Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

اهمیت آموزش شنا چیست و چه مزایایی دارد؟

اهمیت آموزش شنا  و فواید آن برای سلامتی بیشتر از یک کلاس تفریحی است. تکنیک خوب به شناگر این امکان را می دهد که به طور مؤثر و ایمن در آب حرکت کند، در حالی که تمرینات منظم شرایط بدنی را بهبود می بخشد، باعث رشد مهارت ها می شود و بدن را برای سازگاری و بهبود تحریک می کند. با تمرکز بر تکنیک و تمرین، شناگران می توانند عملکرد و لذت خود را از ورزش به حداکثر برسانند.

هنگامی که صحبت از سلامت قلب و عروق به میان می آید، شنا یکی از بهترین فعالیت ها است زیرا به کارآمدتر قلب و ریه های شما کمک می کند. در نتیجه، قلب شما مجبور نیست برای پمپاژ خون و اکسیژن در سراسر بدن شما به سختی کار کند. در این بین مهم است که از تمیزی و ضدعفونی شدن آب استخر با کلر و سایر مواد شیمیایی مطلع شوید زیرا برای پیشگیری از بیماری های منتقله از استخر بسیار مهم است.

اهمیت آموزش شنا چیست و چه مزایایی دارد؟
اهمیت آموزش شنا چیست و چه مزایایی دارد؟

اهمیت آموزش شنا برای سلامتی

یکی از مهمترین مواردی که اوایل به شناگران آموزش داده می شود این است که چگونه نفس خود را کنترل کنند که به نوبه خود به افزایش ظرفیت ریه آنها کمک می کند. این کار به اکسیژن اجازه می دهد به خوبی از ططریق ریه ها در بدن پمپ شود و انرژی را به طور موثرتری تامین کند.

در طول کلاس های شنا، شما از گروه های عضلانی استفاده می کنید که در غیر این صورت ممکن است فرصتی برای تقویت آنها نداشته باشید. هر حرکت شنا که یاد می‌ گیرید باعث می ‌شود که از عضلات مختلف برای کشیدن، لگد زدن و سر خوردن در آب استفاده کنند.

سیستم گوارش ما به تحرک نیاز دارد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. شنا به هضم غذا کمک خواهد کرد. به نظر می ‌رسد بچه‌ ها مقادیر بی ‌پایانی انرژی دارند با شنا می توانند تمام انرژی خود را بسوزانند و این به خواب راحت تر آنها کمک خواهد کرد. بنابراین شنا می تواند خواب را بهبود ببخشد و انرژی را افزایش دهد.

شنا استرس و اضطراب را کاهش می دهد. شنا نه تنها برای بدن مفید است، بلکه نشان داده شده است که به کاهش استرس نیز کمک می کند. بودن در آب برای اکثر مردم اثر آرام بخشی دارد. اما این تنها دلیلی نیست که گفته می شود شنا یک فعالیت کاهش دهنده استرس است.

وقتی افراد فعال هستند، شادتر و سالم تر هستند. این به این دلیل است که ورزش باعث ترشح اندورفین (مواد شیمیایی طبیعی در مغز) و کاهش کورتیزول (هورمون استرس) می ‌شود. بنابراین، چند بار شنا کردن در استخر باعث پمپاژ خون می ‌شود و به طور طبیعی بدن شما را با احساس شادی همراه می ‌کند.

اهمیت آموزش شنا در کودکان

شنا، به ویژه در سنین پایین، از نظر علمی با افزایش عملکرد در مهارت های حرکتی بینایی و بیان شفاهی در کودکان زیر پنج سال مرتبط است. در واقع، یک مطالعه دانشگاه علم و صنعت نروژ نشان داد که نوزادانی که در کلاس‌های شنا شرکت می‌کنند، تعادل و مهارت‌ های حرکتی بهتری از شروع درس‌ های خود تا سن پنج سالگی نشان می‌ دهند.

شنا نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی به هماهنگی زیادی نیاز دارد. تمرکز روی ضربات پا و کشیدن بازوها و کنترل نفس وجود دارد که فضای زیادی برای تمرکز روی چیز دیگری باقی نمی ‌گذارد. در نتیجه، بچه‌ها روی بهبود مهارت‌های شنای خود متمرکز می‌شوند و شروع به دیدن نتایج خارق‌ العاده می‌کنند و متوجه می ‌شوند که تمرکز واقعاً در توانایی آنها برای موفقیت تفاوت ایجاد می ‌کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا