Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن بایستی در دوران بارداری و قبل و بعد از آن نیز مورد توجه قرار گیرد. کمبود مواد مغذی موجود در شیر مادر می تواند در سلامت نوزاد مشکل ایجاد کند. بر کسی پوشیده نیست که نمی توان همه مواد مورد نیاز بدن را با مصرف مواد غذایی طبیعی تامین کرد. از این رو محصولاتی مانند قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام (Prenamax New Mum Tabs) می توانند راهکار مناسبی برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بانوان در دوران بارداری و شیر دهی باشند.

در نشریه جهان شیمی فیزیک مقالات متعددی راجع به مولتی ویتامین ها، تفاوت آنها و انواع مولتی ویتامین های دوران بارداری و شیر دهی وجود دارند. در ادامه به چند مورد از این مقالات اشاره می کنیم.

قرص مولتی ویتامین و مینرال بارداری و شیردهی

تفاوت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال چیست؟

تفاوت مولتی دیلی و مولتی ویتامین مینرال چیست؟

قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

قرص پرگنازون چیست؟ موارد مصرف و نحوه استفاده از آن

قرص مولتی دیسان چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن

در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک، شما را با قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیو مام، ویژگی ها، موارد مصرف و عوارض آن آشنا می کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

قرص prenamax چیست

مکمل بانوان پرینامکس نیو مام حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، روی، مس، کروم، منگنز، منیزیم، ید، سلنیوم و آهن است. ویتامین های به کار رفته در این قرص شامل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین های گروه B هستند. این محصول افزایش دهنده شیر مادران دارای بیوتین، کلاژن، عصاره انگور، عصاره گیاه دم اسبی، آمینو اسید های ضروری و کوآنزیم کیوتین است.

قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن
قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

قرص prenamax برای چیست

قرص مولتی ویتامین پرنامکس نیومام برای تامین انرژی و تنظیم سوخت و ساز طبیعی بدن مادران بعد از زایمان کاربرد دارد. هم چنین این مکمل دارای ترکیباتی است که همه ویتامین ها، مواد معدنی و به طور کلی ریز مغذی های مورد نیاز مادران در دوران شیر دهی را تامین می کند. این مواد به حجم شیر و کیفیت آن می افزایند. از دیگر ویژگی ها و کاربرد های این محصول می توان به کاهش خستگی، حفظ سلامت پوست و مو و افزایش بازده بدن مادران اشاره کرد.

قرص prenamax برای ریزش مو

قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام  علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مادران بعد از دوران بارداری، به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند. این محصول به دلیل داشتن زینک در جلوگیری از ریزش مو نقش موثری دارد. عصاره گیاه دم اسبی که از ترکیبات این مولتی ویتامین است باعث ترمیم پوست، مو و ناخن می شود. این گیاه دارویی با داشتن اثرات ضد التهابی و موادی مانند سیلیکون و تحریک کلاژن سازی به حفظ سلامت پوست و مو کمک خواهد کرد.

کیوتن یا کوآنزیم Q10 که به صورت طبیعی در بدن نیز تولید می گردد، برای عملکرد بهتر ادنام ها، تقویت عضلات و تامین انرژی برای یاخته های بدن لازم است. اگر افراد نتوانند از گوشت، مغرهای روغنی، ماهی و روغن آن استفاده کنند، می توانند با نظر پزشک قرص مولتی ویتامین پرنامکس نیو مام را مصرف نمایند.

قرص prenamax چاق کننده است؟

تمامی ترکیبات این محصول طبیعی و برای حفظ سلامت مادران در دوران بارداری و شیردهی موثر هستند. از این رو این مولتی ویتامین باعث چاقی یا اضافه وزن نخواهد شد. نا گفته نماند که خوردن رژیم غذایی مناسب، پرهیز از پر خوری و انجام نرمش و حرکات ورزشی به تناسب اندام شما کمک فراوانی می کنند.

قرص prenamax در بارداری برای چیست

می دانیم که دوران بارداری و شیر دهی بسیار حساس و مهم هستند به طوری که در این دوران بایستی املاح و ویتامین های کافی به بدن مادر برسند. وجود این ترکیبات به حفظ سلامت مادر و نوزاد کمک شایانی می کنند. قرص مولتی ویتامین پرنامکس نیو مام دارای مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و امگا ۳ برای رفع نیاز مادران در دوران شیر دهی است. ترکیبات این مولتی ویتامین به بدن مادر و از طریق شیر به نوزاد انتقال پیدا می کند تا به رشد جسمی و ذهنی او کمک کند.

نحوه مصرف قرص پرینامکس

بهتر است در طول شبانه روز حداقل یک و حداکثر دو عدد از قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام را به تشخیص پزشک یا با توجه به شرایط بدن تان مصرف کنید. سعی کنید قرص این مکمل را با معده خالی استفاده ننمایید. نوشیدن آب کافی بعد از مصرف قرص فراموش نشود.

بهترین زمان مصرف قرص پرینامکس

همان طور که قبلا اشاره کردیم این محصول غنی از مواد معدنی، آمینو اسید های ضروری و ویتامین های لازم برای بدن است. بنابراین برای جذب بهتر این ریز مغذی ها بهتر است قرص را همراه با وعده غذایی مصرف کنید. از طرفی خوردن این مولتی ویتامین با معده خالی ممکن باعث درد های شکمی یا معده درد شود.

ترکیبات پرینامکس

قبلا ترکیبات قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام را نام بردیم. حال قصد داریم به اثرات مهم برخی از این مواد اشاره کنیم.

کلاژن

نوع و میزان کلاژن استفاده شده در این مکمل مناسب مادران شیرده است. این پروتئین در استخوان، ماهیچه ها، غضروف و پوست به وفور وجود دارد. استفاده خوراکی از این ماده میزان کلاژن پوستی را به مقدار کافی نگه می دارد و به حفظ سلامت پوست کمک شایانی می کند.

آهن

این ماده حیاتی در ساخت گلبول های قرمز خون و اکسیژن رسانی نقش بسزایی دارد. به همین دلیل برای مادر و کودک بسیار با اهمیت است. مادران در دوران بارداری و پس از آن نباید از مصرف آهن و مکمل های حاوی آن غافل شوند.

کلسیم

مقدار کافی این ماده معدنی همراه با منیزیم و منگنز برای رشد استخوان ها و سلامت آنها بسیار مهم هستند. وجود این مواد همراه با ویتامین D در قرص مولتی ویتامین به پیشگیری از پوکی استخوان در آینده نوزادان کمک خواهند کرد.

ویتامین C

این ویتامین همراه با آهن در تامین انرژی و کاهش خستگی نقش دارد. هم چنین به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ویتامین های گروه B

ویتامین‌های گروه B در سوخت و ساز بدن، تامین انرژی و کاهش خستگی نقش مهمی دارند. کمبود این گروه از ویتامین‌ ها با بی اشتهایی، کاهش وزن، ضعف و بی حالی مادرو نوزاد همراه است.

قیمت قرص پرینامکس

قرص مولتی ویتامین پرنامکس نیو مام در خارج از کشور تولید و بعد از واردات در ایران توزیع می شود. به همین دلیل قیمت نهایی این محصول متاثر از نرخ ارز خواهد بود. افزایش قیمت ارز در سال های اخیر باعث افزایش چشمگیر قیمت محصولات وارداتی شده است. قرص مولتی ویتامین پرینامکس نیومام نیز ازین قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر این مکمل با قیمتی در حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان تا ۳۱۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

عوارض قرص پرینامکس

اگر فردی بعد از مصرف مولتی ویتامین پرینامکس نیو مام دچار سردرد، بی خوابی یا اضطراب شد، بهتر است مصرف را قطع کرده و به پزشک مراجعه کند.

این مکمل با دارو های کاهنده فشار خون و قند خون ممکن است تداخل ایجاد کند.

در دوران بارداری و شیردهی، مطابق نظر پزشک و یا داروساز مصرف شود.

در صورت ابتلا به دیابت، بیماری‌های کبدی و قلبی عروقی قبل از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا