Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید آناتاس KA-100 | کاربرد آناتاس KA 100 چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آناتاس KA-100 و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید آناتاس KA-100 دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آناتاس KA 100 در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان آناتاس KA-100 در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آناتاس KA100 نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آناتاس KA-100 به روزرسانی می‌شود.

آناتاس KA-100 یکی از سه شکل معدنی دی اکسید تیتانیوم است. این ترکیب همیشه به صورت کریستال های کوچک، مجزا و به شدت توسعه یافته دیده می شود و مانند روتیل، یک نوع معمول تر از دی اکسید تیتانیوم، در سیستم چهار ضلعی متبلور می شود.

آناتاس KA-100 نامحلول در آب، اسیدهای رقیق، اسیدهای آلی و قلیاهای رقیق است. از این ترکیب می توان به عنوان عامل مات کننده، پوشش های نوری، به عنوان کاتالیزور، پوشش سرامیکی، جوهر چاپ و در شیشه و لعاب استفاده کرد.

آناتاز توسط رنه ژست هاوی در سال ۱۸۰۱ از واژه یونانی anatasis به نام «امتداد» نامگذاری شد که محور عمودی بلورها طولانی تر از روتیل است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه با این ترکیب شیمیایی ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

 

مراکز خرید و قیمت فروش آناتاس KA-100 در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آناتاس KA-100 و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آناتاس KA-100 در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آناتاس KA-100 در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آناتاس KA-100 در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آناتاس KA-100 را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

قیمت دی اکسید تیتانیوم چیست

دی اکسید تیتانیوم (TiO2) رایج ترین رنگدانه سفید مورد استفاده در جهان است. سالانه بیش از چهار میلیون تن از این ماده برای انواع کاربردهای صنعتی مانند تولید رنگ، لاستیک، کاغذ، مواد شوینده، لوازم آرایشی، جوهر چاپ، منسوجات، پلاستیک و سایر محصولات استفاده می شود.

برای استخراج دی اکسید تیتانیوم در آناتاز و روتیل، بخشی از مایع شفاف شده باید با قلیا خنثی شود تا میکروکریستال های آناتاز تولید شود. سپس این میکروکریستال ها جهت تولید کریستال های آناتاز هیدرولیز می شوند.

در نهایت با آب شسته شده، کلسینه شده و در دمای ۸۰۰-۸۵۰ درجه سانتی گراد (برای آناتاز) یا ۹۰۰-۹۳۰ درجه سانتی گراد (برای روتیل) کلسینه شده و میکرونیزه می شود.

قیمت خرید آناتاس چیست

آناتاس، روتیل و بروکیت سه ایزومرف طبیعی دی اکسید تیتانیوم هستند. آناتاز بلورهای شفاف (اکتاهدریت) با رنگ های متفاوت از سیاه تا قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای مایل به زرد، آبی تیره یا خاکستری را تشکیل می دهد. ذخایر آن در کوه های آلپ، برزیل و کوه های اورال یافت شده است.

همچنین در اثر هوازدگی تیتانیت (اسفن) و ایلمنیت تشکیل می شود. آناتاس معدنی جزء اصلی مواد هنرمندان نیست. با این حال، آن را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده جزئی (<2٪) در رنگ های سفید بر روی آثار باستانی از مکان های مختلف، به عنوان یک ناخالصی معدنی در رنگدانه های مبتنی بر خاک رس سفید گزارش کرده اند.

آناتاس KA-100 در اوایل قرن بیستم به صورت مصنوعی برای استفاده به عنوان رنگدانه سفید با قدرت پنهان سازی قابل توجهی تولید شد. موفق ترین فرآیندها بر اساس استخراج از ایلمنیت خرد شده و برشته شده (تیتانات آهن) با استفاده از اسید سولفوریک (فرایند سولفات) بود.

مشکلات عمده در تولید رنگدانه آناتاز سفید حذف آهن، عنصر اصلی در ماده اولیه ایلمنیت و جلوگیری از تشکیل روتیل در مرحله نهایی تکلیس بود. رنگدانه های اولیه تجربی معمولا سفید روشن نبودند زیرا حاوی ناخالصی هایی مانند آهنّ باقی مانده و همچنین مقداری روتیل بودند.

تاریخچه تولید آناتاس KA-100
تاریخچه تولید آناتاس KA-100

تاریخچه تولید آناتاس KA-100 + قیمت خرید و فروش آناتاس K 100

برای حداقل یک دهه از حدود سال ۱۹۰۸ به بعد، تحقیقات آزمایشگاهی در مورد روش‌های احتمالی تصفیه و تولید آناتاز در اروپا و ایالات متحده انجام شد. اگرچه اولین محصول تجاری آناتاز خالص، رنگدانه ای کمتر خالص (۸۳% TiO2) تولید شده در نروژ (شرکت تیتان A/S) در سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ بود، اما تقریبا بلافاصله با رنگدانه کامپوزیتی حاوی کلسیم جایگزین شد.

در ایالات متحده رنگدانه خالص تا سال ۱۹۲۶ فقط در دسته های آزمایشی کوچک تولید می شد (۹۸٪ TiO2)، و رنگدانه هایی که از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۵ به صورت تجاری در دسترس بودند، کامپوزیت هایی با سولفات باریم (از جمله Titanox BX) بودند.

آمریکایی ها سرانجام فناوری نروژی را پذیرفتند و این دو شرکت در سال ۱۹۲۰ با هم ترکیب شدند. در فرانسه، فرآیند بلومنفلد در سال ۱۹۲۰ امکان تولید رنگدانه دی اکسید تیتانیوم آناتاز خالص را فراهم کرد، اما تنها تا سال ۱۹۲۳ تولید شد.

آناتاس خالص به طور قابل ‌توجهی قدرت مات ‌کنندگی بیشتری نسبت به کامپوزیت‌ ها داشت. با این حال، خلوص رنگدانه همچنان یک مشکل بود و حتی تا سال ۱۹۲۷ آناتاز خالص تولید شده در فرانسه کمی زرد توصیف شد.

از آنجایی که روتیل دارای خواص هوازدگی مفید (کمتر گچی) و قدرت مات کنندگی بالاتر (تا ۲۵ درصد بهبود نسبت به آناتاز خالص) بود، تحقیقات برای بهبود رنگدانه های آزمایشی مبتنی بر روتیل که در سال ۱۹۳۱ ثبت اختراع شدند در اروپا و ایالات متحده در ۱۹۳۷به تولید تجاری رسید. اگرچه محصولات روتیل اکنون بر بازار تسلط دارند، رنگدانه های مبتنی بر آناتاز نیز همچنان تولید می شوند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های آناتاس

نام ماده آناتاس KA 100 (Titanium Dioxide KA100)
خصوصویات پودری سفید رنگ، بدون بو و مزه
میزان دی اکسید تیتانیوم حداقل ۹۸ درصد
میزان رطوبت حداکثر ۰.۴ درصد
میزان پسماند حداکثر ۰.۰۲۵ درصد
فرمول شیمیایی Tio2
حلالیت Slightly soluble in ethanol
گرید KA100

کاربرد آناتاس KA-100

دی اکسید تیتانیوم به طور طبیعی در اشکال مختلف کریستالی وجود دارد، آناتاز و روتیل دو شکل رایج و تجاری هستند. TiO2 تولید شده از آناتاز یک پودر سفید است، در حالی که از روتیل سفید مایل به زرد است و ممکن است رنگ کمی نشان دهد. ممکن است با مقادیر کمی آلومینا و یا سیلیس پوشش داده شود تا خواص تکنولوژیکی محصول بهبود یابد.

رنگدانه دی اکسید تیتانیوم تجاری به طور کلی توسط فرآیند سولفات یا کلرید تولید می شود. مواد اولیه اصلی شامل ایلمنیت (اکسید تیتانیوم آهن، FeO/TiO2 یا FeTiO3)، روتیل طبیعی و سرباره تیتانیوم است.

روش سولفات روشی است که قبلا استفاده می شد اما به دلیل مسائل زیست محیطی و هزینه ای، در حال حاضر فرآیند کلرید توسط سازنده ترجیح داده می شود.

دی اکسید تیتانیوم پرمصرف ترین رنگ در مواد غذایی، مراقبت های شخصی، رنگ ها، پوشش ها، کاغذ، پلاستیک، کاغذ، جوهر و الیاف به دلیل خاصیت روشن کنندگی و سفید کنندگی است. همچنین می توان شاهد توسعه سریع دی اکسید تیتانیوم در اندازه نانو در کرم های ضد آفتاب بود.

دی اکسید تیتانیوم یک ماده چند منظوره است که می تواند به عنوان رنگ، عامل خشک کننده، عامل ضد انعقاد، مرطوب کننده، مکمل مواد مغذی و عامل تکمیل کننده سطح در غذا استفاده شود.

کاربرد اصلی آن به عنوان رنگ سفید برای ایجاد اثر سفیدی و روشنایی در پردازش مواد غذایی است. این یک افزودنی رایج است که باعث می شود غذا روشن تر و جذاب تر به نظر برسد.

پوشش دی اکسید تیتانیوم دارای خواص بسیار عالی از جمله ضریب شکست بالا، قدرت آکروماتیک قوی، قدرت پوشش دهی زیاد، پراکندگی خوب، سفیدی خوب، غیر سمی و غیره است که با رنگدانه های سفید دیگر قابل مقایسه نیست. به محض ورود به بازار، به سرعت جایگزین رنگدانه های سفید سنتی مانند سفید سربی، سفید روی، لیتوپون شد و پادشاه رنگدانه های سفید شد.

از آنجایی که بهترین رنگدانه پوشاننده و رنگ ‌زدای رنگ‌های سفید و روشن است، در زمینه ‌هایی مانند رنگ، پلاستیک، کاغذ، لاستیک و جوهرهایی که نیاز به رنگ‌های سفید یا روشن دارند، کاربرد زیادی دارد. در صنعت کاغذ سازی می تواند نقش فلورسن، سفید کننده و افزایش سفیدی کاغذ را ایفا کند.

کاربردهای آناتاس KA-100
کاربردهای آناتاس KA-100

کاربرد آناتاز در صنایع

خرید آناتاس در صنایع نساجی و الیاف شیمیایی

این ترکیب عمدتا به عنوان یک عامل مات کننده استفاده می شود، زیرا آناتاز نرمتر از نوع روتیل است. دی اکسید تیتانیوم برای الیاف معمولا نیازی به عملیات سطحی ندارد، اما به منظور کاهش اثر فتوشیمیایی Tio2 و جلوگیری از تجزیه فیبر تحت عمل فوتوکاتالیز دی اکسید تیتانیوم، عملیات سطحی برای برخی از انواع خاص مورد نیاز است.

فروش آناتاس در صنعت سرامیک

دی اکسید تیتانیوم گرید سرامیک دارای ویژگی های خلوص بالا، اندازه ذرات یکنواخت، ضریب شکست بالا، مقاومت عالی در دمای بالا و عدم احتباس خاکستر به مدت یک ساعت در شرایط دمای بالا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد است.

قیمت خرید آناتاس در صنعت جوهر

دی اکسید تیتانیوم مورد استفاده در صنعت جوهر می تواند از نوع روتیل و آناتاز باشد. به طور خاص، روتیل Tio2 یک رنگدانه سفید ضروری در جوهرهای پیشرفته است. در صنعت لاستیک نیز آناتاز معمولا به عنوان رنگ استفاده می شود و عملکردهای تقویت کننده، ضد فرسودگی و پرکننده دارد.

خرید آناتاس و استفاده از پوشش دی اکسید تیتانیوم

در بین تمام کاربردهای موجود پوشش های دی اکسید تیتانیوم بیشترین استفاده را دارند. پوشش دی اکسید تیتانیوم یک سوسپانسیون چسبناک است که از مواد پایه، رنگدانه ها، پرکننده ها، حلال ها و مواد افزودنی تشکیل شده است. رنگدانه موجود در رنگ قدرت پنهانی خاصی دارد. این ماده نه تنها می تواند سطح شیئی که قرار است پوشش داده شود را بپوشاند، بلکه رنگ های روشنی را نیز برای دستیابی به زیبایی و دکوراسیون به فیلم پوششی می دهد.

مهم نیست که پوشش مبتنی بر حلال یا پوشش مبتنی بر آب باشد، نقش پوشش دی اکسید تیتانیوم نه تنها پوشش و تزئین است بلکه برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی پوشش، افزایش پایداری شیمیایی، به منظور بهبود قدرت پوشش، قدرت آکروماتیک، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر نور، مقاومت در برابر آب و هوا و افزایش استحکام مکانیکی و چسبندگی فیلم نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، می تواند از ترک خوردن جلوگیری کند، از نفوذ اشعه ماوراء بنفش و آب جلوگیری کند تا فرسودگی را به تاخیر بیندازد و عمر فیلم را طولانی تر کند.

دی اکسید تیتانیوم به طور گسترده ای در پوشش ها استفاده می شود. آنها در پوشش های ساختمانی، اتومبیل، کشتی، مبلمان، لوازم خانگی، روکش کویل، اسباب بازی ها و مایحتاج روزمره استفاده می شوند. در صنعت پوشش، پوشش‌ های معماری بیشترین پوشش‌ های دی اکسید تیتانیوم را مصرف می‌ کنند و پس از آن پوشش‌های خودروها، کشتی‌ها، وسایل نقلیه راه ‌آهن و مبلمان قرار دارند.

با توجه به عملکرد عالی پوشش روتیل دی اکسید تیتانیوم به عنوان پوشش مقاوم در برابر آب و هوا برای کشتی ها، پل ها، خودروها، ساختمان ها و سایر کاربردهای داخلی و خارجی انتخاب می شود. در حال حاضر، پوشش های دی اکسید تیتانیوم روتیل بیش از ۷۰ درصد پوشش های دی اکسید تیتانیوم را دارند. صنعت پوشش نه تنها از نظر کمیت به پوشش های دی اکسید تیتانیوم بیشتری نیاز دارد، بلکه از نظر تنوع و کیفیت نیز نیازهای بیشتری دارد.

پرسش های رایج در مورد آناتاس KA-100

خرید آناتاس KA-100 در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان آناتاس KA 100 متصل می ‌کند. برای خرید آناتاس KA100 تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

بازار خرید و فروش آناتاس KA-100
بازار خرید و فروش آناتاس KA-100

بازار خرید و فروش آناتاس KA-100

دی اکسید تیتانیوم آناتاز یک رنگدانه پودر سفید عالی با سفیدی خوب، قدرت رنگ دهی سبک، و همچنین قدرت پنهان قوی، پایداری شیمیایی بالا و مقاومت در برابر آب و هوای خوب است. این ترکیب غیر سمی، بی مزه و غیر تحریک کننده برای بدن انسان است و می تواند به طور گسترده در انواع زمینه های صنعتی مانند پوشش، پلاستیک، کاغذ و جوهر و غیره استفاده شود.

بزرگترین بازار فروش دی اکسید تیتانیوم در سال ۱۳۹۳ در تولید رنگ و لاک بوده که ۴۵ درصد از کل تقاضا را به خود اختصاص داده بود. پردازش رنگدانه ها در تولید پلاستیک با فاصله قابل توجهی در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن در زمینه مواد ساختمانی، جوهر چاپ و کاغذ مورد کاربرد قرار گرفت.

دی اکسید تیتانیوم پر تقاضاترین نوع رنگدانه است که بیش از ۵۹ درصد از کل تقاضا را به خود اختصاص داده است. دی اکسید تیتانیوم عمدتا برای رنگ ها و پوشش ها استفاده می شود. تنها چند میکرومتر پوشش برای پوشش کامل بستر کافی است. علاوه بر این، رنگدانه های دی اکسید تیتانیوم برای کاغذ سفید و تولید پلاستیک در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

قیمت فروش تیتان روتایل چیست

روتایل یک ماده معدنی است که عمدتا از دی اکسید تیتانیوم (TiO۲) تشکیل شده است. روتایل رایج ترین شکل طبیعی دی اکسید تیتانیوم است. سایر پلی‌ مورف‌ های کمیاب ‌تر دی اکسید تیتانیوم شامل آناتاس و بروکیت است. تیتان روتایل ممکن است تا ۱۰ درصد آهن و مقادیر قابل توجهی نیوبیم و تانتالوم داشته باشد.

این نوع از دی اکسید تیتانیوم دارای یکی از بالاترین ضرایب انکسار در طول موج های مرئی از هر کریستال شناخته شده است و همچنین دارای انکسار دوگانه و پراکندگی بالا است. به دلیل داشتن این خواص از این ماده برای ساخت عناصر نوری خاص، مانند اپتیک های قطبش، بسیار استفاده می شود.

تیتان روتایل بسیار خالص، شفاف و تقریبا بی رنگ در قطعات بزرگ یافت می شود که منجر به ایجاد ظاهری شبیه الماس خواهد شد. این ماده شیمیایی تقریبا بی رنگ با نام تیتانیا به فروش می رسد که نام شیمیایی قدیمی این اکسید است. با این حال، تیتان روتایل به ندرت در جواهرات استفاده می شود، زیرا به قدر کافی سخت نیست (مقاوم در برابر خراش) و تنها حدود ۶ در مقیاس سختی Mohs اندازه گیری می شود.

فروش تیتان آناتاس

دی اکسید تیتانیوم آناتاس، یک فرم کریستالی از دی اکسید تیتانیوم است. این ترکیب شیمیایی هنگامی که تا دمای بیش از ۷۰۰ درجه سانتی گراد گرم می شود به درجه تیتان روتیل تبدیل می شود. تیتان آناتاس در دمای بالاتر از ۴۰۰ درجه سانتی گراد به رنگ زرد تبدیل می شود. این رنگدانه دارای قدرت پراکندگی نور خوب، سفیدی بالا، قدرت پنهان قوی، پایداری آب و هوای خوب است. از این رو، گرید آناتاس دی اکسید تیتانیوم عمدتا در تولید کاغذها، جوهرهای چاپ، پارچه و فیبر، لاستیک استفاده می شود.

در صنعت تولید کاغذ، گرید آناتاس دی اکسید تیتانیوم در فلورسانس و سفید شدن این محصولات بسیار نقش دارد. در کاربردهای جوهر چاپ، این محصول عمدتا برای رنگ آمیزی در جوهرهای چاپ با درجه بالا استفاده می شود. در مصارف منسوجات و الیاف، این رنگدانه رقیق کننده است. در کاربردهای لاستیک، پیگمنت دی اکسید تیتانیوم آناتاس نه تنها یک رنگ کننده است، بلکه یک عامل تقویت کننده، عامل ضد پیری و پرکننده نیز است.

تفاوت تیتان آناتاس و تیتان روتایل + قیمت خرید

در اعماق زمین، چندین ماده معدنی کشف شده است. دانشمندان و شیمیدانان به کاوش در ابعاد وسیع جهان ما برای یافتن چیزی مفید و سودمند برای بشریت ادامه می دهند. یکی از مواد معدنی مفید کشف شده دی اکسید تیتانیوم است. دی اکسید تیتانیوم ظاهری سفید و مات دارد. گفته می شود قدمت این ماده معدنی به اندازه خود زمین است. طبق آمار، این ماده همچنین یکی از ۵۰ ماده شیمیایی برتر تولید شده در سراسر جهان است. دو شکل اصلی دی اکسید تیتانیوم در بازار، روتایل و آناتاس است.

برای به دست آوردن شکل خالص مایل به سفید دی اکسید تیتانیوم، این ماده معدنی باید تحت یک سری فرآیندهای شیمیایی قرار گیرد. دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی بی بو و جاذب است. به دلیل خواص ذاتی آن، کاربردهای متعددی دارد. صنعت رنگ و لوازم آرایشی از این ماده معدنی طبیعی سود زیادی می برد. در زمینه لوازم آرایشی، دی اکسید تیتانیوم به عنوان رنگدانه سفید، ضد آفتاب و مات کننده عمل می کند. با این وجود، مسائل مربوط به استفاده از دی اکسید تیتانیوم افزایش یافته است زیرا یک فوتوکاتالیست بالقوه و سرطان زا است که می تواند برای بدن انسان بسیار مضر باشد.

تیتان روتایل رایج ترین شکل دی اکسید تیتانیوم است. این ماده معدنی ترجیحا در کاربردهای تداخلی به دلیل ضریب شکست بالای آن استفاده می شود. همچنین سخت است و دارای خواص شیمیایی مقاوم در برابر بسیاری از مواد است. تیتان روتایل طبیعی از ده درصد آهن و مقداری نیوبیم و تانتالم تشکیل شده است. «روتایل» از کلمه لاتین rutilus به معنای قرمز گرفته شده است. هنگامی که توسط نور عبوری مشاهده می شود، تیتان روتایل یک رنگ قرمز تیره را از خود نشان می دهد.

تیتان روتایل کاربردهای بسیار زیادی در صنایع شیمیایی دارد. در ماسه های ساحلی ممکن است مقدار زیادی تیتان روتایل وجود داشته باشد. این ذخایر سنگ ماسه در نهایت برای به دست آوردن کانی روتایل برای تولید سرامیک نسوز، فلز تیتانیوم و رنگدانه استخراج می شوند. شکل پودری تیتان روتایل به عنوان رنگدانه سفید در صنایع برای تولید رنگ، کاغذ، پلاستیک، غذاها و سایر اشیایی که نیاز به رنگ سفید دارند، استفاده می شود. ذرات تیتان روتایل در مقیاس نانو برای جذب موثر پرتوهای فرابنفش نیز استفاده می شود. با این ویژگی خاص، این ماده معدنی برای تولید ضد آفتاب و برای جلوگیری از آسیب پوست نیز بسیار مفید است.

در مقابل تیتان آناتاس نوعی پلی مورف است که وقتی در دمای حدود ۹۱۵ درجه سانتی گراد قرار می گیرد به تیتان روتایل تبدیل می شود. رنگ آن قهوه ای تا سیاه یا زرد تا آبی است. تیتان آناتاس نادرترین شکل دی اکسید تیتانیوم است، اما از نظر سختی، چگالی و درخشندگی تقریبا همان خواص روتایل را دارد. تیتان آناتاس و روتایل هر دو ساختار چهار ضلعی دارند، اما تیتان آناتاس دارای ساختاری هشت ضلعی است که چهار لبه مشترک را تشکیل می دهند و محور چهار برابری را تشکیل می دهند. کوارتز معمولاً با رگه هایی از آناتاس همراه است. تیتان آناتاس همچنین برای رنگدانه های سفید رنگ، کاغذ و سرامیک استفاده می شود، اما استفاده از آن در فضای باز توصیه نمی شود زیرا میزان جذب نور کمتری نسبت به تیتان روتایل دارد.

قیمت خرید آناتاس مصنوعی

رنگدانه های دی اکسید تیتانیوم پودرهای سفید ریز تقسیم شده ای هستند که از نظر شیمیایی خنثی یا غیر واکنشی هستند. بازتاب نور بالا ، جذب نور کم و اندازه ذرات کوچک این رنگدانه را برای به دست آوردن کدورت بالا بسیار ایده آل می کند. این رنگدانه در شکل ریز تقسیم شده خود به شدت سفید است.

دی اکسید تیتانیوم در شکل آناتاس، یک فوتوکاتالیست عالی است که قادر است اکثر ترکیبات آلی را اکسید کند. محققان با کاهش اندازه ذرات تیتان آناتاس، کارایی فوتوکاتالیستی آن را بسیار افزایش می دهند. به دلیل داشتن خواص بسیار زیاد، این نوع از دی اکسید تیتانیوم در صنعت بسیار کاربرد دارد. از این رو برای برآورده کردن نیاز بازار، دانشمندان آناتاس را به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید می کنند. آناتاس مصنوعی نسبت به آناتاس طبیعی قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

خصوصیات فیزیکی تیتان آناتاس

دی اکسید تیتانیوم یک ماده مهم است که دارای خواص و کاربردهای حیاتی فراوانی از جمله تولید فلز تیتانیوم، نانوذرات اکسید تیتانیوم و غیره است. این ماده دارای دو نوع مهم است که عبارتند از دی اکسید تیتانیوم روتایل و دی اکسید تیتانیوم آناتاس. تفاوت اصلی آنها در ظاهر آنهاست. دی اکسید تیتانیوم آناتاس بی رنگ است، در حالی که دی اکسید تیتانیوم روتایل معمولا در ظاهر قرمز تیره یافت می شود.

شکل طبیعی دی اکسید تیتانیوم آناتاس حاوی مقدار زیادی ناخالصی است که باعث تیره شدن رنگ آن می شود. ساختار کریستالی تیتان آناتاس چهارضلعی است و ظاهری فلزی دارد. سایر خصوصیات فیزیکی تیتان آناتاس شامل سختی کم، درخشندگی بالا و وزن مخصوص ۳.۹ است.

کاربرد تیتان آناتاز کدامند؟

دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک عامل سفید کننده و روشن کننده کاربرد جهانی پیدا کرده است و به طور گسترده در صنایع رنگ، نساجی، لاستیک، پلاستیک، کاغذ، آرایشی و بهداشتی، چرم، سرامیک و صنایع غذایی استفاده می شود. تیتان آناتاز بیشتر به عنوان افزودنی رنگی برای تولید مواد غذایی استفاده می شود. کاربرد اصلی این رنگدانه سفید طبیعی در پوشش فرعی محصولات قنادی و نوشیدنی است.

همانند سایر رنگدانه های غذایی، باید پراکنده شود تا قدرت رنگ دهی کامل را به دست آورد. این ماده معدنی به راحتی در مایعات پخش می شود و فقط در مایعات چسبناک و مواد نیمه جامد معلق باقی می ماند. از تیتان آناتاز به همراه شربت قند برای استفاده در پوشش فرعی محصولات قرصی استفاده می شود.

ماده معدنی آناتاز در کجا یافت می شود؟

آناتاز یک ماده معدنی نسبتا رایج و گسترده است و می‌ توان آن را در مناطقی در سوئیس، فرانسه، نروژ، روسیه، انگلستان، ولز، برزیل، ایالات متحده، کانادا و چندین مکان دیگر یافت کرد. تیتان آناتاز معمولا یک کانی ثانویه است که از سایر کانی ‌های تیتانیوم به دست می‌ آید. این ماده معدنی را می‌ توان در رگه‌ های آلپ حاصل از محلول ‌های گرمابی، در سنگ ‌های آذرین دگرگونی، پگماتیت ‌ها، کربناتیت‌ ها و معمولا به عنوان یک کانی آواری (Clastic rock) یافت کرد.

آناتاس چه نوع سنگی است؟

این ماده معدنی را می توان در رگه ‌ها و حفره‌ های سنگ های شیست، گنیس، گرانیت، سینیت و سایر سنگ ‌های آذرین مرتبط یافت کرد. تیتان آنتاس همچنین محصول هوازدگی سایر کانی های تیتانیوم نیز است. آناتاس به دلیل داشتن ظاهری فلزی و درخشندگی بالا در صنایع بسیار محبوب شده است.

آیا آناتاز پایدارتر از روتیل است؟

آناتاز یکی از سه شکل ماده معدنی بسیار پرکاربرد دی اکسید تیتانیوم است. این ماده معدنی همیشه به صورت کریستال های کوچک، جدا شده و به شدت توسعه یافته یافت می شود. شکل آناتاز دی اکسید تیتانیوم پایداری کمتری نسبت به شکل روتیل این ماده معدنی دارد. پایداری بیشتر روتیل نسبت به آناتاز به دلیل شکل ساختاری این ماده معدنی است.

چرا آناتاس واکنش پذیرتر از روتایل است؟

به طور کلی، شکل آناتاس دی اکسید تیتانیوم فعال تر از شکل روتایل است، اما هیچ اتفاق نظری برای توضیح این تفاوت وجود ندارد. محققان با استفاده از فیلم ‌های دی اکسید تیتانیوم همپایه با کیفیت بالا، فعالیت فوتوکاتالیستی را به عنوان تابعی از ضخامت لایه دی اکسید تیتانیوم ارزیابی می ‌کنند. برای شکل آناتاز این ماده معدنی فعالیت فوتوکاتالیستی برای فیلم‌ هایی با ضخامت میانگین ۵ نانومتر افزایش می ‌یابد، در حالی که در شکل روتایل این ماده معدنی فعالیت فوتوکاتالیستی برای فیلم‌ های با ضخامت میانگین ۲.۵ نانومتر به حداکثر می ‌رسند.

آناتاس چه نوع ساختاری دارد؟

آناتاس یک شکل نسبتا غیر معمول و در عین حال بسیار زیبا از دی اکسید تیتانیوم است. آناتاس نسبت به شکل روتایل دی اکسید تیتانیوم رایج تر است. ای نوع از دی اکسید تیتانیوم اغلب به طور کامل با روتایل جایگزین می شود. نام آناتاس از کلمه یونانی anatasis گرفته شده است که به معنای طویل شدن است و کنایه از عادت کریستالی دراز آن است. آناتاس ساختاری چهارضلعی دارد.

خرید آناتاس KA-100

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آناتاس KA100 از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آناتاس KA 100، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان آناتاس KA-100 را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آناتاس KA-100 با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا