Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا به شما آموزش دهیم چگونه مانند یک ناخن کار حرفه ای، اقدام به لاک زدن ناخن کنید. لاک زدن برای بانوان یکی از تفریحاتی است که در جهت زیبایی هر چه بیشتر دست ها انجام می شود. این کار حتی برای دختر بچه های کم سن و سال نیز جذابیت دارد. حتی بسیاری از خانم های مسن نیز همچنان به لاک زدن ناخن هایشان علاقه دارند. از همین رو، بسیار مهم است که هر خانمی بتواند با روشی صحیح، اقدام به لاک زدن ناخن در خانه کند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که به شما آموخته ایم چگونه به صورت قدم به قدم و حرفه ای، لاک ناخن بزنید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با تشخیص رژ لب بدون سرب را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل
چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل

 نحوه صحیح لاک زدن ناخن

بسیاری از خانم ها این روزها حتما لاک زدن به ناخن را در برنامه های روزانه خود قرار می دهند. با این که مراکز کاشت ناخن و آرایشگاه ها این خدمات را با قیمت های متفاوت انجام می دهند، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند لاک زدن ناخن را در خانه انجام دهند. لازم به ذکر است که برخی ناخن کارها امروزه این خدمات را در خانه مشتری ها نیز انجام خواهند داد. با این حال در این مقاله از جهان شیمی فیزیک آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن را برای شما قرار داده ایم. به خصوص اگر شما ناخن هایی کوتاه دارید، حتما برای یادگیری لاک زدن ناخن کوتاه این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

جالب است بدانید که برای لاک زدن ناخن، حتما نیاز نیست که ناخن های شما بلند باشد؛ بلکه امروز با چند روش ساده می توانید ناخن های کوتاه خود را نیز لاک زده و از آن لذت ببرید. به طور کلی بانوانی که در منزل مشغول به انجام خانه داری و امور نگهداری از کودکان هستند، نمی توانند ناخن های بلند داشته باشند. ناخن های بلند هم سرعت انجام کارها را کند خواهد کرد و هم به دلیل فعالیت زیاد دست ها ماندگاری زیادی نداشته و سریع می شکنند. اگر قصد کاشت ناخن ندارید، بهتر است لاک زدن ناخن های کوتاه را یاد بگیرید و زیبایی را از خودتان دریغ نکنید.

شاید با خود بگویید که بالاخره لاک ناخن هم دوامی دارد و با انجام کارهای منزل، از بین خواهد رفت؛ ما به شما می گوییم که اگر مرحله به مرحله آموزش های این مقاله را دنبال کنید، لاک هایتان دوام خوبی خواهد داشت. در این مقاله چند نکته برای افزایش ماندگاری لاک ناخن به شما آموزش داده ایم.

آموزش لاک زدن ناخن

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا آموزش لاک زدن ناخن به طور صحیح را برای شما قرار دهیم. قبل از هر چیز باید بدانید که برای داشتن لاک ناخن زیبا، باید وقت کافی برای آن صرف کنید. اگر بخواهید سریع و بی حوصله لاک بزنید، اصلا نتیجه خوبی نمی گیرید. باید به خاطر داشته باشید برای اینکه لاک های منظم و تمیزی داشته باشید، باید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برای آن زمان صرف کنید. در این صورت ماندگاری لاک شما بسیار زیاد خواهد شد. پیش از این که بخواهید شروع به لاک زدن کنید، باید ابتدا ناخن های خود را آماده کنید. در ادامه این مقاله به شما آموزش داده ایم که چطور قدم به قدم ناخن هایتان را برای لاک زدن آماده کنید.

آماده کردن ناخن ها برای لاک زدن

ابتدا قد تمام ناخن هایتان را با هم یکسان کنید. اگر برخی از ناخن های شما بلند است، بهتر است آن ها را هم کوتاه کنید تا تمام ناخن های شما یکدست و یک اندازه شوند.

در مرحله دوم باید تمام آلودگی های روی ناخن ها را خوب پاک کنید. اگر از پیش لاک دیگری روی ناخن خود دارید، حتی اگر برق ناخن دارید، آن ها را پاک کرده و ناخن ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن ناخن ها می توانید از استون بهره بگیرید. البته این روز ها لاک پاک کن ها و پد ها استونی با اشکال و کیفیت های مختلف به بازار آمده اند که شما می توانید متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده مداوم از استون می تواند به ناخن های شما آسیب جدی وارد کند. در صورتی که پدهای لاک پاک کن مضرات استون را ندارند. حتی برخی پدهای لاک پاک کن دارای ویتامین های مناسب ناخن مثل ویتامین E هستند. این نوع پدها در رشد و بهبود وضعیت ناخن ها موثر هستند.

سوهان کشی ناخن ها

پس از این که ناخن های خود را به خوبی تمیز کردید، حالا نوبت به سوهان کشی و فرم دهی به آن ها است. با این که ناخن های شما کوتاه هستند اما باید حواستان باشد که گوشه های ناخن ها به هیچ وجه تیز نباشند و سر ناخن ها کاملا صاف و بدون دندانه باشد. از یک سوهان دندانه نرم کمک بگیرید و ناخن هایتان را دانه به دانه سوهان کشی کنید تا ظاهری نرم و یکسان پیدا کنند. حواستان باشد که سوهان های زبر می توانند به ناخن های شما آسیب جدی وارد کنند. در مرحله سوهان کشی حواستان باشد فشار دستتان زیاد نباشد تا ناخن ها آسیب نبینند.

چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل
چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل

زیرسازی برای لاک زدن ناخن

حالا که ناخن های شما کاملا یکدست و هم قد شده اند، باید آن ها را برای لاک زدن آماده کنید. لاک زدن ناخن زمانی که زیرساز ناخن شما خوب باشد، کار بسیار راحتی است. در این بخش از مقاله به شما آموزش داده ایم که چطور با یک زیر سازی  اصولی، چگونه دوام لاک ناخن خود را افزایش دهید.

در مرحله اول باید به این نکته توجه کنید که آیا ناخن های شما مستعد قارچ هستند یا خیر؟ اگر ناخن شما پیش از این قارچ زده باشد، یعنی مستعد قارچ است و در صورتی که هوا به آن نرسد، باز هم دچار قارچ زدگی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از یک ماده درمانی به نام ضد قارچ استفاده کنید. ضد قارچ ها مانند لاک ناخن در همان شیشه ها به فروش می رسند. این مواد برای از بین بردن التهاب ناخن ها و جلوگیری از قارچ زدن بسیار مناسب هستند.

استفاده از ضد قارچ

برای استفاده از محلول ض قارچ، باید مثل لاک زدن، قلمو را به مواد آغشته کنید و به روی ناخن های خود بکشید. در این شرایط باید به مواد ضد قارچ یک دقیقه زمان دهید تا روی ناخن های شما بماند و خشک شود.

استفاده از بیس کُت

در مرحله بعد از محلول ضد قارچ، باید زیرسازی لاک زدن ناخن را آماده کنید. در این شرایط کافی است تا از یک بیس کُت استفاده کنید. بیس کُت ماده ای بی رنگ و لاک مانند است. این ماده کمک می کند تا لاک به طور مستقیم با ناخن شما در تماس نباشد. بیس کت کمی از لاک غلیظ تر است و در برخی موارد با مواد ویتامینی که در خود دارد، سبب تقویت ناخن های شما می شود. این ماده کمک می کند تا لاک محکم به ناخن شما بچسبد و از پاک شدن سریع آن جلوگیری می کند. با استفاده از بیس کت سبب می شود تا دوام لاک ناخن روی ناخن های شما بیشتر شود و لب پر نشوند.

برای زدن بیس کت، قلموی آغشته به مواد را از ریشه به لبه ناخن بکشید؛ بیس کت باید کل ناخن شما را در بر بگیرد. بعد از این مرحله باید بگذارید که بیس کت کاملا خشک شود. حواستان باشد دو نوع بیس کت در بازار موجود است. یک نوع حتما باید با دستگاه لاک خشک کن UV خشک شود و مخصوص سالن های آرایشی است. یک نوع از آن هم در معرض هوا خشک می شود. اگر دستگاه لاک خشک کن ندارید، حتما نوعی از بیس کت را که در معرض هوا خشک می شود. حتما دقت کنید که بیس کت با کوتیکول ناخن برخورد نکند.

روش لاک زدن ناخن کوتاه در منزل

تا اینجای کار، مراحل زیرسازی ناخن خود را انجام داده اید. حالا نوبت به خود لاک زدن ناخن می رسد. به این منظور، طبق مراحل زیر پیش بروید:

شیشه لاک را خوب تکان دهید تا اگر مواد آن ته نشین شده اند، خوب مخلوط شوند.

لاک ته نشین شده، دوام خوبی روی ناخن ندارد، پس حتما باید خوب تکان داده شود.

قلمو را به لاک آغشته کنید و کمی آن را روی لبه ظرف بکشید تا لاک اضافی آن گرفته شود.

حالا قلمو را به ریشه ناخن نزدیک کنید و یک قطره لاک در آن قسمت روی ناخن بذارید.

سپس کمی قلمو را روی ناخن فشار دهید و آن قطره لاک را تا لبه ناخن بکشید.

نوبت به کناره ها می رسد. در این مرحله، قلمو را از ریشه به سمت طرفین بکشید. کمی قلمو را روی ناخن فشار دهید تا تمامی بخش های ناخن را پوشش دهید.

لبه های ناخن را با حرکت منحنی وار قلمو، لاک بزنید.

در پایان چند بار قلمو را از پایین تا بالای ناخن بکشید تا رد قلمو کامل از بین برود.

پس از یک لایه لاک زدن ناخن، صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود.

پس از خشک شدن لاک، می توانید یک یا دو دور دیگه همین مراحل را تکرار کنید تا لاک ضخیم تر و خوش رنگ تر شود.

فقط باید حواستان باشد که لاک ها هر مرحله به خوبی خشک شوند وگرنه لایه بعدی خوب روی ناخن نمی نشیند و خشک نمی شود.

در صورتی که لاک ضخیم دوست ندارید، هر لایه لاک کمتری با قلمو بردارید تا لاک نازک شود.

چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل
چگونه در خانه حرفه ای لاک بزنیم؟ | آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن ها در منزل

پاک کردن قسمت های اضافی لاک

حالا نوبت به تمیزکاری رسیده است. وقتی لایه های لاک ناخن شما خوب خشک شد، حالا با یک گوش پاک کن آغشته به استون، کوتیکول ها و اطراف ناخن خود را به خوبی پاک کنید.

اگر بخواهید این مرحله را حرفه ای تر انجام دهید، از یک قلموی سرکج استفاده کنید. در این حالت نیز قلمو را به استون آغشته کرده و روی گوشه های ناخن بکشید تا رنگ های اضافی پاک شود.

در صورت تماسل روی لاک خود را با برچسب های مخصوص طراحی کنید.

مرحله زدن تاپ کُت به ناخن ها

در این مرحله از لاک زدن ناخن، شما باید از ماده دیگری به نام تاپ کُت استفاده کنید. تاپ کت نیز ماده ای شبیه به لاک است که ضخامت آن را بیشتر کرده و از آن محافظت می کند. این ماده بی رنگ است و باید روی لاک زده شود. با زدن تاپ کت، عمر و دوام لاک شما افزایش خواهد یافت.

باز هم تاکید می کنیم، حواستان باشد که بیس کت و تاپ کت شما در معرض هوا خشک شود. حتما این موضوع را از قبل از فروشنده بپرسید.

برخی تصور می کنند که تاپ کت همان برق ناخن است. اما این دو با هم کاملا متفاوت هستند.

تاپ کت زدن باید زمانی اتفاق بیوفتد که لاک ناخن شما کاملا خشک شده است.

اگر روی لاک خیس تاپ کت بزنید، لاک شما خراب می شود.

برخی تصور می کنند که تاپ کت کار خشک شدن لاک را برعهده دارد. این تصور غلط است. خود تاپ کت نیز نیاز به خشک شدن دارد.

بعد از این که لاک و تاپ کت شما کاملا خشک شد، برای دوام بیشتر می توانید از یک ظرف آب سرد که درون آن چند تکه یخ انداخته اید کمک بگیرید.

ناخن های خود را درون آب سرد یخ دار قرار دهید و سه دقیقه صبر کنید.

با این کار دوام لاک های شما بیشتر خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا