Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

قرص کلر آکواپول آمریکایی چیست

قرص کلر آکواپول آمریکایی از نوع آنزیم دار و بدون آنزیم با درصد خلوص ۹۰، بهترین نوع قرص کلر وارداتی در ایران است.این برند آمریکایی در کشور چین در کارخانه آکواپول آمریکا تولید شده و در بسته های یک کیلوگرمی و به صورت قرص کلر  ۵ عددی عرضه می شوند. وجود سولفات مس و سولفات آلومینیوم در این قرص های کلر، باعث می شود تا در استخر جلبک تشکیل نشده و رنگ آب استخر سبز نشود. قرص کلر برای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های آب استخر، نسبت به پودر کلر یا هیپو کلریت کلسم مزیت های بیشتری دارد.

 

این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با بهترین نوع قرص کلر آکواپول آمریکایی آشنا می کند.

خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم
خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم

قرص کلر چیست؟

تری کلرو ایزو سیانوریک اسید (Trichloroisocyanuric acid) ترکیبی کلردار است که برای ضدعفونی و تصفیه آب استخر به کار برده می شود. ضدعفونی آب استخر از مهمترین دغدغه ها است، زیرا بهترین مکان برای انتقال بسیاری از بیماری های پوستی و گوارشی است. قرص های کلر ۲۰۰ گرمی در پک های یک کیلوگرمی به عنوان قرص های سه اینچی در آب استخر به کار می رود. چون این قرص های کلر به آرامی در آب استخر حل می شوند، مدت زمان طولانی آب استخر را پاکیزه نگه می دارد. در نتیجه استخر نیاز به گندزدایی روزانه نخواهد داشت.

خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم
خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم

انواع قرص کلر

قرص کلر در انواع برندهای مختلفی در بازار عرضه می شود. قرص کلر آکواپول آمریکایی بهترین نمونه از آن هاست. قرص های کلر آمریکایی آکواپول تحت لیسانس آمریکا در چین ولید می شود .

در مورد نمونه های موجود در بازار باید دقت کرد که برخی تقلبی هستند. برخی افراد سودجو با فشرده سازی پودرهای کلر ایرانی بی کیفیت، این قرص ها را تهیه می کنند. برای تشخیص آن ها باید یک قرص را داخل آب سطلی بریزید. اگر قرص بعد از یکساعت خمیری شده و باعث کدر شدن آب سطل شد، بی کیفیت است. در صورتی که قرص کلر باکیفیت در مدت یک تا دو هفته در آب سطل حل می شود.

همچنین قرص های کلر آمریکایی ، درصد خلوص ۹۰ داشته و تا آخرین گرم در آب حل شده و باقیمانده ای ندارد. قرص کلر آکواپول آمریکایی یکی از بهترین نمونه های قرص کلر میباشد.

خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم
خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم

زمان و چگونگی استفاده از قرص کلر آمریکایی

بهترین زمانی که قرص کلر تاثیر مطلوبی در ضدعفونی آب استخر خواهد داشت، شب یا روز اصلا” مهم نیست. همچنین باید دقت کرد که اندازه مناسبی از این قرص به آب استخر اضافه شود. به همین دلیل با استفاده از دستگاه کیت کلرسنج، میزان کلر استخر اندازه گیری می شود. به ازای هر ۱۰ هزارلیتر از آب استخر، یک قرص ۲۰۰ گرمی برای یک هفته کافی در استخرهای روباز و هر ۱۵  هزار لیتر یک عدد قرص در استخرهای سر بسته است.

روش های افزودن قرص کلر آکواپول آمریکا به استخر

نکته ای که باید توجه شود، عدم استفاده از قرص کلر قلابی و قرص کلر ایرانی برای گندزدایی آب استخر است. زیرا باعث آسیب به تجهیزات و دستگاه ها منجملع فیلترها و پمپ ها و سیستم لوله کشی استخر و بدنه استخر بخاطر لرد و باقی مانده می شود. سه روش متداول سبد اسکیمر، کلزرن شناور و دستگاه کلرزن خطی برای این منظور وجود دارد.

روش های افزودن قرص کلر به استخر
روش های افزودن قرص کلر به استخر

قرص کلر داخل محفظه ای پلاستیکی به نام کلرزن شناور قرار داده شده و داخل آب رها می شود. این روش بسیار کم هزینه و آسان است.

سبد اسکیمر یکی از وسایلی است که قرص کلر آکواپول را داخل آن گذاشته و وارد آب استخر می شود. وقتی پمپ آب روشن می شود، آب با جریان قوی از روی سبد گذشته و کلر را به طور همگن در آب پخش می کند. اما وقتی پمپ خاموش است، ثابت بودن سبد باعث انحلال مقدار زیادی قرص در همان ناحیه شده و روشن شدن دوباره پمپ، باعث ورود آب با غلظت بالای کلر می شود. تجهیزات تصفیه، گرمایش استخر و سیستم لوله کشی در این شرایط به جهت خوردگی دچار آسیب می شود.

اما کلرزن خطی وسیله ای است که بعد از اندازه گیری مقدار کلر استخر، تعدادی قرص داخل آن گذاشته می شود. با توجه به میزان کلر، شرایط آب و هوایی و تعداد شناگران، دستگاه طوری تنظیم می شود که مقدار کلر آزاد کلر بین ۱ تا ۳ppm باشد.

روش سومی راحت ترین بوده و باید به عنوان آخرین تجهیز در استخر نصب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا