Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

بعد از تولد نوزاد، طبیعی ترین و کامل ترین منبع تغذیه نوزاد شیر مادر است. تغذیه بدن مادر پس از زایمان ارتباط مستقیمی با شیردهی او دارد. تغذیه مادر در دوران شیردهی هم برای سلامتی مادر و هم فرزند بسیار حائز اهمیت است. چرا که در دوران بارداری و زایمان میزان قابل توجهی از انرژی بدن مادر صرف فرزند آوری می شود. قرص و سافت ژل برست فیدینگ (Breast Feeding Soft Gel)، یک مکمل تغذیه ای مناسب ایام شیردهی است. این مکمل حاوی مقدار مشخصی مواد معدنی، منیزیم، کلسیم، ویتامین کا، ویتامین دی، ویتامین ب۶ و آهن است.

با توجه به اهمیت تقویت مادر در دوران قبل از بارداری، بارداری و بعد از زایمان، به معرفی و بررسی قرص و سافت ژل برست فیدینگ می پردازیم. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

قرص breastfeeding برای چیست؟

سافت ژل و قرص برست فیدینگ یک مکمل تغذیه ای کامل مناسب دوران شیردهی مادران است. خوردن این مکمل به همه مادران توصیه می شود. به ویژه مادرانی که در اوایل زایمان، حتی میل به خوردن لبنیات و منابع غذایی مقوی برای جبران انرژی از دست رفته خود ندارند، نیاز دو چندانی به خوردن مکمل ها خواهند داشت.

قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن
قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

برست فیدینگ چیست

این محصول تحت لیسانس شرکت VITAPHARMED کشور سوییس است و در کشور ما فراوری و تولید می شود. سافت ژل برست فیدینگ مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مادر را تامین میکند. قرص برست فیدینگ نیز حاوی کلسیم بوده و بصورت جداگانه مصرف می شود تا تداخل مصرف آن با سایر داروها از میزان جذب آن نکاهد. در ادامه به چند مورد ازترکیبات مهم موجود در سافت ژل و قرص برست فیدینگ اشاره می کنیم.

ویتامین D

بطور معمول زنان روزانه نیازمند دریافت ۶۰۰ واحد بین الملی از ویتامین دی هستند. این ویتامین تاثیر زیادی درجذب کلسیم دارد. این ویتامین بصورت جداگانه نیزمصرف می شود اما یکی دیگر از راه های جذب بیشتر آن در بدن، تامین آن طریق مکمل های غیر دارویی است. سافت ژل و قرص برست فیدینگ دارای ویتامین دی هستند.

آهن

شایع ترین علت کم خونی در انسان کمبود آهن در بدن است. پس از زایمان خون زیادی همراه نوزاد از بدن مادر خارج می شود و این باعث ضعف جسمانی و کمبود آهن در مادر خواهد شد. زنان شیرده روزانه نیازمند دریافت ۹میلی گرم آهن هستند. پس از زایمان علاوه بر قرص آهن، مادر نیاز به مصرف مکمل های حاوی آهن نیز دارد.

ویتامین A

زنان در دوران پس از زایمان به دریافت ویتامین آ بیشتری نیاز دارند. این ویتامین محلول در چربی، به رشد دندان ها و سلامت استخوان ها کمک می کند. ویتامین آ همچنین بر سلامت پوست و مو و همینطور سالم نگه داشتن غشاهای مخاطی تاثیرگذار است.

ویتامین C

درصد زیادی از ویتامین سی را می توان روزانه با مصرف سبزیجات و میوه های مختلف غنی از این ویتامین همچون کیوی و پرتقال و … به دست آورد. در زنان شیرده به جز تغذیه مناسب، خوردن مکمل های حاوی ویتامین سی نیز بسیار توصیه می شود.

 اسید فولیک

دریافت بموقع و به اندازه اسید فولیک (ویتامین ب۹) به تشکیل گلبول های قرمز و جذب آهن مورد نیاز بدن کمک می کند. از این جهت که مادر پس از زایمان مقدار قابل توجهی خون از دست می دهد، به اسید فولیک بیشتری برای حفظ سلامت خود و نوزاد نیازمند است.

ویتامین B12

قرص برست فیدینگ حاوی ویتامین ب ۱۲ نیز هست. ویتامین ب۱۲ از طریق کمک به تولید پروتئین های جدید کمک شایانی به رشد و سلامت کودک و مادر می نماید. این ویتامین موجود در مکمل برس فیدینگ، بر نوع عملکرد سلول های عصبی بدن نیز تاثیر می گذارد. ویتامین ب۱۲ در تشکیل سلول های دی ان ای و آر ان ای نیز نقش مهمی ایفا می کند.

ید

به توصیه انجمن تیروئید آمریکا، زنان در دوران شیردهی بایستی روزانه ۲۹۰ میکروگرم ید دریافت کنند. بخشی از این ید از طریق مصرف غذاهای ید دار حاصل می شود اما بهتر است یک مولتی ویتامین حاوی ۱۵۰ میکروگرم ید به رژیم غذایی روزانه مادر شیرده اضافه شود. کمبود ید ممکن است به سیستم عصبی و مغز کودک آسیب برساند.

قرص برست چیست

 

قرص های برست برای افزایش ویتامین ها، مواد معدنی و ریز مغذی ها در شیر مادر مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این محصولات می توان به قرص و سافت ژل برست فیدینگ اشاره نمود که در فرمولاسیون آن از ترکیبات طبیعی استفاده می شود. یکی از ترکیبات مهم سافت ژل و قرص برست فیدینگ ویواتیون، شنبلیله و DHA است.

شنبلیله یکی از گیاهانی است که طبق مطالعات انجام شده مصرف آن به افزایش شیر مادر کمک می کند. محققان دلیل این تاثیر مستقیم را مشخصا نمی دانند اما تا حد زیادی تاثیر آن را به فیتواستروژن های شنبلیله مربوط می دانند.

DHA یکی از اسید های چرب مورد نیاز بدن است که در نوزادان کمتر از بزرگسالان تولید می شود.

نوزاد از طریق شیر مادر این ماده را میتواند دریافت کند. به طور کلی پستاندارن اسید های چرب ضروری مانند امگا سه و امگا شش را تولید نمیکنند. لذا نیازمند تامین این ماده حیاتی از طریق مکمل های غذایی هستند.

قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن
قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

نحوه مصرف قرص برست فیدینگ

قرص برس فیدینگ ویواتیون در بسته های ۶۰ عددی حاوی سی عدد قرص و سی عدد سافت ژل به بازار عرضه می شود. مصرف روزانه یک عدد از هرکدام از قرص ها برای زنان شیرده کافی است .

مصرف این مکمل جهت درمان یا پیشگیری از بیماری تجویز نمی شود. جایگزین دارو نیست و فقط یک مکمل تغذیه ا ی مناسب ایام شیردهی محسوب می شود.

برای اطمینان بیشتر توصیه می شود قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. اگر بیماری زمینه ای دارید و یا داروهای خاصی مصرف می کنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

این دارو را در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و در جای خشک دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

قرص Menahalt برای چیست؟

یکی دیگر از قرص های برند ویواتیون، کپسول منو هالت پلاس ویواتیون است. این کپسول بر خلاف برست فیدینگ که مناسب دوران شیردهی است، برای زنان در دوران یائستگی استفاده می شود.

زنان معمولا در دوران یائستگی با علائمی مانند گر گرفتگی، اختلال در خواب، افزایش تعریق و ضعیف شدن سیستم ایمنی روبرو می شوند. قرص و کپسول منو هالت به کاهش این علایم، تقویت قلب و عروق، بهبود پوست و سلامت ناخن، پیشگیری از پوکی استخوان و به طور کلی رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کند. قیمت این محصول در حال حاضر حدود ۷۰.۰۰۰تومان است که نسبت به قرص سافت ژل و برست فیدینگ ویواتیون بسیار مناسب تراست.

قیمت قرص برست فیدینگ

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، سافت ژل و قرص برست فیدینگ تحت لیسانس کشور سوییس است و در ایران تولید می شود. ازاین جهت عواملی مانند نوسانات قیمت ارز، حمل و نقل و یا تغییر قیمت مواد اولیه می تواند بر قیمت نهایی محصولات خارجی تاثیر مستقیم بگذارد. این قرص در حال حاضر با قیمت تمام شده ۲۰۰۰۰۰ تومان تا ۳۵۰۰۰۰ تومان در ایران تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. داروخانه های معتبر در سراسر کشور این محصول را با علامت استاندارد وزارت بهداشت و درمان عرضه می کنند. امکان خرید اینترنتی این مکمل نیز برای شما فراهم است.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9
قرص و سافت ژل برست فیدینگ چیست؟ معرفی، کاربرد و قیمت آن

موارد منع مصرف قرص برست فیدینگ

اگر به داروی خاصی حساسیت دارید، یا همزمان با این دارو قرص های دیگری استفاده می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. بدون تجویز پزشک و خودسرانه، مصرف این مکمل را به دیگران توصیه نکنید. درصورت داشتن بیماری های کلیوی، کبدی یا داشتن بیماری های خاص، بهتر است از مصرف این مکمل خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا