Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عصاره گیاهی کاسیا و خواص و کاربرد های درمانی آن

عصاره گیاهی کاسیا ترکیبی از چندین گیاه دارویی قدرتمند است ، این عصاره  یک درمانگر تخصصی برای کبد چرب است و هم چنین عملکرد منحصر به فردی در درمان سنگ کلیه ، سنگ کیسه صفرا دارد. اگر تا به حال نام عصاره گیاهی کاسیا نشنیده اید و یا با خواص آن آشنایی ندارید، با ما درنشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا با عصاره کاسیا و خواص بی نظیر آن آشنا شوید .

عصاره کاسیا چیست و چه خواصی دارد

عصاره گیاهی کاسیا ترکیبی منحصر به فرد از انواع گیاهان دارویی است . این عصاره غنی از کولین ، لیسیتین و پکتین است. پاکسازی و سم زدایی بدن مخصوصاً کبد برای حفظ سلامتی شما بسیار اهمیت دارد. امروزه افراد در معرض بسیاری از آلودگی ها و خوراکی های فرآوری شده قرار دارند و هرروز درمیان موادشیمیایی مختلف دست و پا می زنندو انواع سموم را خواسته یا ناخواسته وارد بدن خود می کنند. آیا می دانید چگونه باید بدن را از سموم پاکسازی کنیم ؟ بله ، پاکسازی کبد می تواند شروع خوبی باشد. شما با تقویت و پاکسازی کبد که به عنوان فیلتر بدن عمل می کند ، به پاکسازی بدن خود کمک بزرگی می کنید. از روش های طبیعی برای سم زدایی بدن ، استفاده از عصاره گیاهی کاسیا است.این ترکیب از قدرتمند ترین ترکیباتی است که برای درمان کبد چرب به کار می رود. این عصاره علاوه بر کبد روی کیسه صفرا نیز تأثیر مثبت دارد.

فواید و خواص عصاره گیاهی کاسیا

 

ضد جوش و ضد خارش

تصفیه کننده خون

کاهنده چربی خون

تقویت کننده کبد و کلیه و قلب

پاکسازی کننده پوست

رفع سنگ کلیه

رفع درد مفاصل ناشی از گرم مزاجی

ضد صفرا و زردی

ضد حساسیت و آلرژی

ادرار آور

آرام بخش

درمان کننده کبد چرب

پایین آورنده آنزیم های کبدی

هاضم

باز کننده عروق

ضد گرفتگی عضلات

رقیق کننده خون

خواص عصاره گیاهی کاسیا و درمان کبد

کبد چرب از بیماری های شایع در جهان است . این بیماری براثر رسوب و تجمع بیش از حد چربی در کبد به وجود می آید. برای پیشگیری و یا درمان بیماری کبد چرب استفاده از روش های طب سنتی و داروهای گیاهی بسیار مؤثر خواهد بود. در طب سنتی با برخی گیاهان دارویی و عصاره گیری از آن ها می توان ترکیبی با خواص قوی تر و مؤثرتر تهیه کرد . یکی از این عصاره های گیاهی ، عصاره گیاهی کاسیا است . این عصاره یک تونیک قدرتمند برای سلامتی کبد شما است. از این ترکیب گیاهی برای درمان بیماری کبد چرب استفاده می شود.عصاره گیاهی کاسیا نقش مهمی در سوخت و ساز چربی های انباشته شده در کبد و سم زدایی آن دارد. این ماده به پیشگیری و درمان کبد چرب کمک مؤثری می کند.

عصاره گیاهی کاسیا و کاهنده چربی خون

در بیماری چربی سطح لیپوپروتئین (پروتئین‌های حامل چربی) یا چربی در خون به صورت غیر عادی بالا است. چربی ها مواد ضروری و جزء مهمی از بدن انسان به حساب می آیند. وجود این ذرات برای تشکیل سلول های جدید ضروری می باشند و بدن ما از این مواد جهت تولید انرژی استفاده می کنند. ولی زمانی که سطح کلسترول در بدن افزایش پیدا کند.در دیواره های رگ های خونی رسوب می کند و باعث باریک شدن رگ ها می شود و عبور خون از رگ ها سخت می شود و این مسئله باعث نارسایی قلبی و سکته قلبی می شود.

عصاره گیاهی کاسیا غنی از فیبر است ، به همین دلیل در درمان کلسترول بالا تأثیر گذار است.کارشناسان معتقد هستند این عصاره می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

عصاره گیاهی کاسیا نه تنها برای مراقبت های سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه برای پیشگیری و درمان بیماری هایی که در بدن وجود دارند نیز استفاده می شود. به خصوص در مورد کلسترول یا چربی خون بالا که تاثیر خوبی دارد و همچنین برای کاهش جذب کلسترول بد نیز موثر است. به مصرف عصاره گیاهی کاسیا طور مرتب به بهبود وضعیت کلسترول بالا کمک می کند.

اگر مایعات در بافت های بدن تجمع پیداکند ، موجب ورم می شود. احتباس مایعات می تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند بیماری کبدی، بیماری قلبی یا کلیوی یا اختلالات رگ‌های خونی باشد. ادم یا ازدیاد مایع میان بافتی باعث آماس و پف کردگی در قسمت های دست و پا ، شکم و صورت می شود.از بی ضررترین راهها برای دفع آب اضافی در بدن ، مصرف گیاهان دارویی است . عصاره گیاهی کاسیا بطور طبیعی دیورتیک(ادرار آور) می باشد. این عصاره ملین و ادرارآور خوبی بوده و به خارج کردن سم از بدن کمک می کند. این عصاره حاوی ترکیباتی هستند که با افزایش دادن حجم ادرار سبب کاهش آب اضافی در بدن می شوند و از جمع شدن آب اضافی و بروز آماس و ورم کردگی در بدن جلوگیری کنند.

خواص شگفت انگیز عصاره گیاهی کاسیا برای پوست

عصاره گیاهی کاسیا مخلوطی از چند گیاه است که تحت فرآوری خاص حاصل می شود که از آن برای زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می کنند. از خواص گیاهی عصاره کاسیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عصاره کاسیا که از ترکیب چند گیاه تحت فراوری خاصی حاصل می شود امروزه برای زیبایی پوست به خصوص آکنه و لک های صورت استفاده می شود و اما خواص عصاره کاسیا برای پوست:

۱- روشن کننده پوست:افراد برای داشتن پوست سالم و زیبا به دنبال راه های گیاهی که عوارض جانبی نداشته باشد ، هستند. بدون شک یکی از بهترین راه برای داشتن پوست سفید و روشن استفاده از محصولات طبیعی است. اگر تمایل دارید زیبایی پوست خود رابا مواد طبیعی حفظ کنید ، استفاده از عصاره گیاهی کاسیا بهترین گزینه برای شما است.

عصاره گیاهی

۲- رفع آکنه: عصاره گیاهی کاسیا روشی بسیار کارآمد برای زیبایی پوست است. این عصاره گیاهی  خاصیت ضدعفونی کننده دارد و با ورود به منافذ پوستی و پاکسازی آن منافذ، آکنه های پوستی را درمان می کند. هم چنین این عصاره باعث پاکسازی خون و کبد می شود که درنتیجه آن پوست سالم و درخشانی خواهید داشت .

۳- رفع لک های پوستی:لکه های پوستی از زیبایی چهره می کاهند . مردم از هر جنس و هر سن و نژادی که باشند ، پوست آنها مستعد ایجاد و رشد لکه های پوستی است. به یاد داشته باشید ، لکه های پوستی مشکلی نیست که به همین راحتی حل شود ولی با یک برنامه خوب برای مراقبت از پوست می توان یک گام برای حذف این لکه های ناخوشایند برداشت. از راه های طبیعی و مؤثر برای رفع جای جوش و لک صورت استفاده از عصاره گیاهی کاسیا می باشد.

خواص رقیق کننده خون و عصاره گیاهی کاسیا

در برخی از بیماریها مانند بیماری های مزمن قلبی ، کلیوی ، ریوی و یا تومورها ، بودن در ارتفاعات، زندگی در هوای آلوده و سیگار کشیدن باعث افزایش غلظت خون می شود. افزایش غلظت خون خطرناک است و باعث کند شدن حرکت خون در رگ ها می شود و خطر سکته قلبی را افزیش می دهد. عصاره گیاهی کاسیا به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند و خاصیت درمانی دارد. زمانی که عصاره گیاهی کاسیا را مصرف می کنید ، غلظت خون رقیق شده و جریان خون تسهیل می شود. این عصاره باعث گشادی رگ های خونی و حل شدن لخته های خونی می شود.

خواص ضد صفرا و زردی عصاره گیاهی کاسیا

اغلب مردم تا زمانی که مشکلی برای کیسه صفرا پیش نیاید ، به آن توجه نمی کنند . کیسه صفرا ، صفرا را ذخیره می کند. صفرا به وسیله کبد تولید می شود و باعث جذب مواد چربی و ویتامین ها و مواد مغذی محلول در چربی می شود. بیماری زردی و یرقان زمانی ایجاد می شود که به علت انسداد مجاری صفراوی و مشکلی در کبد ، انتقال صفرای کبد به خوبی به روده منتقل نمی شود.

عصاره گیاهی کاسیا ، داروی گیاهی خوبی است ، مقدار صفرا را دربدن کاهش می دهد و غلبه صفرا را برطرف می کند . صفرا تند و تیز و گرم و خشک است . صفرا اغلب به صورت عصبانیت شدید ، گرگرفتگی و زردی صورت خودرا نشان می دهد.از جمله خواص عصاره گیاه کاسیا می‌توان کمک به روان‌سازی دستگاه گوارش اشاره کرد، بعلاوه این ترکیب می‌تواند در هضم و دفع چربی‌ها نقش مؤثری برای کیسه صفرا داشته باشد.

عصاره گیاهی کاسیا درمان کننده سنگ کلیه

سنگ های کلیه رسوب های سختی هستند که به علت افزایش غلظت املاح و نمک در ادرار ایجاد می شود. این سنگ ها ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود و در هر کجای دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه قرار بگیرد . غالباً سنگ ها زمانی تشکیل می شوند که ادرار غلیظ باشد و به مواد معدنی این اجازه را بدهد که بلور تشکیل شود و به هم بچسبد.اگر شما دچار سنگ کلیه هستید . عصاره گیاهی کاسیا با تأثیراتی که بروی کبد می گذارد ، زمینه را برای دفع صفرا ایجاد می کند. این عصاره تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند.

تأثیر عصاره گیاهی کاسیا کاسنی بر کاهش وزن

 

در این روزها همه به دنبال روش هایی هستند که با استفاده از آن ها به کاهش وزن خود سرعت بدهند، رژیم های زیادی خودنمایی می کنند و قول کاهش وزن سریع را به شما می دهند. در همین ابتدای کار باید به این نکته اشاره کرد که یک رژیم غذایی خوب به هیچ وجه غیر معقول و سریع نیست. ولی ترفند هایی وجود دارد که می تواند به طور مؤثر به کاهش وزن شما کمک کنند.عصاره گیاهی کاسیا می تواند به کاهش و مدیریت وزن کمک کند. می‌کند . این عصاره باعث تنظیم گرلین می شود . گرلین یک اسید آمینه است که باعث ایجاد احساس گرسنگی می شود. عصاره گیاهی کاسیا روی می‌تواند با کاهش میزان هورمون گرلین، شانس پرخوری را کاهش داده و باعث سیری یا احساس سیری شود. بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند. کافی است عصاره گیاهی کاسیا را برای کاهش وزن استفاده کنید تا معجزه آنرا مشاهده کنید.دیگر نیازی نیست تا سراغ رژیم هاي سنگین یا عمل جراحی بروید. عصاره گیاهی کاسیا یکی از گیاهان دارویی موثر برای از بین بردن حالت رخوت و سستی اسـت.

فواید عرق کاسنی؛ درد آرتروز را کاهش می‌دهد

 

آرتروز به معنی التهاب مفصل است . بیماری آرتروز التهاب غیر مفید است که به سطح مفصلی و استخوان ها صدمه می رساند. علائم آرتروز می تواند از درجه خفیف تا پیشرفته باشد. عصاره گیاهی کاسیا به طور سنتی به عنوان درمان طبیعی و گیاهی آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد. براساس مطالعات انجام شده این عصاره خاصیت ضد التهابی دارد. این عصاره گیاهی به عنوان یک عامل ضد التهابی عمومی برای دردهای مفاصل و عضلانی به کار می رود.

درمان یبوست

عصاره گیاهی کاسیا با خواصی که دارد می تواند یبوست را درمان کند. این عصاره غنی از فیبر طبیعی می باشد . فیبر به حرکات روده  و ترشح شیره معده کمک می کند. درنتیجه فرایند هضم و گوارش بهبود پیدا می کند. این عصاره با حفظ روند هضم منظم و نرم ، یبوست را بسیار کاهش می دهد و هم چنین ابتلا به مشکلات گوارشی را کاهش می دهد.

مدت مصرف گیاه کاسیا 

مدت مصرف دمنوش یا عصاره گیاه کاسیا برای برطرف کردن بیماری ها، بستگی به عواملی دارد که عبارتند از:

– هر چه بیماری کهنه تر باشد، طول درمان طولانی تر است.

– اگر فرد همزمان به چند بیماری مبتلا باشد، طول درمان طولانی تر است.

– اگر فرد به بیماری های گوارشی مبتلا باشد، به دلیل عدم جذب کامل دمنوش یا عصاره کاسیا، دوره درمان طولانی تر خواهد شد.

توصیه هایی برای مصرف گیاه کاسیا 

– در طول دوره درمان تا حد امکان از مصرف الکل، نوشابه های گازدار، روغن های صنعتی (جامد و مایع)، انواع شکلات، غذاهای چرب، سرخ کردنی ها و انواع فست فودها پرهیز کنید.

– برای تأثیر بیشتر در از بین بردن سنگ کیسه صفرا، بهتر است روزانه صبح ناشتا، روغن زیتون نیز میل شود.

– افراد مبتلا به سنگ کلیه، قبل از هر وعده غذایی خود از دمنوش یا عصاره این گیاه استفاده نمایند.

موارد منع مصرف گیاه کاسیا 

– زنان باردار یا شیرده
– زنانی که در دوران قاعدگی به سر می برند.
– بیماران دیابتی
– بیمارانی که برای کنترل چربی خون، داروهای شیمیایی مصرف می کنند.

نحوه مصرف عصاره گیاهی کاسیا

گیاه کاسیا یکی از گیاهان دارویی مفید و موثری است که در طب سنتی کاربرد گسترده ای دارد. عصاره این گیاه سرشار از فواید بی نظیری است که می تواند بسیاری از بیماری ها و مشکلات عمومی را درمان کرده یا از آنها پیشگیری کند. مهمترین کاربرد این عصاره گیاهی پاکسازی کبد و بدن و سم زدایی است. این عصاره را به راحتی می توانید از عطاری ها تهیه کرده و یا به صورت اینترنتی خریداری کنید. طبع خنک این عصاره به کاهش حرارت بدن کمک کرده و خصوصا برای افراد گرم مزاج مفید است. مصرف این گیاه دارویی با دفع سموم از بدن کمک می کند پوستی شفاف و زیبا داشته باشید و نارسایی کبد و کبد چرب را نیز درمان خواهد کرد.

طریقه مصرف روزانه عصاره گیاهی کاسیا در افراد بر اساس مزاج آنها متفاوت است.  افراد گرم مزاج پیش از هر وعده غذایی باید ۳ بار این عرق گیاهی را مورد استفاده قرار دهند. روش مصرف عرق کاسیا در افراد سرد مزاج ۳ بار  در روز بعد از صرف وعده هایی غذایی به ‌اندازه نصف استکان یا حدود ۷۰ میلی لیتر است.

برای کسب نتایج بهتر برای مشکلات مختلف باید در رابطه با طریقه و مقدار مصرف این عصاره گیاهی با کارشناس طب سنتی مشورت کنید. زیرا برای درمان هر بیماری ممکن است روش مصرف متفاوت باشد یا نیاز به ترکیب با سایر موادی باشد که درمان را تسریع می کند. توجه داشته باشید که برای بیماری هایی که مدت زمان زیادی شما را گرفتار کرده اند نیاز به مصرف طولانی مدت این عصاره گیاهی دارید و نباید انتظار داشته باشید با یک یا دو بطری عصاره گیاه کاسیا بیماری شما درمان شود. علاوه بر این باید آن را با دوز کافی با ترکیبات دیگر مخلوط کنید که توجه به این موارد بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا