Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن

یکی از دغدغه های اصلی مادران در دوران بعد از تولد نوزاد (شیر دهی) تامین مواد مغذی لازم در شیر است. این مواد شامل مواد معدنی، آمینو اسید های ضروری، ویتامین ها و… هستند که به راحتی با استفاده از رژیم های غذایی به دست نمی آیند. امروزه مکمل های زیادی برای این منظور با فرمولاسیون مناسب تولید می گردند. یکی از این محصولات که به غنی تر شدن شیر مادر کمک می کند، قرص لاکتاول (Lactawell Tablets) است.

در این بخش از نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی و بررسی ویژگی ها، عوارض و ترکیبات قرص لاکتاول می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن
لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن

قرص لاکتاول برای چی خوبه؟

این مکمل برای افزایش حجم شیر مادر، غنی تر شدن شیر مادر از املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و نوزاد، کمک به تامین ریز مغذی های لازم برای بدن و حفظ تولید و ترشح شیر کافی برای نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص لاکتاول برای ریزش مو

قرص افزایش شیر لاکتاول علاوه بر اینکه مواد معدنی، ویتامین ها و به طور کلی ریز مغذی های مورد نیاز بدن را در دوران شیر دهی تامین می کند، به حفظ سلامت مو نیز کمک می نماید. یکی از ترکیبات این محصول زینک است. وجود زینک و آهن در قرص لاکتاول نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو دارند.

قرص لاکتاول برای ریزش مو
قرص لاکتاول برای ریزش مو

قرص لاکتاول برای چیست

اصلی ترین منبع تغذیه نوزاد در شش ماه اول زندگی شیر مادر است. در بسیاری از مادران شیر ده، مقادیر کافی از این نعمت خدادادی به وجود نمی آید. در این موارد استفاده از مکمل هایی که به تامین مواد مورد نیاز بدن جهت تولید و ترشح بیشتر شیر کمک می کنند ضروری به نظر می آید. قرص لاکتاول با دارا بودن انواع ویتامین ها، عناصر و مواد معدنی مورد نیاز بدن مادران باعث تامین بهترین تغذیه نوزادان یعنی شیر می شود. هم چنین در تقویت سیستم ایمنی بدن مادر نیز موثر است.

این مکمل تخصصی دارای ترکیباتی مانند ویتامین K، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین های گروه B، ویتامین A، فولیک اسید، آهن، زینک، سلنیوم، نیاسین، بیوتین، منگنز، ید، منیزیم، مس، کلسیم، کروم، پانتنوئیک اسید و عصاره چند دانه طبیعی است. هر یک از این مواد برای بدن مادر و نوزاد ضروری هستند. در رشد جسمی و ذهنی نوزاد و کودک نقش دارند. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های چند مورد از این مواد می پردازیم.

دانه شنبلیله

برگ ها و دانه این گیاه از گذشته های دور در برخی از کشور ها به عنوان گیاه دارویی برای افزایش میزان شیر مادران استفاده می شود. امروزه تحقیقات علمی معتبر نیز از تاثیر مستقیم عصاره دانه شنبلیله بر افزایش تولید و ترشح شیر مادر خبر می دهند. عصاره دانه این گیاه سرشار از ترکیبات فیتو استروژن است که سبب تحریک غده های شیری و ترشح بهتر شیر مادر می شود. در قرص افزایش شیر لاکتاول از این ترکیب استفاده شده است تا تاثیر بهتری در افزایش حجم شیر داشته باشد. چرا که به نظر می رسد تاثیر این گیاه در بهبود تولید شیر بسیار مناسب است.

دانه رازیانه

این گیاه دارویی از خواص فوق العاده ای برخوردار است. یکی از این خواص، افزایش شیر دهی مادران است. علاوه بر آن عصاره دانه رازیانه می تواند در پیشگیری از کم خونی، بهبود عملکرد مغز، افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون نقش بسزایی داشته باشد.

عصاره دانه خار مریم

از گذشته در طب سنتی بسیاری از کشور ها از دانه خار مریم برای افزایش شیر مادران استفاده می گردد. به طوری که یک قاشق چای خوری از دانه ای خار مریم را در یک لیوان آب به مدت چند دقیقه می جوشانند. بعد آب حاصل از آن را مصرف می کنند. این گیاه قابلیت افزایش ترشح شیر از غدد سازنده آن در مادران شیر ده را دارد. به همین دلیل در ترکیبات قرص لاکتاول نیز از این دانه شگفت انگیز استفاده شده است.

در طب سنتی دانه های دیگری مانند دانه کنجد، زیره سیاه و زیره سبز، جوانه گندم، اسفناج، حریره بادام، حریره جو، نارگیل و فندق برای افزایش ترشح شیر مادران توصیه و مصرف می شوند.

آیا قرص لاکتاول چاق کننده است؟

ترکیبات موجود در قرص لاکتاول شامل ویتامین های گروه B، ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین دی، فولیک اسید، کلسیم، منیزیم، سلنیوم، آهن و روی هستند. این مواد و سایر ترکیبات طبیعی این محصول برای کمک به تولید شیر و حفظ سلامت مادر و نوزاد در دوران شیر دهی موثر خواهند بود.

نحوه مصرف قرص لاکتاول

بهتر است در طول شبانه روز دو قرص همراه با مقدار کافی آب مصرف شود.

ناگفته نماند مصرف این قرص در کودکان به هیچ وجه توصیه نمی گردد. در دوران بارداری نیز از مصرف خود سرانه این مکمل خودداری کنید.

در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده حتما با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

اگر مصرف این قرص را فراموش نمودید، نسبت به مصرف نوبت فراموش نشده اقدام نکنید. هم چنین برای استفاده از دوز قبلی قرص را به مقدار دو برابر مصرف ننمایید.

قرص لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن
قرص لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن

بهترین قرص افزایش شیر مادر

بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی اقدام به طراحی و تولید مکمل های بانوان با هدف تقویت مادر و افزایش حجم و کیفیت شیر او برای بهره مندی نوزاد می کنند. این مکمل ها به شکل قرص و کپسول تولید می شوند. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد برخی از این محصولات می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن

قرص مولتی ویتامین پرنامکس برست فیدینگ چیست؟ موارد مصرف و قیمت آن

عوارض قرص لاکتاول

با توجه به مواد موثره و ترکیبات طبیعی موجود در این محصول عوارض خاصی از آن گزارش نشده است. با این وجود افراد مبتلا به تشنج، بیماری های کلیوی و کبدی، آسم، سارکوئیدوز، هایپر کلسمی، بیماری قلبی، اختلالات قند خون و اختلالات انعقاد خون بایستی در مصرف این قرص احتیاط کنند.

در هنگام مصرف همزمان این قرص با مکمل های حاوی سلنیوم، داروهای مدر و دارو های درمان اضافه وزن امکان تغییر در اثرات آن ایجاد خواهد شد.

اگر با هر یک از واکنش ها و علایم آلرژیک زیر مواجه شدید، مصرف قرص لاکتاول را متوقف کرده و به پزشک اطلاع دهید. علایمی مانند کاهش قند خون، احساس تنگی نفس، ادرار زیاد، تهوع، استفراغ، تحریک پوستی، کاهش وزن، ضعف و …

قرص لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن
قرص لاکتاول چیست؟ معرفی، موارد کاربرد، عوارض و قیمت آن

خرید لاکتاول

قرص افزایش شیر لاکتاول در ایران و توسط شرکت های زیست اروند فارمد و نانو حیات دارو تولید می شود. از این رو خرید این محصول نسبت به نمونه های خارجی و وارداتی به سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد بود. از لحاظ قیمتی نیز محصول افزایش شیر لاکتاول کاملا مقرون به صرفه است.

نکته:

در زمان خرید محصولات سلامت محور حتما به نشان سلامت، علامت استاندارد و تاریخ انقضای فرآورده توجه نمایید.

قیمت لاکتاول

به دلیل استفاده از ترکیبات مختلف ریز مغذی ها در ساخت این محصول قیمت نسبتا بالایی دارد. اما این قیمت نسبت به قیمت محصولات مشابه خارجی پایین تر است. کیفیت این محصول نیز به دلیل استفاده از ترکیبات کاملا طبیعی و گیاهی در حد بالایی قرار دارد. برای حصول اطمینان می توانید با پزشک خود نیز مشورت نمایید. در حال حاضر می توانید قرص لاکتاول در بسته بندی ۶۰ عددی را با قیمتی در حدود ۲۷۵۰۰۰ تومان از داروخانه های سراسر کشور و فروشگاه های آنلاین دارویی تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا