Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

کرم استخر چیست و چگونه می توان از آنها خلاص شد؟

به طور معمول، کرم ها تمایل دارند در زیر سطح خاک حیاط شما زندگی کنند.

زیرا در محیط های مرطوب و تاریک رشد می کنند و آنجاست که خوشمزه ترین مواد گیاهی مرده ای را که می خواهند پیدا می کنند. وقتی کرم‌ها در استخر شما قرار می‌ گیرند، برای آنها و شما خوب نیست. کرم‌ ها نمی ‌توانند در استخرها زنده بمانند و مطمئناً نمی ‌توانند دیگر خود را نجات دهند. بنابراین به نفع شماست که این جانداران مرده یا زنده مرا از آب استخر خود خارج کنید و آنها را از بین ببرید. علاوه بر این می توانید دوز مناسب پودر کلر را برای ضدعفونی آب مورد استفاده قرار دهید.

آیا کرم ها چیز بدی هستند؟

کرم در حیاط شما چیز خوبی است. آنها در واقع به افزایش مقدار هوا و آبی که وارد خاک شما می شود کمک می کنند، که هم برای خاک و هم برای هر فضای سبزی که کاشته اید مفید است. بعلاوه، آنها مواد آلی را برای خاک تجزیه می کنند که اساساً یک کود کاملاً طبیعی و فوق العاده ارزشمند است.

کرم های خاکی اساساً کشاورزان خرد هستند. آنها به تولید خاک کمک می کنند، به این معنی که مواد آلی مانند برگ را از بالا پایین می آورند و با خاک زیر مخلوط می کنند. اگر در حیاط خود کرم دارید، این نشانه بسیار خوبی است که خاک سالمی دارید. مشکل تنها زمانی است که همین کرم‌های خوب در استخر شما قرار می ‌گیرند و نمی‌ توانند زنده بمانند.

کرم استخر چیست و چگونه می توان از آنها خلاص شد؟
کرم استخر چیست و چگونه می توان از آنها خلاص شد؟

چرا کرم استخر ایجاد می شود؟

کرم ها عاشق رطوبت هستند اما نه آب خالص. چیزی که آنها بیش از هر چیز دیگری دوست دارند خاک است! و آنها هیچ اشتیاقی برای شناوری روی استخر ندارند. خورشید به معنای خشکی است و آنها از خشک شدن متنفرند – و اغلب نمی توانند زنده بمانند.

اگرچه کرم ‌ها بیشتر عمر خود را در زیر زمین می‌ گذرانند، اما به جایی می ‌روند که رطوبت وجود دارد. پس از یک باران شدید، زمانی که بالاترین لایه خاک با آب خیس می شود، احتمال بیشتری دارد که از زیر زمین به سمت بالا حرکت کنند و به دنیایی که ما می شناسیم نگاهی بیندازند. در طول این گشت و گذار نسبتاً نادر است که کرم ها می توانند به استخر شما بیفتند. آنها حس جهت گیری بسیار وحشتناکی دارند و نمی توانند راه خانه را دوباره بیابند.

چند کرم استخر در آب معمول است؟

پیدا کردن چند کرم در استخر بعد از باران شدید بسیار طبیعی است، اما اگر چند کرم تبدیل به کرم های زیادی شود و باران شدید تبدیل به باران های شدیدتر شود باید راهی برای مقابله با آنها پیدا کنید.

مثلا با نصب یک پوشش خورشیدی آب استخر شما به میزان قابل توجهی گرمتر می شود و مجبور نیستید روزانه زباله های زیادی را از استخر خارج کنید. همچنین می توانید فضای سبز خود را دورتر از محیط استخر خود قرار دهید. در این صورت به دور نگه داشتن زنبورها و سنجاقک ها از استخر خود کمک می کنید.

ضروری است که پس از باران شدید هر چه زودتر استخر خود را تمیز کنید، به خصوص اگر هوا آفتابی به نظر می رسد. سنگ آهک خرد شده می تواند ابزاری مفید، غیر تهاجمی و غیر مضر برای دور نگه داشتن کرم ها از استخر شما باشد. به سادگی مقداری به خاک اطراف محل محوطه استخر خود اضافه کنید. سنگ آهک به طور طبیعی PH خاک را که در آن قرار می گیرد افزایش می دهد و از حرکت کرم ها به سمت استخر جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا