Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

سختی آب استخر شنا چیست و چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

اگر صاحب استخر هستید، می‌دانید که تعمیر و نگهداری استخر بیشتر از کنترل سطح کلر است.

مدیریت سختی کلسیم در استخر یک بخش کلیدی از شفاف و سالم نگه داشتن آب است. سختی آب استخر شنا فقط یک عبارت فانتزی نیست که توسط متخصصان استخر استفاده می شود. بلکه یک جنبه حیاتی است که هر صاحب استخری باید از آن آگاه باشد و به طور منظم نظارت کند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. مقدار کلسیم موجود در آب استخر شما می تواند بر احساس طراوت استخر شما تاثیر بگذارد یا اینکه منبعی برای مشکلات مداوم باشد.

سختی آب استخر شنا چیست

به زبان ساده، سختی آب استخر، میزان کلسیم و منیزیم حل شده در آب استخر است. اما این مواد معدنی از کجا می آیند؟ پاسخ در منابع متعددی مانند آبی که برای پر کردن استخر استفاده می‌کنید، گرد و غباری که ممکن است وارد استخر شود و گاهی اوقات حتی از خود مواد استخر نهفته است.

در دنیای شیمی استخر، سختی کلسیم را در کنار «سختی آب» می شنوید. این اصطلاح ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، اما فقط راهی برای طبقه بندی آب استخر شما است. اگر استخر شما دارای سختی کلسیم بالایی باشد، “سخت” در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر، اگر کلسیم آن کم باشد، آب استخر شما “نرم” نامیده می شود. داشتن تعادل مناسب از سختی کلسیم در استخر مهم است. مقدار زیاد یا کم هر دو می تواند منجر به مشکلات شود.

سختی آب استخر شنا چیست و چه مشکلاتی ایجاد می کند؟
سختی آب استخر شنا چیست و چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

نقش حیاتی سختی آب استخر شنا

طبیعی است که تعجب کنید که چرا چیزی مانند سختی کلسیم می تواند اینقدر در استخر شما اهمیت داشته باشد. پاسخ ساده این است که داشتن تعادل مناسب از سختی کلسیم از مشکلات خاصی که می تواند به استخر شما آسیب برساند و لذت شنا را از بین ببرد، جلوگیری می کند.

آب نرم می تواند خورنده باشد. این بدان معنی است که می تواند سطوح، تجهیزات و لوله کشی استخر شما را از بین ببرد. زیرا به دنبال کلسیم مورد نیاز خود می گردد و در نهایت می تواند آن را از این منابع دریافت کند. این عمل می تواند باعث ایجاد حکاکی روی سطوح بتنی شود یا منجر به ایجاد لکه های فلزی روی آستر استخر شود.

اگر سطح سختی کلسیم خیلی بالا باشد، آب استخر شنا «سخت» می شود. آب سخت می تواند منجر به تجمع رسوبات کلسیمی روی سطوح و تجهیزات استخر شود که اغلب رسوب نامیده می شود،. این تجمع پوسته پوسته می تواند فیلترها و لوله های شما را مسدود کند. همچنین می تواند آب استخر شما را کدر کند و باعث شود کمتر جذاب به نظر برسد.

مقدار مناسب سختی آب استخر شنا

پیدا کردن سطح سختی کلسیم مناسب برای استخر ممکن است دشوار به نظر برسد، اما همه چیز در مورد ایجاد تعادل است. در حالت ایده آل سختی استخر شنا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ قسمت در میلیون (ppm) باشد.

اگر شما یک استخر وینیل یا فایبرگلاس دارید، می توانید به راحتی سختی کلسیم خود را در انتهای طیف پایین نگه دارید. این مواد کمتر در معرض اثرات خورنده آب نرم هستند، بنابراین سطحی در حدود ۲۰۰ ppm می تواند به خوبی کار کند.

از طرف دیگر، اگر استخر بتن، گچ یا کاشی دارید، سطوح سختی کلسیم بالاتری نیاز است. این نوع استخرها در برابر اثرات شستشوی آب نرم آسیب پذیرتر هستند. این زمانی است که آب با سختی کلسیم پایین، کلسیم را از سطوح استخر خارج می کند و به مرور زمان به آن آسیب می رساند. برای کمک به جلوگیری از این امر، سعی کنید سختی کلسیم خود را نزدیک به علامت ppm 400 نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا