Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ مرمریت چیست؟ | مزایا سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از سنگ‌های دگرگونی بوده که به فروانی در پوسته زمین یافته می‌شود. سنگ مرمریت از نظر کیفیت، طرح و رنگ دارای تنوع بالایی است.  مرمریت در ایران نیز وجود داشته و در انواع مختلف یافته می‌شود. مرمریت از طرح و رنگ های متنوعی برخوردار بوده و در بافت این سنگ رگه‌های فسیلی زیبایی دیده می شود که در هر انواع سنگ مرمریت به شکل خاصی خودنمایی می‌کنند. میزان ناخالصی و رگه‌ها در سنگ‌ها موجب زیبایی آن‌ها می‌شود. البته این رگه‌ها در برخی موارد هم به عنوان ضعف شناخته می شوند. برای خرید سنگ مرمریت و هاردنر چسب سنگ به مراکز معتبر فروش محصولات صنعتی مراجعه نمایید. قیمت هاردنر چسب سنگ با توجه به برند تجاری محصول متفاوت است.

سنگ مرمریت چیست

سنگ مرمریت سنگی است که تحت تاثیر گرما و فشار زیاد از دگرگونی سنگ های آهکی حاصل می‌شود. مرمریت ها از طرح و رنگ های متنوعی برخوردار بوده و این تنوع به دلیل درصد ناخالصی های موجود در ساختار آن هاست. این ناخالصی ها به پیدایش مرمریت هایی به رنگ های مختلف منجر شده‌اند. در سراسر دنیا گونه هایی متفاوت از انواع سنگ مرمریت یافته می شوند. شرایط متفاوت در پیدایش موجب شده است تا این سنگ به لحاظ ظاهری و جنس متنوع باشد. با توجه به اقلیم کوهستانی ایران، کشور ما منبعی غنی از مرغوب ترین و بهترین سنگ های مرمریت بوده و صادرات آن نیز به کشورهای دیگر انجام می شود.

مزایای سنگ مرمریت

  • ظاهری لوکس داشته و جلوه ای زیبا به ساختمان می دهد.
  • موجب افزایش ارزش ملکی ساختمان می شود.
  • در محیط موجب احساس آرامش و هوای مطبوع می‌شود.
  • در طرح و رنگ دارای تنوع بالایی بوده و متناسب با بیشتر سلیقه هاست.
  • محدودیت قیمتی در استفاده ندارد.
  • در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، دوام و ماندگاری بالایی دارد.
  • ساب پذیری آن بالاست.
  • نظافت آسانی دارد.

بهترین سنگ مرمریت

این سنگ طبیعی در صنعت ساختمان کارایی دارد. مرمریت مقاومت فشاری بالاتری نسبت به سنگ‌های تراورتن دارد. توجه شود که امکان ایجاد خش بر سطح سنگ‌های مرمریت وجود دارد و باید در مناطقی نصب شود که احتمال کمتری برای بروز خش وجود دارد. برای نصب از چسب سنگ و هاردنر چسب سنگ استفاده می‌شود. قیمت هاردنر چسب سنگ تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد.

سنگ مرمریت چیست؟
سنگ مرمریت چیست؟

مقاومت فرسایشی مرمریت به دلیل تراکم بالایی که دارد، زیاد است. بنابراین از انواع مرمریت می‌توان در مکان‌های پر رفت و آمد مانند استفاده نمود. سنگ مرمریت دهبید نمونه ای بسیار مناسب از مرمریت برای استفاده در کف سالن‌ها است. درواقع ساب بالایی که سنگ مرمریت دارد، موجب افزایش درخشندگی آن شده و این سنگ را برای استفاده در نما مناسب نموده است.

سنگ مرمریت کرم

سنگ های مرمریت از انواع سنگ های دگرگونی بوده و از دگرگونی سنگ های آهکی در طی زمان های طولانی و انجام فرآیندهای خاص ایجاد شده اند. به همین دلیل است که نوع و میزان کانی های تشکیل دهنده این سنگ ها با یکدیگر متفاوت است.

کلسیت، کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ های مرمریت است. این سنگ با توجه به میزان کانی های تشکیل دهنده، رنگ های مختلفی را تشکیل می دهد. مرمریت های مشکی، سبز، قرمز، طوسی و… از جمله مرمریت های ایجاد شده هستند. مرمریت سفید، درخشان و بدون رگه است. سنگ مرمریت کرم نیز ناشی از وجود کانی لیمونت در این سنگ است که موارد استفاده خاص خود را داراست.

معایب سنگ مرمریت

شناخت کامل مرمریت همراه با مزایا و معایب موجب می شود تا کاربرد این سنگ ها را بهتر بتوان تشخیص داد. از معایبی که برای این سنگ وجود دارد، تغییر ویژگی های ظاهری آن در برابر تغییرات زیاد آب و هواست. برخی از این سنگ‌ها جذب آب کمتری دارند. اما نباید از این سنگ‌ها در حمام و سرویس بهداشتی استفاده شود، زیرا آبریزی زیادی دارند. این سنگ ها توسط چسب سنگ نصب می شوند. برای نصب از هاردنر چسب سنگ استفاده می گردد. قیمت هاردنر چسب سنگ با توجه به برند تجاری محصول متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا