از خواص و کاربرد اسانس گل رز چه می دانید؟

اسانس گل رز  در بیشتر موارد از گل محمدی و در بعضی از مناطق جهان از گل رز تهیه می شود . این اسانس یکی از مفیدترین و کاربردی ترین اسانس های جهان بوده است و دارای محتوای غنی از  آلکالوئیدها، فلاونوئیدها، ترکیبات طبیعی و بسیاری دیگر است.  اسانس گل رز می تواند  برای بهبود جوش, تعادل هورمون در بدن, کاهش اضطراب, کاهش جوش, افزایش میل جنسی, درمان بی خوابی و ترمیم  پوست استفاده شود. این امر باعث تقاضای کاملاً بالایی برای اسانس رز شده است.

خواص اسانس گل رز

 

از خواص و کاربرد اسانس گل رز چه می دانید؟
از خواص و کاربرد اسانس گل رز چه می دانید؟
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد سرطان
  • ضد سرما خوردگی

اسانس رز یک اسانس گیاهی است که ترکیب های مختلفی دارد و در نتیجه دارای خواص درمانی بسیاری برای پوست و سلامتی است . البته این اسانس نیز مانند سایر اسانس ها می تواند نتیجه مثبتی برای برخی افراد داشته باشد و برای برخی دیگر هیچ اثری نداشته باشد و باعث آلرژی شود. هر چند که مشکل کمتر برای این اسانس دیده شده است.

این اسانس می تواند رفع اضطراب و افسردگی بسیار مفید باشد. علاوه بر این، به دلیل خواص ضد میکروبی آن، به طور گسترده ای در تولید لوازم آرایشی برای مبارزه با آکنه، لکه ها و جوش ها استفاده می شود. . این اسانس، که دارای ویتامین c است، همچنین می تواند برای حذف چین و چروک و افتادگی و پوست استفاده شود, بنابراین دختران خریداران اصلی این اسانس به حساب می آیند.

در بسیاری از موارد از این ماده در داروهای قاعدگی برای کاهش درد و داروهای میل جنسی برای تنظیم هورمون های مردانه به کار برده می شود. این اسانس به طور گسترده ای برای تولید دمنوش های مفید برای افراد ضعیف و یا در فصل های مختلف استفاده می شود. اینها فقط برخی از خواص این اسانس بودند.

کاربرد اسانس گل رز

  • تولید گلاب
  • قنادی
  • تولید آدامس
  • تولید ژله
  • و…

این اسانس به رنگ زرد روشن است و عطر و طعم دلپذیری دارد. یکی از ویژگی های این اسانس گل رز این است که در دمای پایین جامد است و اگر در یک

محیط با دمای بالا قرار بگیرد، به حالت اولیه و مایع خود باز می گردد. بنابراین اگر اسانسی که خریداری کرده باشید، در دماهای پایین یا درداخل یخچال جامد نیست، ممکن است اسانس اصل نبوده و با اجزای دیگر مخلوط شده باشد. اسانس گل رز دارای بسیاری از استفاده های دارویی، زیبایی و خوراکی است. به همین دلیل به عنوان با ارزش ترین اسانس جهان شناخته می شود.

اسانس رز یا اسانس گل رز چیست ؟

اسانس گل رز به صورت مایع است. اسانس رز برای تولید گلاب استفاده می شود . این اسانس با کمک تصعید آماده می شود و در کارخانه های بزرگ تهیه می شود، تولیدکنندگان سعی می کنند این اسانس را ازبخار سرد شده از برگ های جوشانده شده این گیاه به دست آورند که عطر ویژه ای این اسانس در اولین لحظات پس از استنشاق افراد را مست می کند. افراد مختلف می توانند از این اسانس در روش های مختلف استفاده کنند که شامل بوییدن ، استفاده موضعی ، ریختن در دستگاه بخار، ریختن در ظرف اسپری با آب و عمدتاً از آن در قنادی و شیرینی سازی ها استفاده می شود.

نباید فراموش کنیم که این اسانس که نوعی اسانس مایع و با کیفیت است، نباید در اختیار کودکان قرار گیرد و چون گیاهی است که نباید با چشم، لب و دهان تماس داشته باشد. باید به صورت موضعی روی بدن مورد استفاده قرار گیرد. تا مانند دیگر اسانس ها ایجاد آلرژی نکند.

خرید اسانس گل رز

گل رز به نام های گل سرخ ، گل سوری، گل محمدی شناخته می شود. که  با توجه به انواع گل رز به سه گروه , گل رز باغی قدیم و گل رز باغی جدید، گروه رزهای خودروتقسیم می شوند. تا این امروز بیش از ۲۰٬۰۰۰ نوع رزهای با رایحه ها و اشکال منحصر به فرد نام گذاری شده اند و هر ساله ده ها نوع جدید در این مجموعه معرفی می شوند.

خرید اسانس رز اغلب در قنادی ها و شرکتهای تولید تنقلات شیرین انجام می شود. این اسانس باید در بسته های مختلف خریداری شده و با حجم های مختلف به بازار ارائه می شود. بازار خرید و فروش این اسانس در ایران بسیار گرم است و با توجه به خواص خوب آن در درمان سرماخوردگی، تاثیر گذار بر اکثر سرطان ها، کاهش درد و…می توان از آن استفاده کرد.

روش استفاده از اسانس رز

اسانس گل رزمعمولاً بسیار گران قیمت و قوی است. این که آیا شما بخواهید آن را استنشاق کنید و چه روی پوست خود بمالید، نیاز است که آن را رقیق کنید.

برای ساخت حمام روغن گل رز، ۱۰ قطره روغن گل رز را به روغن حامل اضافه کنید و اسانس ها قبل از اینکه به آب اضافه شود تا رقیق شود.

برای تهیه محلول پا، چند قطره روغن رز رقیق را در حمام پا اضافه کنید و پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید. برای درمان استرس، فشار یا افسردگی می توانید روغن رز را با استفاده از پخش کننده استنشاق کنید یا آن را به آرامی روی قفسه سینه، گردن و مچ دست بمالید.

ویژگی‌های بارز گل رز

  • از گل رز در ساخت و فراوری چای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در تولید مرباهای شرکتی و خانگی استفاده دارد.
  • برای آرامش اعصاب و در صنعت روانپزشکی کاربرد فراوانی دارد.
  • برای جلوگیری از کم‌خوابی از این گیاه می توان کمک گرفت.
  • برای از بین بردن افسردگی و بهبود احساسات افراد نقش بسزایی ایفا می‌کند.
  • در سلامت پوست و مو بسیار موثر بوده و کاربرد دارد.
  • در تنظیم هورمون‌های بدن بسیار مهم و ضروری است.

ساخت و تهیه اسانس گل رز در خانه

برای تهیه اسانس گل رزدر واقع استفاده از روش های قدرتمند در صنعت نیاز است. اما این اسانس گیری نیز دارای یک تکنیک سنتی و خانگی نیز است, که با آن شما همچنین می توانید اسانس گل رز در خانه خود تهیه کنید.

ما نیاز به وسایل خاصی برای تولید اسانس گل رز در روش سنتی نداریم و ، با حداقل امکانات که می تواند در هر آشپزخانه باشد، می توانیم اساس گیری را انجام دهیم. دراین روش، چون گلبرگ های رز بسیار حساس و ظریف هستند، عمل ما به خوبی انجام می شود و گل رز جواب بهتری در عطرسازی به ما می دهد.

به چه وسایلی نیاز داریم؟

تعدادی گل رز به عنوان مثال چهار عدد که گلبرگ آن ها از ساقه جدا شده اند.

یک سوم فنجان روغن زیتون یا روغن بدون بو باشد.

دو ظرف پیرکسی یا ظروفی که در مواجه با هوا مقاوم باشند.

قاشق غذاخوری

ظرفی برای جوشاندن آب

همانطور که می بینید، ساده ترین وسایلی که ما می خواهیم برای تهیه اسانس رز در آشپزخانه همه وجود دارد.

مراحل اسانس گیری

روغن زیتون بی بو را درظرفی بریزید و سپس گلبرگ رز را جداکرده، داخل آن بریزید. حالا وقت آن رسیده است که از قاشق برای مخلوط کردن آنها استفاده کنیم. به گونه ایکه کل سطح گلبرگ با روغن پوشیده شده باشد. حالا بايد آب را به جوش آورید. دو استکان آب داخل ظرف ریخته و به این ترتیب آن را به جوش بیاورید.

زمانی که این مخلوط باید درداخل آب جوش باشد، باید سه تا چهار دقیقه باشد. سپس آن را بردارید و آن را در یک گوشه ای قرار داده تا به طور کامل اسانس گلبرگها کامل خارج شوند.  برای این منظور معمولاً به شما توصیه می کنیم که به مخلوط ۲۴ ساعت در روز فرصت دهید. پس از ۲۴ ساعت، یک صافی بگیرید

اسانس را از گلبرگ ها جدا کرده و دریک ظرف دربسته بریزید. اسانس شما آماده است و شما می توانید آن را به عنوان عطرو خوشبو کننده استفاده کنید. حتی می توانید از آن در شامپو برای معطر سازی موهایتان استفاده کنید.

آیا عوارض جانبی شناخته شده برای اسانس رز وجود دارد؟

استنشاق و یا اعمال موضعی موجب واکنش های آلرژیک نمی شود هیچ عوارض جانبی شناخته شده از اسانس رز وجود ندارد.

خرید اسانس رز از فروشگاه معتبر و شناخته شده شما را از عوارض احتمالی محافظت می کند.

با این حال، همیشه قبل استفاده از اسانس برای اولین بار، از تست پوستی استفاده کنید. برای آزمایش ، مقدار کمی اسانس رز رقیق (مخلوط با روغن حامل) را روی پوست داخلی آرنج بمالید. اگر در عرض چند ساعت خارش، تورم یا قرمزی وجود نداشت، احتمالاً استفاده از روغن روی پوست بی خطر است.

روغن گل رزبه جای یک اسانس، یک روغن حامل محسوب می شود به طور گسترده ای برای مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

نکاتی برای خرید اسانس رز

اسانس گل رز را می توان در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی یافت و یا شما می توانید این اسانس را آنلاین بخرید. به دنبال بطری های کهربا تیره یا آبی تیره باشید . زیرا نوربه اسانس ها آسیب می زند.

هنگام خرید، بررسی کنید که آیا اسانس با روغن گیاهی مخلوط شده است یا نه. یک قطره کوچک را روی یک تکه کاغذ قرار داده و به دنبال یک حلقه روغنی باشید که می تواند به معنای رقیق شدن روغن باشد.

کلام نهایی

اگر چه مطالعات بیشتری برای بررسی برخی از مزایای اسانس رز وجود دارد ، اما روغن گل رز می تواند به طور موثر برای از بین بردن استرس، افسردگی، ناامیدی و درد، افزایش میل جنسی و محافظت در برابر باکتریهای مضر و قارچ ها باشد. استفاده از این اسانس معطر و سرشار از خواص را استفاده کنید و اززندگی بهتر لذت ببرید.

 

برای مطالعه بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا