Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

مزایا و معایب دستگاه کلرزن نمکی چیست؟

استفاده از دستگاه کلرزن نمکی با توجه به هزینه استهلاک و نگهداری بسیار بالا به عنوان راهی برای تمیز، شفاف و درخشان نگه داشتن استخر بدون استفاده از پودر کلر روز به روز محبوب تر می شوند. وقتی به استخر آب شور فکر می کنید، ممکن است تصور کنید که این فرآیند به سادگی ریختن کمی نمک در استخر شنا است، اما بسیار پیچیده تر است. این فرآیند شامل استفاده از کلریناتورهای آب شور است که کلرید سدیم – نمک – را به شکل خالص کلر با خواص غیر تحریک ‌کننده تبدیل می ‌کند.

به طور کلی، عملکرد کلرسازهای نمکی ضدعفونی خودکار و مؤثر آب استخر با استفاده از فرآیندی به نام «الکترولیز نمک» است. الکترولیز نمک یک اصل ساده است بنابراین آب استخر کمی شور است. با الکترولیز، از طریق سلول، نمک به کلر گازی تبدیل می شود، یک ضد عفونی کننده قوی که فورا در آب حل می شود. این امر باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های موجود در استخر می شود و سطح مناسب کلر آزاد را برای استخر فراهم می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک مزایا و معایب دستگاه کلرزن نمکی شرح داده می شود لطفا با ما همراه باشید.

دستگاه کلرزن نمکی چگونه استخر را ضدعفونی می کند

کلریناتور نمکی، نمک را به کلر تبدیل می‌ کند، به عبارت دقیق‌ تر هیپوکلریت سدیم تولید می کند. ضدعفونی ‌کننده ‌ای که اجازه رشد جلبک ‌ها، باکتری ‌ها و سایر عوامل بیماری ‌زا را نمی ‌دهد. سیستم کلریناتور نمکی ابتدا نمک را به کلر و سپس دوباره به هیپوکلریت تبدیل می کند. هنگامی که این ترکیب تجزیه می شود، دوباره به نمک تبدیل می شود و به یک چرخه پایدار و زیست محیطی دست می یابد که محیط زیست را حفظ می کند و در دراز مدت صرفه جویی زیادی در مصرف مواد شیمیایی می کند.

هزینه نصب اولیه سیستم فیلتر برای استخر آب شور ممکن است بیشتر از استخر آب شیرین باشد. با این حال، کیفیت آب خوب خواهد بود و کلریناتورهای نمکی طبیعی و زیست محیطی تر هستند. نمک بسیار ارزانتر و کمتر از مقدار محصولاتی که برای ضدعفونی کردن استخرهای آب شیرین استفاده می شود مورد نیاز است. بوی آب نمک بسیار مطبوع است زیرا تنها حدود ۱۰ درصد نمک موجود در آب دریا را در خود دارد.

مزایای دستگاه کلرزن نمکی

ایده نصب کلریناتور نمکی در استخر این است که ما را از نگرانی مضرات کلر نجات دهد و راحتی را برایمان به ارمغان بیاورد. یکی از مزایای استخر آب شور این است که نمک در استخر باقی می ماند و تبدیل می شود. این باعث صرفه جویی در خرید محصولات شیمیایی و خرید کلر می شود. کلریناتورهای آب شور مزایای زیادی دارند که برخی از مهمترین آنها در ادامه آمده است:

  • ایجاد آب نرم تر و پاکیزه تر
  • ایمن تر برای مو، پوست و چشم
  • کم رنگ شدن حوله ها، لباس های شنا و مبلمان استخر
  • نمک استخر ارزان تر از قرص های کلر است
  • کاهش هزینه نگهداری استخر
  • سازگاری با هر نوع تجهیزات استخر
  • سیستم سازگار با محیط زیست
  • اجازه می دهد تا آب استخر برای مدت زمان طولانی تری ذخیره شود.
  • تعادل بهتر پارامترهای آب در استخر (با کمک تنظیم کننده های pH و ردوکس).

معایب دستگاه کلرزن نمکی

سطح نمک بیش از حد می تواند باعث آسیب خورنده به پله ها، نرده ها و سایر تجهیزات فلزی شود. به این دلایل، لازم است هر روز سطح نمک و pH آب بررسی شود و سیستم کلرزنی نمک در حالت عملکرد ایده آل حفظ شود.

اکثر مردم شنا کردن در استخرهای آب شور را دوست ندارند، حتی اگر برای پوست مفیدتر از استخرهای آب شیرین باشد که با محصولات شیمیایی و با خرید کلر تصفیه می ‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا