Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

آیا اس سولفام وگان است؟

امروزه از شیرین کننده های مصنوعی در صنایع استفاده های زیادی صورت می پذیرد. اس سولفام یکی از شیرین کننده های مصنوعی و فاقد کالری بوده که استفاده از آن بسیار صورت می پذیرد. از خواص مصرف اس سولفام می توان به کاهش پوسیدگی دندان، کاهش چاقی  کنترل دیابت اشاره نمود. اما با اینکه شیرین کننده هایی مانند اس سولفام فاقد کالری هستند، ممکن است با افزایش اشتهای کاذب موجب چاقی شوند. آس سولفام از شیرین کننده هایی است که در بدن بدون اینکه تجزیه گردد از طریق ادرار دفع خواهد شد. این شیرین کننده مصنوعی بوده و از حیوانات حاصل نمی آید. بنابراین اس سولفام ازلحاظ تولید وگان است. اما ممکن است برای آزمایش ایمنی، تست های حیوانی روی آن صورت پذیرد. قیمت خرید اس سولفام با توجه به برند تجاری محصول متفاوت خواهد بود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و موارد مصرف اس سولفام می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این شیرین کننده صنعتی آشنا شوید.

اس سولفام چیست

آس سولفام پودری کریستالی مشتق شده از اسید استیک است. این ماده در درجه حرارت های بالا مقاوم بوده و این از خواص مطلوب آن است. بیشترین کاربرد آس سولفام در مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع دارویی و آرایشی صورت می‌پذیرد. این محصول در محصولات نانوایی که به ماندگاری بیشتری نیاز دارند، به‌طور مستقیم استفاده می‌شود. آس سولفام در ترکیب با شیرین کننده هایی مانند سوکرالوز و آسپارتام در تولید نوشیدنی ها کاربرد دارد.

طی ترکیب یک اسید آلی واسطه یعنی استواستیک اسید با پتاسیم، آس سولفام تولید می‌شود. به همین دلیل است که نام آس سولفام پتاسیم یا آس سولفام K را بر آن نهاده اند. از مزایا این ماده این است که پس از مصرف در بدن تجزیه و یا ذخیره نشده و دفع می‌گردد. قیمت خرید اس سولفام با توجه به برند تجاری آن متفاوت است.

موارد مصرف اس سولفام

آس سولفام مانند آسپارتام شیرین کننده‌ای است که تأییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) را کسب نموده است. از آس سولفام می‌توان در نانوایی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی، تولید نوشیدنی و آدامس، نوشابه های میوه ای و.. استفاده نمود.

همچنین از این شیرین کننده در تولید غذای بیماران دیابتی، شربت ها و نوشیدنی های لبنی و میوه ای، کیک و شیرینی، مرباها، بستنی بدون شکر، مواد مورد استفاده در بهداشت دهان، غذای حیوانات و… استفاده می‌شود.

از کاربرد اس سولفام  در صنایع دارویی در تولید شربت های دارویی و قرص های جویدنی استفاده می شود. کاربرد اس سولفام می تواند طعم تلخ آن‌ها را تا حدودی پوشش دهد. آس سولفام اغلب با شیرین کننده های دیگر ترکیب و استفاده می‌شود.

آیا اس سولفام وگان است

بیشتر شیرین کننده های مصنوعی در آزمایشگاه و به روش های شیمیایی ساخته می‌شوند. این ترکیبات با استفاده از مواد شیمیایی ایجاد شده و از حیوانات به دست نمی‌آیند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها درواقع وگان هستند. البته وگان ها بسیاری از شیرین کننده ها را به این دلیل که آن‌ها بر روی حیوانات آزمایش شده اند، غیروگان می دانند.

اسه سولفام می‌تواند باعث لاغری شوند

مصرف شیرین کننده های غیر مغذی، قندهای مصرفی در رژیم غذایی را کاهش داده و درنتیجه موجب کاهش تعداد کالری دریافتی می‌شوند. دریافت کالری روزانه کمتر از چاقی جلوگیری کرده و درنتیجه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می‌شود. برای خرید اس سولفام به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

عوارض اس سولفام

آسه سولفام پتاسیم می‌تواند موجب تولید متیلن کلرید پس از متابولیزه شدن در بدن گردد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض متیلن کلرید عوارضی همچون سردرد، تهوع، آسیب های کلیوی و کبدی، مشکلات تیروئید و سرطان را در پی خواهد داشت.

اثرات منفی این ماده شیمیایی در دوزهای بالا می‌تواند بر عملکرد عصبی کشنده باشد. استفاده همزمان این ماده با داروهای دیگر یا داروهای بدون نسخه ممکن است اثرات آسه سولفام پتاسیم در بدن را تغییر دهد. عوارض جانبی این شیرین کننده مصنوعی ممکن است با مصرف همزمان با دارو ها بروز نماید. همچنین ممکن است موجب شود تا دارو به درستی عمل نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا