Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبعمومیمحصولات شیمیایی

مزایای روکش استخر کدامند؟

از مهمترین مزایای روکش استخر، بالا نگه داشتن دمای آب، کاهش تبخیر، کم مصرف کردن کلر و … است. روکش استخر برای تمیز نگه داشتن استخر نیز مفید است، زیرا با وزش باد، تمام برگ ها و آشغال های اطراف وارد استخر می شود. با تهیه روکش استخر، علاوه بر این که از مزایای زیادی بهره مند می شوید، استخری تمیز و پاکیزه خواهید داشت. با مطالعه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با مزایای روکش استخر و کلر سلوکس آشنا می شویم.

روکش استخر چیست؟

به کاوری که روی استخرها در زمان هایی که از آن ها استفاده نمی شود، کشیده می شود، روکش استخر گفته می شود. در شهرهای پرجمعیت و آپارتمان نشین، حیاط و فضای سبز افراد دارای دید زیاد بوده و راحتی را از افراد سلب می کند. استفاده از روکش استخر می تواند مانع این اشراف شود. اما هر روکشی باید متناسب با نوع استخر انتخاب شود. به طوری که انواع مدل های مختلف با ویژگی های متفاوت از روکش ها در بازار وجود دارد.

روکش ثابت استخر، روکش استخر متحرک، روکش استخر حبابی، پوشش استخر نیمه اتوماتیک، روکش اسفنجی استخر و روکش استخر اتوماتیک نمونه های از این روکش ها هستند.

روکش استخر چیست؟
روکش استخر چیست؟

برخی از مزایای روکش استخر

کم شدن میزان تبخیر آب استخر

اگر استخر دارای روکش باشد، میزان کمی از آب آن بخار می شود. در مدت چند روز، آب استخر با تبخیر، کم شده و مقدار زیادی از آن هدر می رود. در نتیجه نیاز به پر کردن مجدد آب دارد. مزیت کاهش تبخیر آب استخر با استفاده از روکش، می تواند در مناطقی که با کم آبی مواجه هستند، بسیار مفید باشد. در صورت عدم کاربرد روکش، بهتر است از کاور استخر برای جلوگیری از تبخیر استفاده شود.

همچنین دمای آب استخر با کمک روکش تا ۴ درجه گرم تر شده و در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود.

کاهش استفاده از کلر در استخر

پودر کلر و قرص کلر مهمترین ماده ضدعفونی کننده آب استخر است که به شکل های مختلفی در بازار عرضه می شود.کلر آکواپول آمریکایی و کلر هندی و  کلر سلوکس یکی از انواع این کلرهاست که بیشتر در استخرهای روباز استفاده می شود.

برخلاف کلر ۱۰۰ درصد آمریکایی . کلر ۶۵ و ۷۰ درصد در مجاورت اشعه ماوراءبنفش تخریب می شود . وقتی استخری روکش داشته باشد، میزان کلر کمتری برای پاکسازی آب استخر مورد نیاز است. زیرا کلر زیادی توسط اشعه ماوراءبنفش نابود نمی شود.

جلوگیری از ورود آشغال و برگ به داخل استخر

در صورت عدم وجود روکش استخر، انواع اجسام خارجی و آشغال مانند برگ و ساقه درختان، بوته، حشرات مرده و … وارد استخر می شود. تمیز کردن این آشغال ها با کمک برگ گیر و دسته جاروی تلسکوپی انجام می شود.

در نتیجه تجهیزات و بدنه استخر سالم مانده و مدت زمان طولانی تری عمر می کنند. زیرا تعمیر استخرها به جهت نیاز به تخلیه کامل آب، بسیار پرهزینه و دردسرساز خواهد بود.

صرفه جویی در هزینه استخر

با صرف هزینه خرید روکش استخر، از بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود. هزینه خرید مواد شیمیایی، هزینه گرمایش و همچنین کاهش مصرف آب، از جمله این هزینه ها است.

با روکش استخر، هزینه مصرف انرژی نیز کاهش می یابد، زیرا در مصرف انرژی برای گرم کردن استخر صرفه جویی می شود.

افزایش ایمنی با انواع روکش استخر

برخی از انواع روکش های استخری که به کار برده می شود، از جنس فایبرگلاس بوده و می تواند بار زیادی را تحمل کند. این نوع روکش ها اگر درست نصب شود مانع افتادن افراد به داخل استخر می شود. برخی از این روکش ها به حدی سنگین وزن است که با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات عمده، نصب می شود.

پودر کلر سلوکس با ترکیب مخصوص خود، در فرایند کلرزنی استخر بسیار مفید بوده و ماندگاری زیادی در برابر نور خورشید دارد. کاربرد اصلی این کلر برای پاکسازی آب استخر و از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و جلبک های استخر است.

خرید روکش استخر

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران، خرید روکش استخر از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روکش استخر، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روکش استخر را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روکش استخر با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب



  • شرکت جهان شیمی

واردکننده مواد اولیه و افزودنی های مجاز صنایع غذایی و خوراکی و دارویی و مواد تصفیه آب کارخانجات و صنایع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا