Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

مقایسه مزایای استخر بتنی و استخر فایبرگلاس

استخر بتنی و استخر فایبرگلاس دو گزینه محبوب و پرطرفدار برای ساخت استخر شنا هستند.

در حالی که نصب و نگهداری استخرهای بتنی معمولاً در طول زمان گران‌ تر است، اما از نظر شکل و طرح نهایی بسیار قابل تنظیم هستند. از طرف دیگر، نصب و نگهداری استخرهای فایبرگلاس در طول زمان هزینه کمتری دارد.  اگرچه آنها از نظر شکل قابل تنظیم نیستند، اما ویژگی های محبوبی دارند که ممکن است برتر از استخرهای بتنی باشد. بنابراین، کدام یک برای شما بهتر است؟ ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی به شما کمک کنیم تا درک عمیق تری از هر دو نوع استخر به دست آورید.

مقایسه استخر بتنی و استخر فایبرگلاس

ایمنی و پاکیزگی

استخرهای فایبرگلاس سطحی غیر ساینده دارند که برای بچه ها راحت و عالی است. از آنجایی که نرم ‌تر از بتن است، مناسب لباس شنا نیز می ‌باشد زیرا لباس شما موقع نشستن کنار استخر کشیده نشده و گیر نمی کند. از طرف دیگر سطح صاف یک مزیت بزرگ است زیرا در برابر جلبک مقاوم است و نگهداری آن را ارزان تر می کند زیرا به مواد شیمیایی کمتری مانند کلر استخر نیاز دارد.

استحکام و دوام

وقتی صحبت از طول عمر استخر شما می شود، عواملی که باید در نظر بگیرید، استحکام و دوام هستند. هنگام انتخاب باید بدانید که هر دو گزینه قوی و بادوام هستند. استخرهای فایبرگلاس به دلیل استحکام کششی بالاتر عملکرد بهتری دارند. علاوه بر این به دلیل انعطاف پذیری، پوسته فایبرگلاس خوش ساخت بهترین گزینه است اگر می خواهید استخر شنا را روی خاک بسازید. در نهایت باید بدانید که هر دو استخر فایبرگلاس و بتن انتخاب های مناسبی از نظر استحکام و دوام هستند، اما بستگی به خاکی دارد که استخر خود را روی آن می سازید.

هزینه مصرف انرژی

اگر از خود می پرسید که آیا استخرهای فایبرگلاس گرمتر از بتن هستند، پاسخ مثبت است. فایبرگلاس به عنوان متریال استخر را خیلی سریعتر گرم می کند و گرما را بیشتر از بتن نگه می دارد. علاوه بر این، گرمایش استخرهای فایبرگلاس نسبت به بتن ارزان ‌تر است. آنها به انرژی کمتری برای گرم کردن نیاز دارند و پس از رسیدن به دمای ایده آل، برای حفظ دما نیز انرژی کمتری لازم است. با اینحال پوشش استخر برای بتن و فایبرگلاس جهت حفظ گرما ضروری است.

مقایسه استخر بتنی و استخر فایبرگلاس
مقایسه استخر بتنی و استخر فایبرگلاس

خطر ترک خوردگی

زمانی که استخر فایبرگلاس شما توسط نصاب  معتبر و دارای مجوز نصب می شود و شما از استخر خود به خوبی نگهداری کنید، کمترین خطر ترک خوردگی وجود خواهد داشت. در صورتی که این اتفاق بیفتد، تعمیر آن ارزان تر از استخر بتنی است و بعید است که ساختاری باشد. از آنجایی که استخرهای فایبرگلاس دارای یک پوشش ژل روی سطح هستند، ممکن است در طول زمان دچار ترک شوند، اما فقط در سطح است و روی پوسته اصلی تأثیر نمی‌ گذارند.

طول عمر استخر

با نگهداری مناسب، استخرهای فایبرگلاس می توانند بیش از ۳۰ سال و استخرهای بتنی بیش از ۵۰ سال عمر کنند. اما وضعیت پیچیده تر از اعداد ذکر شده است. زمان نگهداری و هزینه ها نقش عمده ای در این زمینه بازی می کنند.

هزینه نگهداری

بافت سطح داخلی استخر ارتباط زیادی با زمان و هزینه های نگهداری دارد. تفاوت اصلی بین استخر بتنی و فایبرگلاس این است که استخرهای فایبرگلاس دارای سطح نرم و غیر متخلخل هستند. به دلیل سطح متخلخلشان، باکتری ها در حوضچه های بتنی به دام می افتند و به کپک ها و جلبک ها اجازه رشد می دهند. این به نوبه خود به مواد شیمیایی سنگین و تمیز کردن و نگهداری بیشتر و منظم نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا