Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

علت کم شدن آب استخر و راه های جلوگیری از آن

کم شدن آب استخر یکی از مشکلات رایجی است که صاحبان استخر با آن مواجه هستند. این امر می تواند منجر به شارژهای مکرر شود که می تواند قبوض آب و مواد شیمیایی مانند کلر استخر را افزایش دهد. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می توان از دست دادن آب استخر به حداقل رساند یا حتی از آن جلوگیری کرد. در حالی که مقدار مشخصی از تبخیر استخر طبیعی است، اما مقدار زیاد آن می تواند بر نحوه عملکرد استخر شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر سطح آب به کمتر از نیمه کفگیر برسد، می تواند از گردش آب جلوگیری کند. این می تواند استخر را کدر کند و حتی به پمپ استخر آسیب برساند (اگر پمپ استخر شما به جای آب، هوا را مکش کند،خواهد سوخت). علاوه بر این، تبخیر بیش از حد می تواند ترکیب شیمیایی آب شما را نامتعادل کند. این نه تنها به باکتری ها و جلبک ها اجازه تکثیر می دهد، بلکه می تواند سطح و تجهیزات استخر شما را خورده و طول عمر آنها را کاهش دهد.

علت کم شدن آب استخر چیست؟

تبخیر

تبخیر یکی از دلایل اصلی از دست دادن آب استخرها است. به عنوان مثال به دلیل باد شدید یا گرما آب به بخار تبدیل می شود. در تابستان حدود ۷ میلی‌ متر آب در روز از دست می رود. اگر استخر شما سطح وسیعی داشته باشد، زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرد یا در یک منطقه بادخیز قرار گرفته باشد این تبخیر بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، اگر در منطقه ای با درجه حرارت بالا و رطوبت کم زندگی می کنید، می تواند تبخیر را بدتر کند.

بک واش

فیلتر استخر باید مرتباً شستشو داده شود تا زباله ‌ها پاک شوند. اگر در تابستان هر هفته شستشوی معکوس انجام دهید، ممکن است سالیانه ۵۰۰۰ لیتر آب از دست بدهید. این نه تنها سطح آب شما را کاهش می دهد، بلکه ترکیب شیمیایی استخر شما را نیز نامتعادل می کند و در نتیجه قبض آب و مواد شیمیایی بالاتر می رود.

نشت آب

نشتی استخر بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. نشتی به دلیل شل بودن اتصالات، شکاف های اطراف چراغ های استخر یا ترک یا پارگی در ساختار استخر باشند. مقدار آبی که از دست می دهید به نوع نشتی و شدت آن بستگی دارد.

علت کم شدن آب استخر و راه های جلوگیری از آن
علت کم شدن آب استخر و راه های جلوگیری از آن

چگونه از کم شدن آب استخر جلوگیری کنیم؟

از پوشش استخر استفاده کنید

پوشش های استخر فقط از استخر شما در برابر زباله های محیطی محافظت نمی کنند. آنها همچنین می توانند تبخیر آب را ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش دهند و در هر ماه ۳۰۰۰ لیتر آب صرفه جویی کنند. اما اگر نمی توانید مناسب با اندازه استخر خود کاور پیدا کنید یا آنها را دوست ندارید مورد بدی سایه بان است. سایه بان نه تنها مانع تبخیر و کاهش کلر می شود بلکه یک ساختار دائمی است که سایه مورد نیاز را برای شناگران فراهم می کند.

از فیلتر کارتریج استفاده کنید

اگر استخر شما دارای فیلتر مدیا است آن را به فیلتر کارتریج سازگار با محیط زیست تغییر دهید. چون نیازی به شستشوی معکوس ندارد که هزاران لیتر آب را در سال هدر می دهد. اگر نمی خواهید فیلتر مدیا خود را ارتقا دهید آن را از فیلتر شنی به فیلتر شیشه ای تغییر دهید. محیط شیشه ای صاف امکان شستشوی معکوس سریعتر و کمتر را فراهم می کند.

رفع نشتی استخر

اتصالات را روی تجهیزات استخر سفت کنید و شکاف یا سوراخ را پر کنید. بسیاری از کیت های پچ فایبرگلاس یا وینیل لاینر را می توان در زیر آب استفاده کرد، بنابراین نیازی به تخلیه استخر خود نخواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا