Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

طرز تهیه خانگی و آسان ترشی کیمچی (ترشی کره ای)

کیمچی ترشی سنتی و پرطرفدار کره ای است. غذاهای شرق آسیا پر از ویتامین ها و ارزش غذایی بالا است. کیمچی یک خوراک تخمیری سنتی کره ای است. این غذا به کمک سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود و شیر مردم کره معمولاً از بائچو و فلفل قرمز برای تهیه آن استفاده می کنند. این غذا یکی از غذاهای اصلی کره ای است و آن ها اعتقاد دارند که در هر کجا که یک کره ای وجود دارد، این غذا نیاز قابل مشاهده بر روی میز شما را است.

بسیاری از آن ها کیمچی را به عنوان ترشی در کنار وعده های غذایی دوست دارند و برای آن ها مخلفات محسوب می شود، اما گروه های دیگر این غذا به عنوان یک غذای اصلی با برنج میل می کنند.کیمچی همچنین به عنوان خوراک های ترکیبی استفاده می شود.در ادامه مطلب با طرز تهیه این خوراک خوشمزه آشنا می شویم.

مواد لازم ترشی کیمچی (ترشی کره ای)

طرز تهیه خانگی و آسان ترشی کیمچی (ترشی کره ای)
طرز تهیه خانگی و آسان ترشی کیمچی (ترشی کره ای)
  • کاهو ی تازه
  • نمک
  • آرد برنج
  • شکر
  • آب
  • سیر
  • زنجبیل
  • پیاز
  • سس ماهی (می توانید به دلخواه خود از رب انار یا جایگزین های دیگر استفاده کنید)
  •  ماهی مرکب
  • فلفل قرمز
  • تره فرنگی
  • پیازچه
  • هویج
  • ترب

طرز تهیه ترشی کیمچی (ترشی کره ای)

  1. ابتدا کاهو را در چهار قسمت برش دهید و مغز کاهو را بردارید، برگ کاهو را خرد کنید و در ظرفی قرار دهید. آب را روی کاهو بریزید تا در آب غوطه ور شوند و سپس نمک را به آن اضافه کنید (یک فنجان نمک برای یک کیلوکاهو کافی است). کاهو باید یک ساعت و نیم در آب نمک باقی بماند تا کاملاً ترد باشد، سپس با آب سرد آن را آبکشی کنید و کاهو را چندین بار بشویید تا نمک ها کاملاً از بین برود. کاهو را پس از شستشو بردارید.
  2. برای هر ۳ فنجان آب، نیم فنجان آرد برنج را در کاسه ای مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا جوش بیاید (در حالی که روی فرنی حباب می زند ، يعنی آماده شده است) پس از آن يک چهارم فنجان شکر به ازای مواد فوق الذکر اضافه کنید و دوباره به هم بزنید تا فرنی شفافی به دست آید.
  3.  حالا فرنی را از اجاق بردارید. لطفا توجه داشته باشید: اگر مایل هستید از مواد بیشتری استفاده کنید، میزان مواد را به تناسب مورد ذکر شده افزایش دهید. زمانی که فرنی کمی سرد شد، آن را در کاسه ای بزرگ بریزید و سس ماهی را به آن اضافه می کنند، سپس فلفل قرمز و کمی رب گوجه فرنگی می ریزند و پس از آن سیر خرد شده، زنجبیل و پياز خرد شده را به مواد اضافه می کنند.
  4. شما می توانید از مخلوط کن یا غذاساز برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید. در حال حاضر ماهی مرکب را به نواری خرد کنید و مواد فوق را به آن اضافه کنید.
  5. سپس پیاز، تره فرنگی، ترب و هویج را به صورت نواری خرد کنید و به مواد فوق اضافه کنید. حالا مواد را در کاسه بزرگ بریزید که تمام مواد در آن جا شود و کاهو را به آن اضافه کند و با کمک دست به خوبی آن را مخلوط کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا کاهو و سبزیجات مختلف کاملاً در سس غوطه ور شوند.
  6. مواد را در یک ظرف پلاستیکی درب دار مخلوط کنید و درب آن را گذاشته و داخل یخچال قرار دهید. شما می توانید کیمچی خود را استفاده کنید، اما ما به شما توصیه می کنیم که آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید. شما می توانید کیمچی را در داخل یخچال برای چند روز نگه دارید و به مروراز آن استفاده کنید.

امیدوارم که این دستور العمل غذایی کره ای مورد استفاده  و عنایت شما قرار گرفته باشد. به دلیل بوی زیاد کیمچی، کره ای ها یخچال ویژه ای برای کیمچی به نام کیمچی نینجانگو ساختند که در آن کیمچی نگهداری می شود. از ترش شدنش برای مدت طولانی جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید از کیمچی

طرز تهیه خانگی و آسان ترشی کیمچی (ترشی کره ای)
طرز تهیه خانگی و آسان ترشی کیمچی (ترشی کره ای)

کیمچی کره ای در واقع نوعی ترشی است که از سبزیجات تخمیر شده (اغلب کلم چینی) درست می شود و به دلیل استفاده از مقادیر زیاد فلفل و ادویه می تواند بسیار خوشمزه باشد. اما کره ای ها کیمچی را ترشی ساده نگاه نمی کنند و تقریباً با هر غذایی آن را می خورند. انواع خاصی از کیمچی وجود دارد و می تواند با سبزیجات مختلفی مانند ترشی های خودمان تهیه شود. اما بهترین نوع کیمچی از کلم چینی ساخته شده است. کیمچی کره ای با انواع غذاهای برنجی، گوشت و گوشت، مرغ و ماهی خورده می شود و آن را غذای ملی می دانند.

نکته پخته کیمچی کره ای

مواد تشکیل دهنده کیمچی کره ای محدودیتی ندارد و بسته به نظر و سلیقه مردم می تواند کم و زیاد شود. برای درست کردن ماهی مرکب باید ۳۰۰ گرم ماهی بسیار تازه راشسته و استخوان ها را کاملا دربیاورید، سپس ۳ پیمانه نمک به آن اضافه کنید و قاشق مخلوط را با نمک کنید وبعد درون ظرف شیشه ای ریخته و به مدت یک هفته در یخچال نگه داری کنید. بعد از یک هفته از یخچال خارج کنید ، آن را بشویید و خشک کنید و بعد از خرد کردن به مواد کیمچی اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا