Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت

عرق کاکل ذرت از نخ های بلند و ابریشمی که روی لپه های ذرت رشد می کند گرفته می شود و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. این بخش ها اگرچه غالباً وقتی ذرت برای خوردن آماده می شود دور ریخته می شود اما ممکن است چندین کاربرد دارویی داشته باشند.

کاکل ذرت به عنوان یک داروی گیاهی در طب سنتی چینی و در بین بومیان آمریکا استفاده می شده است. امروزه هنوز هم از آنها در بسیاری از کشورها از جمله چین، فرانسه و ترکیه استفاده می شود.

کاکل ذرت حاوی استیگماسترول و سیتوسترول است که در پیشگیری از بیماری های قلبی و کلسترول بالا بسیار موثر است. همچنین دارای اسیدهای گیاهی است که به بهبود بیماری های دهان و پوست و همچنین تنظیم سطح گلوکز در بدن شما کمک می کند. رایج ترین روش استفاده از کاکل ذرت چای آن است ولی در حال حاضر عرق گیاهی آن نیز در دسترس است.

این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک در رابطه با موارد استفاده، مزایا و مقدار مصرف این عرق گیاهی توضیحاتی ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فواید مصرف عرق کاکل ذرت برای سلامتی

 

ویتامین C را تأمین می کند

با مصرف چای یا عرق گیاهی کاکل ذرت، مقدار زیادی ویتامین C دریافت می کنید. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. همچنین گردش خون را تحریک می کند که برای عملکرد مطلوب تمام اندام های حیاتی بدن ضروری است.

قند خون را کاهش می دهد

عرق کاکل ذرت برای افراد مبتلا به فشار خون عالی است و با افزایش سطح انسولین در بدن به کاهش سطح قند خون کمک می کند. همچنین یک درمان طبیعی عالی برای نارسایی احتقانی قلب، دیابت، کلسترول بالا و غیره است.

دردهای نقرس را کاهش می دهد

چای کاکل ذرت یا عرق آن خواص فوق العاده زیادی دارد و به کاهش درد همراه نقرس کمک می کند. با نوشیدن ۳ فنجان چای کاکل ذرت در روز شروع کنید. پس از تسکین درد آن را به ۱ فنجان در روز کاهش دهید.

خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت
خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت

شب ادراری را درمان می کند

شب ادراری مشکلی است که کودکان و بزرگسالان با آن روبرو هستند. چای و عرق کاکل ذرت یک درمان خانگی بسیار موثر برای شب ادراری است. متخصصان توصیه می کنند برای درمان این مشکل، ۱ فنجان چای یا عرق گیاهی ذرت را قبل از خواب بخورید.

کمک به مقابله با مشکلات کلیوی

عرق کاکل ذرت یک درمان خانگی فوق العاده برای مشکلات کلیوی است. این دارو در درمان بیماری های مرتبط با کلیه از جمله ادرار دردناک ، عفونت ادراری، عفونت مثانه، التهاب دستگاه ادراری، سنگ کلیه و غیره بسیار موثر است.

هضم غذا را تقویت می کند

این عرق گیاهی مفید به افزایش هضم و درمان مشکلات گوارشی کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که چای کاکل ذرت می تواند ترشح صفرا را توسط کبد تحریک کند. این صفرا در کیسه صفرا ذخیره می شود و در نتیجه هضم مناسب غذا انجام می شود.

خونریزی را کنترل می کند

یکی از فواید زیاد نوشیدن چای و عرق کاکل ذرت این است که به میزان کافی ویتامین K بدن شما را تامین می کند. این ویتامین برای کنترل خونریزی ، به ویژه برای زنانی که در حال زایمان هستند، مهم است.

ادرار را افزایش می دهد

همانطور که قبلاً ذکر شد این عرق گیاهی یک درمان طبیعی موثر برای مشکلات کلیوی است. زیرا به افزایش میزان ادرار کمک می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید از بسیاری از مشکلات کلیوی جلوگیری کنید زیرا سموم و سایر مواد مضر به طور موثر از بدن شما دفع می شوند.

مواد مغذی را تأمین می کند

چای و عرق گیاهی ذرت همچنین منبع خوبی از بتاکاروتن، ریبوفلاوین، منتول، تیمول، سلنیوم، نیاسین و لیمونن و سایر مواد مغذی ضروری است. اینها در همه غذاهای گیاهی موجود نیستند و این باعث می شود این ترکیب برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

جوش ها را درمان می کند

چای کاکل ذرت و عرق آن همچنین می تواند به طور موضعی برای درمان مشکلات پوستی مانند بثورات و جوش استفاده شود و به تسکین خارش و درد ناشی از گزش حشرات، خراش و بریدگی های جزئی کمک می کند. این عرق دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت
خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت

به کاهش وزن کمک می کند

مشکلات وزن تبدیل به یک تهدید برای سلامتی شده است که این روزها افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه مشکلات وزن ناشی از عوامل متعددی از جمله ژنتیک است، بسیاری از افراد به دلیل احتباس بیش از حد آب در بدن و همچنین تجمع سموم در دستگاه گوارش دچار افزایش وزن می شوند.

با توجه به اینکه عرق و چای کاکل ذرت یک ادرارآور است بنابراین می تواند به دفع آب اضافی و همچنین سموم بدن کمک کند، می توان گفت که این چای می تواند به کاهش وزن ناشی از آب اضافی در بدن کمک کند.

یکی از این تحقیقاتی که توسط یک دانشگاه دارویی چین انجام شد و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد شامل آزمایش پلی ساکاریدهای کاکل ذرت بر روی موش هایی با مقاومت به انسولین بود. مشخص شد که این ترکیب وزن، قند خون و سطح انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همچنین عدم تحمل گلوکز را بهبود می بخشد.

در یک مطالعه چینی دیگر که در جوندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ فلاونوئیدهایی کاکل ذرت استفاده می شد، مشخص شد که فلاونوئیدهای کاکل ذرت باعث کاهش چشمگیر وزن، مصرف آب و کاهش غلظت گلوکز خون در بدن می شود.

طرز تهیه چای کاکل ذرت

تهیه چای کاکل ذرت کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • یک قاشق غذاخوری کاکل ذرت (خرد شده) را در ۱ فنجان آب بجوشانید.
  • پس از اتمام کار ظرف را بپوشانید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد.
  •  در صورت تمایل می توانید ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
  • می توانید این چای را به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال خود نگهداری کنید.

دوز مصرفی بستگی به شرایطی دارد که از آن رنج می برید و همچنین وزن بدن شما. توصیه کلی برای بزرگسالان ۱ فنجان، دو تا سه بار در روز است. کارشناسان توصیه می کنند درست قبل از خواب چای کاکل ذرت را نخورید. مقدار این چای برای کودکان نیز باید کاهش یابد. قبل از استفاده از این چای به عنوان درمانی برای هر بیماری با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آن با هیچ دارویی تداخل ندارد.

خواص چای کاکل ذرت برای سلامتی

تحقیقات مداومی در مورد چای کاکل ذرت و چگونگی استفاده از آن برای سلامتی شما در حال انجام است. اگر به دنبال یک داروی ملایم و طبیعی هستید که به بهبود سلامت شما کمک کند این ماده یک گزینه عالی است که قطعاً باید آن را امتحان کنید. چای کاکل ذرت طعم فوق العاده ای دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین حاوی پلی فنول است که طیف وسیعی از بیماری ها را دور نگه می دارد. این امر باعث می شود این چای یک نوشیدنی مفید باشد چه در تلاش برای درمان بیماری خاصی باشید و چه بخواهید سلامت عمومی خود را بهبود ببخشید.

به گفته محققان کاکل ذرت فواید دیگری نیز دارد. به نظر می رسد که این یک درمان طبیعی موثر برای بیماری هایی از جمله اختلالات پروستات، چاقی، سندرم پیش از قاعدگی و سندرم تونل کارپل است. بنابراین، همانطور که می بینید نوشیدن یک یا دو فنجان چای کاکل ذرت در هر روز می تواند تأثیرات فوق العاده زیادی بر بدن شما بگذارد و مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت
خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت

کاربرد کاکل ذرت برای حیوانات خانگی

کاکل ذرت می تواند برای درمان حیوانات خانگی شما نیز استفاده شود و به عنوان یک درمان طبیعی موثر برای بیماری های ادراری تحتانی گربه در نظر گرفته می شود. استفاده از چای تازه کاکل ذرت بهترین گزینه برای مجاری ادراری است که نیاز به درمان دارد. با این حال، می توانید از گلیسیریت نیز استفاده کنید. دوز پیشنهادی این چای برای حیوانات خانگی حدود ¼ فنجان به ازای ۲۰ پوند وزن بدن ۲ بار در روز است.

مصرف عرق گیاهی کاکل ذرت در دوران بارداری و شیردهی

اگر شیرده یا باردار هستید از مصرف چای یا عرق کاکل ذرت خودداری کنید زیرا شواهد کافی برای اثبات بی خطر بودن آن برای شما یا نوزاد خردسال وجود ندارد.

اگر تحت تجویز دارویی مانند داروهای دیورتیک و دیابت هستید، باید از این چای گیاهی اجتناب کنید. از آنجا که دیورتیک است، ممکن است عملکرد داروهای تجویزی را مختل کند.

عوارض جانبی عرق کاکل ذرت برای سلامتی

مانند سایر داروهای طبیعی، قبل از شروع مصرف مشورت با پزشک مهم است. بسیار مهم است که مطمئن شوید که از هیچ دارویی که تأثیر منفی بر سلامتی شما دارد استفاده نمی کنید. هنگام استفاده از داروهایی مانند چای و عرق گیاهی کاکل ذرت، همچنین باید مطمئن شوید که هیچ بیماری ندارید که منجر به عوارض بعدی شود. چه برای درمان بیماری از این عرق گیاهی استفاده می کنید و چه می خواهید از مواد مغذی موجود در آن را بهره مند شوید حتماً قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

اگر سابقه مشکلات کبدی یا مشکلات کلیوی دارید، قبل از نوشیدن این چای باید با پزشک خود مشورت کنید. درست است که عرق و چای کاکل ذرت می تواند به جلوگیری از بروز مشکلات کلیوی کمک کند، اما در صورت داشتن این مشکلات ممکن است لازم باشد با پزشک خود مشورت کنید تا از خنثی سازی اثرات دارویی که استفاده می کنید جلوگیری کنید.

عرق و چای کاکل ذرت یک راه عالی برای به دست آوردن بسیاری از مواد مغذی ضروری و درمان و جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری ها است. استفاده از آن یک درمان طبیعی است که باید آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود در نظر بگیرید و مزایای زیادی را که سایر غذاها نمی توانند به شما بدهند را از آن به دست آورید.

خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت
خواص و عوارض عرق گیاهی کاکل ذرت

هشدار در رابطه با مصرف عرق کاکل ذرت

اگرچه کاکل ذرت دارای سطح بالایی از پتاسیم است اما ادرارآور است و ممکن است منجر به کاهش سطح پتاسیم شود که عوارض آن سرگیجه، گرفتگی عضلات، سردرد و اسهال است.

کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم شود. با این حال، اگر از رژیم غذایی متعادلی استفاده می کنید پتاسیم بیشتری به بدن شما اضافه می کند، این مسئله نباید مشکلی برای شما ایجاد کند.

افرادی که قند خون پایینی دارند نباید چای و عرق کاکل ذرت استفاده کنند زیرا می تواند سطح گلوکز خون آنها را کاهش دهد و در نتیجه مشکلات آنها را بیشتر پیچیده کند. همچنین کسانی که برای تنظیم قند خون از دارو استفاده می کنند نباید از این عرق گیاهی بدون مشورت با پزشک خود استفاده کنند. علاوه بر این اگر به ذرت حساسیت دارید، باید از مصرف عرق و چای کاکل ذرت نیز خودداری کنید.

عوارض کاکل ذرت

کاکل ذرت فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. عوارض جانبی کمی برای مصرف کاکل ذرت گزارش شده است. عوارض جانبی مصرف بیش از حد کاکل ذرت، شامل بروز واکنش های آلرژیک، مشکلات گوارشی مانند نفخ و تداخلات دارویی است. توصیه می شود از کاکل ذرت به مقدار زیاد استفاده نکنید.

فواید کاکل ذرت

کاکل ذرت به دلیل داشتن ترکیبات بسیار مفید و مغذی، برای تقویت سلامتی بسیار استفاده می شود. کاکل ذرت در طب سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات توصیه می شود. کاکل ذرت حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافطت می کند. مصرف کاکل ذرت از بروز بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی و دیابت جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده است، کاکل ذرت دارای خاصیت ضد التهابی نیز است. بنابراین مصرف منظم آن از بروز بسیاری از بیماری های التهابی در بدن جلوگیری می کند. کاکل ذرت همچنین برای درمان و بهبود بیماری رماتیسم، نقرس و آرتروز بسیار مفید است. کاکل ذرت همچنین خاصیت ادرار آوری دارد. در نتیجه سموم موجود در بدن را راحت تر دفع می کند و باعث کاهش فشار خون نیز می شود.

کاکل ذرت به دلیل داشتن ویتامین های مفید مانند ویتامین K، از بروز خونریزی جلوگیری می کند. شما می توانید از کاکل ذرت برای درمان عفونت های مجاری ادراری نیز استفاده کنید. در طب سنتی مصرف کاکل ذرت برای دفع سنگ کلیه نیز توصیه می شود.

شما می توانید از کاکل ذرت برای کاهش وزن نیز استفاده کنید. کاکل ذرت غنی از فیبر گیاهی است، بنابراین مصرف آن به اشکال مختلف باعث تقویت دستگاه گوارش و کاهش اشتها می شود. در نتیجه شما می توانید از کاکل ذرت برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده کنید.

دمنوش کاکل ذرت

شما از کاکل ذرت، می توانید به صورت دمنوش گیاهی نیز استفاده کنید. برای این کار نیاز دارید، ابتدا مقداری کاکل ذرت را تهیه کنید. سپس آن را درون یک قوری شیشه ای ریخته و دو لیوان آب به آن اضافه کنید. درب قوری را بسته و اجازه دهید بر روی شعله غیر مستقیم حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نوشیدنی شما به خوبی دم بکشد. سپس با استفاده از یک صافی فلزی دمنوش خود را صاف کرده و پس از سرد شدن میل کنید.

شما می توانید از دمنوش کاکل ذرت برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند عفونت های ادراری، دفع سنگ کلیه، بهبود مشکلات پوستی، بهبود عملکرد کلیه، بهبود التهابات و کاهش وزن استفاده کنید. این دمنوش گیاهی را به صورت روزانه مصرف کنید و از فواید بسیار زیاد آن بهره مند شوید. در طب سنتی مصرف دمنوش کاکل ذرت برای افراد مبتلا به دیابت بسیار توصیه می شود.

کاکل ذرت گرم یا سرد

در طب سنتی کاکل ذرت دارای طبع سرد و خشک است. افراد داری طبع سرد، در مصرف کاکل ذرت باید بسیار دقت داشته باشند و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

طریقه مصرف کاکل ذرت برای سنگ کلیه

یکی از فواید مصرف عرق کاکل ذرت، جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه و دفع راحت آن است. این عرق گیاهی به دلیل داشتن خاصیت ادرار آوری، باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود. برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، می توانید روزانه کاکل ذرت را به صورت عرق گیاهی یا دمنوش گیاهی مصرف کنید.

عکس کاکل ذرت

 

عکس کاکل ذرت
عکس کاکل ذرت

کاکل ذرت برای کلیه

یکی از خواص عرق کاکل ذرت، تقویت عملکرد کلیه ها است. در طب سنتی کاکل ذرت به صورت دمنوش و عرق گیاهی، برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی توصیه می شود. کاکل ذرت به دلیل داشتن ترکیبات مفید، باعث بهبود عملکرد کلیه ها و جلوگیری از بروز سنگ کلیه می شود. همچنین به دلیل داشتن خاصیت ادرار آوری باعث دفع بهتر سموم از بدن می شود. بنابراین فشار بیش از حد روی کلیه ها را کاهش داده و به بهبود مشکلات کلیوی بسیار کمک می کند.

مزاج کاکل ذرت

در طب سنتی کاکل ذرت مزاج سرد و خشک دارد. مصرف کاکل ذرت برای افراد گرم مزاج توصیه می شود. زیرا علاوه بر فواید بسیار زیاد، طبع گرم آنها را تا حدودی کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا