Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و روش مصرف سم علف کش سيكلوات (رونیت)

سيكلوات (cycloate) یک علف کش سیستمیک و انتخابی متعلق به گروه تيوکاربامات است که برای کنترل علف های هرز در مزارع چغندر مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با مهار رشد جوانه‌ های انتهایی و بافت‌ های مريستمی علف های هرز را از بین می برد.

برای کنترل علف های هرز اکنون سموم بسیار زیادی در بازار موجود است که می توان از آنها برای بهبود رشد محصولات کشاورزی و جلوگیری از رشد گیاهان ناخواسته در مزارع استفاده کرد.

سيكلوات که با نام تجاری رونیت نیز در بازار خرید و فروش می شود یکی از این سموم است. قیمت این سم در بازار بسته به شرکت تولید کننده و عوامل مختلف دیگر متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش سيكلوات (رونیت)

این سم پس از محلول پاشی توسط برگ ها و ريشه جذب شده و قابل انتقال در تمام قسمت های گياه است. علائم تأثير این سم بر روی علف های هرز با سبز نشدن جوانه ها، متورم شدن اندام‌ های هوایی در صورت جوانه ‌‌زنی و رويش غير طبيعی برگ ‌های اوليه خود را نشان می دهد.

کاربردهای سم علف کش سيكلوات (رونیت)

از موارد مصرف این علف کش در ايران، از بین بردن علف‌ های هرز در مزارع چغندرقند است. در سایر كشورها از این سم جهت کنترل علف‌ های هرز پهن‌ برگ و اويارسلام زرد و ارغوانی در مزارع چغندرقند، چغندر لبویی و اسفناج استفاده می شود.

مقدار و نحوه مصرف سم علف کش سيكلوات (رونیت)

این علف کش به مقدار ۴ تا ۵ ليتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد. این سم قبل از کاشت و مخلوط با خاک مورد استفاده قرار می گیرد. جهت تاثیرگذاری بهتر عمق اختلاط این علف کش با خاک ۵ تا ۸ سانتی متر باشد و برای کسب بهترین نتیجه بلافاصله بعد از سمپاشی کاشت بذرها را انجام دهید.

کاربردها و روش مصرف سم علف کش سيكلوات (رونیت)
کاربردها و روش مصرف سم علف کش سيكلوات (رونیت)

ملاحظات اختصاصی سم علف کش سيكلوات (رونیت)

این علف ‌کش را می توانید با سم پیرامین مخلوط کرده و مورد مصرف قرار دهید. این مخلوط را می توان در محل تنک چغندرقند نیز مورد استفاده قرار داد و پس از مصرف سم باید کولتیواتور زد.

سیکلوات را نباید با دیگر حشره‌ کش ها و قارچ کش ها به صورت مخلوط مورد استفاده قرار داد. استفاده از این علف ‌کش تنها در استان خوزستان توصیه می شود.

طول دوره تاثیر این علف ‌کش در خاک کوتاه است بنابراین باید علف ‌های هرزی که بعد از سمپاشی جوانه می زنند را با کولتیواتور حذف کرد. این علف کش در خاک های سنگين رسی و يا خاک های حاوی مواد آلی زياد به خوبی عمل کرده و به راحتی تجزیه نمی شود.

ملاحظات زيست محیطی سم علف کش سيكلوات (رونیت)

سميت این علف کش برای پستانداران ۲۰۰۰ > ميلی ‌گرم بر كيلوگرم، برای پرندگان ۲۰۰۰ تا ۵۶۰۰۰ ميلی ‌گرم بر كيلوگرم و برای ماهی ‌ها ۵/۴ ميلی ‌گرم بر ليتر است.
سيكلوات سمیت کمی برای پستانداران دارد اما برای ماهی ها و موجودات آبزی خطرناک است بنابراین باید از مصرف سم در مجاورت آب های جاری و شستشوی ظروف آلوده به سم در این آبها خودداری نمایید.

همانطور که گفتیم این سم در خاک های رسی و دارای محتوای زیاد مواد آلی به آب ‌شویی مقاوم است بنابراین وارد آب‌ های زيرزمينی نمی شود ولی در خاک های لومی و شنی به لايه‌ های پايين تر نفوذ خواهد کرد.

ملاحظات عمومی سم علف کش سيكلوات (رونیت)

در زمان محلول پاشی همیشه از لباس کار و تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، دستکش، عینک و کلاه استفاده کنید. در صورت تماس سم با پوست محل را با آب فراوان شستشو دهید و در صورت آلوده شدن لباس ها فورا آنها را عوض کنید.

در صورت بروز علائم مسمومیت از جمله تهوع، سرگیجه، سردرد و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب زخم فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک، در بسته بندی اصلی و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

سم بذر کش

سم بذر کش نوعی علف کش است که برای از بین بردن علف های هرز در مزارع و باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد. رشد علف های هرز باعث کاهش بازدهی مزارع می شود زیرا مواد مغذی که باید در اختیار محصولات اصلی قرار بگیرد صرف رشد علف های هرز می شود. انواع مختلف سم بذر کش را می توانید به این منظور تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سم علف هرز

سلف علف هرز گروهی از سموم شیمیایی هستند که برای از بین بردن علف های هرز مزاحم در مزارع و باغ ها به بازار عرضه شده اند. با استفاده از این سموم به راحتی می توانید از شر علف های هرز و خسارت های احتمالی ناشی از آنها جلوگیری کنید.

سم علف هرز مرغ

علف هرز پنجه مرغی یکی از علف های هرز مقاوم و یکساله است که در همه جا از باغ ها و مزارع تا کناره های جاده ها می روید. برای از بین بردن آنها می توانید از سم علف هرز مرغ استفاده کنید که در انواع مختلف در بازار موجود است.

آبیاری بعد از سم علف کش

زمان آبیاری بعد از سم علف کش بسته به نوع سم متفاوت است. برای آبیاری مزارع پس از استفاده از علف کش حتما دستورالعمل روی برچسب سم را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

زمان استفاده از سم علف کش

زمان استفاده از سم علف کش بر روی ظرف آن نوشته شده است با پیروی از دستورالعمل مربوطه می توانید به سرعت علف های هرز را از بین برده و بهترین نتایج را مشاهده کنید.

سم علف هرز

سم علف هرز در انواع مختلف در بازار موجود است و شما بر حسب نوع شایع آنها در مزارع خودتان باید بهترین و قوی ترین سم را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

بهترین سم علف کش گندم

بهترین سم علف کش گندم را می توانید با مشورت کارشناسان کشاورزی با خرید اینترنتی یا حضوری تهیه نموده و برای افزایش بازدهی مزارع کشت گندم مورد بررسی قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا