Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

ژل مینرال آیس چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

حتما برای شما هم پیش آمده که در بخشی از زندگی خود دچار دردهای عضلانی شده باشید. این دردها عموما منشاء متفاوتی دارند که یکی از آن ها می تواند بد خوابیدن و مناسب نبودن بالش و تشک خواب باشد. اما برای درمان این دردهای عضلانی چه باید کرد؟ یکی از سریع ترین، راحت ترین، در دسترس ترین و اثرگذارترین درمان های ممکن برای دردهای عضلانی، استفاده از ژل های ضد درد است. ژل مینرال آیس نیز از همان درمان هایی است که چند سالی می شود طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است.

امروز در نشریه الکترونیک جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با ژل مینرال آیس آشنا کنیم و از مزایا و عوارض آن سخن بگوییم . پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ژل مینرال آیس چیست؟

ژل مینرال آیس یک ژل ضد درد و آرام بخش است. جالب است بدانید که این ژل یکی از موثرترین راه های کاهش درد عضلانی در سال های اخیر شناخته می شود؛ تا جایی که حتی پزشکان نیز به تجویز آن روی آورده اند. ژل مینرال آیس همانطور که از نامش پیداست با ایجاد سرما در محل درد، باعث تسکین درد می شود. شاید برای شما این موضوع عجیب باشد؛ چرا که ما عادت کرده ایم محل درد را با گرم کردن تسکین دهیم. اما باید بدانید که برخی دردها در برابر گرما بدتر می شوند. در این مواقع سرما دادن به محل آسیب دیده بهترین راه درمانی آن است.

اکثر دردهای استخوانی با گرما بهتر می شوند و سرما برای آن ها مضر است. اما اگر درد مربوط به ناحیه عضلات باشد، تنها راه تسکین درد، اعمال سرما است. به همین دلیل هم در مسابقات ورزشی همواره پزشک تیم، کیسه های سرد تسکین درد همراه خود دارد. در شرایطی که بازیکن یک تیم مصدوم می شود، اگر تشخیص داده شود که درد او مربوط به آسیب عضلانی است، از کیسه سرد برای تسکین درد او استفاده خواهد شد.

ژل مینرال آیس به قدری محبوب است که حتی شما می توانید آن را بدون نسخه پزشک نیز از داروخانه ها تهیه نمایید. اگر بخواهیم به طور حرفه ای به بررسی عملکرد ژل مینرال آیس نگاهی داشته باشیم، باید توضیحات زیر را ارائه دهیم.

ژل مینرال آیس چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
مدل تیوپی در بازار با حجم ۸۵ میلی

مکانیسم اثر ژل مینرال آیس

ژل خنک کننده بدن، ضد درد و آرام بخش مینرال آیس بی ام اس، از طریق اثر گذاری آگونیستی بر رسپتورهای کاپا اوپیوئید و همچنین فعال سازی کانال هاییونی، خواص درمانی ضد درد موضعی خود را اعمال می کند.

محصول مذکور را از مواد اولیه با پایه گیاهی تولید می کنند. از همین رو، ژل مینرال آیس عاری از هر گونه سمیت و عوارض جانبی پس از مصرف خواهد بود.

مکانیسم جذب و تسکین درد به صورت موضعی و در سطح پوست اعمال می شود. به همین دلیل هیچ گونه جذب کبدی در زمان مصرف ژل مینرال آیس بی ام اس دیده نمی شود.

سرما و تسکین درد

همانطور که کمی بالاتر توضیح دادیم، سرما می تواند عاملی برای تسکین درد در نظر گرفته شود. حال بیایید این موضوع را کمی تخصصی تر مورد بررسی قرار دهیم:

استفاده از سرما به عنوان درمان درد به دلیل عدم وجود عوارض جانبی و عدم جذب کبدی، یکی از جدید ترین روش‌ های تسکین درد در دنیا شناخته می شود. گاهی اوقات عامل درد، تورم ناحیه ای از بدن است. گرما سبب ایجاد تورم بیشتر می شود و روشن است که نمی تواند درمان خوبی برای رفع تورم باشد. از همین رو، روش درمان با سرما به روش ها درمانی در دنیا اضافه شده است.

در موارد شدید بیماری از بیمار درخواست می شود تا از حمام یخ استفاده کند. البته این کار را بدون مشورت پزشک و سرخود انجام ندهید چون می تواند سبب ایجاد شوک در بدن شود.

در ادامه این مطلب به چند درد شایع اشاره کردیم که با استفاده از سرما و همچنین ژل مینرال آیس می توانید آن ها را درمان کنید.

پیچ خوردگی

اگر دست یا پای شما دچار پیچ خوردگی شده باشد، تماس با گرما بلافاصله پس از آسیب دیدگی، بدون توجه به رگ به رگ شدن یا کشیدگی، برای قسمت آسیب دیده مضر است. همانطور که اشاره کردیم، هرگونه صدمه ای که گرم و متورم باشد، در صورت گرم شدن می تواند متورم تر شود. در این شرایط از کمپرس یخ استفاده کنید. برای تسکین درد بعد از پیج خوردگی ژل مینرال آیس یک گزنه بسیار مناسب است.

سردرد

استفاده از سرما یا گرما برای سردرد، به عامل سردرد شما بسیار وابسته است. اگر سردرد شما ناشی از تنش های عصبی باشد، گرما چاره کار است. این کار به شل شدن عضلات تنگ شده در سر و گردن کمک کرده و درد شما تسکین می یابد. سردردهای سینوسی نیز می توانند با گرما درمان شوند. اما جالب است بدانید میگرن یا سردردهای ناشی از گرفتگی عروق به سرما واکنش بهتری نشان داده اند. اگر دچار میگرن هستید، کمی ژل مینرال آیس به پیشانی خود بزنید و در جای تاریک استراحت کنید. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

کهیر

یکی از سریع ترین راه های کاهش التهاب و رفع خارش، استفاده از کمپرس یخ است. البته از ژل مینرال آیس بی ام اس به هیچ وجه روی زخم ها و کهیرها استفاده نکنید!

کبودی

کبودی نشانه پاره شدن مویرگ های زیر پوست است. اگر برای رفع آن از گرما استفاده کنید، سبب باز شدن بیشتر رگ ها و خونریزی بیشتر خواهید شد. لذا در صورت وجود کبودی ناشی از ضربه برای محل آسیب دیده بلافاصله از کمپرس یخ استفاده نمایید. ژل مینرال آیس به کاهش اثرات کبودی کمک خواهد کرد.

درد کمر

کمردرد ، به احتمال زیاد بلافاصله بعد از استفاده از یخ تسکین یابد. با این حال، در طولانی مدت، برخی از کمر دردها مربوط به سفتی عضلات است و از گرما برای شل شدن اسپاسم های عضلانی بالقوه استفاده می شود.

نیش حشرات

کمپرس یخ درمان خوبی برای از بین بردن التهاب ناشی از نیش حشرات شناخته شده است.

آرتروز

بسته به نوع آرتروز شما، استفاده از کمپرس سرد می تواند درمان خوبی باشد. ژل ضد درد مینرال آیس یکی از درمان های مناسب برای کاهش التهابات ناشی از آرتروز به شمار می رود.

ژل مینرال آیس چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
درد زانو با این ژل برطرف می شود.

تاندینیت

یخ در سه روز اول پس از آسیب، برای کمک به کاهش التهاب بهترین درمان شناخته شده است. پس از آن، استفاده از گرما می تواند باعث افزایش جریان خون در محل آسیب دیده شود و از این طریق به بهبودی کمک کند.

آفتاب سوختگی

حتما می دانید که استفاده از مواد ژل مانندی که خنکی ایجاد می کنند برای درمان آفتاب سوختگی مناسب است. از جمله این موارد می توان به ژل آلوئه ورای خنک اشاره کرد. اما ژل مینرال آیس را بر روی آفتاب سوختگی نزنید چرا که ایجاد سوزش خواهد کرد.

درد سیاتیک

درد سیاتیک یکی از شایع ترین دردها در میان کسانی است که زیاد می نشینند یا زیاد می ایستند. این درد به درد کارمندی نیز معروف است. اگر شما هم از درد سیاتیک رنج می برید حتما تجربه درد یا بی حسی در پا را داشته اید. اغلب مردم برای درمان درد سیاتیک از گرما استفاده می کنند. آن ها معمولا شاکی هستند که چرا این درد با اعمال گرما نیز تسکین نمی یابد. اما جالب است بدانید استفاده از کمپرس یخ درد سیاتیک را به سرعت کاهش خواهد داد.

اما یک نظریه دیگر وجود دارد که می گوید: در صورت وجود درد سیاتیک ابتدا محل را سرد کنید و سپس گرم کنید. توصیه ما به شما این است که محل درد سیاتیک خود را ابتدا با ژل مینرال آیس ماساژ دهید و سپس با استفاده از کمربندها یا پابندهای پشم شتر یا طبی، ناحیه دردناک را بپوشانید و بگذارید گرم بماند.

این روش، موثرترین راه شناخته شده برای درمان درد سیاتیک در میان مردم است.

گلو درد

حتما شنیده اید که استفاده از آب یخ برای گلویی که درد می کند مضر است. اگر سرماخورده اید و دچار گلودرد شده اید، ما یک راه حل ایمن و مناسب برای شما آورده ایم تا از شر این درد کلافه کننده راحت شوید. ابتدا کمی ژل مینرال آیس به پوست گلوی خود بمالید و سپس از نوشیدنی های گرم نظیر چایی، شیر و … استفاده کنید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید. نتایج جالبی کسب خواهید کرد.

ویژگی های ژل مینرال آیس

در ساختار ژل مینرال آیس ویتامین E وجود دارد. وجود این ویتامین سبب شده تا علاوه بر تثبیت فعالیت سلول‌ های پوست، از تغییرات مزانشیمی که منجر به آسیب بافت همبند در ماهیچه‌ ها و عروق می‌ شود، جلوگیری شود.

ژل مینرال آیس به دلیل این ویژگی در درمان ضایعات بافت‌ های پوششی و همبند نقش مهمی بر عهده دارد. ژل خنک کننده بدن، ضد درد و آرام بخش مینرال آیس بی ام اس، به دلیل نفوذ پذیری ایده آل و جذب سریع و موضعی که دارد، موجب تسکین سریع درد خواهد شد.

این محصول سال‌ ها است به صورت‌ های متنوع ژل، کرم، پماد، اسپری و انواع پد، رولی، کاسه ای و تیوپی، در تمام نقاط جهان در دسترس است.

از ویژگی های عمده این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود دردهای ماهیچه ‌ای، مفصلی، رماتیسمی و آرتروز، کمر درد، کشش ماهیچه ‌ای و کبودی

درمان صدمات و ضربه‌ های ورزشی، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدگی‌ ها

مناسب برای رفع درد بعد از انواع شکستگی و خون مردگی‌ ها

برخورداری از مکانیزم جذب و تسکین درد موضعی

ژل مینرال آیس چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
مدل رولی ژل با سهولت در استفاده

نحوه مصرف ژل مینرال آیس

اگر دچار هر یک موارد بالا شدید، بهتر است مقدار کافی از ژل خنک کننده مینرال آیس بی ام اس را روی محل مورد نظر قرار داده تا جذب کامل ماساژ دهید. مدت زمان ماساژ مناسب معمولا بین ۲ تا ۳ دقیقه خواهد بود. بعد از اینکه ژل به صورت کامل جذب شد، مکانیسم اثر صورت می ‌پذیرد. البته خوب است که توجه داشته باشید در صورت حساسیت به ترکیبات این محصول، حتما با مشورت پزشک اقدام به مصرف نمایید.

ترکیبات ژل مینرال آیس

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ژل مینرال آیس بی ام اس از چه موادی تشکیل شده است. ما برای شما لیست مواد تشکیل دهنده این ژل خنک کننده تسکین درد را نوشته ایم:

آب دیونیزه، ایزوپروپیل الکل، گلیسیرین، پروپیلن گلایکول، پی ای جی ۴۰ هیدروژنیتدکستراویل، منتول، آمونیوم هیدروکساید، کربومرف منیزیم سولفات تری اتانول آمین، الانتوئین، عصاره آلوئه ورا، بیزابولول، زایلیتول، متیل کلروایزوتیازولینون و متیل ایزوتیازولینون، رنگ مجاز آرایشی و بهداشتی

یکی از مهم ترین مواد موجود در ژل ضد درد و آرام بخش عضلات مینرال آیس، منتول است. منتول در حقیقت ماده موثره ی اسانس نعنا فلفلی است. نام دیگر این ماده در زبان عامیانه، جوهر نعنا است.

این ماده به واسطه ی برخورداری از اثر اگونیستی و اختصاص بر رسپتورهای کاپا اوپیویید و همچنین فعال نمودن کانال یونی، اثرات ضد درد موضعی فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته است.

دردهای مفصلی و ژل مینرال آیس

شما تا چه حد با دردهای مفصلی و منشأ آن ها آشنایی دارید؟ حتما زیاد شنیده اید که ژل مینرال آیس برای درمان دردهای مفصلی مفید است. پیش از آن که برای درمان دردهای مفصلی خود از ژل مینرال آیس استفاده کنید، بهتر است با این نوع دردها آشنا شویم.

از لحاظ آناتومیک، منظور از مفصل محل اتصال میان استخوان ها است. این قسمت از بدن نقش بسیار موثری در حرکت دارد. زمانی که به هر دلیلی نظیر بیماری بی حرکتی بزرگسالان، شکستگی استخوان ها، بورسیت، نقرس، آرتریت گنوکوکی، تب روماتیسمی، سرطان استخوان، استئوآرتریت و… مفاصل بدن آسیب دیده شوند، در فرایند حرکت اختلال مهمی رخ خواهد داد. این اختلا عموما همراه با درد شدید و طاقت فرسایی است.

شایع ترین درد مفاصل مربوط به زانو بوده و بعد از آن شانه و لگن رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند. حدود یک سوم از انسان ها در طول زندگی خود، حداقل یک بار درد مفصل را تجربه می کنند. چنین دردی ممکن است برای مدت طولانی یعنی چندین ماه یا سال باقی بماند. برخی دردهای مفصلی نیز بعد از گذشت چند هفته از بین خواهند رفت.

دردهای مفصلی معمولا علائمی نظیر محدودیت های حرکتی، خشکی بدن در صبح، گرمی، تورم دارند. ژل ضد درد مینرال آیس بی ام اس دارای اثر مسکنی قوی است. از میان روش های بی شمار و متنوع درمان دردهای مفصلی، این روش را یکی از بهترین ها شناخته اند. ژل ضد درد مینرال آیس یکی از مرغوب ترین مسکن های دردهای مفصلی موجود در بازار است. تأثیر گذاری شگفت انگیز این ژل در کاهش دردهای مفصلی بی نظیر است.

در مطلبی برای شما از خواص دمنوش ها برای تسکین دردهای مفصلی گفتیم.

ژل مینرال آیس برای دیسک کمر

طبق اطلاعات پزشکی، کمر انسان از ۵ مهره استخوانی تشکیل شده است. در میان این مهره ها، ساختمان های غضروفی وجود دارد. این ساختمان های غضروفی، دیسک کمر نام گرفته اند. در حقیقت دیسک های کمر، مثال نوعی بلبرینگ زنده در میان ساختمان استخوانی ستون فقرات هستند. این بلبرینگ های زنده در حرکات عقب و جلو و خم شدن به طرفین، نقش حیاتی برای بدن انسان دارند.

برخی افراد به سبب کار زیاد و یا کهولت سن دچار مشکلاتی در کمر خود خواهند شد. یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به ستون فقرات و کمر، بیماری دیسک کمر است. این بیماری در اثر اعمال فشار و تضعیف عضلات کمر به دلایل عواملی نظیر کهولت سن ایجاد می شود. البته عواملی چون تصادف، کار زیاد و بد نشستن نیز می تواند در سنین پایین تر موجب ایجاد دیسک کمر شود.

کمر درد یکی از دردهای بسیار طاقت فرسا است. به طوری که افرادی که دچار این درد می شوند، تمایل زیادی به استفاده از مسکن های قوی برای کاهش درد خود دارند.

ژل مینرال آیس برای دیسک کمر و کمر درد یک انتخاب عالی و به صرفه محسوب می شود. این ژل از آسیب کبدی به وسیله خوردن دارو جلوگیری خواهد کرد.

البته باید توجه داشته باشید که ماساژ کمر افرادی که دچار دیسک کمر هستند بسیار حساس است و باید حتما با احتیاط انجام شود.

ژل مینرال آیس چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
مدل کاسه ای مقرون به صرفه

ژل مینرال آیس برای گردن

یکی از مهم ترین قیمت های بدن، گردن است. آسیب به گردن سبب بروز سردرد و شانه درد می شود و کل قسمت بالا تنه را درگیر خواهد کرد. استخوان ها، ماهیچه ها و رباط های گردن نقش بسیار مهمی در حمایت از سر و ایجاد امکان حرکت در آن دارند. زمانی که التهاب، اختلال و یا صدمه در گردن فرد ایجاد می شود، می تواند موجب درد یا سفتی در این ناحیه از بدن شود.

همانطور که گفتیم، گردن درد در مواقع اضطراری با علائمی نظیر سردرد، تب، تهوع و استفراغ همراه است. استفاده از ژل مینرال آیس می تواند به بهبود گردن درد و رفع علائم آن کمک شایانی کند.

هشدارهای مصرف ژل مینرال آیس

ژل مینرال آیس را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

از این ژل در مکانی خشک و خنک نگهداری شود.

هرگز در مجاری داخلی بدن مثل دهان، بینی، چشم ها و ناحیه تناسلی استفاده نشود.

بر روی زخم های باز استفاده نکنید.

روی آفتاب سوختگی استفاده نکنید.

بهتر است بعد قبل از استفاده مجدد از آن، محلی را که قبلا ماساژ داده اید با آب و صابون بشویید و دوباره از آن استفاده کنید.

اگر درد تمام نشدنی دارید به جای استفاده از ژل مینرال آیس به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که مطمئن نیستید که ژل مینرال آیس برای بیماری شما موثر است، پیش از استفاده با پزشک مشورت نمایید.

اگر مطمئن نیستید که ماساژ برای بیماری شما مضر است یا مفید، پیش از استفاده حتما از پزشک مشورت بگیرید.

استفاده از ژل ضد درد و آرام بخش برای کودکان زیر ۲ سال صرفاً با دستور پزشک امکان پذیر خواهد بود.

بانداژ مورد استفاده بعد از استفاده از ژل مینرال آیس در ناحیه ی مورد نظر نباید محکم باشد.

از مصرف نمودن ژل در نزدیکی حرارت و شعله پرهیز کنید.

زمانی که آن را بر روی محل درد مالیدید، در آن ناحیه از پدهای ضد درد حرارتی استفاده نکنید.

ژل مینرال آیس بی ام اس دارای اثر مسکن برای دردهای مفصلی است.

قیمت ژل مینرال آیس

به دلیل اینکه ژل مینرال آیس در بسته بندی ها و سایزهای گوناگونی در بازار موجود است، قیمت های متفاوتی هم دارد اما به طور کلی قیمت آن از ۲۶ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان متغیر است.

عوارض ژل مینرال آیس بی ام اس

همانطور که توضیح دادیم در ساختار این ژل ضد درد و آرام بخش از ماده منتول استفاده شده است. از همین رو، مصرف ژل مینرال آیس ممکن است در اثر وجود احتمال حساسیت به منتول، موجب خارش، قرمزی و سوزش شود. البته این علائم بعد از گذشت چند روز برطرف خواهند شد.

با این حال اگر علائم حساسیت شدت یافت، به پزشک مراجعه کنید.

حتی ممکن است در صورت حساسیت بعد از مصرف ژل دچار تنگی نفس و زخم شوید، در چنین شرایطی حتما مصرف فرآورده را قطع کرده و به اورژانس مراجعه کنید.

تداخل های دارویی

از مصرف همزمان ژل ضد درد و آرام بخش مینرال آیس با داروهای موضعی دیگر به ویژه ضد درد های موضعی خودداری کنید.

ژل مینرال آیس چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
این ژل کاربردهای فراوانی در پزشکی دارد.

محصولات مشابه

اگر تهیه ژل مینرال آیس برای شما میسر نبود، می توانید از درمان های مشابهی که در ذیل به شما معرفی کرده ایم استفاده نمایید:

کرم ماساژ هفت گیاه ویشگافید مفید بهساز: این کرم حاوی عصاره هفت گیاه آویشن، مورد، بابونه، رزماری، کرفس، گزنه و رازیانه است.

کرم ماساژ هفت گیاه در تسکین دردهای مفصلی، عضلانی و روماتیسمی اثر فوق العاده ای دارد. همچنین به رفع خستگی بعد از کارهای سخت نیز کمک می کند.

کرم کاپسیدین دینه: این کرم حاوی عصاره استاندارد فلفل است و مصرف آن در بهبود آرتریت رومائید، دردهای شانه، بازو، ستون فقرات و اسپاسم های عضلانی اثر گذار خواهد بود.

روغن شتر مرغ نوشاد: روغن شتر مرغ علاوه بر اثر گذاری عالی در بهبود درد، به زیبایی و ترمیم پوست نیز می تواند کمک می کند.

سوالات متداول

  • ژل مینرال آیس بی ام اس ساخت کجاست؟

این ژل توسط شرکت به آوران آرش تولید شده است.

  • مصرف ژل مینرال آیس بی ام اس در بارداری مجاز است؟

استفاده از ژل آیس مینرال در دوران بارداری و شیردهی فقط با دستور پزشک مجاز است.

  • ژل ضد درد مینرال آیس بی ام اس را از کجا تهیه کنیم؟

شما می توانید این ژل ضد درد و آرام بخش را از تمامی داروخانه های سراسر کشور به صورت آنلاین و حضوری تهیه نمایید. اما مراقب باشید که فروش نوع تقلبی این ژل نیز به شدت در بازار رواج یافته است. پس حتما این محصول را تنها از داروخانه های معتبر تهیه نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا