Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف

پوست به‌عنوان یک سد مراقبتی عمل کرده و از این جهت حفظ سلامت آن بسیار حائز اهمیت است. آلودگی هوا، رادیکال آزاد، استفاده از مواد آرایشی، تغذیه نامناسب و… تنها بخشی از عوامل آسیب رسان به پوست هستند. برای ممانعت از بروز این آسیب ها استفاده از کرم روز و شب توصیه می گردد. خواص کرم روز و شب با داشتن مواد مغذی و آبرسان می تواند موجب بهبود وضعیت پوست گردد. از مزایا مصرف کرم روز و شب جلوگیری از پیری پوست و حفظ سلامت آن است. انواع کرم روز و شب ایرانی و خارجی قابل تهیه هستند. قیمت کرم روز و شب ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت بوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. برای خرید کرم روز و شب ایرانی و خارجی با قیمت های مختلف می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و همین طور نحوه مصرف آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

کرم روز و شب چیست

در طول شبانه روز پوست صورت در معرض عوامل مخرب مختلفی قرار می گیرد. آلودگی هوا، استفاده از مواد آرایشی، تغذیه‌ نامناسب و … تنها بخشی از عوامل مخرب پوستی هستند. افزایش سن نیز موجب کاهش کلاژن سازی پوست شده و به مرور زمان موجب ایجاد چین و چروک خواهد شد. یکی از روش های به تعویق انداختن پیری پوست و ممانعت از آسیب های پوستی، استفاده از کرم های روز و شب ایرانی و خارجی است.

کرم‌های روز و شب فرمولاسیون خاصی داشته و در برابر عوامل مخرب خارجی از پوست به خوبی محافظت به عمل می آورند. بعلاوه این کرم ها حاوی ترکیبات مغذی هستند و موجب افزایش کلاژن سازی در پوست می گردند.

پوست در طول شبانه روز عملکردی متفاوت دارد. در طول روز پوست در معرض اشعه‌ UV خورشید، آلودگی‌ و مواد آرایشی قرار دارد. بنابراین کار پوست در طول روز مراقبت و محافظت از خود در برابر عوامل اشاره شده است.

اما در طول شب نور خورشید وجود نداشته و پوست به بازسازی و تغذیه می پردازد. بنابراین برای بازسازی و مراقبت از پوست به کرم‌های روز و شب نیاز است. این کرم ها مواد مورد نیاز سلول‌ های پوستی را تامین کرده و از پوست در برابر عوامل مخرب بیرونی محافظت خواهند کرد.

بنابراین استفاده از کرم روز و شب ایرانی و خارجی مناسب پوست امری ضروری برای حفظ زیبایی و جوانی پوست است.

معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف
معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف

موارد مصرف کرم روز

کرم روز با هدف محافظت از پوست در طول روز تولید و عرضه شده است. این کرم ها در مقابل عواملی محیطی همچون آلودگی هوا، اشعه‌ مضر خورشید، مواد آرایشی، رادیکال آزاد و… از پوست محافظت می کنند. کرم‌ روز با فرمولاسیون ویژه و داشتن SPF از آسیب رسیدن به پوست در برابر اشعه‌ UV و سایر عوامل مخرب جلوگیری به عمل می آورد. اغلب کرم های روز ایرانی و خارجی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان هستند. این ترکیبات از آسیب رادیکال‌ های آزاد به پوست ممانعت بعمل می آورند. بعلاوه اغلب کرم های روز حاوی کافئین بوده و موجب سفت و شاداب شدن پوست می شوند.

به دلیل استفاده این کرم‌ها در طول روز، بافت بسیار سبکی دارند. بنابراین برای زیر سازی آرایش عملکرد مناسبی دارند. کرم‌های روز علاوه بر اینکه موجب حفظ نرمی و لطافت پوست می شوند، به افزایش کلاژن سازی و جوانی آن نیز کمک خواهند نمود.

فواید مصرف کرم شب

در طول شب با حذف عوامل مخرب، پوست شروع به خنثی کردن آسیب‌ هایی می کند که در طول روز به آن وارد شده است. تغذیه و بازسازی سلول‌های پوست در طول شب رخ خواهد داد. استفاده از کرم شب موجب افزایش روند کلاژن سازی در پوست خواهد شد. کلاژن سازی از پیری پوست جلوگیری کرده و مانع ایجاد چین و چروک خواهد شد. از مهم‌ ترین مزایا کرم‌ شب می توان به بازسازی سلول‌ های مرده و آسیب دیده اشاره نمود. این کرم‌ها رطوبت رسانی مطلوبی هم در پوست ایجاد می کنند.

کرم‌های شب موجب روشن شدن پوست می شوند. توجه شود که این کرم ها با داشتن ویتامین و روغن‌های مفید برای پوست سنگین بوده و استفاده از آن ها تنها در شب مناسب است. کرم‌ های شب از مواد تغذیه کننده و ترمیم کننده‌ پوستی تشکیل شده اند.

خواص کرم شب

  • جذب سریعی دارند.
  • موجب رطوبت ‌رسانی در پوست می شوند.
  • به بهبود گردش خون در پوست صورت کمک می کنند.
  • موجب افزایش کلاژن سازی در پوست می شوند.
  • از مواد مغذی و ویتامین‌ها سرشار هستند.

ترکیبات کرم روز و شب

ترکیبات کرم روز و شب با یکدیگر متفاوت هستند. زیرا پوست در طول شبانه روز عملکردی متفاوت دارد. کرم‌های روز حاوی مواد آرایشی، مرطوب کننده و آبرسان هستند. درمقابل کرم‌های شب از ترکیبات خاصی چون آنتی اکسیدان‌ ها ساخته شده اند. این ترکیبات برای استراحت و احیای پوست در طول شب بسیار مناسب هستند. این ترکیبات برای خنثی کردن هرگونه رادیکال آزاد و آلودگی‌ موثر است عمل می کنند. ترکیبات ضد التهاب و ضد باکتری‌ از دیگر مواد موجود در کرم های شب هستند.

تفاوت کرم روز و شب

کرم روز و شب به صورت جداگانه تولید و در بازار عرضه می شوند. برند های تولید کننده اغلب این کرم ها را به صورت همزمان در بازار عرضه می کنند. زیرا عملکرد و فواید کرم روز و شب با استفاده همزمان و به صورت مکمل بروز خواهد نمود. توجه شود که همواره تفاوت هایی میان کرم روز و شب ایرانی یا خارجی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این تفاوت ها می پردازیم.

بزرگ‌ ترین تفاوت کرم‌ روز و شب این است که کرم های روز برای استفاده در روز فرموله شده اند و بنابراین دارای SPF هستند. این کرم ها از آسیب اشعه های مضر آفتاب ممانعت می کنند. توجه شود کرم روز را نمی توان به عنوان ضد آفتاب استفاده نمود. اما تا حدودی می تواند مانع آسیب های اشعه UV گردد.

از دیگر تفاوت کرم روز و شب بافت سبک  کرم روز بر روی پوست است. درواقع از کرم روز می توان برای مرطوب کردن و زیرسازی ملایم قبل از آرایش استفاده نمود. کرم روز دارای خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بوده و هیچگونه چربی اضافی بر سطح پوست باقی نخواهد گذاشت.

کرم های روز و شب هر دو دارای مواد و ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده هستند. اما روند بازسازی و لایه برداری پوست در طول شب فعال ‌تر بوده و سریع تر خواهد بود. بنابراین ترکیبات لایه بردار و آبرسان در کرم های شب غالب هستند.

در فرمولاسیون کرم های شب دو ترکیب گلیکولیک اسید و رتینوئید به صورت اختصاصی استفاده می ‌شوند. توجه شود که این دو ماده پوست را نسبت به اشعه خورشید حساس می‌کنند. بنابراین باید تنها در کرم های شب استفاده شوند. این دو ترکیب در ساختار کرم های روز استفاده نمی شوند.

معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف
معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف

کرم روز و شب ایرانی بهتر است یا خارجی

زمانی که از خواب بیدار می ‌شوید پوست دارای التهاب و پف ‌کردگی است. پوست در طول روز استرس و آلودگی را گذرانده و در شب به استراحت و ترمیم می پردازد. تفاوت‌ در عملکرد پوست در طول شبانه روز موجب می‌شود تا نیازهای سلول‌های پوستی در طول روز شب و روز با هم متفاوت باشند. در نتیجه کرم‌هایی که در طول شب و روز استفاده می‌شوند نیز با هم فرق دارند. انواع کرم روز و شب ایرانی و خارجی در بازار موجودند. اینکه کدام یک انتخاب شود به نوع پوست و مقدار هزینه بستگی دارد. بسیاری از کرم های ایرانی قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب دارند.

انواع کرم روز و شب

پوست چرب

پوست های چرب به آبرسانی و مرطوب شدن نیاز دارند. کرم آبرسان برای مرطوب کردن پوست چرب باید بدون بستن منافذ عمل کند. پوست های چرب می توانند از انواع کرم‌های روز مخصوص پوست چرب استفاده کنند. این کرم‌ها اغلب حاوی هیالورونیک اسید بوده که موجب آبرسانی به پوست بدون رد چربی خواهند شد.

پوست خشک

کرم‌های روز و شب مخصوص پوست خشک ایرانی و خارجی نیز تولید و عرضه می شوند. انواع کرم شب دارای مقادیر بیشتری چربی بوده و سطح پوست را مرطوب می کنند. مرطوب کنندگی مناسب این کرم ها موجب رفع قرمزی و التهاب پوست شده و برای افراد با پوست خشک عملکردی مطلوب خواهند داشت.

کرم شب روند بازسازی و احیای پوست در شب را به آرامی شروع کرده و در صبح روز بعد شادابی و طراوت را روی پوست به ارمغان خواهد آورد.

پوست حساس

پوست های حساس می‌توانند در عین حال خشک یا چرب یا معمولی باشند. فرمولاسیون و فواید کرم روز و شب پوست حساس فاقد پارابن و مواد حساسیت زا نظیر فتالات است. دلیل احساس خارش روی صورت پس از استفاده از کرم روز و شب وجود ترکیبات حساسیت زا در ساختار کرم است.

کرم روز و شب چه مارکی خوب است

انواع کرم‌های روز و شب محصولاتی کاملا تخصصی بوده و استفاده از آن ها تاثیرات معجزه گری در پوست داشته است. البته برای کسب نتیجه مطلوب باید به طور مداوم و منظم از این کرم ها استفاده نمود تا به نتیجه دلخواه رسید. استفاده مداوم طی دوره درمان می تواند شادابی و جوانی را برای پوست به ارمغان آورد. بهترین کرم روز و شب محصولی است که دارای مواد و ترکیبات مغذی بوده و تایید شده توسط سازمان های بهداشتی باشد. این محصولات می توانند ایرانی یا خارجی باشند. نکته مهم در رابطه با استفاده از آن ها استفاده از ترکیبات مفید و مجاز در فرمولاسون آن هاست.

کرم روز و شب سینره

کرم روز سینره محصولی از یک برند ایرانی است. این محصول علاوه بر خواص روشن کنندگی پوست، جهت استفاده تمامی پوست ها مناسب است. از خواص کرم روز و شب سینره کرم روز و شب سینره می توان به خواص ضد آفتاب، آنتی اکسیدان و داشتنSpf 30  آن اشاره نمود. این ترکیبات از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب و عوامل مخرب محیطی محافظت می کنند. بنابراین از تیرگی پوست بر اثر آفتاب و سایر عوامل ممانعت می گردد. این کرم برای استفاده در طول روز طراحی شده و موجب کاهش رنگدانه های پوست خواهد شد. استفاده از کرم سینره لک های پوستی را از بین برده و از ایجاد لک جدید نیز ممانعت می کند. در نهایت پوستی شفاف و روشن به ارمغان خواهد آمد.

کرم‌ شب سینره محصولی مفید برای حفظ سلامت پوست است. این کرم‌ در طول شب مواد مغذی را در اختیار پوست قرار داده و موجب تغذیه و آب‌رسانی پوست می گردد. این عملکرد مطلوب از افتادگی و پیری پوست ممانعت خواهد نمود. استفاده از کرم شب برای تمامی افراد ضروری بوده و راهی بسیار مناسب برای حفظ و بهبود سلامت پوست است. کرم مغذی شب سینره محصولی باکیفیت و سرشار از ترکیبات گیاهی بسیار مفید است. این ترکیبات موجب حفاظت و ارتقای سلامت پوست خواهند شد. مصرف کرم شب سینره ریزمغذی‌های مورد نیاز سلول‌های پوست را تامین کرده و با فعال نمودن متابولیسم سلولی از پیری آن جلوگیری می نماید. کرم شب سینره محصولی ایرانی و باکیفیت است که می تواند به بهبود پوست کمک کند.

نحوه استفاده از کرم روز و شب

مقداری مناسبی از کرم را روی صورت تمیز قرار داده و با انگشت پخش نمایید تا جذب شود. این کرم ها نباید در حلقه دور چشم استفاده شوند.

قیمت کرم روز و شب ایرانی و خارجی

قیمت کرم روز و شب ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت است. کرم‌های روز و شب ایرانی به مراتب قیمت های کمتری نسبت به انواع خارجی دارند. کرم ها و محصولات خارجی بیشتر تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارند. به همین جهت اغلب از قیمت فروش بیشتری در بازار برخوردارند.

معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف
معرفی بهترین کرم روز و شب ایرانی و خارجی و دلایل مصرف

فروش و خرید کرم روز و شب ایرانی و خارجی

برای خرید این محصولات می توان به سایت های معتبر فروش محصولات آرایشی بهداشتی، داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی مراجعه نمود. در هنگام خرید این محصولات به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه نمایید.

عوارض کرم روز و شب

کرم‌های روز و شب اگر به دقت و مناسب با پوست خریداری و مصرف شوند، عوارضی را در پی نخواهند داشت. درواقع استفاده از آن ها نه تنها عوارضی ندارد، بلکه موجب بهبود وضعیت پوست نیز خواهد شد.

سخن آخر

در این مقاله از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد و فواید مصرف انواع کرم روز و شب پرداختیم. این کرم‌ها می توانند تاثیرات مثبتی بر پوست صورت داشته باشند و بنابراین استفاده روتین آن‌ها توصیه می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا