Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فرق نگین اتمی با برلیان چیست؟

نگین اتمی و برلیان از سنگ هایی هستند که از آن‌ها در ساخت طلا و جواهر استفاده می‌شود. برلیان سنگی طبیعی بوده و دارای قیمت بالایی است، اما نگین اتمی توسط انسان تولید شده و مصنوعی است. فرق نگین اتمی با برلیان ر می توان در نحوه تولید آن‌ها دانست. بعلاوه فرق نگین اتمی با برلیان در قیمت آن ها نیز وجود داشته و نگین های اتمی از قیمت بسیار پایینی برخوردارند. توجه شود که فرق نگین اتمی با برلیان بسیار مشکل بوده و تنها باید توسط متخصصین این حوزه تشخیص داده شود. در هنگام خرید طلا و جواهر به قیمت آن توجه نمایید. جواهرات دارای نگین های برلیان با توجه به نوع و سایز نگین قیمت های مختلفی در بازار دارند.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی فرق نگین اتمی با برلیان و نحوه خرید و فروش آن می پردازیم. برای خرید و فروش نگین های اتمی و برلیان می توان به شرکت های واردات و صادرات مواد شیمیایی مراجعه نمود.

فرق نگین اتمی با برلیان

نگین اتمی ساختاری مانند الماس دارد. اما نگین اتمی در آزمایشگاه ساخته شده و هزینه زیادی ندارد. این نگین ها را می توان به تعداد بالا در آزمایشگاه تولید نمود. البته چند هفته طول می کشد تا در آزمایشگاه بتوان یک نگین اتمی ساخت. اما این زمان در مقابل برلیان یا الماس طبیعی که به میلیون ها سال زمان نیاز دارد، ناچیز است.

از طرفی با استخراج الماس، معادن الماس طبیعی روزی تمام خواهند شد. اما آزمایشگاه ساخت نگین اتمی قادر است به طور نامحدودی نگین اتمی تولید کند. قیمت بالاتر برلیان را می توان به هزینه های استخراج و کمیابی و طبیعی بودن آن نسبت داد. درواقع فرق نگین اتمی با برلیان از نظر ساختاری بسیار کم است. برای تهیه این نگین ها به سایت های واردات و صادرات مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

فرق نگین اتمی با برلیان در هزینه

قیمت برلیان به اندازه، کیفیت و یکپارچگی آن وابسته است. بنابراین برلیان های مختلف می توانند از قیمت های مختلفی برخوردار باشند. توجه شود که در بازار طلا، مبنای اصلی قیمت گذاری اندازه سنگ هاست. هرچه سنگ‌ها بزرگ‌ تر باشند، ارزشمندتر بوده گران ‌تر خواهند بود. امروزه این محصولات در صادرات و واردات مواد شیمیایی جایگاه ویژه ای دارند.

فرق نگین اتمی با برلیان
فرق نگین اتمی با برلیان

جواهرات مزین شده به نگین های اتمی نسبت به جواهرات برلیان قیمت کمتری دارند. ارزش کمتر نگین اتمی نسبت به نگین برلیان دلیل این موضوع است. بنابراین فرق نگین اتمی با برلیان در قیمت آن ها بسیار زیاد است.

تشخیص فرق نگین اتمی با برلیان با تست آب

تست آب از روش های تشخیص تفاوت نگین اتمی و برلیان محسوب می شود. برلیان های اصل چگالی بالایی داشته و به همین دلیل زیر آب می روند. نگین های اتمی غیر اصل بر روی آب خواهند ماند. فرق نگین اتمی با برلیان در چگالی موجب می شود تا به آسانی بتوان آن ها از هم تشخیص داد.

فرق نگین اتمی با برلیان و تست با ذره‌ بین

تست با ذره‌بین نیز می‌تواند اصل بودن برلیان را نشان دهد. در سنگ‌های برلیان نقطه کوچک و پر مانندی از کربن وجود دارد. البته این زایده با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست و باید از ذره بین استفاده نمود. توجه شود که تشخیص تفاوت نگین اتمی و برلیان در این تست، کار آسانی نبوده و توسط افراد متخصص قابل مشاهده است. نگین های برلیان در بازار واردات و صادرات مواد شیمیایی جایگاهی ویژه دارند. از این نگین ها در تولید جواهرات خاص و زیبا استفاده می شود.

فرق نگین اتمی با برلیان در بازتابش نور

از روش های تشخیص نگین اتمی از برلیان توجه به بازتاب نوری سنگ های تزئینی است. برلیان نسبت به نگین های اتمی دارای رنگی کدرتر و غیر شفاف تراست. بنابراین سنگ برلیان دارای بازتاب نوری تیره تری نسبت به نگین های اتمی دارد. نگین اتمی رنگ شفاف تری داشته و طیف بازتاب نوری آن نیز کامل تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا