Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

دستگاه کلرزن نمکی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه کلرزن نمکی وسیله ای است که در استخرها برای حفظ سطح مناسب کلر برای بهداشت آب استفاده می شود. این دستگاه یک روش خودکار و راحت برای تولید کلر با استفاده از نمک و نیاز به اضافه کردن دستی کلر را از بین می برد. کلریناتور آب شور بر اساس اصل الکترولیز کار می کند، جایی که نمک محلول (کلرید سدیم) در آب استخر به گاز کلر تبدیل می شود، که سپس حل می شود و اسید هیپوکلرو و سایر ترکیبات کلر را تشکیل می دهد که با از بین بردن باکتری ها، جلبک ها و سایر ترکیبات کلر استخر را ضد عفونی می کند.

تفاوت بین دستگاه کلرزن نمکی و کلرزن معمولی چیست؟

یک «کلریناتور نمک» درست مانند یک کارخانه کلر، کلر تولید می کند، اما در استخر شما تولید می شود. کلر مایع حدود ۱۲.۵٪ خالص است، در حالی که کلر حاصل از کلریناتور نمکی دارای خلوص ۱۰۰٪ است.

مزایای استفاده از دستگاه کلرزن نمکی چیست؟

با حضور ثابت کلر، تقاضا برای مواد شیمیایی ضدعفونی کننده اضافی کاهش می ‌یابد که در نتیجه باعث صرفه‌ جویی در هزینه و زمان می‌ شود و در عین حال به یک رویکرد سازگار با محیط زیست کمک می ‌کند.

تعمیر و نگهداری بدون دردسر را تجربه کنید زیرا کلرساز استخر بدون زحمت کلر را وارد آب می کند. آن را با سیستم فیلتراسیون برای عملکرد خودکار حتی زمانی که دور از استخر هستید همگام کنید. آزمایش منظم آب استخر برای حفظ تعادل استخر ضروری است.

اگرچه کلریناتورهای نمک ممکن است سرمایه اولیه کمی بالاتری داشته باشند، اما در طول زمان مقرون به صرفه هستند. با به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی و الزامات نگهداری، آنها در نهایت هزینه ها را کاهش می دهند.

کلرسازهای مدرن با ویژگی های هوشمند مانند کنترل از راه دور از طریق بلوتوث یا Wi-Fi که مدیریت را ساده می کند و حسگرهای هوشمندی که سطح کلر را در آب سرد تنظیم می کنند و طول عمر سلول نمک را افزایش می دهد راحت کار می کنند.

دستگاه کلرزن نمکی چیست و چه کاربردی دارد؟
دستگاه کلرزن نمکی چیست و چه کاربردی دارد؟

طول عمر دستگاه کلرزن نمکی

کلریناتورهای نمکی مانند دستگاه های الکترونیکی عمر محدودی دارند. با اینحال نگهداری منظم آنها ضروری است. به طور کلی، آنها دارای طول عمر ۳-۷ سال هستند. دستگاه های با قیمت بالاتر که دارای قابلیت های پیشرفته تر هستند دوام بیشتری دارند. استفاده از نمک مناسب و نگهداری مناسب به طول عمر آنها کمک می کند. یک مولد کلر خراب می تواند به کابوس صاحب خانه تبدیل شود. نگهداری منظم کلید تضمین عملکرد بهینه کلرساز نمکی شما است و شامل موارد زیر است:

برق و سیم کشی: بررسی کنید که دستگاه شما به درستی وصل شده باشد و قطع کننده مدار یا پریز GFI قطع نشده باشد.

سطوح نمک: سطح نمک را با استفاده از نوارهای آزمایش یا متر اندازه گیری کنید، زیرا ممکن است قرائت های نمایش داده شده نادرست باشند.

جریان آب: با تمیز کردن پمپ ها و سبدهای کفگیر، پروانه ها، فیلترها و صافی های درون خطی از جریان آب بدون مانع اطمینان حاصل کنید.

تعادل آب: سطح pH و اسید سیانوریک (CYA) را برای اطمینان از عملکرد موثر کلر کنترل کنید. pH را در ۷.۲-۷.۶ و CYA را در ppm 60-40 حفظ کنید.

زمان کار پمپ: ظرفیت سیستم نمک خود را با توجه به زمان کارکرد پمپ استخر، به ویژه در هوای گرم، تنظیم کنید.

برنامه ریزی: از برنامه ریزی صحیح بر اساس اندازه استخر و نوع سلول نمک اطمینان حاصل کنید.

بازرسی سلول نمکی:  بطور مرتب سلول نمک را بازرسی و تمیز کنید تا از تجمع پوسته پوسته شدن جلوگیری کنید و خروجی کلر و طول عمر را افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا