Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای تب بر

عرق گیاهی برای تب بر از روش های ایمن و طبیعی است که هیچ عارضه ی جانبی ندارد. گیاهان کاهش دهنده تب زیادی وجود دارد که به طور موثر باعث کاهش حرارت و سایر علایم التهاب می شود.

به طور طبیعی دمای بالای بدن هنگام تب پاسخ طبیعی بدن درمقابل عفونت و التهاب است. معمولا تب با تورم و التهاب ، درد و قرمزی همراه است . اگر قصد دارید از از گیاهان دارویی برای کاهش دمای بدن خود استفاده کنید، ما در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مهمترین عرق گیاهی برای تب بر و دمنوش را معرفی کردیم تا با استفاده از آن بتوانید دمای بدن خود را هنگام تب به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهید.

علائمی که با تب همراه می‌شوند

  • افزایش دم و بازدم
  • افزایش ضربان نبض و همچنین ضربان قلب برای فرد
  • قرمز شدن رنگ پوست صورت
  • بیش از حد عرق کردن
  • خشک شدن دهان به دلیل کاهش آب بدن
  • در صورت تشدید ممکن است با لرز همراه باشد
  • بالا رفتن ضربان نبض و همینطور ضربان قلب برای فرد ایجاد خواهد شد

عرق گیاهی برای تب بر

عرق گیاهی برای تب بر
عرق گیاهی برای تب بر

عرق گیاهی برای تب بر به تنهایی و برخی دیگر با ترکیب  شدن با سایر گیاهان دارویی می توانند دمای بدن راکاهش و به حد طبیعی برسانند.این گیاهان دارویی عبارتند از:

عرق بومادران

یکی از رایج‌ترین گیاهان دارویی جهت  درمان تب گیاه بومادران است.  مصرف بومادران  تعریق را در بدن افزایش می دهد ، این امر باعث کاهش تب و  دفع سموم بدن  می شود.  اگر این گیا ه را با  نعناع،فلفل قرمز، زنجبیل، گیاه آقطی (انگور کولی) ترکیب کنیم ، میزان تعریق را افزایش می دهد  و می توان دبه خوبی تب را کاهش دهد.

عرق نعناع

نعناع در طب سنتی  برای درمان تب فوری استفاده می شود . نعناع یک منبع آنتی اکسیدانی قوی است که برای بهبود تب بسیار مفید است . این عرق می تواند ناراحتی ها و اختلالات معده ای و روده ای را  درمان کند.

عرق زنجبیل

زنجبیل یک گیاه فوق العاده مفید است  که موجب افزایش تعریق می شود و یک  بهبود دهنده قوی تب به حساب می آید. زنجبیل باعث تحریک گردش خون می شود.

عرق بومادران

از گیاهان دارویی که یرای کاهش تب  استفاده می شود بومادران است. مصرف این گیاه  به تنهایی تعریق را افزایش می دهد. در دوران باستان نیز از گیاه بومادران برای درمان سرما خوردگی و تب  استفاده می کردند . این گیاه منافذ و عروق خونی را باز می کند. بنابراین برای دفع سموم بدن از راه تعریق  بسیار مفید است. بومادران دارای خاصیت آنتی بیوتیکی  است که عفونت  بیماری سرما خوردگی را ازبین می برد.توصیه می شود به منظور کاهش سرفه ، عطسه و آبریزش بینی از ترکیب عرق بومادران و نعناع استفاده کنید.

گیاه ریش بزی

ریش بز از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد. در طب ابو علی سینا از این گیاه برای درمان  بسیاری از بیماری ها  استفاده می شود. عرق ریش بزی از معروفترین درمان های طبیعی برای تب و بیماری رماتیسم است.

دمنوش گیاهی برای تب بر

عرق گیاهی برای تب بر
عرق گیاهی برای تب بر

دمنوش نعناع برای درمان تب

دمنوش نعناع از بهترین درمان های طبیعی برای تب است. این روش یکی از دسترسی ترین روش های خانگی برای درمان تب است چون در اکثر منازل می توان مقداری از آن  را یافت. برای اثر گذاری بهتر آن می توان دمنوش نعناع را با مقداری عسل میل کرد. هم چنین نعناع حاوی منتول (Menthol) است. این ماده به روش انتخابی انتهای اعصاب حسی مربوط به سرما را تحریک می کند و باعث احساس سرما می شود.

استفاده از دمنوش بابونه

درمان تب با داروی گیاهی بابونه به این روش است که باید آن را به مدت ۱۵ دقیقه با آب جوش در حرارت ملایم قرار داد تا کامل دم بکشد، شیرین کننده ای مانند عسل را انتخاب کنید و قبل از سرد شدن آن را بنوشید.

دمنوش پنجه گربه

عرق گیاهی برای تب بر
عرق گیاهی برای تب بر

دمنوش پنجه گربه ای دارای ترکیب سالیسین است . این ترکیب در بدن به آسپرین تبدیل می شود و تب شدید را در افراد بزرگسال بهبود می بخشد.

سخن پایانی

دراین مقاله سعی نمودیم چند عرق گیاهی برای تب بر و هم چنین دمنوش های مناسب را معرفی کنیم به کمک آنها می توانید به طور قابل ملاحظه ای دمای بدن را کاهش دهید. درصورت طولانی شدن تب حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. به ویژه در کودکان اگر تب شدت پیدا کند اثرات ناگواری مانند تشنج به همراه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا