Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که وظایف مهم و مختلفی در بدن به عهده دارند، می تواند باعث ضعف بدن شود. قرص مولتی دیسان از بهترین و با کیفیت ترین مولتی ویتامین های موجود است که مصرف آن بدن را از مواجهه با کمبود ویتامین ها در امان نگه می دارد. از جمله ترکیبات موجود در این دارو می توانیم به جنسینگ اشاره کنیم که باعث بهبود یادگیری در فرد و کاهش خستگی می شود. این گیاه از جمله گیاهانی است که متعلق به خانواده پاناکس هستند و ریشه گوشتی بزرگی دارند که این ریشه ارزش دارویی دارد.

مقاله ای که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مطالعه می کنید، درباره ترکیبات، عوارض، موارد مصرف، کاربرد ها و نحوه مصرف قرص مولتی دیسان توضیح می دهد. شما می توانید در سایر مقالات این نشریه درباره موضوعات متنوعی از جمله کپسول گابا فانتوم نوتریشن، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص نوروبیو سان دی، قرص ایموستیم، قرص دوپاویت، جمله پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان و قرص، کپسول سربروم گلد، قرص اکتی من، قرص انرژی ایکس و قرص اکتی وومن مطالعه کنید.

قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

ترکیبات قرص مولتی دیسان

این قرص مولتی ویتامین ترکیبات مختلفی از جمله جنسینگ، ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین ث، ویتامین های گروه ب، کلسیم، آهن، زینک یا روی، منیزیم، سلنیوم و مس دارد که می توانند نیاز های تغذیه ای بدن را تامین کنند.

جنسینگ

گیاه جنسینگ از خانواده عشقه ایان است که کوتاه است، ریشه گوشتی دارد، ساقه اش بلند است و برگ هایش بیضی شکل با برگ های سبز است. جنسینگ ها در دو نوع آسیایی و آمریکایی هستند که باعث کاهش استرس، کاهش میزان قند خون و کنترل سطح کلسترول خون می شوند. علاوه بر این ها این گیاه در درمان اختلالات جنسی آقایان و درمان بیماری دیابت موثر است. بهتر است ریشه های گیاه جنسینگ را در فصل پاییز جمع آوری کنید چرا که فقط در این زمان می توانند ظاهرشان را حفظ کنند و بوی زیبا و مطبوعشان را داشته باشند.

ویتامین A

رتینول یا ویتامین A از جمله ویتامین های محلول در چربی است که باعث حفظ سلامتی پوست، بهبود قدرت بینایی در افراد شب کور، جلوگیری از عفونت و کارکرد صحیح سیستم ایمنی می شود. پیش ساز های این ویتامین که کاروتن ها هستند، در ۳ فرم رتینوئیک اسید، رتینول و رتینال ها وجود دارند و بعد در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. در اثر کمبود این ویتامین علائمی از جمله خشکی و ضخامت قرنیه تحت عنوان بیماری گزروفتالمی، نابینایی، شب کوری، بروز زخم ها و جوش های پوستی بروز می کند.

ویتامین C

آسکوربیک اسید یا ویتامین c از جمله ویتامین های محلول در آب است که در مواد غذایی از جمله سبزیجات، مرکبات و میوه ها به خصوص میوه های ترش وجود دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی این مولتی ویتامین باعث شده است که باعث تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامتی بدن شوند.

ویتامین C از ایجاد کلسترول جلوگیری می کند، باعث ساخت کلاژن می شود، دستگاه ایمنی را تقویت می کند، باعث ساخت کلاژن می شود و از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کند. کمبود این ویتامین تا حدود ۱۶ درصد باروری را کم می کند و باعث چسبیدن اسپرم ها به هم می شود، همچنین این ویتامین پایداری زیادی ندارد و در اثر گرمای هوا، پخت و پز، نگهداری طولانی در یخچال و سرما و استعمال دخانیات از بین می رود. به دلیل این که در شیر مادر هم مقداری ویتامین C وجود دارد، بانوان باردار باید به مقدار بیشتری این ویتامین را مصرف کنند.

ویتامین D3

ویتامین های گروه D محلول در چربی هستند استخوان ها را مستحکم می کنند، باعث رشد بدن می شوند و روی افزایش جذب منیزیم، فسفات و کلسیم تاثیر می گذارند. ساردین، سالمون، شاه ماهی و برخی از ماهی هایی که پر چرب هستند، دارای این ویتامین هستند که حدودا نیمی از آن در اثر سرخ کردن از بین می رود. نیاز روزانه بدن به ویتامین D می تواند با روزانه ۲۰ دقیقه ماندن در جلوی نور خورشید تامین شود و عواملی از جمله میزان مصرف کرم های ضد آفتاب، موقعیت جغرافیایی، رنگ پوست و فصل روی میزان تولیدی ویتامین D تاثیر دارد.

ویتامین B

ویتامین های گروه B که محلول در آب هستند، کار های مهم زیادی انجام می دهند و باعث متابولیسم سلولی می شوند. این ویتامین ها باعث افزایش ایمنی بدن، کارکرد درست بدن، سلامت ماهیچه ها، سلامت پوست، افزایش رشد و تقسیم سلول های مختلف، سلامت سیستم عصبی، کاهش ریسک ابتلا به سرطان ریه، درمان افسردگی و کاهش استرس می شوند. بدن ما برای متابولیسم چربی، کربوهیدرات و پروتئین ها، باروری بزرگسالان، رشد کودکان و متابولیسم عضلات، سلول های خونی و دستگاه عصبی به ویتامین B1 یا تیامین نیازمند است.

ویتامین B6 که در تخم مرغ، مرغ، کوشت، میوه خشک، سبوس گندم، جو، کلم، برنج قهوه ای و ساردین وجود دارد، در سوخت و ساز بدن، ساخت هورمون های تیروئیدی و هضم مواد غذایی به کمک روی تاثیر دارد. ویتامین B12 از جمله ویتامین هایی است که بدن بعد از ۵۰ سالگی به مقدار بیشتری از آن نیاز دارد و کمبودش باعث کمبود حافظه، کم خونی و تخریب اعصاب می شود. در غذاهایی مثل عدس، جگر، مارچوبه، آجیل، بادام زمینی، اسفناج و سویا مقدار زیادی ویتامین B9 یا اسید فولیک وجود دارد که باعث حفظ سلامتی جنین در دوران بارداری و تکامل لوله های عصبی می شود و در کل برای خانم ها بسیار مفید است.

ویتامین E

این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد و منبع آن دانه ها، مغز ها و گیاهان روغنی است، برای اولین بار در سال ۱۹۲۰ کشف شد و نامش را آلفا توکوفرول گذاشتند. ویتامین ای خطرات و فواید واضحی ندارد ولی تا جایی که می دانند، به داشتن چشمان و پوستی سالم و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. این آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را خنثی می کند که از این طریق از بروز سکته های قلبی و آسیب رگ ها جلوگیری می کند.

همچنین در کاهش امکان ابتلا به دیابت، درمان بیماری دژنراسیون وابسته به سن ماکولا، کاهش میزان سکته قلبی، کند شدن روند پیشرفت آلزایمر، جلوگیری از پیری زودرس، درمان زخم، بهبود بیماری های پوستی، کاهش علائم بیماری لوپوس، کاهش شدت درد های پیش از قاعدگی و درمان مشکلات گوارشی ناشی از چربی های بد هضم تاثیر دارد.

قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

کاربرد و موارد مصرف قرص مولتی دیسان

از این قرص می توانیم در درمان اختلال بیش فعالی یا ADHD، کاهش استرس، افزایش سطح انرژی، کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی، درمان درد های دوران قائدگی، بهبود و تسهیل توانایی های شناختی، جلوگیری و درمان التهاب و برای درمان اختلالات جنسی در آقایان استفاده کنیم.

هشدار مصرف قرص مولتی دیسان

این قرص را بیشتر از دوز درمانی مصرف نکنید و اگر فراموش کردید میزان مصرفتان را برای دوز بعد دو برابر نکنید و بهتر است تا زمان مصرف دوز بعد صبر کنید.

در صورتی که بیماری های دیگر یا سابقه مصرف دارویی را دارید، حتما قبل از این که این دارو را مصرف کنید، با پزشک مشورت کنید.

اگر بدنتان نسبت به این کپسول واکش های آلرژیک نشان داد، مصرف را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید.

افرادی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند یا دارو های ضد انعقاد و یا دیگوکسین مصرف می کنند حتما قبل مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند.

افرادی که به بیماری های کلیوی مبتلا هستند یا سابقه سنگ کلیه دارند، بهتر است مکمل مولتی دیسان را با اجازه و مشورت پزشک استفاده کنند.

عوارض قرص مولتی دیسان

اگر فردی بعد از مصرف مولتی دیسان دچار بی خوابی، سردرد یا اضطراب شد، بهتر است مصرف را قطع کرده و به پزشک مراجعه کند.

قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

شرایط نگهداری قرص مولتی دیسان

شما باید این قرص را دور از تابش مستقیم نور خورشید، خشک و خنک در دمای پایین تر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از دسترسی کودکان نگهداری کنید.

روش مصرف قرص مولتی دیسان

بزرگسالان باید هر روز یک عدد از این قرص را به همراه غذا مصرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا