Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خرید اسانس شلیل + خواص شلیل و اسانس خوش رایحه آن

اسانس شلیل دارای طعم خاص و منحصر به فرد است و اسانس آن می تواند بسیار پرطرفدار و مطلوب باشد. شما همچنین می توانید از اسانس شلیل لذت برده و از عطر شگفت انگیز و خواص آن استفاده کنید و جسم و روحی شاداب را تجربه کنید.

شلیل میوه ای دل انگیز

شلیل از خانواده هلو است. نوعی هلو با ژن مغلوب است که میوه های بی کرک را تولید می کند و به همین دلیل به هلوی بدون کرک نیز معروف است و طعم دلپذیر و شیرین تری نسبت به هلو دارد. در فرهنگ دهخدا، شلیل میوه ای معطر، خوشبو و آبدار شبیه شفتالو اشاره کرد .

این میوه محلی از آسیا است. اعتقاد بر این است که یکی از قدیمی ترین میوه ها است که ظاهرا ۲۰۰۰ سال پیش در چین پرو شداده می شد و از طریق جاده ابریشم به ایران، یونان و رم می رسد و در ایران نیز کشت می شود.

این میوه در قرن های ۱۶ و ۱۷ میلادی به انگلستان رفت و توسط اسپانیایی ها به آمریکا برده شد و هم اکنون به طور گسترده ای در کالیفرنیا رشد می کند. بیش از صد گونه از این میوه در جهان وجود دارد.

ارزش غذایی شلیل

خرید اسانس شلیل + خواص شلیل و اسانس خوش رایحه آن
خرید اسانس شلیل + خواص شلیل و اسانس خوش رایحه آن

مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم شلیل به صورت زیر است:
کالری: ۴۴
چربی: ۰.۳ گرم
کلسترول: ۰
پتاسیم: ۲۰۱ میلی گرم
کربوهیدرات: ۱۱ گرم
فیبر: ۱.۷ گرم
قند: ۸ گرم
پروتئین: ۱.۱ گرم

اسانس شلیل

اسانس شلیل در محصولات صنعت غذایی، صنعت داروسازی، صنعت  آرایشی بهداشتی و همچنین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد آن بسته به سلیقه و نوع محصول، بستگی به انتخاب تولیدکننده دارد؛ این محصول باید در انواع اسانس مایع شلیل، اسانس پودری استفاده می شود.

این اسانس  به دو صورت اسانس طبیعی و اسانس سنتزی به دست آید . بیشتر کاربرد این اسانس در صنایع غذایی ، صنایع دارویی است. قابل ذکر است که این محصول می تواند با توجه به نوع محصول نهایی آن (قرص، شربت، قرص های جوشان و غیره) مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد اسانس هلو

  1. تولید کیک
  2. تولید بیسکویت
  3. تولید آب نبات
  4. تولید ژله
  5. تولید آبمیوه هلو
  6. تولید آلوچه

خواص اسانس شلیل

 

خرید اسانس شلیل + خواص شلیل و اسانس خوش رایحه آن
خرید اسانس شلیل + خواص شلیل و اسانس خوش رایحه آن

در موارد زیر می توان خواص فیزیکی شلیل ها را بررسی کرد.

دفاع آنتی اکسیدانی

شلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. مقادیر زیادی و کاروتنوئیدهای متشکل از بتاکاروتن و کریپتوکسانین، پلی فنول، محتوای ویتامین C در آن  یافت می شود.

پوست میوه شلیل ، غلظت بالایی از ترکیبات مختلف دارد. این آنتی اکسیدان های محافظ می توانند از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کنند و با اثرات مخرب مولکول های آزاد اکسیژن مقابله کنند.

خواص لاغری شلیل

شلیل می تواند در مشکلات چاقي مفيد باشد. مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که شلیل و میوه های مشابه آن دارای آنتوسيانين ها ، کاتچین ها، کلروژنیک اسید و کوئرکیتینا ، مشتقات quercitin که می توانند با مشکلات مرتبط با چاقی همراه با دیابت و اختلالات قلبی عروقی مبارزه کنند.کیفیت ضد چاقی و ضد دیابتی می تواند در برابر سندرم متابولیک و کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL موثر باشد.

شلیل و مراقبت از چشم

شلیل شامل لوتئین،  یک ماده مغذی که سلامت چشم را افزایش می دهد و احتمال بیماری ها به  دژنراسیون ماکولا که مربوط به سن است را کاهش می دهد. مطالعات متعددی ثابت کرده اند که لوتتین یک آنتی اکسیدان بسیار موثر است که کاهش خطر ابتلا به آب مروارید هسته ای را کمترمی کند.

لوتئین در رنگدانه ماکولای چشم قرار دارد و نقش موثری در محافظت از بافت شبکیه چشم در برابرآسیب استرس اکسیداتیو و طول موج بالا دارد .

به همین ترتیب بتا کاروتن در این میوه باعث افزایش سنتز ویتامین آ خواهد شد و در حفظ بینایی و جلوگیری از بیماری هایی مانند کوری و خشکی چشم مؤثر است.

پیشگیری از هیپوکالمی

همانطور که می دانید هیپوکالمی کاهش یون پتاسیم در سطح خون است. شلیل دارای پتاسیم است که برای فعالیت صحیح سلولی و عصبی مهم است. پتاسیم این میوه  توانایی سنتز پروتئین ها، عملکرد عضلات، حفظ و نگهداری الکترولیت های بدن، بهبود استفاده از کربوهیدرات ها و کمک به فرایند های متابولیک را می دهد.

کمبود پتاسیم در داخل بدن می تواند منجر به مشکلاتی شود که شامل هیپوکلمی می شود که سلامت عضلانی را کاهش می دهد و می تواند منجر به آریتمی های قلبی شود.

خواص اسانس شلیل برای سلامت قلب

شلیل به دليل وجود آنتی اکسيدان های موثر می تواند باعث بهبود سلامت قلب شود. کلروژنیک اسید و آنتوسیانین ها در شلیل در برابر اکسیداسیون کلسترول LDL از بدن محافظت می کنند که از سخت شدن رگ ها پیشگیری می کند و به بهبود جریان پلاکت ها کمک می کند.

فلاونوئیدهای یافت شده در شلیل از افزایش تجمع پلاکت جلوگیری می کنند و خطر افزایش آتروسکلروز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

شلیل و پیشگیری از سرطان

همان طور که در بالا گفته شد، شلیل حاوی کلروژنیک اسید هستند که یک ترکیب طبیعی است و مزایای متعددی مانند بروز چندین تومور، از جمله پیدایش سرطان های روده بزرگ خواهد گذاشت.

مطالعات متعددی نشان می دهد که کلروژنیک اسید از تکثیرسلول های سرطانی جلوگیری می کند. مطالعات تحقیقاتی همچنین شواهد کیفی برای نقش بتاکاروتن در شلیل در حفاظت از بدن در برابر سرطان ریه نشان داده اند.

ایمنی قوی‌تر با اسانس شلیل

شلیل به دستگاه ایمنی بدن کمک می کند تا بهتر در برابر بیماری های مختلف دفاع کند. وجود آنتی اکسیدان های مختلف از جمله ویتامین c، روی و ترکیبات مختلف فنلی، توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت های مختلف افزایش خواهد داد. این ترکیبات حفاظتی شدت بیماری هایی را که شامل مالاریا و سرماخوردگی می شوند کاهش می دهند و با سرعت بیشتری به بهبود زخم ها و سایر بیماری ها کمک می کنند.

 کاربرد اسانس شلیل آروماتراپی

این اسانس در آروماتراپی برای ایجاد احساس انرژی و طراوت استفاده می شود. خرید اسانس شلیل برای آروماتراپی یک گزینه عالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا