Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

شفاف سازی آب استخر چگونه انجام می شود؟

شفاف سازی آب استخر در کنار استفاده از مواد شیمیایی مانند کلر برای نگهداری بهینه از استخر ضروری است.

این فرآیند با استفاده از دوز مناسب محصولات شفاف کننده شروع می شود که به حجم آب موجود در استخر و میزان کدورت موجود بستگی دارد. یک استخر مسکونی با ۵۰ متر مکعب آب را تصور کنید که بعد از یک مهمانی کمی کدر است در این شرایط نیاز است که از منعقد کننده یا همان شفاف کننده استفاده کنید. این ماده به آرامی در اطراف استخر ریخته می شود و در حالی که سیستم فیلتراسیون در حال کار است از توزیع همگن محصول اطمینان حاصل می شود. پس از اعمال، مهم است که به فیلتر اجازه دهید چندین ساعت، گاهی اوقات حتی تا ۲۴ ساعت کار کند تا ذرات منعقد شده را به حداکثر برساند.

در نهایت، فیلتر برای تمیز کردن یا تعویض محیط فیلتر در صورت لزوم بررسی می شود بدین ترتیب فرآیند شفاف سازی آب تکمیل می شود. این روش نه تنها تعمیر و نگهداری را ساده می کند، بلکه کیفیت آب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و آن را برای شناگران ایمن تر و جذاب تر می کند.

مزایای شفاف سازی آب استخر

سادگی در تعمیر و نگهداری: با تسهیل حذف ذرات از طریق فیلتر کردن، از کار طاقت فرسای جاروبرقی کف جلوگیری می شود.

بهبود راندمان فیلتر: منعقد کننده اجازه می دهد تا ذرات را که در غیر این صورت از فیلتر عبور می کنند، جذب کنند.

کاربرد مداوم: برخلاف لخته‌ ساز که در موقعیت ‌های خاص استفاده می ‌شود، منعقد کننده را می ‌توان به طور مرتب در آب وارد کرد و کیفیت آب را دائماً حفظ کرد.

صرفه جویی در هزینه طولانی مدت: با افزایش عمر فیلتر و به حداقل رساندن نیاز به مداخلات دستی، شفاف کننده به طور قابل توجهی هزینه های نگهداری را کاهش می دهد.

انتخاب بین منعقد کننده و لخته ساز به نیازهای خاص هر استخر بستگی دارد. در حالی که لخته ‌ساز برای شفاف‌ سازی سریع آب در موقعیت ‌های کدورت شدید مفید است، منعقد کننده راه‌ حلی کاربردی ‌تر و کارآمدتر برای تعمیر و نگهداری منظم است که از داشتن آب شفاف با تلاش و هزینه کمتر اطمینان می ‌دهد.

شفاف سازی آب استخر چگونه انجام می شود؟
شفاف سازی آب استخر چگونه انجام می شود؟

علت عدم شفافیت آب استخر چیست؟

نگهداری فیلتر یکی دیگر از عواملی است که به کدر شدن آب استخر در استخرهای زیرزمینی یا استخرهای بالای زمین کمک می کند. اگر سیستم فیلتر استخر شما مسدود شده باشد یا پمپ شما خوب کار نکند، می تواند باعث کدر شدن آب شود. برای اینکه آب شفاف به نظر برسد، باید حداقل هشت ساعت در روز سیستم فیلتراسیون خود را اجرا کنید.

اگر مواد شیمیایی استخر شما نامتعادل باشد، استخر شما ممکن است کدر شود. به عنوان مثال، سطوح بالای pH به این معنی است که آب شما به اندازه کافی اسیدی نیست – و این می تواند منجر به کدر شدن آب شود. PH بالا همچنین باعث تجمع رسوب در لوله کشی و سطوح استخر و همچنین مشکلاتی در فیلتراسیون و رشد باکتری ها می شود.

و اگر سطح قلیایی استخر شما خیلی بالا باشد، می تواند باعث کدر شدن آب شود. این به این دلیل است که سطح بالایی از قلیاییت به تثبیت تعادل pH کمک نمی کند و این باعث تشکیل رسوب در آب می شود. علاوه بر این، سطح قلیایی بالا می تواند باعث سوراخ شدن فلز و آسیب احتمالی به وینیل شود.

کلر در خالص ترین شکل آن – نیز می تواند منجر به کدر شدن آب شود. اگر نوار تست نشان دهد که سطح کلر آزاد شما کم است، احتمالاً کلرامین دارید که کلر ترکیبی است. این باعث می شود آب شما بوی کلر بدهد و آن را کدر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا