Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از خواص و کاربرد اسانس جو چه می دانید؟!

اسانس جو به طور گسترده ای در صنایع غذایی استفاده می شود که از دانه جو به دست می آید و مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این اسانس به طور گسترده ای در صنعت غذایی برای تولید نوشیدنی مانند دلستر استفاده می شود. این ماده در آروماتراپی و ماساژ درمانی نیز استفاده می شود.

اسانس ها مایعات بسیار غلیظی هستند بر اساس عصاره های گیاهی می باشند. این مواد حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات شیمیایی معطر هستند. به دلیل جذب سریع از اسانس های گیاهی در آروماتراپی استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسانس جو، لطفا  تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اسانس جو چیست؟

از خواص و کاربرد اسانس جو چه می دانید؟!

یکی از مغذی ترین  مواد خوراکی که باید افراد در تمام سنین مورد استفاده قرار دهند، اسانس جو عصاره از جو می باشد که در یک روش پیچیده تهیه می شود و در این روش، قندهای جو به عصاره تبدیل می شوند. این اسانس در آب و روغن محلول است و به راحتی در مایعاتی همچون سوپ ها قابل استفاده است. اسانس جو به دلیل خواص متعددش در صنایع غذایی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. کارخانه دلستر و چندین کارخانه نوشیدنی از این اسانس برای بهبود طعم نوشیدنی و همچنین بهره گیری از خواص آن استفاده می کنند. این اسانس در ساخت برخی از بیسکویت و دسراستفاده می شود.

کاربرد دیگر این اسانس استفاده از آن در تهیه نان جو است. استفاده از این اسانس در نان باعث بهبود طعم آن می شود و نان جو یکی از نان هایی است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از زنان خانه دار تمایل زیادی به استفاده از این اسانس در سوپ ها و غذاهای دیگر دارند. علاوه بر کاربرد این اسانس در مواد غذایی، از این ماده در تولید بسیاری از شامپوها و کرم ها نیز استفاده می شود.

خواص اسانس جو

اسانس جو  دارای ویتامین هایی از جمله B1، B2، B3 و B6 است که علاوه بر تولید انرژی  با کاهش تری گلیسیرید و کلسترول  (LDL)، کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، تولید هموگلوبین ، کمک به سلامت بدن می کند. علاوه بر این، ریشه مو را تقویت می کند و در جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مفید است.

مانند بسیاری از غلات مختلف، جو فاقد ویتامین های C، B12 و A است. این اسانس استفاده های زیادی دارند و برخی از آنها برای تهیه خورشت، سوپ و نان جو استفاده می شود، با این حال اسانس جو نیز دارای مزایای  سلامتی بالایی است.

بیشتر مردم با این اسانس آشنا هستند. این عصاره ها از جو خام از طریق روشی به نام تخمیر ساخته می شوند که در آن قندها به عصاره تبدیل می شوند . این محصول به عنوان یک مکمل تغذیه ای برای ارتقای مواد مغذی در کودکان و بزرگسالان استفاده می شود,

این اسانس معمولاً به صورت جامد برای مشتریان در دسترس است. علاوه بر استفاده برای مواد غذایی، علاوه بر آماده سازی و پخت و پز، به طور گسترده ای برای بسیاری از اهداف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اسانس جو

  1. تولید آبجو
  2. تولید نوشیدنی
  3. تولید کیک
  4. تولید بیسکویت
  5. تولید آدامس
  6. و…

خواص اسانس جو

  • ضد افسردگی
  • ضد اضطراب
  • و…

مزایای اسانس جو برای سلامت

اسانس جو شامل اسیدهای آمینه, ویتامین B و پروتئین هایی که به راحتی قابل هضم هستند. اسانس جو همراه با روغن کبد ماهی را می توان به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کرد. استفاده دارویی از اسانس جو، سلامت روده را با تحریک حرکات طبیعی روده تضمین می کند.

سرشار از مواد مغذی

اسانس جو سرشار از قندها و برخی مواد مغذی همراه با ویتامین A و ریبوفلاوین  است. این اسانس معمولادر نوشیدنی های طعم دار و شیرینی ها استفاده می شود. پس از جنگ ، به عنوان یک مکمل تغذیه ای ارزان قیمت برای نسلی از کودکان دچار سوء تغذیه که نیاز به وعده های غذایی غنی از کربوهیدرات ها و ویتامین ها داشتند، محبوب شد. با گذشت زمان، طعم غنی و شیرین آن اغلب با روغن کبد ماهی ناخوشایند که با مقادیر بالای ویتامین D خود در برابر راشیتیسم محافظت می کند. به عنوان داروی تقویت کننده  دیده شد. حامل مواد معدنی و ویتامین های خاص و کمیاب بود. این ماده شامل پروتئین ها و اسیدهای آمینه است، همچنین یک آنتی اکسیدان عالی است.

افزایش دهنده شیر مادر

بیشتر مادران از مقدارکم شیرخود ناراضی هستند و این مشکل جدی است به دلیل اینکه نوزادان در چند ماه اولیه زندگی خود نمی توانند از مواد مغذی غیر از شیر مادر استفاده کنند. میزان و کیفیت تغذیه مادر در طول روز ارتباط مستقیمی با مقدار ترشح شیردارد. اسانس جو ماده ای مناسب برای حجم شیر مادر است.

تقویت مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم و سعی می کنیم، آن را درمان کنیم، از مشورت با پزشک گرفته تا مصرف داروها و مواد مغذی مختلف. در این میان نکته ای که بسیاری از متخصصان تغذیه  به آن اشاره می کنند تجدید نظر در برنامه و عادات غذایی و ایجاد اصلاحات مثبت در آن برای رسیدن به این هدف است که می تواند تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو باشد.

جو یکی از غذاهایی است که می تواند ما را در درمان ریزش مو تا حدودی کمک کند. این اسانس با درصد بالایی از مواد معدنی شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن فسفر، سدیم برای پاسخگویی به نیازهای روزانه بدن به این عناصر؛ تا حد زیادی موفق بوده است. این اسانس از ويتامين‌هاي گروه  B و C غنی است » این اسانس شامل مواد مغذی و مواد معدنی برای رشد مو است.

بیشتر بدانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا