Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید مونو کلسیم فسفات | کاربرد مونو کلسیم فسفات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مونو کلسیم فسفات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید مونو کلسیم فسفات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مونو کلسیم فسفات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مونو کلسیم فسفات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مونو کلسیم فسفات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مونو کلسیم فسفات به روزرسانی می‌شود.

مونو کلسیم فسفات Ca(H2PO4) 2 ترکیبی معدنی است که بیشتر به شکل منوهیدراته یافت می شود. مونوکلسیم فسفات که با نام اختصاریMCP نیز شناخته می شود، جامدی سفید رنگ است که در کودهای سوپر فسفات و ماده ورآورنده خمیر مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده شیمیایی در صنعت معمولا از ترکیب هیدروکسید کلسیم با اسید فسفریک ساخته می شود ولی برای استفاده در کودها از ترکیب سنگ های فسفات و اسیدهای مختلف تهیه می شود.

مونوکلسیم فسفات هنگامی که با یک ماده قلیایی مانند جوش شیرین ترکیب شود، دی اکسید کربن و نمک تولید می کند. این ترکیب شیمیایی حاوی دو مینرال مهم کلسیم و فسفر است .خوراک غنی از کلسیم در دام ها به تشکیل بافت استخوان و افزایش استحکام اسکلت کمک می کند. فسفر هم یکی از ریزمغذی های مفید برای بهبود متابولیسم، تولید پروتئین، عملکرد سیستم های عصبی و ایمنی است که توانایی تولید مثل را در حیوانات افزایش می دهد.

مراکز خرید و قیمت فروش مونو کلسیم فسفات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مونو کلسیم فسفات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مونو کلسیم فسفات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مونو کلسیم فسفات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مونو کلسیم فسفات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مونو کلسیم فسفات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد مونوکلسیم فسفات

مونوکلسیم فسفات یک ماده بی خطر و مشتق شده از منابع طبیعی است که با تولید یک محصول غذایی بهتر باعث می شود غذاهایی که هر روز از آنها لذت می بریم، کیفیت بهتری داشته باشند. این مسئله به نوبه خود به کاهش ضایعات مواد غذایی که می تواند ناشی از کیفیت پایین غذاها باشد ، کمک می کند. از آنجایی که همه ما به دنبال مصرف غذاهای متعادل و غنی از ریزمغذی مفید هستیم مونوکلسیم فسفات می تواند یک افزودنی مؤثر و مفید باشد که باعث بهتر شدن غذاهای ما می شود.

این ماده که معمولاً در کالاهای پخته شده یافت می شود دارای قدرت خنثی کنندگی است و بسیار سریع عمل می کند. مونو کلسیم فسفات همراه با جوش شیرین برای افزایش حجم در کیک ها و کلوچه ها استفاده می شود.

مونو کلسیم فسفات به عنوان ورآورنده خمیر در بسیاری از کالاهای پخته شده و نان و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد تا باعث افزایش حجم و پف محصولات شود.

این ماده طی چند دقیقه اول مخلوط شدن با مواد اولیه ۶۰- ۷۰ % از دی اکسید کربن خود را آزاد می کند و به همین دلیل گاهی اوقات با اسیدهای ورآورنده خمیر که آهسته عمل می کنند مانند سولفات آلومینیوم سدیم، اسید سدیم پیروفسفات و سدیم فسفات سدیم ترکیب می شود.

مونو کلسیم فسفات در محصولاتی که تولید گاز سریع لازم است و باید پخت به سرعت صورت بگیرد، کاربرد دارد. در واقع مونو کلسیم فسفات یک ماده دو عملکردی است زیرا پس از اینکه دو سوم دی اکسید کربن را در طول مرحله مخلوط سازی آزاد کرد، تبدیل به دی کلسیم فسفات می شود که در دمای اتاق عملکردی ندارد اما در دمای بالا هنگام پختن محصولات در فر دی اکسیدکربن تولید می کند.

مونو کلسیم فسفات به عنوان یک ماده ساینده، حجم دهنده و بافر کننده در محصولات مراقبت از دهان و دندان، در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

این ماده به عنوان مکمل غذایی دام و طیور برای رفع کمبود مواد معدنی (فسفر و کلسیم) در رژیم غذایی دام ها استفاده می شود.

مونو کلسیم فسفات در صنایع دیگر از جمله در ساخت پلاستیک و تولید شیشه به طور گسترده ای به عنوان تثبیت کننده و امولیسفایر مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی و خطرات مصرف مونو کلسیم فسفات

از نظر FDA مونو کلسیم فسفات به عنوان یک افزودنی غذایی ایمن در نظر گرفته می شود. وقتی مونوكلسیم فسفات در آرد فسفاته استفاده می شود مقدار مجاز آن بین ۰.۲۵-۰.۷۵٪ وزن آرد فسفاته نهایی است.

وقتی که این ماده به تنهایی به عنوان ماده افزایش دهنده حجم خمیر در آرد مورد استفاده قرار می گیرد مقدار کل بی کربنات سدیم و مونو کلسیم فسفات نباید بیشتر از ۴/۴ درصد براساس وزن آرد باشد.

مونوکلسیم فسفات یکی از ترکیبات متداول موجود در بیکینگ پودر است و نقش اساسی در تولید کالاهای پخته شده دارد.

در کالاهای پخته شده، مونو کلسیم فسفات با جوش شیرین واکنش نشان می دهد و دی اکسید کربن تولید می کند که به افزایش حجم خمیر کمک می کند.

آزادسازی دی اکسید کربن باعث می شود حباب هوا را در بسیاری از کالاهای پخته شده مشاهده کنید و این همان چیزی است که باعث می شود نانوایی ها طرفدار سرسخت این ماده غذایی باشند.

نهادهای نظارتی در سراسر جهان، از جمله در ایالات متحده، اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی، گرید غذایی مونو کلسیم فسفات را بررسی کرده و مشخص کرده اند که مونو کلسیم فسفات برای استفاده در مواد غذایی بی خطر است.

با گذشت چند دهه، منوكلسیم فسفات همچنان در ایالات متحده آمریکا و در سراسر جهان برای استفاده در غذاها و در بسیاری از محصولاتی كه همه از آنها لذت می بریم ایمن شناخته شده و کاربرد گسترده ای دارد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های مونو کلسیم فسفات

نام انگلیسی MCP
فرمول مولکولی CaH4P2O8

خرید مونو کلسیم فسفات خوراکی

مونوکلسیم فسفات (MCP) یا کلسیم دی هیدروژن فسفات، درجه غذایی آن معمولاً با بی کربنات سدیم به عنوان یک عامل خمیر کننده در غذاهای نانوایی استفاده می شود. شماره افزودنی غذایی اروپایی برای آن E341 است. به طور کلی، وگان، بدون گلوتن و لبنیات است.

این یک ترکیب معدنی است که از مواد معدنی طبیعی به دست می آید و در دو نوع وجود دارد:

  • بدون آب با فرمول شیمیایی Ca(H2PO4)2
  • مونوهیدرات به شکل معمول و با فرمول شیمیایی Ca(H2PO4)2·H2O

مونوکلسیم فسفات یک اسید مخمر است که معمولا در محصولات پخته شده یافت می شود. هدف آن واکنش با جوش شیرین برای ایجاد هوادهی و حجم با آزاد کردن دی اکسید کربن در حضور آب است. کاربردهایی مانند نان، بیسکویت، کلوچه، پنکیک، آرد خود برآمده، بیکینگ پودر تک و دو اثره.

همچنین اغلب با اسیدهای کند اثر مانند اسید پیروفسفات سدیم، سولفات آلومینیوم سدیم و فسفات آلومینیوم سدیم در بیکینگ پودرهای دو اثر ترکیب می شود.

فروش مونو کلسیم فسفات دامی

مونو، دی و تری کلسیم فسفات سه نوع اصلی فسفات خوراک معدنی هستند. مونو و دی کلسیم فسفات (تولید شده توسط MCP کلسینه شده در دمای ۲۷۰ تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد) رایج ترین اشکال مورد استفاده هستند. گرید خوراک MCP برای دام و طیور هم از نظر فسفر (P) و هم کلسیم (Ca) مفید است:

  • کلسیم: بافت استخوان و اسکلت را سفت می کند.
  • فسفر: یکی از مواد معدنی مهم در تغذیه دام. نقش مهمی در رشد و تمایز سلولی (DNA)، متابولیسم انرژی و پروتئین، کنترل اشتها، کارایی مصرف خوراک، باروری و غیره دارد.

قیمت خرید مونو کلسیم فسفات چینی

مونو کلسیم فسفات چینی یکی از انواع این محصول است که در بازار ایران موجود است. شما می توانید گریدهای مختلف آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت فروش مونو کلسیم فسفات ایرانی

مونو کلسیم فسفات ایرانی یک ماده شیمیایی بسیار با کیفیت است که می توانید آن را با قیمت مناسب تر تهیه کنید و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار دهید.

پرسش های رایج در مورد مونو کلسیم فسفات

خرید مونو کلسیم فسفات در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان مونو کلسیم فسفات متصل می ‌کند. برای خرید مونو کلسیم فسفات تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

تولید مونو کلسیم فسفات

این ترکیب معمولاً از واکنش هیدروکسید کلسیم یا کربنات کلسیم با اسید فسفریک تولید می شود. اسید فسفریک درجه غذایی از سنگ های فسفاته به دو روش اصلی، فرآیند مرطوب یا فرآیند الکتروترمال ساخته می شود.

در فرآیند مرطوب

سنگ فسفات با یک اسید معدنی، معمولاً اسید سولفوریک، هضم می شود، اما اسیدهای نیتریک یا هیدروکلریک نیز ممکن است استفاده شوند.

در فرآیند الکتروترمال

سنگ فسفات، کک و سیلیس در یک کوره مقاومت الکتریکی تا بیش از ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد گرم می شوند تا فسفر عنصری از سنگ معدن استخراج شود. سپس فسفر عنصری به P4O10 (پنتوکسید فسفر) اکسید می شود و متعاقباً هیدراته می شود و غبار جمع آوری می شود.

 تولیدکننده مونو کلسیم فسفات و قیمت فروش مونو کلسیم فسفات

شرکت های بسیاری در سراسر جهان تولیدکننده مونو کلسیم فسفات هستند و این ماده را در گریدهای مختلف تولید می کنند. افزایش تقاضا برای این ترکیب تولید آن را در سراسر جهان افزایش داده است.

استاندارد مونو کلسیم فسفات

مونوکلسیم فسفات یک افزودنی غذایی برای خوراک دام است که حاوی کلسیم و فسفر از ترکیبات معدنی، یعنی اسید اورتوفسفر و کربنات کلسیم ریز آسیاب شده است. با ترکیب آن با مخلوط خوراک و پیش مخلوط طبق دستور تولید کننده خوراک دام از آن استفاده می شود. استاندارد این ماده افزودنی غذایی زمانی به دست می آید که اسید به کار رفته در آن با روش های استاندارد از عناصر سمی و مضر و سایر ناخالصی ها کاملا پاک شده باشد.

قیمت مونو کلسیم فسفات

قیمت مونوکلسیم فسفر با توجه به ظاهر فیزیکی، مقدار فسفر و کشور تولید کننده متفاوت است. مونوکلسیم فسفات یک مکمل غذایی برای جیره دام و طیور است. این ماده افزودنی خوراکی به دوباره سازی کلسیم و فسفر برای تشکیل استخوان ها و بافت های قوی، بهبود متابولیسم،عملکرد سیستم عصبی، ایمنی و تولید مثل و بهره وری بیشتر به ویژه برای تغذیه حیوانات گیاهخوار توصیه می شود.

فروش مونو کلسیم فسفات

تولید کنندگان مونوکلسیم فسفات محصول تولیدی خود را با توجه به کیفیت مواد تشکیل دهنده در بسته بندی های متفاوتی برای استفاده مصرف کنندگان به بازار عرضه می کنند. مونوکلسیم فسفات به عنوان یک تقویت کننده خوراک دام و طیور هضم یکنواخت را تضمین می کند که منجر به مصرف بهتر و سود روزانه بیشتر جوجه های گوشتی و سایر گیاهخواران می شود. این ترکیب به عنوان بازدارنده کپک عمل می کند و می تواند به عنوان یک عامل نگهدارنده خوراک آماده در نظر گرفته شود.

کاربرد مونو کلسیم فسفات

مونو کلسیم فسفات به عنوان مکمل غذایی برای دام و طیور و برای تامین کمبود مواد معدنی (فسفر و کلسیم) در جیره گاو عمل می کند. استفاده از این مکمل غذایی متابولیسم دام و طیور را تسهیل می کند و سیستم ایمنی و تولید مثل آنها را نیز تقویت می کند. در سایر صنایع مونوکلسیم فسفات به طور گسترده ای به عنوان تثبیت کننده و امولسیفایر در صنایع مختلف دیگر استفاده می شود و همچنین به عنوان پایدار کننده در تولید پلاستیک و تولید شیشه به کار برده می شود.

تفاوت مونو کلسیم فسفات با دی کلسیم فسفات

تفاوت بین مونو کلسیم فسفات با دی کلسیم فسفات در این است که دی کلسیم فسفات یک آنیون HPO4۲ در هر مولکول خود دارد در حالی که مونوکلسیم فسفات دو آنیون -H2PO4 در هر مولکول خود دارد. مونو کلسیم فسفات غالبا در تولید کود و به عنوان یک عامل خمیرمایه استفاده می شود اما دی کلسیم فسفات در تولید غلات، غذاهای سگ و محصولات نودل به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک افزودنی غذایی و در خمیردندان به عنوان یک عامل پولیش نیز استفاده می شود.

خرید مونو کلسیم فسفات بافت ترکیه

مونوکلسیم فسفات بافت ترکیه به عنوان ماده اولیه برای خوراک حیوانات یا پرندگان استفاده می شود. مونوفسفات کلسیم بافت ترکیه یک خوراک غنی شده با کلسیم است که به تشکیل بافت استخوانی سفت و اسکلت کمک می کند. فسفر متابولیسم انرژی و پروتئین، تولید مثل، عملکرد سیستم عصبی و ایمنی را بهبود می بخشد و توانایی تولید مثل حیوانات را افزایش می دهد.این ترکیب طبق استاندارد تولید شده است در نتیجه کیفیت و ایمنی غذا را تضمین می کند.

فروش مونو کلسیم فسفات mfi

مونو کلسیم فسفات mfi به دو صورت خشک و هیدراته و در دو گرید خوراکی و غیر خوراکی برای استفاده در صنایع مختلف به بازار عرضه شده است. گرید صنعتی آن در صنایع کشاورزی به عنوان یک ماده تامین کننده کلسیم و فسفات و با نام سوپرفسفات در تهیه کود استفاده می شود. گرید خوراکی این ماده نیز به عنوان مکمل و یک ماده افزودنی برای کنترل و تعیین زمان آزاد سازی دی اکسید کربن است. اگر آزاد شدن این ماده با سرعت زیاد انجام گیرد محصول نهایی متراکم خواهد شد و اگر به کندی انجام شود محصول نهایی ترد و شکننده خواهد بود. بنابراین این ماده به عنوان یک محصول بالا برنده کیفیت محصول اغلب با جوش شیرین استفاده می شود.

کارخانه تولید و فروش مونو کلسیم فسفات

تولید مونو کلسیم فسفات با خرید دو عنصر اولیه و سازنده این محصول تولید و به بازار عرضه می شود. اولین ماده مورد استفاده اسید فسفریک است که توسط شرکت های متعددی وارد کشور می شود. ابتدا این ماده باید تا حد زیادی خالص سازی شود و میزان فلوئور آن نیز به حدود ۰.۰۱ تا ۰.۰۲ برسد. سپس کربنات کلسیم باید تهیه شود که اغلب به صورت یک سنگ معدنی وارد کارخانه شده و به سایز مورد نظر تبدیل می شود. با تعیین میزان سایز و درصد کلسیم و ناخالصی هایی مانند اکسید منیزیم وارد مرحله تولید مونوکلسیم فسفات می شود و مراحل خشک کردن و دانه بندی انجام می گیرد.

خرید دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات حاوی کلسیم و فسفراست که به صورت یک پودر و به عنوان یک مکمل برای تامین مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر در صنایعی مانند غذا و نوشیدنی، کود و خوراک دام، صنعت داروسازی و پزشکی خریداری و استفاده می شود. این ماده به دو صورت خشک و دی هیدراته که عملکرد مشابهی در صنایع دارند، تولید می شود. این ماده همچنین در صنعت تولید دارو برای ساخت قرص هایی که تاریخ انقضای بالایی دارند به دلیل اینکه محلول نیست بسیار مناسب است. علاوه بر اینکه به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می شود به عنوان یک عامل آنتی کیک نیز از طریق پیوند با مولکول های آب، رطوبت را از مواد غذایی خارج می کند.

فروش تری کلسیم فسفات

تری کلسیم فسفات به عنوان نمک کلسیم و یک ماده کریستالی به عنوان پرمصرف ترین نمک فسفات شناخته می شود. همچنین به عنوان یک ماده جاذب رطوبت در انواع نمک، ادویه ها و پودرهای آماده خوراکی و همچنین تولید خمیر دندان به کار برده می شود. علاوه بر این برای بهتر شدن بافت نان و کلوچه و همچنین به عنوان یک عامل تثبیت کننده در تولید لبنیات استفاده می شود. از دیگر صنایع می توان صنعت تولید انواع پلیمر، صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین صنعت سرامیک به عنوان سفید کننده و براق کننده و انواع رطوبت گیر را نام برد.

فرمول دی کلسیم فسفات

فرمول دی کلسیم فسفات CaHPO4 است. به عنوان یک حالت دهنده خمیر در محصولات نانوایی، به عنوان یک عامل سفید کننده در آرد، به عنوان منبع کلسیم و فسفر در محصولات غلات و به عنوان منبع کلسیم برای ژل های آلژینات عمل می کند. تقریباً ۲۳ درصد کلسیم دارد. عملاً در آب نامحلول است. همچنین به آن فسفات کلسیم دی بازیک، دی هیدرات و فسفات کلسیم دی بازیک، آبدار می گویند.

خریداران مونوکلسیم فسفات را برای کارایی بالا و دسترسی آسان برای استفاده در مزارع خود در اندازه های متفاوتی خریداری می کنند. این ماده چندین دهه است که در تولید مکمل غذایی استفاده می شود و از واکنش یک منبع کلسیم (معمولا هیدروکسید کلسیم) با اسید فسفریک ساخته می شود. مونوکلسیم فسفات حاوی یون های کلسیم، فسفات و هیدروژن و نمونه ای از یک ماده ایمن و مشتق شده از منابع طبیعی است.

خرید مونو کلسیم فسفات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مونو کلسیم فسفات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مونو کلسیم فسفات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مونو کلسیم فسفات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مونو کلسیم فسفات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا