Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

بهترین روش تخلیه آب استخر چیست؟

گاهی اوقات توصیه می شود استخر خود را تخلیه کنید. تخلیه آب استخر معمولاً به دلایل ایمنی باید به یک متخصص استخر سپرده شود. \

 

با این حال، اگر می ‌خواهید مواد شیمیایی مانند کلر را تنظیم کنید، آب تازه اضافه کنید یا مقدار آب استخر خود را قبل از طوفان کاهش دهید، می‌توانید تا حدی تخلیه کنید تا از سرریز شدن آن جلوگیری کنید.

متداول ترین راه برای تخلیه استخر استفاده از پمپ و شلنگ است که آب را از استخر دور می کند. همچنین می توانید با استفاده از شیلنگ آب استخر را خارج کنید. در اینجا نحوه تخلیه استخر با استفاده از پمپ یا سیفون آورده شده است.

روش تخلیه آب استخر

قبل از شروع به تخلیه آب، استخر را از نظر نشتی یا هر چیز دیگری که به طور بالقوه می تواند مشکل ایجاد کند، بررسی کنید. محل تخلیه آب را مجدداً بررسی کنید تا شلنگ تخلیه شما به درستی قرار گرفته و محکم شود. حرکت یا جدا شدن شیلنگ ها هنگام شروع پمپاژ غیر معمول نیست، بنابراین شیلنگ را با یک سنگ کوچک در دو طرف شیلنگ محکم کنید و گیره شلنگ را سفت کنید.

اگر مشاهده کردید که آب تخلیه به جایی که نباید می رود بلافاصله تخلیه را متوقف کنید. صبر کنید تا تجمع آب از بین برود یا شیلنگ خود را دوباره به منطقه دیگری هدایت کنید. هنگام تخلیه آب از استخر هرگز شلنگ تخلیه را تنها نگذارید تا از خطر سیلابی تصادفی جلوگیری کنید.

بهترین روش تخلیه آب استخر چیست؟
بهترین روش تخلیه آب استخر چیست؟

روش تخلیه آب استخر با پمپ

از این روش برای تخلیه آب از استخرهای درون زمینی یا رو زمینی استفاده می شود. برای این منظور باید مراحل زیر دنبال کنید.

پمپ و شیلنگ را وصل کنید

یک شلنگ را به پمپ شناور در حالی که بالای آب است وصل کنید. بسته به نوع پمپی که دارید می توانید از شلنگ باغچه یا شلنگ استخر استفاده کنید. یک گیره شلنگ استفاده کرده و برای سفت کردن گیره شلنگ، از پیچ گوشتی استفاده کنید اگر گیره شلنگ ندارید، مقداری از چسب نواری به طور فشرده کار می کند، اما در صورت جدا شدن شیلنگ باید به دقت کنترل شود.

سیم رابط را وصل کنید

هنگامی که پمپ شما مونتاژ شد، سیم کشی خود را وصل کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که سیم کشی خود را به سیم پمپ ببندید و آن دو را به هم وصل کنید. در صورت جابجایی یا کشیده شدن سیم کشی، پمپ را از جدا شدن از پریز محافظت می کند.

پمپ را در استخر قرار دهید

سیم پمپ را با دقت حرکت دهید تا پمپ در موقعیت مطلوب در داخل استخر قرار گیرد. اگر فقط قسمتی از آن را تخلیه می کنید، سیم پمپ را به یک نرده ببندید یا آن را روی ریل بالایی استخر آویزان کنید. آن را با یک سنگ یا جسم سنگین دیگر محکم کنید تا زمانی که در استخر معلق است، در ارتفاع مناسب نگه دارید.

شیلنگ تخلیه را قرار دهید

هنگامی که از محل پمپ مطمئن شدید، شیلنگ تخلیه را در جایی که می خواهید آب تخلیه شود قرار دهید.

پمپ را اجرا کنید

هنگامی که همه چیز به درستی قرار گرفت و آن را بازرسی کردید، پمپ را به برق وصل کنید و مطمئن شوید که تخلیه آب استخر به  درستی صورت می گیرد یا در منطقه تعیین شده سیل نمی شود. پمپ ها آب را بسیار سریعتر از سیفون ها تخلیه می کنند، بنابراین باید مراقب جریان آب در ناحیه تخلیه باشید زیرا سیل می تواند سریعتر اتفاق بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا