Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید متا سیلیکات سدیم | کاربرد متا سیلیکات سدیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مونو کلسیم فسفات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید مونو کلسیم فسفات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مونو کلسیم فسفات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مونو کلسیم فسفات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مونو کلسیم فسفات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مونو کلسیم فسفات به روزرسانی می‌شود.

متا سیلیکات سدیم یک ماده شیمیایی معدنی با فرمول Na2SiO3 است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. متا سیلیکات سدیم به شکل بلورهای بی رنگ و جاذب رطوبت موجود است که در آب محلول و در الکل غیر محلول است.

متا سیلیکات سدیم می تواند با درجات مختلف هیدراتاسیون سنتز شود، این ماده بسیار قلیایی است و با ترکیب کربنات سدیم با دی اکسید سیلیکون تولید می شود. متا سیلیکات سدیم به دلیل داشتن ترکیب کاملا معدنی به ویژه در تولید ترکیبات ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

در بین الکترولیت های قلیایی شاخص قلیایی و بافرکنندگی متاسیلیکات سدیم در بالاترین حد ممکن است. این ماده دارای خاصیت مرطوب کنندگی، امولسیون کننده و ضد عفونی کننده است و برای از بین بردن ناخالصی ها بسیار عالی است و مانع از تجمع مجدد ناخالصی ها می شود.
از این ماده برای بسته بندی تخم مرغ، تولید سیلیکاژل، سیمان و اتصال دهنده ها، تولید شوینده ها و تثبیت کننده ها استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش متا سیلیکات سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش متاسیلیکات سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان متا سیلیکات سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده متا سیلیکات سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید متا سیلیکات سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش متا سیلیکات سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

ویژگی‌های متا سیلیکات سدیم چیست

متا سیلیکات سدیم یک ترکیب یونی متشکل از کاتیون های سدیم و آنیون های پلیمری متاسیلیکات است و نوعی نمک اسید سیلیسیک است که در دسته محصولات نمکی غیر آلی طبقه بندی می شود.

متاسیلیکات سدیم کریستالی با وزن مولکولی پایین است که از واکنش حرارتی بین آلکالین کف کننده و سود سوز آور تولید می شود و محصولات آن شامل ترکیبات انهیدرات، پنتا هیدرات و غیرهیدراته هستند.

این ترکیب از خوردگی فلزات جلوگیری کرده و می تواند جایگزین سدیم تری پلی فسفات در تولید دترجنت ها و پاک کننده های فلزات شده و آلودگی زیست محیطی ناشی از تری سدیم تری پلی فسفات را نیز کاهش می دهد.

محلول های متا سیلیکات سدیم، هنگام گرم شدن یا اسیدی شدن، به یون های سدیم آزاد و اسید سیلیسیک هیدرولیز می شوند. این ترکیب در هوای مرطوب برای فلزاتی از جمله روی، آلومینیوم، قلع و سرب خورنده است و گاز هیدروژن تولید می کند. همه محلول های متا سیلیکات سدیم بازهای قوی هستند که با اسید واکنش شدید نشان می دهند.

کاربرد متا سیلیکات سدیم

این ترکیب به طور گسترده ای در مواد شوینده لباس ها، تولید سرامیک، آبکاری، صنایع تولید پارچه، چاپ، کاغذ سازی، بتن، سیمان، مواد نسوز، روغن، فرآوری چرم و بسیاری از زمینه های صنعتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

از هیدراتهای مختلف متا سیلیکات سدیم در محصولات صابونی، مواد شوینده و حمام/ شستشو استفاده می شود. اینها همچنین به عنوان سازنده – ماده ای که باعث تقویت یا حفظ کارایی محصول با غیرفعال کردن سختی آب می شود – در صابون ها و مواد شوینده کاربرد دارند.

متاسیلیکات سدیم در ترکیب مواد آرایشی عمدتا در قالب اکسیدان ها برای بی رنگ موها استفاده می شود. اضافه کردن این ترکیب به سیمان باعث می شود که در واکنش با آب سریع تر سخت شود.

این ترکیب در صنایع معدن و حفاری به استخراج مینرال ها از سنگ معدن کمک می کند. این ماده نقش بسیار حیاتی در صنایع تولید کاغذ دارد و به از بین بردن رنگ جوهر و سایر ناخالصی ها و سفید کردن مواد اولیه تولید کاغذ کمک می کند.

از آنجاییکه متاسیلیکات سدیم یک ماده غیر آلی است تاثیر قابل توجهی بر چرخه های طبیعی نمی گذارد و چون بیشتر به صورت بسیار رقیق مصرف می شود تاثیری بر محیط زیست نمی گذارد. ولی محلول های غلیظ آن می تواند سیستم های آبی را تحت تاثیر قرار دهد.

ایمنی متا سیلیکات سدیم و قیمت خرید

متا سیلیکات سدیم از نظر سازمان غذا و دارو (آمریکا) FDA یک افزودنی غذایی غیرمستقیم است که می تواند از طریق شستشو یا ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات و استفاده از انواع مواد شوینده وارد بدن انسان شود.

توجه داشته باشید که حرارت دادن این ماده تا مرحله تجزیه شدن باعث تولید دود سمی Na2O می شود بنابراین اقدامات لازم جهت تهویه مناسب را مورد نظر قرار دهید.

بلع، استنشاق و تماس با متاسیلیکات سدیم برای انسان خطرناک و به شدت تحریک کننده است. حتما برای کار کردن با متاسیلیکات سدیم از دستکش، ماسک و عینک های محافظ استفاده کنید. در صورت تماس پوست با این ماده به خوبی محل را با آب شستشو دهید و در صورت بلع حتما با مراکز درمانی تماس بگیرید.

فروش متاسیلیکات سدیم پودری

متاسیلیکات سدیم پودری نوعی نمک اسید سیلیسیک است که به صورت یک پودر سفید و غیرسمی و بی بو است که دارای قابلیت های تصفیه، امولسیون کننده، پخش کننده، مرطوب کننده، نفوذ کنندگی و بافر PH است. متاسیلیکات سدیم پودری با وزن مولکولی کم است که از واکنش حرارتی بین آب قلیایی کف و سود سوزآور تولید می شود. این ترکیب به طور گسترده در مواد شوینده لباسشویی، سرامیک، آبکاری، منسوجات، چاپ، کاغذسازی، بتن، سیمان، مواد نسوز، روغن ها، پردازش چرم و بسیاری از زمینه های صنعتی دیگر استفاده می شود.

خرید متاسیلیکات سدیم مایع

متاسیلیکات سدیم مایع متداول ترین نوع این ماده شیمیایی است که هنگامی که حرارت داده یا اسیدی می شوند، به یون های سدیم آزاد و اسید سیلیسیک هیدرولیز می شود. این ترکیب در صابون، مواد شوینده و محصولات حمام استفاده می شود و همچنین به عنوان سازنده (ماده ای که راندمان پاک کنندگی سورفکتانت را افزایش می دهد یا حفظ می کند، عمدتا با غیرفعال کردن سختی آب) در صابون ها و مواد شوینده کاربرد عمده ای دارد. همچنین به عنوان یک عامل ضد خوردگی در صنعت نیز به کار برده می شود.

فروش متا سیلیکات سدیم

متاسیلیکات به عنوان یک ماده معدنی کاربردی در مواد شوینده لباسشویی، سرامیک، آبکاری، منسوجات، چاپ، کاغذسازی، بتن، سیمان، مواد نسوز، روغن ها، پردازش چرم و بسیاری از زمینه های صنعتی دیگر توسط تولید کنندگان یا وارد کنندگان این ماده ارزشمند به فروش می رسد. متاسیلیکات بسیار محلول در آب است، اما در محلول های الکل، اسید و نمک نامحلول است.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های متا سیلیکات سدیم

نام انگلیسی Sodium metasilicate
فرمول مولکولی Na2SiO3
جرم مولکولی ۱۲۲.۰۶ g/mol
چگالی ۲.۴ g/cm³
نقطه ذوب ۱,۰۸۸ °C

خریدار متا سیلیکات سدیم

تولید کنندگان صنایع مختلف اغلب انواع مختلفی از متاسیلیکات را برای کاربردهای مختلف خریداری می کنند. متاسیلیکات در الکل ها یا اسیدها حل نمی شود اما به راحتی در آب حل می شود. محلول آبی آن قلیایی است و در تماس با هوا قابلیت جذب رطوبت و رقیق شدن را دارد. همچنین دارای قابلیت های تصفیه، امولسیون کننده، پخش کننده، مرطوب کننده، نفوذ کنندگی و بافر PH است.

قیمت متا سیلیکات سدیم

در بازار انواع مختلفی ازمتاسیلیکات با قیمت های متفاوتی وجود دارد که خریداران با توجه به نیاز خود این ماده معدنی را خریداری می کنند. این ماده معمولا به عنوان یک عامل پاک کننده برای شوینده های صنعتی و خانگی شناخته شده است. متاسیلیکات در حشره کش ها، قارچ کش ها و ترکیبات ضد میکروبی و شوینده های لباس، لبنیات، فلزات استفاده می شود.

کاربرد متاسیلیکات

متاسیلیکات به دلیل داشتن خاصیت امولسیون کردن چربی ها و روغن ها و محافظت از فلزات اغلب در صابون، مواد شوینده و محصولات شوینده حمام استفاده می شود. این ماده به عنوان سازنده (ماده ای که کارایی پاک کنندگی سورفکتانت را افزایش می دهد یا حفظ می کند، عمدتا با غیرفعال کردن سختی آب) در صابون ها و مواد شوینده کاربرد عمده ای دارد. همچنین به عنوان یک عامل ضد خوردگی در تغذیه دیگ-آب(boiler-water feeds) استفاده می شود.

واکنش اسید سولفوریک با سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم هنگامی در آب حل شود محلول قلیایی به وجود می آورد که پایدار است. اما زمانی که این ماده در محلول های اسیدی مانند اسید سولفوریک حل شود یون سیلیکات با یون های هیدروژن واکنش داده تا اسید سیلیسیک را به وجود آورد. سپس این ماده هنگامی که گرم شود به هیدروسل تبدیل شده و سیلیکاژل که یک ماده سفت و شیشه ای است به وجود می آید.

پرسش های رایج در مورد متا سیلیکات سدیم

خرید متا سیلیکات سدیم در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان متا سیلیکات سدیم متصل می ‌کند. برای خرید متا سیلیکات سدیم تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

فروش چسب سیلیکات سدیم

چسب سیلیکات سدیم به عنوان یک ماده کاربردی در صنایع چسب و خودروها استفاده می شود. زیرا این ماده دارای ویژگی هایی مانند خاصیت چسبندگی بالا و حالت ژلاتینه است که می تواند به عنوان یک چسب دارای استحکام به کار برده شود. این ماده به صورت مایع برای پرکردن شکاف های سرسیلندر و به عنوان چسب واشر استفاده می شود تا از روغن سوزی ماشین جلوگیری کند. همچنین به دلیل هزینه پایین و غیرسمی بودن از آن در صنعت کاغذ استفاده می شود. معمولا به وسیله یک غلتک برای انتقال و یا به صورت یک محلول رقیق شده بر روی سطح و برای استفاده در انواع مواد تولیدی در صنایع کاغذ سازی مانند حوله های کاغذی، دستمال توالت و مقوا استفاده می شود.

قیمت سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم به عنوان یک پودرشیشه ای و ماده ای متشکل از اکسید سدیم و سیلیس که حاوی نسبت های متفاوتی از این دو ماده است در صنایع مختلفی مانند کشاورزی، تولید مواد شوینده و چسب و مواد ضدآب به کار برده می شود. قیمت گذاری این ماده با توجه به مقدار مواد تشکیل دهنده یعنی اکسید سدیم و سیلیس موجود در آن انجام می گیرد که برای کاربرد خاص آماده و استفاده می شود. این پودر بی رنگ به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده در سفال های سرامیکی استفاده می شود که به عنوان یک عامل نازک کننده به مایع گل رس برای اتصال قطعات سرامیکی با نسبت برابر اضافه و استفاده می شود.

سیلیکات سدیم مایع چیست

سیلیکات سدیم مایع از شکل جامد آن به دو روش بدون آب و مرطوب بدست می آید که به صورت یک مایع بی رنگ و شفاف و متشکل از دی اکسید سیلیسیم و هیدروکسید سدیم است. ویسکوزیته آن نیز با توجه به مقادیر این دو ماده متفاوت است. یکی از عمده ترین موارد مصرف نوع مایع آن در صنعت شوینده ها است که می تواند با به وجود آوردن یک محیط خنثی و بافر از خورندگی مخازن جلوگیری کند. همچنین به عنوان یک عامل حذف کننده چربی و آلودگی و یک جزء مهم در تولید انواع صابون و مایع ظرفشویی و لباسشویی به کار برده می شود. علاوه بر این به عنوان یک عامل کاهش دهنده سختی آب نیز قابل استفاده است.

قیمت کوره سیلیکات سدیم

کوره سیلیکات سدیم مانند کوره هایی است که برای تولید شیشه استفاده می شود. برای تولید سیلیکات سدیم مورد نظر باید به ذوب شدن ماده و رنگ ماده که باید تقریبا آبی تا سبز روشن باشد دقت کرد زیرا این رنگ نشانه وجود ناخالصی در محصول است. پس از ذوب شدن مواد خرد و در آب حال می شوند و پس از عبوراز فیلتراسیون سیلیکات سدیم بدست می آید. محصول بدست آمده برای تثبیت چاه ها و جلوگیری از تخریب آنها در مایع های حفاری استفاده می شود. همچنین در صنعت خودروسازی برای تنظیم و تعمیر صدای اگزوزو،جلوگیری از خوردگی، به عنوان جاذب آب و پر کننده و به عنوان پاک کننده صنعتی به کار برده می شود.

آنالیز سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم به صورت پودر سفید و محلول در آب و غیر قابل احتراق است. سیلیکات سدیم در بین الکترولیت های معدنی، دارای اثر مرطوب کننده، امولسیون کننده و صابونی کننده قوی روی چربی ها است. این ماده معدنی برای از بین بردن، پراکندگی و تعلیق ناخالصی ها عالی است و می تواند از جمع شدن ناخالصی ها جلوگیری کند. همچنین دارای قابلیت پاک کنندگی، بافری و خنثی کنندگی قوی نیز هست.

کاربرد سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم در صابون ها، مواد شوینده و در ساخت ژل سیلیکا و به عنوان پوشش دیوار، در بتن، مواد ضد حریق و به عنوان درزگیر استفاده می شود. سیلیکات‌ سدیم با نسبت‌ های معین برای کاربرد بر روی کف ‌های بتنی برای سخت ‌کردن کف‌های بتنی بدون غبار و محافظت از مصالح ساختمانی در برابر اثرات رطوبت استفاده می‌ شود. همچنین به عنوان یک دفلوکولانت در تهیه ورقه های ریخته گری برای نگه داشتن ذرات جامد در حالت سوسپانسیون بدون ته نشینی نیز به کار برده می شود.

فروش متاسیلیکات سدیم ۵ آبه

متاسیلیکات سدیم ۵ آبه یک ترکیب بسیار قلیایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این متاسیلیکات سدیم به راحتی حتی در آب سرد حل می شود و دانه های آن با چگالی ظاهری بالا با محتوای گرد و غبار قابل مشاهده هستند. متاسیلیکات سدیم ۵ آبه به راحتی در مخلوط ها حل می شود اما پس از سخت شدن به محافظت در برابر محلول های آبی کمک می کند و در دوغاب، متاسیلیکات سدیم تحرک آب را کاهش می دهد.

قیمت فروش سدیم سیلیکات مایع

سدیم سیلیکات مایع از حل کردن جامدات سیلیکات با آب یا فرآیند هیدروترمال در اتوکلاوها تحت فشار شدید تولید می شود. این نوع از سدیم سیلیکات اغلب در آماده سازی داروها به کار برده می شود. سایر کاربردها عبارتند از : مواد شوینده، منسوجات ، سرامیک ، خمیر و کاغذ.

فرمول شیمیایی سدیم سیلیکات

فرمول سدیم سیلیکات Na2 (SiO2) nO است. شناخته شده ترین نمونه متا سیلیکات و فرمول آن Na2SiO3 است. سیلیکات ها به طور گسترده در صنایع شیمیایی و نساجی استفاده می شوند. رایج ترین نمونه های مورد استفاده سدیم سیلیکات و سیلیکات پتاسیم هستند. سدیم سیلیکات خالص تر، بی رنگ یا سفید رنگ است. سدیم سیلیکات باید دور از دمای بالا و مواد اسیدی نگهداری شود. علاوه بر این، باید در مکان های خشک و خنک و بدون تماس مستقیم با نور خورشید نگهداری و ذخیره شود.

سدیم متاسیلیکات پنتاهیدرات

سدیم متاسیلیکات پنتاهیدرات شکل آبدار متاسیلیکات سدیم است که پس از همجوشی در دمای بالا بین کربنات سدیم و دی اکسید سیلیکون به دست می آید. این یک کریستال سفید بی بو است که وقتی در آب حل می شود یک محلول بسیار قلیایی تشکیل می دهد. سدیم متاسیلیکات پنتاهیدرات به دلیل توانایی آن در افزایش راندمان پاک کنندگی عمدتا به عنوان یک عنصر پاک کننده در صابون ها و مواد شوینده استفاده می شود.

انواع سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم بر اساس شکل، نوع، درجه، کاربرد، استفاده نهایی و منطقه تقسیم بندی می شود. بسته به شکل در بازار به دو دسته کریستالی و بی آب تقسیم می شود. بر اساس نوع نیز در بازار به دو دسته مایع و جامد تقسیم می شود. سیلیکات سدیم مایع نسبت به سیلیکات سدیم جامد سهم بیشتری از بازار را به دلیل کاربردهای فراوان تجاری و صنعتی در اختیار دارد.

خرید متا سیلیکات سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید متا سیلیکات سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید متا سیلیکات سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان متا سیلیکات سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید متا سیلیکات سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا