Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

موارد مصرف گلوکونو دلتا لاکتون

گلوکونو دلتا لاکتون با نام گلوکونو لاکتون نیز شناخته می‌شود. این محصول دارای نام اختصاری GDL است. گرید خوراکی گلوکونو دلتا لاکتون با نام E575 شناخته شده و به عنوان افزودنی غذایی کاربرد دارد. این ماده به صورت پودری کریستالی و سفید رنگ بوده که بدون بو است. گلوکونو دلتا لاکتون اسیدی آلی و طبیعی است که در مواد غذایی تخمیری همچون عسل یافته می‌شود. این ماده به دلیل کاربردهای فراوان صنعتی، تولید تجاری گسترده‌ای دارد. از مزایا کاربرد گلوکونو دلتا لاکتون غیر سمی بودن آن است. درصورت تولید گلوکونو دلتا لاکتون با روشی ایمن، می توان این ماده را در صنایع غذایی استفاده نمود. برای خرید گلوکونو دلتا لاکتون به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید. در هنگام خرید به گرید این ماده توجه کنید، زیرا در انواع خوراکی و صنعتی موجود است.

گلوکونو دلتا لاکتون چیست

این ترکیب به عنوان یک افزودنی غذایی اسیدی کننده، جداکننده یا خمیری کننده کاربرد دارد. گلوکونولاکتون به عنوان بخشی از سیستم های خمیر مایه شیمیایی شناخته می‌شود. ترکیب فوق استری حلقوی و خنثی از اسید گلوکونیک بوده و از تخمیر اسیدی گلوکز حاصل می گردد. نوع طبیعی GDL در عسل، آب میوه ها و بسیاری از محصولات تخمیری یافته می‌شود. ترکیب GDL را می‌توان توسط فرآیند کریستالیزاسیون از اسید جدا نمود.

خواص گلوکونو دلتا لاکتون

این ماده به‌صورت پودری کریستالی و سفید رنگ شناخته می‌شود که بویی هم ندارد. این ماده pH خنثی داشته و در آب به اسید گلوکونیک تبدیل می گردد. استفاده از گلوکونو دلتا لاکتون در مواد غذایی موجب ایجاد طعم تلخ و ترش خواهد شد. این ماده مانند کربوهیدرات ها به‌طور کامل در بدن تجزیه می‌شود.

گلوکونو دلتا لاکتون چیست؟
گلوکونو دلتا لاکتون چیست؟

گلوکونو دلتا لاکتون در صنایع غذایی

از منابع کربوهیدرات تجدید پذیر می‌توان این ماده را توسط تخمیر میکروبی به دست آورد. از این افزودنی غذایی در نانوایی ها، تولید تنقلات، لبنیات، انواع دسر، میوه و سبزیجات، غذاهای دریایی، محصولات گیاهی، انواع سس و چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد این ماده در تولید محصولات شیرین پخته شده همچون کیک و کلوچه نیز کارایی دارد. برای خرید گرید گلوکونو دلتا لاکتون خوراکی به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

GDL ماده ای خنثی است، اما هنگام حل شدن در آب اسید گلوکونیک تولید خواهد نمود. ایجاد خاصیت اسیدی توسط این ترکیب در تولید محصولات غذایی جهت ایجاد طعم ترش مورد توجه قرار دارد. این ماده در تولید فرایند تولید توفو و سالامی نیز کاربرد داشته و به عنوان منعقد کننده پروتئین کاربرد دارد.

محصولات آرایشی و بهداشتی

GDL اغلب در صنایع آرایشی بهداشتی و تولید محصولات مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. GDL دارای خواص کیلیت دهنده و حالت دهنده است. بنابراین از کاربرد گلوکونو دلتا لاکتون در مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. این ترکیب در تولید محصولاتی مانند محصولات مراقبت از پوست و مو، خمیردندان، انواع لوسیون، رنگ مو و… کاربرد دارد.

عوارض گلوکونو دلتا لاکتون

GDL در دسته ترکیبات بی خطر و ایمن طبقه بندی می شود. درواقع GDL یک ماده طبیعی بوده و طی فرآیند تخمیر حاصل می آید. هیچ سمیت و عوارض جانبی در رابطه با مصرف GDL به ثبت نرسیده است. البته ممکن است برخی از مصرف کنندگان به این ماده حساسیت داشته باشند و علائمی مانند جوش، خارش و… در آن ها ایجاد گردد.

ایمنی GDL

ایمنی گلوکونو دلتا لاکتون به دلیل غیر سمی بودن، به اثبات رسیده است. این ماده منشا طبیعی داشته و همانند کربوهیدرات ها در بدن تجزیه می گردد. استفاده از این ماده در گرید های خوراکی به عنوان افزودنی مجاز است.

تهیه گلوکونو لاکتون

برای تهیه این محصول می‌توان به مراکز معتبر فروش به صورت حضوری یا غیر حضوری مراجعه نمود. انواع GDL در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می‌شوند. بنابراین هنگام خرید GDL به گرید آن توجه نمایید. قیمت این ترکیب نیز با توجه به برند تجاری و درجه خلوص و ایمنی محصول متفاوت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا