Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف

قرص ویتالی تون یکی از بهترین مولتی ویتامین های مینرال است که حاوی مواد معدنی، ویتامین های ضروری و عناصر نایاب است. این قرص موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین موجب بهبود عملکر گردش خون می شود که در نتیجه آن به سلامت قلب کمک فراوانی می کند. این فرآورده به دلیل داشتن عصاره ی گیاه جینسینگ و ویتامین های گروه B باعث افزایش انرژی بدن و رفع خستگی بدن می شود. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را با کاربرد، عوارض، مواد تشکیل دهنده، تداخل دارویی، نحوه ی مصرف و شرایط نگه داری این مولتی ویتامین بیشتر آشنا می کنیم.

در دیگر مقالات این نشریه شما می توانید با کپسول فارماژلیتان، کپسول نوتری لیور ساپورت، شربت برونکلدین، قرص و کپسول لیور پاور، پماد زایلاپی و … نیز بیشتر آشنا شوید.

قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف
قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف

قرص ویتالی تون چیست؟

برای اینکه بدن سالمی داشته باشیم که عملکرد را داشته باشد نیاز به انواع ویتامین ها و مواد معدنی دارد. مولتی ویتامین ویتالی تون مکملی است که شامل ویتامین های مختلف و مواد معدنی است که برای افراد مختلف می تواند کاربرد داشته باشد و استفاده از آن می تواند تمام کمبود های بدن از لحاظ ویتامین ها و مواد معدنی را تامین کند. این فرآرده شامل فلاونوئیدهای گیاهی مانند Rutine، DMAE Bitartarte و عصاره ی گیاه جینسینگ است که عصاره جینسینگ از دوران باستان در چین برای درمان کاربرد فراوانی داشته است که حاوی ماده تاثیر گذار جین سنوزیدها است که در بدن نقش زیادی از جمله افزایش قوای جنسی، افزایش تحریک اسپرم و افزایش قدرت باروری در مردان را دارد. همچنین نقش محافظت کننده بدن در برابر استرس دارد و تامین کننده انرژی بدن است.

کاربرد و موارد مصرف قرص ویتالی تون

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

افزایش انرژی و بر طرف کننده خستگی های روزانه

کمک به تقویت حافظه و تمرکز به سبب وجود فلانوئید گیاهی DMAE و جینسینگ

حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها

تامین نیازهای روزانه بدن به انواع ویتامین ها و مینرال ها

کمک به تقویت باروری

افزایش کارایی بدن در تمرینات ورزشی و ممانعت از خستگی سریع

بهبود علائم ناشی از افزایش سن

کمک به باز یابی بدن در دوره نقاهت (پس از بیماری، عفونت ها، عمل های جراحی و …)

کاهش چربی خون و کمک به حذف چربی از کبد

کمک به بهبود شرایط روحی، روانی

افزایش تمرکز ذهنی

کمک به حفظ توانایی بدن در طول انواع رژیم هایی مانند رژیم های لاغری، رژیم های پزشکی و…

پیشگیری از کم خونی

کمک به کاهش مقاومت به انسولین

حفظ سلامت سیستم قلب و عروق

کمک به حفظ سلامتی پوست و مو و ناخن

ترکیبات قرص ویتالی تون

ویتامین C ۸۰ میلی گرم

E ۱۲ میلی گرم

ویتامین B6 ۱.۴ میلی گرم

A ۱۲۰۰  میکرو گرم

ویتامین B12 ۲.۵ میکرو گرم

B1 ۲ میلی گرم

ویتامین D3 ۱۰ میکرو گرم

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۲.۴ میلی گرم

آهن ۱۴ میلی گرم

منیزیم ۱۰ میلی گرم

کلسیم ۹۰.۳ میلی گرم

فسفر ۷۰ میلی گرم

زینک ۱.۵ میلی گرم

پتاسیم ۲ میلی گرم

منگنز ۲۶ میلی گرم

لستین سویا ۶۶ میلی گرم

ویتامین نیکوتین آمید

پنتا تونیک اسید ۹.۱۶ میلی گرم

DMAE

Fluorine

عصاره ی گیاه جینسینگ ۴۰ میلی گرم

Rutine ۲۰ میلی گرم

که در زیر به مکانسیم اثر هریک ار ترکیبات آن می پردازیم.

قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف
قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف

ویتامین A

از نوع ویتامین های محلول در چربی است که با نام ویتامین رتینول نیز شناخته می شود که در بدن نقش گوناگونی از جمله کمک و حفظ سلامت سطح چشم، دفاع از بدن، سلامت پوست، فعالیت قلب و عروق، تنظیم فشار خون، جلوگیری از پیری زود رس، کمک به مقاومت بدن در برابر میکروب و بیماری ها، کمک به فعالیت مویرگ ها و کمک به رشد و نمو دارد. کمبود این ویتامین در بدن موجب بیماری گزروفتالمی  که در آن قرنیه چشم دچار ضخامت و خشکی می شود.

ویتامین C

ویتامین C یا ال-آسکوربات جزء ریز مغذی های حیاتی بدن است. این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که باعث ایمنی بدن و استحکام لثه ها و دندان ها می شود و همچنین باعث ساخت قوی ترین بخش بافت پیوندی که وظیفه نگه داری تمام اعضای بدن در کناریکدیگر یعنی کلاژن می شود و مانع از افزایش کلسترول خون می شود و از لخته شدن خون در مویرگ ها جلوگیری می کند.

ویتامین D

ویتامین D که کلسیفرول نیز نامیده می شود و جزء ویتامین های محلول در چربی است که وجود آن برای بدن لازم و ضروری است. این ویتامین به متابولیسم استخوان ها از طریق افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کم کردن دفع از کلیه ها کمک می کند و همچنین به رشد سلول ها کمک می کند که این کار را با ترجمه ژن های هسته سلول انجام می دهد، کمبود آن در زمان پیری موجب پوکی استخوان می شود.

ویتامین E

از ویتامین های محلول در چربی است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که نقش محافظت کننده سلول های بدن در برابر تخریب را بر عهده دارد از دیگر نقش های آن در بدن می توان به کمک به افزایش سطح ایمنی بدن، جلوگیری از پیشرفت ویتامین آلزایمر، کمک به درمان بیماری های چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولر، کاهش احتمال حملات قلبی در بیمران دیابتی، مقابله با کم خونی، کمک به بهبود بیماری های پوستی، کمک به بهبود اختلالات تولید مثل و کاهش درد های پیش از قاعدگی اشاره کرد.

ویتامین B2

این ویتامین با نام ریبوفلاوین شناخته می شود که علت نام گذاری آن نام زرد این ویتامین است که به دلیل داشتن حلقه های فلاوینی در ساختمان آن است. این ویتامین جزء ویتامین های محلول در آب است بنابراین در بدن ذخیره نمی شود، نقش مهم و اساسی در تولید انرژی در بدن دارد و از دیگر نقش ها آن در بدن کمک به حفظ عملکرد سیستم عصبی، کمک به سلامت چشم ها، حفظ سلامت پوست و کمک به هضم غذا است.

جینسینگ

گیاهی با دارا بودن خاصیت درمانی بی شماری که در حدود ۱۰۰۰ سال در طب باستانی چین مورد استفاده قرار می گرفته است. از خواص درمانی آن می توان به تولید انرژی در بدن، کاهش استرس، کاهش سطح کلسترول، کمک به عملکرد سیستم تناسلی مردان، کمک به بهبود مشکلات روحی-روانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود افسردگی نام برد.

کلسیم

از عناصر مهم در بدن است که ساخت و حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها نقش مهم و اساسی دارد. از نقش های متعدد این عنصر می توان کمک به انقباض ماهیچه ها، اثر گذار در حفظ تعادل الکترولیتی خون است، وجود این عنصر برای عملیات انعقاد خون ضروری است.

اسید فولیک

جزء ویتامین ها ضروری و مهم بدن است که بدن قادر به ساختن آن نیست. افراد مسن، خانم های باردار، خانم های شیرده و ورزشکاران به آن بیشتر نیازمند هستند، وجود این ویتامین برای ممانعت از نقص های جنینی لازم است. از نقش های این ویتامین در بدن می توان به کمک به تقسیم سلولی، رشد و تکامل سلول های بدن، دفع هموسیستئین و به عنوان کوآنزیم در سنتز DNA نام برد.

منیزیم

از عناصر ضروری و مهم در بدن انسان است که بیشتر منیزیم بدن در حدود ۶۰٪ آن در استخوان ها یافت می شود. در بدن نقش های زیاد و مهمی از جمله متابولیسم کربوهیدرات ها، تولید انرژی، تولید پروتئین ها وتولید اسیدهای نوکلئیک دارد. کمبود منیزیم باعث تغییر سوخت و سازکلسیم و هورمون های که وظیفه تنظیم کننده کلسیم را بر عهده دارند است.

نحوه مصرف قرص ویتالی تون

یک عدد قرص همراه با یک لیوان آب و بهتر است در هنگام صبحانه میل شود.

قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف
قرص ویتالی تون چیست؟ کاربرد، عوارضی و موارد مصرف

عوارض قرص ویتالی تون

مصرف این قرص به ندرت دارای عوارض جانبی شامل سردرد، اختلالات گوارشی مانند استفراغ، تهوع، اسهال و درد شکمی، گیجی و واکنش های آلرژیک پوستی مانند خارش و قرمزی بروز پیدا کند.

در صورت بروز علائم فوق باید با پزشک مشورت شود.

تداخل دارویی قرص ویتالی تون

مصرف هم زمان آن با داروهای ضد انعقاد خون مانند کومارین ها سبب کاهش اثر ضد انعقادی آن دارو ها شود پس قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت شود.

مصرف آن در بیماران دیابتی به دلیل وجود عصاره ی جینسینگ ممکن است سبب نوسان قند خون شود.

هشدار های مصرف قرص ویتالی تون

هرگز بیش از مقدار توصیه شده مصرف نشود.

مصرف در دوران بارداری با مشورت پزشک باشد.

برای مصرف در دوران شیردهی با مشورت پزشک باشد.

این قرص برای کودکان منع مصرف دارد.

در صورت داشتن آلرژی غذایی حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

قبل از مصرف پزشک را با داروهای مصرفی خود آگاه کنید.

موارد منع مصرف قرص ویتالی تون

مواردی که دریافت اضافی از ویتامین A یا D وجود داشته باشد.

در صورت مصرف داروهای ویتامین A یا D، در صورت اختلال در عملکرد کلیه، در صورت استفاده از داروهای آکنه مانند رتینوئیدها، در صورت داشتن آلرژی به سویا یا بادام زمینی، در صورت داشتن حساسیت به ترکیبات دیگر موجود در این محصول

شرایط نگه داری قرص ویتالی تون

در جای خشک و خنک نگه داری شود.

دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

قرص ویتالی تون برای چیست

قرص ویتالی تون یک مولتی ویتامین مینرال با کیفیت است که برای بهبود سلامت عمومی و تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل به افزایش انرژی و رفع خستگی عمومی کمک می کند. علاوه بر این با تامین مواد مغذی ضروری، کمبود احتمالی ویتامین ها و مینرال ها را برطرف می کند. استفاده از این قرص در دوران نقاهت بیماری ها بهبودی را تسریع کرده و می توان با تجویز پزشک از مزایای آن در این دوران استفاده کرد. خانم ها و آقایان فعال نیز می توانند از خواص تولید انرژی آن برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده کنند.

افرادی که از سوء تغذیه رنج می برند نیز می توانند با گنجاندن این مکمل در برنامه غذایی خود از فواید آن بهره مند شوند. برای تهیه این قرص می توانید به صورت حضوری و آنلاین از داروخانه ها اقدام کنید. بنابراین هر کجای ایران که هستید، می توانید آن را سفارش داده و درب منزل خود تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که در صورت مصرف قرص ها و ویتامین های دیگر استفاده از این مولتی ویتامین را فقط تحت نظر پزشک انجام دهید زیرا ممکن است دچار تداخلات دارویی شوید و عوارض ناخواسته ای برای شما به وجود بیاید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا