Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

آب گرم و آب های معدنی چه خواصی برای سلامتی دارند؟

مواد معدنی موجود در آب معدنی را می توان به عنوان ماده ای مایع تعریف کرد که به اندازه ای حل شده که طعم خاصی بدهد و حاوی گاز است.

سال ها طول کشیده است تا آب های معدنی به شکل زیرزمینی شکل بگیرند. برای چندین دهه، باران بر روی زمین می بارید و از لایه های خاک، ماسه و گل می گذشت. این لایه ها که به عنوان یک فیلتر موفق عمل می کنند، مواد خارجی موجود در آب را تمیز کرده و مواد معدنی محلول و عناصر کمیاب را به آن اضافه می کنند. در نتیجه این فرآیند که صد سال یا بیشتر پس از برخورد باران به زمین ادامه داشت، آب های معدنی در زیر زمین تشکیل شدند.

آب‌های معدنی معمولاً روی همان گروه گسلی که منبع آب گرم است یا در همان سیستم شکستگی در اطراف ناحیه زمین گرمایی قرار دارند. آب‌های معدنی که در مجاورت آب‌های گرم تشکیل می‌شوند، حاوی دی اکسید کربن بیشتری هستند و ترکیب شیمیایی مشابهی با آب‌ های گرم نشان می ‌دهند.

آب گرم و آب های معدنی چیست؟

اصطلاح “آب معدنی” امروزه برای انواع مختلف آب از منابع زیرزمینی، بسته بندی و برای مصرف به بازار استفاده می شود. آب معدنی آب آشامیدنی حاوی مواد معدنی و گازهای مختلف است که به صورت طبیعی یا دیرتر به آن اضافه می شود. آب های معدنی طبیعی را می توان از نظر ساختار و منبع از آب شرب معمولی جدا کرد. آب‌های معدنی طبیعی از نظر میکروبیولوژیکی آب‌های بهداشتی هستند و از زیرزمین سرچشمه می‌ گیرند و به ‌طور طبیعی یا با حفاری از چاله خارج می‌ شوند.

آب گرم و آب های معدنی چه خواصی برای سلامتی دارند؟
آب گرم و آب های معدنی چه خواصی برای سلامتی دارند؟

اثرات شیمیایی و فیزیکی آب گرم و آب های معدنی

هنگامی که آب معدنی نوشیده شود، اثرات شیمیایی و فیزیکی بر بدن دارد. اثرات فیزیکی ناشی از جرم و دمای آب است. نباید فراموش کرد که اثر آب گرم تحت تأثیر کار بیش از حد معده و روده به دلیل دی اکسید کربن موجود در آن است. با اثر دی اکسید کربن موجود در آب های معدنی، عملکرد معده و روده افزایش می یابد و مخلوط شدن مایعات در خون سریعتر می شود. اثرات شیمیایی آب معدنی بر اندام ‌های گوارشی، متابولیسم مواد مغذی، تبادل مواد در بافت‌ ها و سلول ‌ها، متابولیسم نمک دیده می ‌شود و به صورت پر اداراری ظاهر می ‌شود. در این زمینه اگر از آب معدنی سر سفره استفاده شود، بدون آگاهی انسان، شفای بسیاری از بیماری ها را تضمین می کند. این اثر برخلاف مصرف آب آشامیدنی شهری است که سرشار از کلر است و ممکن است نوشیدن مداوم آن برای سلامتی مضر باشد.

فواید مواد معدنی موجود آب گرم و آب های معدنی برای سلامتی

منیزیم که یکی از مواد معدنی غنی از آب معدنی است، پس از پتاسیم فراوان ترین کاتیون در سلول است. منیزیم با کلسیم و فسفر در ساخت استخوان و دندان یافت می شود و همچنین فشار اسمزی و تعادل اسید و باز را تامین می کند.

پتاسیم بر فعالیت قلب، تعادل اسید و باز در سلول، فشار اسمزی و رویدادهای متابولیک تأثیر می گذارد. سدیم فراوان ترین عنصر در مایعات بدن است و توزیع مایعات و تعادل مایعات را تنظیم می کند. علاوه بر این، تعادل اسید و باز و انتقال محرک های عصبی از مهم ترین عملکردها هستند.

کلسیم رایج ترین عنصر در بدن ما است. از تحلیل استخوان و شکستگی ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. زمانی که کلسیم دریافتی کاهش می یابد، ذخیره موجود در استخوان ها شروع به مصرف می کند. از آنجایی که حاوی کالری و کلسترول نیست، آب معدنی را می توان از نظر کلسیم به عنوان بهترین جایگزین شیر معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا