Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

خواص سولفات روی چیست و چه مصرفی دارد؟

سولفات روی به‌عنوان یک مکمل غذایی ارزشمند شناخته می شود. استفاده از سولفات روی یاZinc sulfate  در صنعت دارویی به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است. در سولفات روی باید دقت کرده و آن را با غذاهای دارای فسفر یا کلسیم زیاد استفاده ننمود. البته توجه شود که کاربرد سولفات روی تنها به صنایع دارویی محدود نشده و در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید و تهیه زینک سولفات در بخش دارویی می توان به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمود. انواع صنعتی نیز قابل تهیه از سایت های فروش مواد شیمیایی صنعتی هستند. بنابراین انواع سولفات روی در گرید های مختلف خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می گردد. قیمت این ماده با توجه به گرید تولید شده و شرکت تولید کننده مقادیر مختلفی را شامل می شود.

توجه شود که قرص سولفات روی، کپسول سولفات روی و حتی کود سولفات روی برای استفاده در بازار عرضه می شود.

سولفات روی چیست

زینک سولفات فرم محلول در آب زینک است. این حلالیت در آب موجب جذب آسان آن در بدن می شود. از این ترکیب برای جلوگیری از سرماخوردگی و درمان کمبود روی در بدن استفاده می شود. انواع شربت، کپسول و قرص سولفات روی برای استفاده در دسترس قرار دارد. برای خرید انواع زینک سولفات در مصارف دارویی به داروخانه ها مراجعه نمایید. برای خرید انواع صنعتی مواد شیمیایی مانند زینک سولفات، کلرید روی و… به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

قرص و کپسول سولفات روی

مصرف قرص و کپسول سولفات روی تنها باید تحت مراقبت های پزشکی صورت پذیرد. این محصول در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و در درمان کرونا خفیف نیز از آن بهره برده می شود. روی به تولید آنزیم هایی کمک می کند که پاسخ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

سطوح پایین روی در بدن ابتلا به بیماری های عفونی را موجب خواهد شد. کندی ترمیم زخم، بدخلقی و یا اسهال مزمن از دیگر عوارض کمبود روی در بدن است. مصرف مکمل سولفات روی به تامین مقادیر مورد نیاز روی در بدن کمک کرده و موجب سالم سولفات روی نگه داشتن بدن می گردد.

کاربرد زینک سولفات در درمان اسهال‌ های مزمن و حاد کودکان  بسیار موثر است. بررسی ها نشان داده است که درمان ۳ تا ۱۰ روز با روی و جایگزینی آب از دست‌ رفته بدن، حداقل سه ماه از بروز دوباره اسهال در کودکان ممانعت می کند.

خواص سولفات روی چیست و چه مصرفی دارد؟
خواص سولفات روی چیست و چه مصرفی دارد؟

سولفات روی در کشاورزی

ترکیبات سولفاته، ترکیبات مناسبی برای استفاده به عنوان کود در کشاورزی محسوب می شوند. زینک سولفات و سولفات منگنز از بهترین مواد مورد استفاده برای کشاورزی محسوب می شوند. از ترکیب این ماده با ریز مغذی های دیگر به عنوان آفت کش و علف کش در کشاورزی بهره برده می شود.

ورود ترکیب سولفاته به خاک و تبدیل آن به یون روی به عوامل مختلفی مانند pH، خاک و حلالیت ماده بستگی دارد. درواقع عوامل گفته شده در جذب روی در گیاه موثر هستند. از مزایا سولفات روی در خاک، کاهش سمیت سدیم در گیاه است. افزودن زینک سولفات به خاک به عنوان کود، موجب کاهش اثرات منفی شوری در رشد گوجه فرنگی خواهد شد.

برای خرید این محصول و یا محصولات شیمیایی دیگر همچون کلرید روی به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید. در هنگام خرید به اصل بودن محصول توجه نمایید.

زمان استفاده از سولفات روی

استفاده از کود سولفاته در خاک های آهکی بیشتر صورت می پذیرد. نحوه استفاده از آن‌ها در طی فصل رشد گیاه و با اسپری کردن محصول صورت می‌پذیرد. در هر هکتار می‌توان از این کود به میزان ۲۰ تا ۳۰ گالن استفاده نمود.

میزان مصرف  کود سولفات به آنالیز خاک، آب و گیاه و شرایط اقلیم وابسته بوده و در شرایط مختلف، مقدار مصرف نیز متفاوت است.

برای خرید ترکیبات شیمیایی همچون زینک سولفات یا کلرید روی به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا