Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

اسکیمر استخر چیست و چه اهمیتی دارد؟

سیستم فیلتراسیون استخر شنای شما از چندین قسمت ساخته شده است و اسکیمر استخر بخش بسیار مهمی است که باید روزانه شود.

اگر هر بخشی از سیستم فیلتراسیون طبق برنامه کار نمی کند، ممکن است آب موجود در استخر شما برای شنا کثیف و غیر ایمن شود حتی اگر از قرص کلر آمریکایی برای استخر خود استفاده کنید. بنابراین، درک نحوه عملکرد اسکیمر استخر و نحوه نگهداری آنها برای حفظ عملکرد صحیح آنها ضروری است.

عملکرد اسکیمر چیست؟

اسکیمر یا کفگیر استخر، زباله های بزرگتر مانند برگ ها و خاک را قبل از عبور آب استخر از بقیه سیستم فیلتراسیون فیلتر می کند. در بسیاری از موارد، کفگیرها در استخرهای شنا تعبیه می ‌شوند، به خصوص در استخرهای داخلی، اما همیشه اینطور نیست.

کفگیرها با کشیدن آب از سطح استخر به داخل سیستم فیلتراسیون اصلی کار می کنند. این کار برگ ها و سایر زباله های شناور روی آب را از بین می برد و از ورود آنها به فیلتر استخر یا فرو رفتن به کف استخر جلوگیری می کند. زباله های جمع آوری شده توسط کفگیر استخر در سبد داخل آن به دام می افتد، در حالی که آب اجازه عبور از فیلتر استخر را می دهد.

استخرهایی که اسکیمر ندارند – یا کفگیرهایی که به درستی کار می کنند – به اندازه استخرهایی که دارند تمیز نمی مانند. علاوه بر جمع آوری زباله ها در یک استخر بدون کفگیر احتمال رشد جلبک ها روی سطح بیشتر است.

اسکیمر استخر چیست و چه اهمیتی دارد؟
اسکیمر استخر چیست و چه اهمیتی دارد؟

انواع اسکیمر استخر

اگرچه چندین نوع کفگیر استخر برای انتخاب وجود دارد، برخی از آنها فقط با انواع خاصی از استخرها سازگار هستند:

اسکیمرهای استخر داخلی ممکن است از PVC یا بتن پیش ساخته ساخته شده و در استخرهای داخلی تعبیه شوند. کفگیرهای داخل استخر که در نزدیکی بالای دیواره های استخر قرار دارند، اغلب توسط یک سرریز قابل تنظیم (یک دریچه لولایی ساخته شده از پلاستیک سخت) پوشانده می شوند تا میزان آب وارد شده به کفگیر را کنترل کند.

اسکیمرهای استخر پیش ساخته یک گزینه محبوب کفگیر استخر روی زمین هستند. یک کفگیر نصب شده با تکیه گاه یک بازوی پلاستیکی روی لبه یک استخر بالای زمین آویزان است، انتهای آن یک سبد کفگیر قرار دارد که برای جمع آوری زباله ها در سطح آب قرار دارد.

اسکیمر استخر شناور گزینه دیگری برای استخرهای روی زمین است. همانطور که از نام آنها پیداست، این مدل ها در امتداد سطح آب شناور می شوند و زباله های جمع آوری شده را از طریق سیستم فیلتراسیون استخر می فرستند.

اسکیمرهای رباتیک استخر روی سطح استخر شناور می شوند تا هر زباله ای را که با آن مواجه می شوند، جمع کنند. برخی از کفگیرهای خودکار استخر به کابل های برق محافظت شده متصل می شوند که باید به پریز وصل شوند، در حالی که مدل های دیگر بی سیم هستند.

کفگیرهای استخر خورشیدی از انرژی تجدید پذیر خورشید تغذیه می شوند. اینها اغلب اسکیمرهای رباتیک بی سیم قابل برنامه ریزی هستند.

کفگیرهای جکوزی و آبگرم، بر خلاف انواع دیگر کفگیرهای استخر، معمولاً به جای سبد، زباله ها را در داخل یک صفحه پلاستیکی جمع آوری می کنند.

کفگیر دستی استخر (که به عنوان توری کفگیر نیز شناخته می شود) برای تمیز کردن دستی آب استخر استفاده می شود. اکثر اسکیمرهای استخر دستی دارای یک دسته تلسکوپی با توری در انتهای آن هستند که کاربر آن را در امتداد سطح آب حرکت می دهد تا زباله های شناور را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا