Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

دستگاه کلرزن چیست | اهمیت استفاده از دستگاه کلرزن

دستگاه کلرزن مطمئن ترین و کارآمدترین راه حل برای ضد عفونی استخرهای شنا است. رایج ترین راه برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده از کلر است. پودر کلر و قرص کلر یک ضدعفونی کننده قوی است که باکتری های مضر و آلاینده های موجود در آب استخر را از بین می برد. کلر در آب به مواد شیمیایی تجزیه می ‌شود و باعث تمیز کردن و ضدعفونی استخر شنا می شود. دستگاه کلرزن یا کلریناتور به پخش یکنواخت کلر در استخر و ضد عفونی موثر آب کمک می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با دستگاه کلریناتور و روش استفاده از آن ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

روش استفاده از دستگاه کلرزن

اولین و مهترین نکته استفاده ار قرص کلر با کیفیت هست چون قرص کلر بی کیفیت یا تقلبی و ایرانی بسرعت خمیری میشود و به فیلترهای استخر و سیستم تصفیه ما آسیب زده و در بدنه استخر و لوله ها رسوب میکند سه روش متداول برای استفاده از کلر وجود دارد که شامل استفاده از کلر زن خودکار، سبد شناور یا قرار دادن در سبد کفگیر است. برای ضدعفونی بهتر آب استخر توصیه می شود یک کلرساز اتوماتیک یا  شناور استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه کلر به آرامی در آب پخش شده و منبع ثابتی از کلر در آب استخر شنا آزاد می شود. عدم استفاده از کلر و سایر ضدعفونی ها باعث می شود استخر شنا به سرعت به محل پرورش باکتری ها و جلبک های مضر تبدیل شود.

کلریناتور اتوماتیک که به عنوان تغذیه کننده شیمیایی نیز شناخته می شود، مطمئن ترین گزینه برای استفاده از قرص کلر است. به سادگی چندین قرص را به کلرساز اضافه کنید و میزان حل شدن قرص ها را تنظیم کنید. این دستگاه بطور مستقیما در سیستم پمپ و فیلتر استخر نصب می شود، مقدار ثابت و اندازه گیری شده کلر را در آب استخر پخش می کند.

انواع دستگاه کلرزن

کلریناتورها انواع مختلفی دارند که هر یک ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

دستگاه کلریناتور مایع

این دستگاه که «هیپوکلریناتور» نیز نامیده می ‌شود، پس از ترکیب پودر کلر با آب، محلول حاصل را توسط پمپ ‌های تزریق به استخر منتقل می ‌کند. دستگاه کلریناتور مایع در ظرفیت های مختلف برای کاربردهای گوناگون در دسترس است و از آن در صنایع و مجتمع ‌ها نیز استفاده می شود.

این دستگاه علاوه بر ضد عفونی آب استخر برای حذف عناصر شیمیایی و مواد مضر موجود در آب، کنترل رنگ، بو و طعم آب شرب و بهبود کیفیت پسآب خروجی از دستگاه ‌های تصفیه آب، حذف مواد سمی و خطرناک ورودی به برج های خنک کننده و تصفیه بیولوژیکی فاضلاب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه کلریناتور گازی

دستگاه کلریناتور گازی برای ضد عفونی آب در حجم های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این دستگاه با توجه به خطرناک بودن گاز کلر برای افراد و عوارض خطرناک آن مستلزم رعایت دستورالعمل های خاص و رعایت نکات ایمنی است. از آنجاییکه کلر گازی اکسیداسیون بسیار سریع و موثری اعمال می کند جهت ضدعفونی سازی و گند زدایی آب بسیار مناسب است.

قیمت دستگاه کلرزن

قیمت دستگاه کلرزن به نوع و ظرفیت آن و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. شما می توانید بر اساس کاربرد هدف هر یک از این دستگاه ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از این دستگاه یک تجربه بی نظیر از شنا خواهید داشت زیرا استخری امن، تمیز و راحت را برای شما فراهم می کند. این دستگاه برای تزریق کلر به استخر قابلیت تنظیم دارد بنابراین نیاز به نظارت بر میزان کلر را کاهش می دهد. این دستگاه می تواند روزانه یا هفتگی بر اساس زمانی که شما تنظیم کرده اید، اجرا شود. با استفاده از کلریناتورها می توانید در هزینه مواد شیمیایی و وقت خود صرفه جویی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا