Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟

امروزه یکی از دغدغه های اصلی ما، ریزش موی شدید است. ریزش مو در ابتدا باید ریشه یابی شود. گاهی اوقات به دلیل مشکلات داخلی و هورمونی و یا بیماری هایی مثل کرونا، ریزش موی ما شدید شده و ابتدا باید از منشاء اصلی این مشکل را حل کنیم. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام کپسول و قرص هیرتامین آشنا کنیم. این دارو یکی از بهترین و موثرترین داروهای ضد ریزش مو در دنیاست. اگر می خواهید تمامی اطلاعاتی که در رابطه با این دارو نیاز دارید، اعم از زمان، مقدار و نحوه مصرف، قیمت و ترکیبات و نوع عملکرد آن را بدانید، تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با داروی رسیژن را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟
کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟

کپسول و قرص هیرتامین چیست

همان طور که گفتیم، کپسول و قرص هیرتامین یکی از بهترین داروهای ضد ریزش مو به شمار می رود که در دو نوع زنانه و مردانه تولید می شود. این دو دارو در میزان ویتامین های موجود با هم تفاوت دارند و ترکیبات آن ها مشابه است. کپسول و قرص هیرتامین از مواد طبیعی و ویتامین های مورد نیاز بدن تولید شده و ماده عجیب و غریب یا مضری در ترکیبات آن نیست.

علاوه بر این که ریزش موی شما توسط مصرف این دارو، کنترل و یا کم می شود، موهای شما ضخیم و مستحکم نیز خواهند شد. از این رو، هیرتامین یک قرص منحصر به فرد به شمار می رود. می توان گفت این دارو، هیچ نوع ماده شیمیایی در ترکیبات خود ندارد و مواد معدنی مهمی چون آهن، منیزیم، سلنیوم و … در آن موجود است.

کپوسل و قرص هیرتامین توسط یک شرکت آمریکایی به تولید می رسد و سبب تقویت فولیکول های مو می شود. از آنجا که این دارو، طرفداران بسیاری در دنیا دارد، انواع فیک و تقلبی آن نیز در بازار موجود است. اگر نوع تقلبی این قرص را تهیه می کنید، بدانید که ممکن است مشکلات گوارشی و بیماری های دیگر برای شما ایجاد شود. پس حتما حواستان باشد که داروی اورجینال تهیه کنید. یکی از راه های تشخیص داروی فیک، قیمت بیش از حد ارزان آن است. قرص و کپسول هیرتامین در دسته داروهای گران قیمت قرار می گیرد و قرار نیست شما آن را با قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان تهیه کنید.

مشخصات قرص هیرتامین اصل

در ادامه این مقاله ۵ روش به شما معرفی کرده ایم که با بررسی آن ها می توانید تشخیص دهید که قرص و کپسول هیرتامین شما اصل است با تقلبی.

بسته بندی

اولین نکته ای که در تهیه قرص و کپسول هیرتامین جلب توجه می کند، بسته بندی آن است. حتما مطالبی که روی بسته نوشته شده را چک کنید و هر جا غلط املایی دیدید، به اصل بودن محصول شک کنید. همچنین بسته بندی باید تمیز و عاری از هر گونه نامرتبی باشد. بسته بندی های نامرتب و خراب را نپذیرید. حتما توجه کنید که بسته باید پلمپ باشد وگرنه آن محصول غیر اصل است.

شکل محصول

قرص و کپسول هیرتامین شبیه به کپسول و یا پاستیل است. در صورتی که محصول به صورت قرص بود، یعنی فیک است.

بارکد

محصول اگر با بارکد خوان مورد بررسی قرار گیرد، باید پرچم آمریکا یا کانادا را نمایش دهد. در غیر این صورت حتما فیک است.

ظاهر محصول

اگر ته ظرف محصول شاهد پودر یا تکه های قرص بودید، یا این که درون ظرف کریستال هایی بی رنگ وجود داشت، این محصول فیک بوده و باید از مصرف آن خودداری کنید.

کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟
کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟

نحوه مصرف قرص و کپسول هیرتامین

قرص و کپسول هیرتامین را برای اثرگذاری بیشتر و موثر باید روزانه یک عدد به مدت دو ماه پیاپی مصرف کنید. حتما دارو را بعد از وعده غذایی مصرف کنید، مصرف آن با شکم خالی توصیه نمی شود. بهترین زمان مصرف این دارو، بعد از وعده صبحانه است. مصرف دو برابر دوز توصیه شده، شاید در ابتدا شما را به هدفتان برساند و رشد موهایتان سرعت گیرد. اما بعد از مدتی قلب و کبد شما دچار آسیب جدی می شود.

ترکیبات موجود در قرص و کپسول هیرتامین

در این کپسول انواع ویتامین های ضروری بدن شامل ویتامین سی، ویتامین دی، ویتامین آ، ویتامین ب و همچنین مواد معدنی مانند آهن، زینک، سلنیوم، وجود دارد. همان طور که گفتیم، ترکیبات این محصول کاملا گیاهی است و از گیاهانی چون آلوئه ورا، زردچوبه، گزنه، رزماری و فلفل در آن استفاده شده است.

گروه هدف قرص و کپسول هیرتامین

این محصول برای افرادی که دارای ریزش موی شدید هستند مفید است. البته باید دقت کنید که افراد زیر ۱۸ سال از مصرف این فراورده منع شده اند. در صورت حساسیت به هر یک از ترکیبات موجود در این دارو، از مصرف آن خودداری نمایید.

قرص هیرتامین چاق کننده است

به دلیل حضور ویتامین ها و مواد معدنی مانند زینک که به طور مستقیم بر روی افزایش اشتهای شما اثر دارند، این دارو می تواند سبب افزایش اشتها و چاقی شما شود. خود دارو به خودی خود باعث افزایش وزن و چاقی نمی شود. در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب، می توانید اشتهای خود را کنترل کنید.

کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟
کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟

عوارض قرص هیرتامین چیست

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره قرص هیرتامین حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی قرص هیرتامین

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص هیرتامین و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با قرص هیرتامین

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟
کپسول و قرص هیرتامین چیست؟ چه فوایدی برای ریزش موی شدید دارد؟

قرص هیرتامین در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

قرص هیرتامین در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

قیمت قرص هیرتامین

به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ آبان ۱۴۰۱ با قیمت ۷۵۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا