Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مزایای قرص انرژی هرب و تاثیرات فوق العاده آن بر عملکرد بدن

قرص انرژی هرب یک مکمل انرژی زای ایرانی است که در فرمولاسیون آن کافئین خالص و عصاره خشک گریپ فروت به کار رفته است. کافئین یک ماده تحریک کننده دستگاه عصبی مرکزی و هوشیار کننده است زیرا باعث افزایش غلظت سروتونین در ساقه مغز می شود. مصرف قرص انرژی هرب در افراد ورزشکار باعث افزایش استقامت و بهبود عملکرد جسمانی شده و خستگی را به تعویق می اندازد.

در این کپسول ۲۰۰ میلی گرم کافئین همراه با عصاره خشک پوست گریپ فروت وجود دارد که باعث بهبود تمرکز و تقویت سیستم ایمنی می گردد. در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا با خواص قرص انرژی هرب و عوارض آن بیشتر آشنا شوید.

خواص قرص انرژی هرب

ماده فعال اصلی به کار رفته در قرص انرژی هرب کافئین است. کافئین محرکی است که در بسیاری از نوشیدنی ها از جمله قهوه، چای و نوشابه یافت می شود. همچنین به صورت قرص یا پودر برای حل شدن در آب موجود است. کافئین با تحریک سیستم عصبی مرکزی سطح انرژی شما را افزایش می دهد.

کافئین می تواند به شما کمک کند در طول روز بیدار و هوشیار بمانید و نشان داده شده است که عملکرد ورزشی را برای برخی افراد بهبود می بخشد. با این حال، همچنین می تواند باعث مشکلاتی مانند اضطراب و احساسات پریشان شود.

کافئین رایج ترین داروی روانگردان مصرفی در جهان است. اثرات محرک آن در عرض چند دقیقه پس از مصرف احساس می شود و تا شش ساعت باقی می ماند. نشان داده شده است که کافئین باعث افزایش هوشیاری، بهبود خلق و خو و افزایش عملکرد فیزیکی می شود.

تحقیقات زیادی در مورد فواید کافئین برای ورزشکاران انجام شده است. یک مطالعه اخیر نشان داد که کافئین می تواند به ورزشکاران کمک کند تا توان خروجی خود را در طول تمرینات بی هوازی حفظ کنند. مکمل انرژی هرب نیز همه این خواص را برای بهبود عملکرد ورزشی ارائه می دهد.

قرص انرژی هرب همچنین حاوی عصاره خشک پوست گریپ فروت است که به حذف سدیم اضافی، چربی ها، اسید اوریک و سایر سموم از بدن شما کمک می کند. علاوه بر این با کاهش احتباس مایعات، به حفظ سلامت کلیه ها و محافظت از آنها در برابر عفونت ها کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای عصاره خشک پوست گریپ فروت مبارزه با التهاب است. این مزیت از این واقعیت ناشی می شود که گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. وجود این آنتی اکسیدان ها از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کند و رادیکال های آزاد را از بدن دفع می کند. با کاهش رادیکال های آزاد از آسیب به اندام ها و بافت ها جلوگیری می کند که به نوبه خود باعث کاهش التهاب در بدن می شود.

این ترکیب با تقویت سیستم ایمنی و ساخت گلبول های سفید به پیشگیری از عفونت‌ های دستگاه گوارش و تنفسی نیز کمک می ‌کند. همچنین ممکن است آن را در برابر عفونت های قارچی ناشی از آسپرژیلوس نایجر، پنی سیلیوم و کاندیدا مفید بدانید.

مزایای فوق العاده قرص انرژی هرب
مزایای فوق العاده قرص انرژی هرب

مزایای فوق العاده قرص انرژی هرب

هوشیاری و تمرکز بهبود یافته است

یکی از مزایای اصلی کافئین برای ورزشکاران، توانایی آن در بهبود هوشیاری و تمرکز است. کافئین بر روی سیستم عصبی مرکزی (CNS) با مسدود کردن اثرات آدنوزین، یک انتقال دهنده عصبی که باعث خواب آلودگی می شود، عمل می کند. کافئین با مسدود کردن گیرنده‌های آدنوزین، آزادسازی سایر انتقال‌ دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می ‌دهد که می‌ تواند خلق و خو و عملکرد شناختی را بهبود ببخشد.

این امر به ویژه برای ورزشکارانی که ممکن است نیاز به هوشیاری و تمرکز حین تمرین یا مسابقه داشته باشند، به ویژه در ورزش هایی که نیاز به بازتاب سریع و تصمیم گیری دارند، بسیار مهم است. بهبود هوشیاری و تمرکز می تواند به ورزشکاران کمک کند تا در طول جلسات تمرینی طولانی یا شدید با انگیزه و متمرکز بمانند.

بهبود عملکرد فیزیکی

کافئین طیف وسیعی از اثرات را بر عملکرد فیزیکی دارد که شامل افزایش قدرت و استقامت عضلانی، بهبود زمان واکنش و کاهش خستگی است. یکی از مکانیسم‌ های اصلی که توسط آن کافئین عملکرد فیزیکی را بهبود می‌ بخشد، افزایش در دسترس بودن گلیکوژن عضلانی است که منبع اولیه انرژی مورد استفاده عضلات در طول تمرینات شدید است. نشان داده شده است که کافئین سرعت تجزیه گلیکوژن و استفاده از آن توسط عضلات را افزایش می دهد که منجر به بهبود استقامت و عملکرد می شود.

کافئین علاوه بر اثراتی که بر متابولیسم گلیکوژن دارد، ممکن است با افزایش ترشح آدرنالین، هورمونی است به بسیج ذخایر انرژی و افزایش ضربان قلب، فشار خون و جریان خون به عضلات کمک می کند، عملکرد فیزیکی را نیز بهبود می بخشد.

بهبود عملکرد استقامتی

ثابت شده است که کافئین بارزترین اثرات را روی ورزش ‌های استقامتی مانند دویدن، دوچرخه‌ سواری و شنا دارد. در ورزشکارانی که به خوبی تمرین کرده اند، نشان داده شده است که کافئین عملکرد استقامتی را تا ۳-۴٪ بهبود می بخشد. این ممکن است تا حدی به دلیل توانایی کافئین در به تاخیر انداختن شروع خستگی و بهبود قدرت و استقامت عضلات باشد.

بهبود تمرینات قدرتی و تمرینات با شدت بالا

کافئین همچنین ممکن است اثرات افزایش دهنده ای بر عملکرد در تمرینات قدرتی و سایر انواع تمرینات با شدت بالا داشته باشد. در برخی از مطالعات نشان داده شده است که کافئین قدرت عضلانی و توان خروجی را افزایش می دهد، اگرچه شواهد به اندازه تمرینات استقامتی قوی نیستند.

کمک به ریکاوری

کافئین همچنین ممکن است اثراتی بر ریکاوری بعد از ورزش داشته باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که کافئین می تواند درد عضلانی را کاهش دهد و زمان ریکاوری پس از ورزش شدید را بهبود ببخشد. با این حال، مطالعات دیگر هیچ اثری از کافئین بر روی درد یا ریکاوری عضلات پیدا نکرده است.

کمک به هیدراتاسیون

یک باور رایج وجود دارد که کافئین می تواند باعث کم آبی بدن شود، اما این درست نیست. در حالی که کافئین یک ادرارآور خفیف است، به این معنی که می تواند تولید ادرار را افزایش دهد اما اثرات ادرارآور کافئین نسبتا خفیف است و به احتمال زیاد باعث کم آبی قابل توجهی در اکثر افراد نمی شود. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند وضعیت هیدراتاسیون را با افزایش جذب مایع در روده کوچک بهبود ببخشد.

فواید کافئین برای انواع ورزش ها
فواید کافئین برای انواع ورزش ها

فواید کافئین برای انواع ورزش ها

ورزش های استقامتی

ورزش‌های استقامتی، مانند دویدن، دوچرخه ‌سواری و شنا، نیاز به تلاش فیزیکی پایدار در مدت زمان طولانی دارند. در تعدادی از مطالعات نشان داده شده است که کافئین عملکرد استقامتی را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که کافئین زمان دوچرخه سواری را تقریبا ۳٪ بهبود می بخشد. مطالعات دیگر نشان داده اند که کافئین می تواند زمان دویدن و مسافت طی شده در ورزش های استقامتی را بهبود ببخشد.

کافئین ممکن است عملکرد استقامتی را با مکانیسم های مختلفی بهبود ببخشد. به عنوان مثال می تواند تلاش درک شده از ورزش را کاهش دهد و انجام آن را آسان تر کند. این امر می تواند به ویژه در مراحل آخر یک رویداد استقامتی که خستگی شروع می شود، مفید باشد. کافئین همچنین ممکن است در دسترس بودن چربی به عنوان منبع سوخت را افزایش دهد که می تواند ذخایر گلیکوژن را حفظ کند و به افزایش استقامت کمک کند. در نهایت، کافئین ممکن است انقباض عضلانی را بهبود ببخشد، که می تواند منجر به بهبود توان خروجی و عملکرد شود.

ورزش تیمی

ورزش های تیمی مانند فوتبال، بسکتبال و فوتبال به ترکیبی از استقامت و قدرت نیاز دارند. کافئین ممکن است از طرق مختلف برای این ورزش ها مفید باشد. کافئین می ‌تواند هوشیاری، تمرکز و زمان واکنش را بهبود بخشد که می‌تواند به ویژه در ورزش ‌های تیمی که در آن تصمیم ‌گیری ‌ها و واکنش ‌های سریع حیاتی هستند، مهم باشد. در یک مطالعه، کافئین دقت و سرعت را در کاری که نیازمند پاسخ‌ های سریع به محرک ‌های بینایی بود، بهبود بخشید. این امر به طور بالقوه می تواند منجر به عملکرد بهتر در زمین شود.

کافئین همچنین ممکن است قدرت عضلانی و توان خروجی را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که کافئین قدرت عضلانی را تقریبا ۵٪ در گروهی از مردان آموزش دیده افزایش می دهد. مطالعه دیگری نشان داد که کافئین عملکرد پرس نیمکتی را در مردان آموزش ندیده بهبود می بخشد. این امر به طور بالقوه می تواند به بهبود عملکرد در فعالیت هایی که به حرکات انفجاری نیاز دارند، مانند پریدن یا دوی سرعت، تبدیل شود.

ورزش های استقامتی

ورزش های قدرتی، مانند وزنه برداری و بدنسازی، بر افزایش اندازه و قدرت عضلات تمرکز دارند. کافئین ممکن است از چندین جهت برای این ورزش ها مفید باشد. اولا کافئین می ‌تواند هوشیاری و تمرکز را بهبود ببخشد. این امر به ‌ویژه هنگام انجام بلند کردن‌ های پیچیده یا تلاش برای حفظ فرم مناسب در زیر بارهای سنگین مهم باشد. در یک مطالعه، کافئین تمرکز ذهنی را بهبود بخشید و تلاش درک شده را در گروهی از وزنه‌ برداران کاهش داد.

همانطور که در بالا ذکر شد، چندین مطالعه نشان داده اند که کافئین می تواند قدرت عضلانی و توان خروجی را در افراد آموزش دیده و آموزش ندیده افزایش دهد. این مسئله به طور بالقوه می تواند به بهبود عملکرد در فعالیت های مبتنی بر قدرت ترجمه شود.

ورزش های قدرتی

ورزش های قدرتی، مانند دوی سرعت و پریدن، به حرکات انفجاری و انفجارهای کوتاه با حداکثر تلاش نیاز دارند. کافئین ممکن است از چندین جهت برای این ورزش ها مفید باشد.

کافئین همچنین ممکن است انقباض عضلانی را افزایش دهد که می تواند منجر به بهبود توان خروجی و عملکرد شود. در یک مطالعه، کافئین عملکرد پرش را در گروهی از مردان آموزش دیده بهبود بخشید. مطالعه دیگری نشان داد که کافئین عملکرد اسپرینت را در گروهی از مردان آموزش ندیده بهبود می بخشد. این یافته ‌ها نشان می ‌دهد که کافئین ممکن است قادر به افزایش توان خروجی و عملکرد در فعالیت ‌های مبتنی بر قدرت باشد.

قیمت قرص انرژی هرب
قیمت قرص انرژی هرب

قیمت قرص انرژی هرب

کافئین باعث بهبود عملکرد در انواع ورزش ها از جمله ورزش های استقامتی، ورزش های تیمی، ورزش های قدرتی و ورزش های سرعتی می شود. با این حال، میزان بهبود عملکرد با مصرف کافئین ممکن است بسته به فرد و نیازهای خاص ورزش متفاوت باشد. محصولات کافئین دار زیادی با قیمت های مختلف در بازار موجود است. برای آگاهی از قیمت قرص انرژی هرب می توانید به داروخانه ها و سایت های معتبر مراجعه نمایید.

روش مصرف قرص انرژی هرب

این قرص را دو بار در روز قبل از صبحانه و ۳۰ دقیقه قبل از تمرینات ورزشی به همراه آب کافی مصرف نمایید.

عوارض کپسول انرژی هرب

کافئین در کنار خواص گفته شده می ‌تواند موجب بی خوابی، سردرد، استرس، اضطراب، عصبانیت، افزایش ضربان قلب و تنفس و عوارض جانبی دیگر شود. برای در امان ماندن از عوارض جانبی احتمالی، بیش از دوز توصیه شده آن را مصرف نکنید.

کپسول انرژی چاق کننده

کپسول انرژی چاق کننده یکی از مکمل های موجود در بازار است که افراد لاغر برای افزایش وزن می توانند از آن کمک بگیرند. این کپسول سرشار از مواد مغذی است که اشتها و متابولیسم را افزایش می دهند در نتیجه می توانند به افزایش وزن کمک کنند. این قرص با عضله سازی باعث افزایش وزن می شود و در کنار فعالیت بدنی نتایج قابل توجهی دارد.

جینسینگ موجود در این کپسول یک سرکوب کننده اشتها است به این معنی که باعث می شود برای مدت طولانی تری بین وعده های غذایی خود احساس سیری کنید. بنابراین باعث می شود کمتر غذا بخورید.

همچنین به تولید باکتری های روده کمک می کند که بیشتر به سوزاندن کالری کمک می کند و در نهایت منجر به بهبود متابولیسم و کاهش چربی می شود. علاوه بر این، جینسینگ دارای ویژگی های مواد مغذی و جذب چربی است که به جلوگیری از تجمع چربی در بدن کمک می کند. علاوه بر این، از آنجایی که جینسینگ با بافت چربی قهوه ای همکاری می کند به تبدیل چربی به انرژی کمک می کند و به شما احساس انرژی می دهد.

قرص مگا هرب

قرص مگا هرب حاوی جینسینگ است ترکیبی که خواص آن برای همه افراد شناخته شده است. جینسینگ در بهبود حافظه و سلامت مغز بسیار موثر است. ترکیبات زیست فعال آن مانند جین سنوزیدها به رشد مغز، عملکرد ذهنی و فرآیند تفکر کمک می کنند. علاوه بر این، جینسینگ به دلیل خواصی که دارد مانع از دست دادن حافظه و کاهش سلامت روان مرتبط با افزایش سن می شود. بنابراین از شما در برابر بیماری های عصبی محافظت می کند. علاوه بر این، اگر تنبل هستید و از خستگی رنج می برید، جینسینگ گزینه خوبی است زیرا مصرف آن انرژی روانی و جسمی را افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا