Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ مخصوص دوران شیردهی است و تمامی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز مادر پس از زایمان را تامین می‌کند. تامین ویتامین‌ها و مینرال‌های بدن در دوران شیردهی است. حاوی امگا ۳ و کاروتنوئیدها، آهن و اسید فولیک است. برای مادران شیردهی که برای خرید یک ویتامین پس از زایمان اقدام می کنند، به دنبال ویتامینی باشید که حاوی اسید فولیک، آهن (کم خونی در مادران تازه متولد شده شایع است)، ویتامین D و کلسیم باشد.

برندهای مختلف ویتامین های دوران بارداری و پس از تولد طیف وسیعی از ترکیبات را ارائه می دهند، و یافتن ویتامینی که همه چیز را در لیست خواسته های شما داشته باشد، می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که حفظ یک رژیم غذایی متعادل و در عین حال مصرف روزانه ویتامین بسیار مهم است.

علاوه بر انتخاب ویتامین های دوران بارداری/پس از زایمان، برخی از زنان مکمل روغن ماهی را انتخاب می کنند، به خصوص اگر به اندازه کافی «چربی های خوب» مانند چربی های موجود در ماهی سالمون و آووکادو مصرف نمی کنند. این هم در دوران بارداری و هم در دوره پس از زایمان مرتبط است. برخی از آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که کودکان زنانی که در دوران بارداری و در دوران شیردهی مکمل‌های روغن ماهی مصرف کرده‌اند نسبت به کودکانی که مادرانشان دارونما دریافت کرده‌اند، بهره هوشی بالاتری دارند. یک مطالعه همچنین نشان داده است که خوردن ماهی بیشتر در دوران بارداری ممکن است خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. از قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعاتی به شما میدهیم.

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ مخصوص دوران شیردهی است و یک مکمل غذایی ویژه است و تمام نیازهای مادر و نوزاد را تامین می‌کند. این دارو دارای تمامی ویتامین‌ها، املاح، کاروتنوئیدهای طبیعی و اسیدهای چرب ضروری امگا-۳ است. در طول دوران بارداری، جنین از ویتامینهای بدن مادر استفاده می‌کند اگر مادر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشد دچار عوارض مانند ریزش مو، مشکلات پوستی، تحلیل بافت استخوانی و کمبود ریز مغذی‌ها خواهد شد.

قرص breastfeeding برای چیست

افزایش سطح انرژی و تقویت سیستم ایمنی: ویتامین‌های گروه  Bو ویتامین C و آهن در انرژی و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند.

رشد سیستم عصبی و بینایی: حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که در رشد سیستم عصبی و بینایی نوزاد لازم است.

خون‌سازی: آهن در ساخت گلبول‌های قرمز و انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن نقش دارد. ویتامین C سبب افزایش جذب آهن خواهد شد.

حفظ توده استخوانی: دریافت کلسیم، ویتامین D، ویتامین K و منیزیم برای حفظ توده استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان.

خواص آنتی اکسیدانی: حاوی ویتامین  سی،ای ، سلنیوم و کاروتنوئید است.

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن
قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن

ویژگی های قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ دوران شیردهی

  • پیشگیری از کمبود املاح، ویتامین‌ها در دوران شیردهی
  • تکامل سیستم مغزی و بینایی نوزاد
  • تامین ریز مغذی‌ها در دوران شیردهی
  • تامین انرژی و متابولیسم مادر
  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی

نحوه مصرف قرص پرینامکس (قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ)

روزانه ۲ قرص و ۱ کپسول همراه غذا با آب کافی مصرف گردد.

بهترین زمان مصرف قرص پرینامکس

همراه با غذا با آب بهتریت زمان مصرف بهترین زمان مصرف قرص پرینامکس است.

هشدار در مصرف قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ

پرینامکس برست دور از تابش نور و در جای خشک و خنک نگهداری گردد.

از مصرف زیاد قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ جلوگیری گردد.

ویتامین های پس از زایمان چیست و چرا اهمیت دارند

ویتامین های پس از زایمان نوعی مولتی ویتامین هستند که به طور خاص برای رفع نیازهای نوزادان پس از زایمان و/یا شیردهی طراحی شده اند.

ویتامین های پس از زایمان در مقابل ویتامین های دوران بارداری

هر ویتامینی که در دوران بارداری خود مصرف کرده اید، احتمالا برای دوران پس از زایمان نیز انتخاب خوبی خواهد بود.

در اینجا مواد مغذی کلیدی وجود دارد که باید در ویتامین پس از زایمان به دنبال آنها باشید:

امگا ۳/DHA. بسیاری از مادرانی که چربی‌های امگا ۳ کافی را در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند، اما این چربی‌ها برای رشد مناسب مغز و چشم کودک ضروری هستند.

اگر در حال شیردهی هستید. این ماده مغذی ضروری است، اما بدن نمی تواند آن را به تنهایی بسازد. باید از طریق غذا یا مکمل تامین شود. و هنگامی که شیر مادر تنها غذای کودک از طریق شیردهی انحصاری است، مصرف مکمل به شکل دوران بارداری یک برنامه پشتیبان خوب است.

ویتامین D. بارداری ویتامین D بیشتری می‌طلبد، بنابراین یک دوره بارداری با ویتامین D می‌تواند به بازیابی وضعیت ویتامین D شما کمک کند و اگر شیردهی یا پمپاژ می‌کنید، ویتامین D را برای نوزادتان فراهم کند.

ویتامین های گروه B: زایمان می تواند ویتامین B را کاهش دهد. ویتامین‌های B همچنین نقش کلیدی در تبدیل غذا به انرژی ایفا می‌کنند که بدن شما واقعاً می‌تواند از آن استفاده کند.

بدن مادر به تازگی یکی از استرس‌زاترین تجربه‌هایی را که بدن می‌تواند متحمل شود، تجربه کرده است، و استرس باعث کاهش منیزیم، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین C و سلنیوم می‌شود. بنابراین اینها مواد مغذی دیگری هستند که ممکن است بخواهید در دوران پس از زایمان خود به دنبال آنها باشید.

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن
قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن

همه ما می دانیم که درست غذا خوردن چیز خوبی است. در دوران پس از زایمان، بدن شما برای بهبودی به زمان و انرژی نیاز دارد. تغذیه به روند بهبودی کمک می کند. و اگر تغذیه با شیر مادر را انتخاب کرده اید، رژیم غذایی شما بر کودک شما نیز تأثیر می گذارد.

یک رژیم غذایی سالم پس از زایمان شامل پروتئین های بدون چربی، غلات کامل، ماهی کم جیوه و مقدار زیادی میوه، سبزیجات و آب است. دریابید که چرا این ویتامین ها و مواد مغذی می توانند به شما و کودکتان کمک کنند تا بهترین احساس را داشته باشید.

کلسیم: اکثر زنان کلسیم کافی دریافت نمی کنند. کلسیم برای رشد استخوان کودک شما در دوران بارداری و پس از زایمان مهم است. برای زنان پس از زایمان، کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) 1000 تا ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز را توصیه می کند. دکتر متس می گوید به جای کربنات کلسیم در ترکیبات این ویتامین به دنبال سیترات کلسیم باشید. سیترات کلسیم راحت تر از کربنات کلسیم جذب می شود.

مکمل آهن: کم خونی در دوران بارداری شایع است. از دست دادن خون در حین زایمان باعث کاهش بیشتر سطح هموگلوبین می شود که می تواند کم خونی موجود را تشدید کند. اغلب اوقات، کم خونی محصول پایین بودن سطح آهن است. به مدت شش تا هشت هفته پس از زایمان، آهن مکمل مصرف کنید تا دوباره ذخایر آهن خود را افزایش دهید. به دنبال حداقل ۲۷ میلی گرم آهن در روز باشید.

هموگلوبین به گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سراسر بدن برسانند. بخش مهمی از مولکول هموگلوبین آهن است. بدون ذخایر آهن زیاد یا مصرف کافی آهن، ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شوید. اگر کم خونی تشخیص داده شود، پزشک یا ماما ممکن است برای شما آهن اضافی برای مصرف روزانه تجویز کند. در موارد شدید، آهن می تواند به صورت داخل وریدی تجویز شود. چندین هفته و گاهی چند ماه طول می کشد تا ذخایر آهن در بدن شما افزایش یابد، بنابراین مصرف منظم آهن طبق تجویز بسیار مهم است.

اکثر ویتامین های صمغی و جویدنی حاوی آهن نیستند (به عنوان یک اقدام احتیاطی). در صورت مصرف آدامس یا جویدن قبل از تولد، به مکمل آهن نیز نیاز خواهید داشت.

DHA یک اسید چرب ضروری است، به این معنی که خودمان نمی توانیم آن را بسازیم.

زنان باید در دوران شیردهی حداقل دو وعده ماهی یا صدف در هفته مصرف کنند. ماهی و صدف حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای رشد مغز قبل و بعد از غذا مهم هستند. منابع غذاهای دریایی اسیدهای چرب امگا ۳:

  • آنچوی و ساردین (شاه ماهی)
  • گربه ماهی
  • صدف، صدف، گوش ماهی و صدف (صدف نرم تن)
  • خرچنگ، میگو و خرچنگ (سخت پوستان)
  • ماهی سالمون
  • ماهی قزل آلا

هر چند یک اخطار وجود دارد. دکتر متس می گوید از ماهی های دارای جیوه زیاد که می تواند به نوزادان در حال رشد آسیب برساند، خودداری کنید. ماهی‌های پر جیوه معمولاً ماهی‌های بزرگی هستند، مانند ماهی تن، شاه خال مخالی، مارلین، کوسه، اره‌ماهی و کاشی‌ماهی.

برای تسریع بهبودی و تولید شیر کافی آب زیادی بنوشید. دکتر متیس می گوید: «اگر کم آب باشید، ممکن است میزان شیر شما کاهش یابد. شیر مادر ۹۰ درصد آب دارد. روزانه ۱۶ فنجان یا ۱۰۲۴ اونس آب را هدف بگیرید. اگر به نظر می رسد آب زیاد است، اینطور است. یک نکته این است که یک بطری آب در طول روز همراه خود داشته باشید. دیگری نوشیدن یک لیوان آب قبل و بعد از هر بار تغذیه است. ادرار زرد تیره معمولاً نشانه کم آبی بدن است، به این معنی که باید مصرف آب خود را افزایش دهید.

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن
قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن

آیا ویتامین های خاصی می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند

ریزش مو بعد از زایمان شایع است. برای خانم هایی که نگران ریزش مو هستند از گرما و حالت دادن که باعث شکستگی می شود خودداری کنید، چه باردار بودید یا نه. به عنوان مثال، سعی کنید به جای کش های لاستیکی از کش موهای ابریشمی استفاده کنید.

توصیه به زنان باردار برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مناسب برای حمایت از بارداری و جنین در حال رشد، توصیه به مصرف ویتامین های دوران بارداری است. و خوشبختانه گزینه های بسیار متنوعی در دسترس است.

اما بعد از آمدن نوزاد چطور؟ آیا باید به مصرف ویتامین دوران بارداری خود ادامه دهید، به سراغ ویتامین مخصوص پس از زایمان بروید یا ویتامین ها را با هم کنار بگذارید؟

در حالی که ویتامین‌های دوران بارداری در طیف وسیعی از قیمت‌ها و اشکال موجود هستند، ویتامین‌های پس از زایمان چندان رایج نیستند و تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها ویتامین‌های پس از زایمان را تولید می‌کنند.

در دوره پس از زایمان شاید پزشک شما به ادامه مصرف ویتامین دوران بارداری شما اشاره کرده باشد. اگر رژیم غذایی خاصی دارید (برای مثال گیاهخواری)، توصیه می شود با پزشک خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد مغذی لازم را رعایت کرده اید.

ویتامین های دوران بارداری در مقابل پس از تولد

بسیاری از ویتامین های پس از تولد و دوران بارداری حاوی عناصر اصلی یکسانی هستند. برخی از ویتامین‌های پس از زایمان شامل افزودنی DHA هستند که تصور می‌شود برای رشد مغز نوزادان مثبت است. همه مطالعات قطعی نیستند، اگرچه گفته می شود که DHA هیچ ضرری ندارد و بنابراین، تأثیرات مثبت احتمالی ارزش دارد. ویتامین B12 همچنین ممکن است به رشد مغز و توسعه شبکه عصبی کمک کند.

به طور معمول، یک ویتامین قبل از تولد شما را تحت پوشش قرار می دهد، حتی اگر در دوران شیردهی هستید، اگرچه مصرف یک نسخه خاص پس از زایمان ضرری ندارد.

ویتامین های پس از زایمان و ریزش مو پس از زایمان

ویتامین‌های اساسی که باعث رشد مو، پوست و ناخن می‌شوند مانند بیوتین، اسید فولیک و ویتامین‌های B تاثیر دارند. برخی از زنان مکمل کلاژن را انتخاب می کنند.

چه مدت باید ویتامین پس از زایمان مصرف کرد

داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مهم است و افزودن یک ویتامین می تواند به شما کمک کند تا به این هدف برسید. اما چه مدت باید ویتامین قبل یا بعد از زایمان خود را ادامه دهید؟ بسیار فراتر از سه ماهه چهارم. نه اینکه چشمگیر باشد، اما دکتر رومانلی توصیه می کند که برای همیشه ادامه دهید (خواه این یک ویتامین مربوط به بارداری باشد یا یک مولتی ویتامین زنانه).

این امر به ویژه در صورتی که قصد دارید فرزند دیگری داشته باشید بسیار مهم است. مهم است که قبل از باردار شدن، مصرف ویتامین دوران بارداری را شروع کنید، هم به دلیل فواید مثبتی که می تواند در هفته های اولیه بارداری داشته باشد (قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید) و هم به زنان کمک می کند تا روتین خود را به خاطر بسپارند. ویتامین روزانه

قرص prenamax چاق کننده است

این قرص بعنوان قرص چاق کننده وارد بازار نشده است اما شاید بعلت داشتن املاح معدنی ضروری اشتها را بالا ببرد.

قیمت قرص پرگناکر برست فیدینگ

قیمت این قرص باتوجه به نرخ ارز متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا