Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی از جمله مکمل هایی است که در ساختارش امگا۳، کاروتنویید های طبیعی و املاح طبیعی وجود دارد و در دوران بارداری نیاز های بدن مادر را تامین می کند. آهن و ویتامین های مختلف موجود در ساختار این قرص سطح انرژی فرد را افزایش داده و إحساس خستگی را در او کم می کند. آهن از جمله ترکیباتی است که باعث انتقال اکسیژن به سلول های بدن می شود، در ساخت گلبول قرمز کاربرد دارد و در تقسیم سلولی مورد نیاز بدن است. طی بارداری نیاز بدن مادر به ویتامین های مختلف از جمله اسید فولیک افزایش می یابد و درواقع این ویتامین برای رشد جنین و جفت و ساخت ماده وراثتی سلول یا همان DNA ضروری است.

این مقاله که در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مشاهده می کنید درباره ترکیبات، نحوه نگهداری، عوارض، کاربرد، موارد مصرف و نحوه مصرف قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی برایتان توضیح می دهد. شما می توانید در این سایت جامع درباره موضوعات مختلف دیگر از جمله داروهایی مثل قرص دیان، قطره بایولاکت، قرص امپاگلیفلوزین، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص اپتی وومن گلدن لایف، قرص اکتی من، قرص اکتی وومن، تائورین، کپسول فارماژلیتان، کپسول گابا فانتوم نوتریشن، قرص سوماتریپتان، قرص مولتی وگان، کپسول بوستر لیور، قرص یاز، قرص ال دی، قرص اچ دی و قرص، شربت و آمپول کلونازپام نیز اطلاعات کسب کنید.

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن
قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن

ترکیبات قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی

در این قرص ترکیبات مختلفی از جمله ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، اسید پانتوتنکیک، نیاسین، ویتامین C، ویتامین K، بیوتین، ویتامین B6، لومین، منگنز، اینوزیتول، زینک، لومین و ویتامین N12 است. در ادامه به توضیح برخی از این از موارد می پردازیم.

کاروتنوئید ها

این مواد رنگدانه های گیاهی هستند که خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی داشته و بدن جنین و مادر را در برابر رادیکال های آزادی که از آلودگی و استرس ناشی می شوند محافظت می کند.

املاح معدنی

برای درمان و کنترل کم خونی ناشی از فقر آهن همگان به ویژه خانم های باردار باید از آهن استفاده کنند، کمبود این ماده معدنی می تواند موجب تولد نوزاد ضعیف با وزن کم شود. از دیگر مواد معدنی مورد نیاز بدن به ویژه در دوران بارداری کلسیم است که از بروز پوکی استخوان در مادر جلوگیری می کند و باعث می شود جنین استخوان های سالم تری داشته باشد. بدن ما برای ساخت هورمون های تیروئیدی به ید نیاز دارد و کمبود این ماده در خانم های باردار می تواند منجر به عقب افتادگی ذهنی و جسمی در جنین شود. روی به تسهیل باروری و تولید مثل طبیعی کمک می کند و در تقسیم سلولی موثر است. منیزیم نیز یکی دیگر از مواد معدنی مهم است که باعث افزایش جذب کلسیم در بدن و رفع گرفتگی عضلات می شود.

ویتامین های گروه B

این ویتامین های در تامین انرژی بدن، رشد بافت های مختلف و تشکیل سلول های خونی نقش دارند.

اینوزیتول

این ویتامین به عملکرد طبیعی سلول های بدن و متابولیسم آن ها کمک می کند.

ویتامین E

این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد، رادیکال های آزاد را از بین می برد و استفاده از آن باعث شفافیت پوست می شود.

آسکوربیک اسید یا ویتامین C

این ویتامین علاوه بر این که به جذب آهن در بدن کمک می کند، تقویت کننده سیستم ایمنی است، در میوه ها و مرکبات وجود دارد و کمبود آن باعث بروز زخم هایی در دهان می شود. از آن جایی که این ویتامین محلول در آب است در بدن ذخیره نمی شود و باید آن را به صورت روزانه مصرف کنیم. ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد و جلوی ایجاد آسیب به سلول های بدن را می گیرد.

ویتامین D3

این ویتامین باعث رشد و استحکام استخوان و دندان می شود و کمبود آن می تواند باعث بروز بیماری پوکی استخوان شود. ویتامین D در غذا های دریایی وجود دارد و بدن ما در مواجهه با نور خورشید آن را می سازد.

امگا ۳

خانم های باردار با مصرف امگا۳ می توانند احتمال وقوع اختلالات مغزی در جنینشان را تا حد قابل توجهی کاهش دهند، علاوه بر این این ماده از زایمان های زودرس جلوگیری می کند و اثرات خوب و مثبتی در تکامل بینایی جنین دارد.

ویتامین A

این ویتامین به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند، انجام درست تقسیم سلولی را منجر می شود، بینایی را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. در اثر کمبود این ویتامین در کودکان ممکن است کاهش قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری های مختلف، دچار شدن به بیماری شب کوری و کاهش رشد فیزیکی اندام ها دچار شوند.

 

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟

یکی از مکمل هایی که خانم های باردار برای تامین و جبران کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدنشان استفاده می کنند قرص مولتی ویتامین پرنامکس است که حاوی ویتامین های گروه های مختلف، کاروتنوئید و مواد معدنی است. خانم ها در دوران بارداری نیازشان به ویتامین ها و املاح معدنی افزایش می یابد و برای حفظ رشد و سلامت جنین و جفت باید از مکمل استفاده کنند. مثلا کمبود اسید فولیک در مادر می تواند باعث ایجاد ناهنجاری های مادرزادی شود و سلامت جنین را به خطر بیندازد.

قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن
قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی چیست؟ عوارض و کاربرد آن

نقش مواد معدنی و ویتامین های مختلف در سلامت جنین و کودکان و رشد آن ها

نوزادان تمام نیاز های تغذیه ایشان را تا ۶ ماه از شیر مادر تامین می کنند، به همین دلیل هم بهتر است مادر از غذاهایی استفاده کند که بتواند تمام نیاز های خود و نوزادش را تامین کند. مصرف ویتامین های مختلف برای رشد کودک یا جنین اهمیت بسیار بالایی دارد مثلا مصرف ویتامین D که یک ویتامین محلول در چربی است برای کودکان اهمیت بالایی دارد و آن را می توانیم از طریق آفتاب گرفتن یا خوردن غذا هایی مثل لبنیات، زرده تخم مرغ و جگر گاو تامین کنیم. این ویتامین علاوه بر کمک به استحکام استخوانی عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند و در جذب مواد معدنی مثل فسفر و کلسیم موثر است.

کاربرد و موارد مصرف قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی

تقویت دستگاه ایمنی مادر و حفاظت در برابر بیماری های مختلف

تامین ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک مورد نیاز در روز

بهبود و کمک به رشد و تکامل جنین از نظر ذهنی و جسمی

تامین ۱۷ میلی گرم آهن مورد نیاز روزانه

محافظت از سلول های جنین و مادر در برابر رادیکال آزاد

پیشگیری از آسیب های مغزی نخاعی جنین

تامین نیازهای مادر به همه ریز مغذی ها از جمله ویتامین ها و مواد معدنی

نحوه مصرف قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی

شما می توانید هر روز دو عدد از این قرص مولتی ویتامین را همراه با آب فراوان میل کنید.

موارد احتیاط مصرف قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی

شما نمی توانید این محصول را به عنوان قرصی برای تشخیص درمان یا پیشگیری از بیماری خاصی مصرف کنید چرا که تنها یک مکمل تغذیه ای است.

با این که مصرف این قرص معمولا عوارض جانبی ندارد باید در خوردن آن دقت کرده و به هیچ وجه بیشتر از مقدار مجاز و توصیه شده آن را مصرف نکنید.

عوارض قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی

این قرص یک مولتی ویتامین است و خوشبختانه تا کنون عوارض خاصی برای آن گزارش نشده است ولی اگر کسی به هر یک از ترکیبات موجود در آن حساسیت دارد، بهتر است از مصرفش خودداری کند.

نحوه نگهداری قرص مولتی ویتامین پرنامکس دیورینگ پرگننسی

این مکمل تغذیه یا را در دمای کم تر از ۲۵ درجه سانتی گراد، جایی خشک و خنک، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترسی کودکان نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا