Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6

شامپو سیستئین B6 بهترین شامپو برای درمان ریزش مو است. این شامپو علاوه بر درمان ریزش مو، نیرو، قدرت، نشاط به موها میدهد. شامپو سیستئین B6 یک شامپو ملایم مناسب برای درمان ضد ریزش موی سر و محافظت در برابر حملات مرتبط با محیط (آلودگی، UV) است.

شامپو سیستئین B6 از ۲ خاصیت ضروری برای سلامت مو تشکیل شده است: پیش ساز سیستئین، ترکیب ضروری کراتین و ویتامین B6، برای استفاده بهینه از سیستئین. این ارتباط باعث تحریک رشد مو و بهبود کیفیت آنها می شود و در عین حال ترشح چربی را تنظیم می کند.

پرو ویتامین B5 مقاومت مو را تقویت کرده و از مو در برابر آلاینده ها محافظت می کند. شامپو سیستئین B6 به دلیل داشتن پایه پاک‌کننده نرم و رایحه‌ای دلپذیر، موها را بدون آسیب رساندن به آن‌ها تمیز می‌کند و حالت دادن به آن‌ها را تسهیل می‌کند. بنابراین موهای شما نرمی، استحکام، شادابی و درخشندگی است.

در نشریه جهان شیمی فیزیک در مورد شامپو سلنیوم سولفاید، ترکیبات شامپوها و ماسک آبرسان خانگی مو مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب شما را با شامپو سیستئین B6 آشنا میکنیم.

شامپو سیستئین B6 برای درمان ریزش مو

شامپو سیستئین B6 محافظ و محرک برای درمان ریزش مو و شادابی مو است. شامپو سیستئین B6 یک شامپو نرم است که برای آماده سازی پوست سر برای درمان ریزش مو و محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی (آلودگی، UV و غیره) ساخته شده است. شامپو سیستئین B6 با ۲ ماده فعال که برای سلامت مو ضروری هستند فرموله شده است: پیش ساز سیستئین، ترکیب ضروری کراتین و ویتامین B6 برای استفاده بهینه از سیستئین.

این ترکیب رشد مو را تحریک کرده و کیفیت مو را بهبود می بخشد و در عین حال ترشح چربی را کنترل می کند. پرو ویتامین B5 همراه با مجموعه ضد آلودگی ما مقاومت مو را تقویت کرده و از آن در برابر آلاینده های خارجی محافظت می کند. شامپو سیستئین B6 به لطف پایه شستشوی ملایم و خوش عطر خود، موها را بدون آسیب رساندن تمیز می کند و حالت دادن به آن را آسان می کند. موهای شما نرمی، استحکام، شادابی و درخشندگی خود را بازیابند.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6
شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6

روش استفاده از شامپو سیستئین B6

روی موهایی که از قبل خیس شده‌اند بمالید و پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. چند دقیقه بگذارید سپس کاملا بشویید. در صورت لزوم برنامه را تمدید کنید. برای کارایی بیشتر می توان روزانه به تنهایی یا در کنار درمان ضد ریزش مو از آن استفاده کرد.

ترکیبات شامپو سیستئین B6

آب، سدیم لورت سولفات، بوتیلن گلیکول، اسیدهای آمینه جو دو سر لوروئیل سدیم، گلیسیرین، کوپلیمر آکریلات، پلی پروپیلن ترفتالات، تریدسث-۹ PG آمودیمتیکون، فنوکسی اتانول هیدروکسید سدیم، اسید سیتریک، پانتنول، متیل پارابن، تری دست-۱۲، o-cymen-5ol، سدیم تکنتیوم، اتیل پارابن، بوتیل پارابن، پروپیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن، عصاره دانه مورینگا pterygosperma، پیریدوکسین HCL، استیل دی‌زوفاسفین، استیل دی‌زوفاسفین، استیل.

ریزش مو

ریزش مو (آلوپسی) می تواند فقط پوست سر یا کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند موقت یا دائمی باشد. این می تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از افزایش سن باشد. هر کسی ممکن است موهای سر خود را از دست بدهد، اما در مردان شایع تر است.

طاسی معمولا به ریزش بیش از حد مو از پوست سر شما اشاره دارد. ریزش موی ارثی با افزایش سن شایع ترین علت طاسی است. برخی از افراد ترجیح می دهند اجازه دهند ریزش موی خود بدون درمان و پنهان ادامه یابد. برخی دیگر ممکن است آن را با مدل مو، آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند. و برخی دیگر یکی از درمان های موجود را برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو یا بازگرداندن رشد انتخاب می کنند.

قبل از پیگیری درمان ریزش مو، با پزشک خود در مورد علت ریزش مو و گزینه های درمانی خود صحبت کنید.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6
شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6

انواع ریزش مو

در مردان، موها اغلب از پیشانی شروع به عقب نشینی می کنند. ریزش مو با الگوی مردانه کادر محاوره‌ای بازشو باز زنان در امتداد قسمت موهای خود را از دست می‌دهند.

طاسی با الگوی زنانه با خارش یا درد پوست سر همراه است.

ریزش موی تکه‌ای (آلوپسی آره‌آتا) باز کردن کادر محاوره‌ای بازشو استرس مکرر روی مو می‌تواند باعث نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شود.

آلوپسی کششی برای زنان یائسه به طور فزاینده‌ای رایج شده است که آلوپسی فیبروزان فرونتال را تجربه کنند، که در آن خط مو به عقب حرکت می‌کند.

آلوپسی فیبروزان پیشانی کادر محاوره ای باز شود

ریزش مو بسته به اینکه چه چیزی باعث ریزش مو می شود، می تواند به طرق مختلف ظاهر شود.

علائم ریزش مو

علائم ریزش مو شامل موارد زیر است:

نازک شدن تدریجی بالای سر: این شایع ترین نوع ریزش مو است که با افزایش سن افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان، موها اغلب در خط موی پیشانی شروع به عقب نشینی می کنند. زنان معمولا قسمتی از موهای خود را پهن می کنند. یک الگوی رایج ریزش مو در زنان مسن تر، عقب نشینی خط مو (آلوپسی فیبروزان پیشانی) است.

نقاط طاس دایره ای یا تکه تکه ای: برخی از افراد به صورت نقاط طاسی دایره‌ای یا تکه‌ای روی پوست سر، ریش یا ابرو موهای خود را از دست می‌دهند. پوست شما ممکن است قبل از ریزش مو دچار خارش یا درد شود.

شل شدن ناگهانی مو: یک شوک فیزیکی یا روحی می تواند باعث شل شدن مو شود. ممکن است در هنگام شانه کردن یا شستن موها یا حتی پس از کشیدن ملایم، تعداد انگشت شماری مو بیرون بیاید. این ریزش مو موقتی است.

ریزش موی کل بدن: شیمی‌درمانی می‌تواند منجر به ریزش مو سراسر بدن شود. موها معمولا دوباره رشد می کنند.

تکه های پوسته ریزی که روی پوست سر پخش می شوند. این نشانه کرم حلقوی است. ممکن است با موهای شکسته، قرمزی، تورم و گاهی تراوش همراه باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر از ریزش مداوم مو در خود یا فرزندتان مضطرب هستید و می خواهید درمان را دنبال کنید، به پزشک مراجعه کنید. برای زنانی که دچار عقب نشینی خط مو (آلوپسی فیبروزان پیشانی) هستند، با پزشک خود در مورد درمان زودهنگام صحبت کنید تا از طاسی دائمی قابل توجه جلوگیری کنید.

همچنین اگر هنگام شانه زدن یا شستن موهای خود یا فرزندتان متوجه ریزش موی ناگهانی یا تکه تکه یا بیشتر از حد معمول ریزش شدید با پزشک خود صحبت کنید. ریزش ناگهانی مو نشان بیماری زمینه ای است.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6
شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6

علل ریزش مو

افراد معمولا روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهند. این معمولا قابل توجه نیست زیرا موهای جدید در همان زمان در حال رشد هستند. ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده نشوند.

ریزش مو به یک یا چند مورد مرتبط است:

سابقه خانوادگی (وراثت)

شایع ترین علت ریزش مو ارثی است. با افزایش سن اتفاق می افتد. این بیماری آلوپسی آندروژنیک، طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه نامیده می شود. معمولا به تدریج و در الگوهای قابل پیش بینی رخ می دهد – عقب نشینی خط مو و لکه های طاسی در مردان و نازک شدن موها در امتداد تاج سر در زنان.

تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی

شرایط مختلفی می تواند باعث ریزش موی دائمی یا موقت شود، از جمله تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئید. شرایط پزشکی شامل آلوپسی آره آتا مربوط به سیستم ایمنی بدن است و باعث ریزش موی تکه‌ای، عفونت‌های پوست سر مانند کرم حلقه‌ای و یک اختلال در کشیدن مو به نام تریکوتیلومانیا می‌شود.

داروها و مکمل ها

ریزش مو می تواند یکی از عوارض جانبی برخی داروها باشد، مانند داروهایی که برای سرطان، آرتریت، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون بالا استفاده می شود.

پرتودرمانی به سر

موها مانند قبل رشد نمیکنند.

یک اتفاق بسیار استرس زا

بسیاری از افراد چندین ماه پس از یک شوک فیزیکی یا احساسی، نازک شدن کلی مو را تجربه می کنند. این نوع ریزش مو موقتی است.

مدل مو 

آرایش بیش از حد مو یا مدل مویی که موهای شما را سفت می کند، مانند پیگتیل یا دم گوش، می تواند باعث نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شود. درمان های دائمی و روغن داغ مو نیز می تواند باعث ریزش مو شود..

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6
شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6

عوامل خطر ریزش مو

تعدادی از عوامل خطر ریزش را افزایش میدهند، از جمله:

  • سابقه خانوادگی طاسی از طرف مادر یا پدرتان
  • سن
  • کاهش وزن قابل توجه
  • برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و لوپوس
  • فشار عصبی
  • تغذیه نامناسب

جلوگیری از ریزش مو

بیشتر طاسی ها به دلیل ژنتیک (طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه) ایجاد می شود. این نوع ریزش مو قابل پیشگیری نیست.

این نکات در جلوگیری از انواع قابل ریزش مو کمک میکند:

با موهایتان ملایم باشید. هنگام برس زدن و شانه کردن، به خصوص زمانی که موهایتان خیس است، از گیره گیر استفاده کنید و از کشیدن خودداری کنید. از درمان های خشن مانند غلتک داغ، اتو مو، درمان با روغن داغ و مواد دائمی خودداری کنید. کشش مو را از مدل هایی که از نوار لاستیکی، نوار و بافته استفاده می کنند، محدود کنید.

از پزشک خود در مورد داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و ممکن است باعث ریزش مو شوند سوال کنید.

از موهای خود در برابر نور ماوراء بنفش محافظت کنید.

سیگار نکشید. برخی از مطالعات ارتباط بین سیگار کشیدن و طاسی را در مردان نشان می دهد.

اگر تحت درمان با شیمی درمانی هستید، از پزشک خود در مورد کلاه خنک کننده بپرسید.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6
شامپو ضد ریزش و تقویت کننده سیستئین B6

تشخیص ریزش مو

قبل از تشخیص، پزشک با معاینه فیزیکی صحبت در مورد رژیم غذایی، روال مراقبت از مو، و سابقه پزشکی و خانوادگی اطلاعات میگیرد. همچنین ممکن است تست هایی مانند موارد زیر داشته باشید:

آزمایش خون: این ممکن است به کشف شرایط پزشکی که می تواند باعث ریزش مو شود کمک کند.

تست کشش: پزشک شما به آرامی چند ده تار مو را می کشد تا ببیند چند تا مو بیرون می آید. این به تعیین مرحله فرآیند ریزش کمک می کند.

بیوپسی پوست سر: پزشک نمونه هایی از پوست یا چند تار مو کنده شده از پوست سر را می تراشد تا ریشه مو را زیر میکروسکوپ بررسی کند. این می تواند به تعیین اینکه آیا عفونت باعث ریزش مو شده است کمک کند.

میکروسکوپ نوری: میکروسکوپ به کشف اختلالات احتمالی ساقه مو کمک می کند.

درمان ریزش مو

درمان های موثر برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است. ممکن است بتوانید ریزش مو را معکوس کنید یا حداقل آن را کاهش دهید. در برخی شرایط، مانند ریزش موی تکه‌ای (آلوپسی آره‌آتا)، موها ممکن است بدون درمان در عرض یک سال دوباره رشد کنند. درمان ریزش مو شامل داروها و جراحی است.

اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد، درمان آن بیماری ضروری خواهد بود. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف آن را برای چند ماه متوقف کنید.

دارو

رایج ترین داروهایی برای درمان طاسی عبارتند از:

ماینوکسیدیل (روگین): ماینوکسیدیل به شکل مایع، کف و شامپو عرضه می شود. برای اثربخشی بیشتر، یک بار در روز برای زنان و دو بار در روز برای مردان، محصول را روی پوست سر بمالید. بسیاری از افراد فومی را ترجیح می دهند که در هنگام خیس بودن مو استفاده شود.

عوارض جانبی احتمالی شامل تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در پوست مجاور صورت و دست است.

فیناستراید (پروپسیا): این یک داروی تجویزی برای مردان است. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف می کنند کاهش ریزش مو را تجربه می کنند و برخی ممکن است رشد موهای جدید را نشان دهند. ممکن است چند ماه طول بکشد تا بگویید که آیا برای شما کار می کند یا خیر. ممکن است برای مردان بالای ۶۰ سال به خوبی کار نکند.

عوارض جانبی نادر فیناستراید:کاهش میل جنسی و افزایش ابتلا به سرطان پروستات است. زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار باشند باید از دست زدن به قرص های له شده یا شکسته خودداری کنند.

جراحی کاشت مو

در شایع ترین نوع ریزش موی دائمی، فقط قسمت بالای سر تحت تاثیر قرار می گیرد. کاشت مو یا جراحی ترمیم می تواند از موهایی که باقی مانده است نهایت استفاده را ببرد.

لیزر درمانی

سازمان غذا و دارو یک دستگاه لیزر سطح پایین را به عنوان درمان ریزش موی ارثی در مردان و زنان تایید کرده است. چند مطالعه کوچک نشان داده است که تراکم مو را بهبود می بخشد.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

ممکن است بخواهید روش های مختلف مراقبت از مو را امتحان کنید تا روشی را پیدا کنید که به شما احساس بهتری نسبت به ظاهرتان بدهد. به عنوان مثال، از محصولات حالت دهنده ای استفاده کنید که حجم می دهند، موهای خود را رنگ کنید، مدل مویی را انتخاب کنید که باعث می شود قسمت پهن شده کمتر به چشم بیاید.

استفاده از شامپو سیستئین B6

مصرف شامپو سیستئین B6 در کاهش ریزش مو بسیار تاثیر گذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا