Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تبلیغات(رپورتاژ آگهی)

قیمت اتصالات پلی اتیلن چگونه محاسبه می شود؟

در مورد تعیین قیمت اتصالات پلی اتیلن، برای اینکه هیچ‌یک از طرفین معامله متضرر نشوند، هم باید زحمات و حقوق تولیدکننده در نظر گرفته شود، و هم متناسب با کیفیت محصولات ارائه‌شده به مشتریان، جوانب انصاف برای اعلام قیمت به مصرف‌کننده، رعایت شود.

در این مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به موضوع اتصالات پلی اتیلنی بیشتر میپردازیم . چنانچه تولیدکننده اتصالات، تمام تلاش خود را برای تولید یک اتصال مرغوب و منطبق با استانداردهای روز دنیا، به کار ‌گیرد، اما محصول خود را با قیمت پایینی به بازار ارائه دهد؛ بدون شک مشتریان زیادی را جذب خواهد کرد، اما شاید این اتفاق در نهایت، موجب ضرر مجموعه شود. چرا که در شرایط حال حاضر، تولید یک محصول باکیفیت، بدون تردید، زمان، انرژی و هزینه بسیار بالایی را برای شرکت در پی خواهد داشت و اعلام قیمت از سمت تولیدکننده، باید به‌گونه‌ای باشد که باعث سودآوری واحد تولیدی شود نه ورشکستگی آن.

از طرف دیگر، مصرف‌کننده هم حق دارد که برای تأمین نیازهای پروژه خود، در مقابل دریافت یک محصول استاندارد، با قیمت عادلانه و منطقی تولیدکننده روبرو شود.

در صنعت پلی اتیلن، انواع متفاوتی از اتصالات پلی اتیلن وجود دارد که عبارتند از: اتصالات پلی اتیلن تزریقی، اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری)، اتصالات پلی اتیلن برنچی، اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن، پیچی و … .

هر کدام از این اتصالات، پارامترهای خود را برای تولید داشته و متناسب با این پارامترها، می‌توان قیمت اتصالات پلی اتیلن مختلف را محاسبه کرده و مطابق با لیست قیمت‌ها، محصولات را به مشتریان ارائه داد.

قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی

برای تعیین قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی، باید آیتم‌های زیادی را در نظر گرفت، چون تک‌تک آن‌ها می‌تواند در لیست قیمت ارائه‌شده تولیدکننده‌ها، تأثیرگذار باشد.

اولین گزینه، قالب‌های فولادی مورد نیاز برای تولید این اتصالات است. همان‌طور که می‌دانیم، هر نوع اتصال، با توجه به سایز و فشار کاری که دارد، باید قالب مخصوص به خودش را داشته باشد. حتماً مطلع هستید که این قالب‌های فولادی، اصلاً ارزان نیستند و تهیه‌کردن آن‌ها برای تک تک اتصالات موجود در لیست محصولات تزریقی کارخانه، بسیار هزینه‌بر است.

دومین گزینه، خرید دستگاه‌های تزریق پلاستیک از خارج از کشور و وارد کردن آن به داخل ایران است.برای خرید این دستگاه‌ها، در کنار قیمت بالایی که دارند، باید هزینه‌ها و سختی‌های فرآیند واردات آن‌ها را هم، در نظر گرفت.

گزینه سوم، خرید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE100 مورد نیاز برای استفاده در خط تولید است. لازم است بدانید که خرید این مواد، از طریق بازار بورس انجام شده و با توجه به نوسانات قیمتی که در این بازار وجود دارد، شاید به جرأت بتوان گفت که، نرخ خرید مواد اولیه، هر هفته تغییر می‌کند.

گزینه چهارم، هزینه‌های استخدام یک اپراتور باتجربه و حاذق است. از آنجا که فرآیند تولید اتصالات پلی اتیلن تزریقی، بسیار پیچیده است، باید حتماً از یک اپراتور متبحر در خط تولید بهره برد. همین مسئله، هزینه‌های خاص خودش را ایجاد می‌کند.

با بررسی آیتم‌های مختلف متوجه می‌شویم که تولید اتصالات پلی اتیلن تزریقی، هم بسیار مشکل است و هم پرهزینه. اما از آنجا که می‌توان آن‌ها را در تیراژ بالا تولید کرده و همچنین، سایزشان در مقایسه با اتصالات پلی اتیلن دست ساز مشابه‌شان کوچکتر است و قیمت تمام‌شده آن‌ها را پایین می‌آورد؛ در نهایت، قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی، بسیار مناسب بوده و یک خرید مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

 

قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی
قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی

قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی

در مورد اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی که با به‌کارگیری لوله پلی اتیلن، تولید می‌شوند؛ در مرحله اول، باید از خرید لوله پلی اتیلن با کیفیت از یک تولیدکننده معتبر، مطمئن شد. در مرحله دوم، باید از یک اپراتور جوشکاری آموزش‌دیده و زبردست برای جوش‌دادن لوله‌ها و تولید اتصالات بهره برد. در مرحله سوم، دستگاه‌های مورد استفاده برای فرآیند جوشکاری، باید کاملاً مجهز و کالیبره باشند.

در تمامی این مراحل، واحد کنترل کیفیت، باید بر تأیید بودن لوله‌های ورودی به کارخانه، انجام بی نقص مراحل جوش و در نهایت، انبارش مناسب اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی، نظارت داشته باشد.

نکته‌ای که در مورد تولید اتصالات پلی اتیلن دست ساز(مایتری) باید در نظر داشت، اهمیت بسیار زیاد ضخامت لوله و دوپهنی آن است. چون در صورت مثلاً دوپهن بودن لوله، جوش دادن آن، کار واقعاً مشکلی است.

پس با این تفاسیر، قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی، با توجه به نوسان قیمت لوله پلی اتیلن در بازار و افزایش قیمت آن، و بالا رفتن هزینه‌های دستمزد جوشکارهای متبحر، متغیر بوده و دائم رو به افزایش است.

شرکت آبان بسپار پارسیان، سعی می‌کند در حد توان و تا جایی که هزینه‌ها اجازه می‌دهد، قیمت اتصالات پلی اتیلن، از جمله اتصالات دست ساز (مایتری) و برنچی را ثابت نگه داشته و کمترین دفعات تغییر قیمت را در طول یک سال داشته باشد.

 

قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی
قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی

قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن

برای تهیه لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن، باید در کنار در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مهم اتصالات تزریقی، به چند نکته دیگر هم توجه داشت.

اولین نکته اینکه، فرآیند تولید اتصالات الکتروفیوژن، به مراتب از تولید اتصالات تزریقی، سخت‌تر، پیچیده‌تر و حساس‌تر است.

دومین نکته اینکه، مرحله‌ جدیدی برای جایگذاری المنت‌ها در داخل اتصال، نسبت به تولید اتصالات تزریقی، اضافه می‌شود.

سومین نکته این است که، اتصالات الکتروفیوژن، به تازگی تا سایز ۶۳۰ میلیمتر در داخل ایران تولید می‌شوند؛ سابق بر این، فقط تا سایز ۴۰۰ میلیمتر در ایران تولید می‌شد.

همه این عوامل در کنار هم موجب می شود که قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن در بالاترین رده قیمت اتصالات پلی اتیلن قرار گیرد.

قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی

دسته دیگری از اتصالات پلی اتیلن، اتصالات پلی اتیلن پیچی هستند که علی‌رغم سایز پایین آن‌ها، که نهایتاً تا ۱۲۵ میلیمتر تولید می‌شوند، قیمت بالایی دارند.

اما چون اتصالات سایز پایین، هر چقدر هم که گران‌قیمت باشند، خیلی قیمت آن‌ها به چشم نمی‌آید، خیلی از مشتریان تصور می‌کنند که قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی، بالا نیست.

قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی
قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی

سخن پایانی

با توجه به نیاز مشتریان برای آگاهی از قیمت اتصالات پلی اتیلن مختلف، این عزیزان می‌توانند از طریق شماره ۰۲۱-۲۲۳۷۸۷۶۴ با کارشناسان شرکت آبان بسپار پارسیان تماس گرفته و از به‌روزترین قیمت‌های اتصالات پلی اتیلن مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا