Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص ملاتونین چیست؟ معرفی مکملهای ملاتونین در بازار

ملاتونین هورمونی است که در خواب و ریتم شبانه روزی نقش دارد. تولید و آزادسازی ملاتونین در مغز به زمان روز مرتبط است. زمانی که هوا تاریک است افزایش می یابد و زمانی که روشن است کاهش می یابد. سنتز ملاتونین با افزایش سن کم می شود. ملاتونین همچنین به عنوان مکمل، معمولا به صورت قرص یا کپسول خوراکی نیز موجود است. مردم معمولا از ملاتونین برای اختلالات خواب مانند بی خوابی و جت لگ استفاده می کنند.

ملاتونین هورمونی است که در بدن ساخته می شود. چرخه شب و روز یا چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. ملاتونین موجود در مکمل ها معمولا در کارخانه داروسازی ساخته می شود. تاریکی، بدن را تحریک می کند تا ملاتونین بیشتری بسازد و به بدن سیگنال خواب می دهد. نور تولید ملاتونین را کاهش می دهد و به بدن سیگنال می دهد که بیدار باشد. برخی از افرادی که مشکل خواب دارند سطح ملاتونین پایینی دارند. تصور می شود که افزودن ملاتونین از مکمل ها ممکن است به خواب آنها کمک کند.

مردم معمولا از ملاتونین برای بی خوابی و بهبود خواب در شرایط مختلف مانند جت لگ استفاده می کنند. همچنین برای افسردگی، دردهای مزمن، زوال عقل و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد. شما می توانید مکمل های ملاتونین را از داروخانه های سراسر کشور خریداری کنید. در نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع داروها و مکمل ها مانند نیستاتین و متفورمین مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب شما را با چند برند ملاتونین در داروخانه ها آشنا میکنیم.

هورمون ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که بدن شما به طور طبیعی می سازد. این غده توسط غده صنوبری در مغز شما تولید می شود، اما در نواحی دیگر مانند چشم ها، مغز استخوان و روده نیز یافت می شود. اغلب به آن هورمون خواب می گویند، زیرا سطوح بالای آن می تواند به شما کمک کند به خواب بروید.

این هورمون علاوه بر فوایدی که برای خواب دارد، دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. ملاتونین هورمونی است که غده صنوبری شما به طور طبیعی آن را می سازد. با آرام کردن بدن قبل از خواب به خوابیدن شما کمک می کند.

ملاتونین چگونه کار می کند

به زبان ساده، ریتم شبانه روزی ساعت درونی بدن شما است. به شما این امکان را می دهد که بدانید چه زمانی می رسد:

  • خواب
  • از خواب بیدار
  • خوردن

ملاتونین همچنین به تنظیم دمای بدن، فشار خون، گلوکز خون، وزن بدن و سطوح برخی از هورمون ها کمک می کند. سطح ملاتونین شما وقتی بیرون تاریک است شروع به افزایش می کند و به بدن شما سیگنال می دهد که زمان خواب فرا رسیده است. سپس صبح ها، زمانی که هوا روشن است، کاهش می یابند تا بیداری را تقویت کنند. ملاتونین همچنین به گیرنده های بدن شما متصل می شود تا به آرامش شما کمک کند. به عنوان مثال، به گیرنده های مغز شما متصل می شود تا فعالیت عصبی را کاهش دهد. همچنین می‌تواند سطح دوپامین را کاهش دهد، هورمونی که به شما کمک می‌کند بیدار بمانید، و در برخی از جنبه‌های چرخه شبانه روز چشم‌های شما نقش دارد.

اگرچه مکانیسم های دقیق ملاتونین نامشخص است، تحقیقات نشان می دهد که این فرآیندها ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید. برعکس، نور روز تولید ملاتونین را تعدیل می کند، که یکی از راه هایی است که بدن شما می داند زمان بیدار شدن است. از آنجایی که ملاتونین به بدن شما کمک می کند تا برای خواب آماده شود، افرادی که در شب به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند ممکن است در به خواب رفتن دچار مشکل شوند.

بسیاری از عوامل ممکن است باعث کاهش سطح ملاتونین در شب شوند، مانند مصرف الکل، سیگار کشیدن، مصرف کافئین، نوبت کاری، افزایش سن، برخی داروها و قرار گرفتن در معرض نور زیاد در شب. مصرف مکمل ملاتونین ممکن است به مقابله با سطوح پایین و عادی سازی ساعت داخلی شما کمک کند. ملاتونین با ریتم شبانه روزی بدن شما کار می کند تا شما را برای خواب آماده کند. سطح ملاتونین در شب در پاسخ به تاریکی افزایش می یابد و در صبح در پاسخ به نور کاهش می یابد.

قرص ملاتونین چیست؟ معرفی مکملهای ملاتونین در بازار
قرص ملاتونین چیست؟ معرفی مکملهای ملاتونین در بازار

طریقه مصرف قرص ملاتونین

اگر در نظر دارید ملاتونین را برای بی خوابی امتحان کنید، توصیه می شود با دوز کم مکمل شروع کنید. به عنوان مثال، ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب با ۰.۵-۱ میلی گرم شروع کنید. اگر به نظر نمی رسد که به شما کمک کند به خواب بروید، سعی کنید دوز خود را به ۳-۵ میلی گرم افزایش دهید.

مصرف ملاتونین بیش از ۵ میلی گرم بعید است به شما کمک کند سریعتر بخوابید. هدف مصرف کمترین دوزی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید. با این حال، بهتر است قبل از اضافه کردن ملاتونین OTC به برنامه روزانه خود، دستورالعمل‌های همراه مکمل خود را دنبال کنید و با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید.

از آنجایی که ملاتونین به اشکال مختلف وجود دارد، ممکن است بخواهید با پزشک یا داروساز در مورد بهترین شکل برای خود مشورت کنید. ملاتونین به طور گسترده در ایالات متحده در دسترس است. در جاهای دیگر مانند اتحادیه اروپا و استرالیا به نسخه ای برای ملاتونین نیاز دارید.

اگر می خواهید ملاتونین را مصرف کنید، با ۰.۵ تا ۱ میلی گرم ۳۰ دقیقه قبل از خواب شروع کنید. با این حال، ایده خوبی است که قبل از استفاده از ملاتونین با یک پزشک مشورت کنید.

دوز قرص ملاتونین

دوز قرص ملاتونین باید طبق نظر پزشک مربوطه تجویز شود.

بررسی کپسول ملاتونین پلاس هلث برست

کپسول ملاتونین پلاس هلث برست مکمل تغذیه‌ای برای تنظیم خواب است. هیچ عارضه جدی ندارد. ملاتونین هورمونی است که از اسید آمینه تریپتوفان ساخته شده و از غده پینه آل ترشح خواهد شد. این هورمون درون خون و مایع مغزی نخاعی ترشح و از آن به بدن منتشر می‌شود. روی مغز تاثیر میگذارد و سبب تنظیم خواب می‌شود. ملاتونین در القای خواب نقش دارد. در سیکل خواب و بیداری موثر است. دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و در کند کردن روند پیری، درمان افسردگی و مهار سرطان کارا است.

کپسول ملاتونین پلاس هلث برست در یک نگاه

کپسول ملاتونین پلاس هلث برست تحت لیسانس امریکا در ایران ساخته می‌شود. حاوی هورمون ملاتونین است و برای افرادی که دچار اختلالات خواب هستند، مناسب است. کپسول ملاتونین پلاس هلث برست سبب خوابی آرام و عمیق میشود. با قرص ملاتونین بدون نیاز به قرص خواب به راحتی بخوابید. کپسول ملاتونین پلاس هلث برست با خواص آنتی اکسیدانی به حفظ و ارتقاء سلامتی کمک می‌کند.

قرص ملاتونین چیست؟ معرفی مکملهای ملاتونین در بازار
قرص ملاتونین چیست؟ معرفی مکملهای ملاتونین در بازار

قطره ملاتونین ۱ میلی گرم امی ویتال ۳۰

قطره ملاتونین ۱ میلی گرم امی ویتال ۳۰ میلی لیتر ساخت ایران است. این قطره ملاتونین سبب بهبود کیفیت خواب میشود و کلافگی و خستگی بی‌خوابی را درمان میکند. این قطره خوراکی برای سالمندان و افراد بی‌خواب انتخاب مناسب است.

اسپری دهانی ملاتونین یورونچرال 

اسپری دهانی ملاتونین یورونچرال ساخت ایتالیا است. ملاتونین هورمونی است از مایع مغزی نخاعی در خون ترشح شده و سبب آرامش و تنظیم خواب می شود. اسپری دهانی ملاتونین یورونچرال، به اصلاح اختلال ساعت بیولوژیک بدن و اختلالات خواب در مسافرت های طولانی کمک می کند. مصرف اسپری سبب بهبود خواب و ارتقای سیستم ایمنی بدن میشود.

قرص زیر زبانی واناتونین نورم لایف

قرص زیرزبانی واناتونین نورم لایف حاوی ملاتونین است. برای تنظیم خواب و بهبود چرخه خواب بکار میرود. حاوی ۳ میلی گرم ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است در تنظیم خواب موثر است. این هورمون در شب‌ افزایش یافته و سبب منظم شدن سیکل خواب و بیداری خواهد شد. مصرف زیرزبانی این مکمل تاثیر زیادی در جذب ملاتونین در خون دارد.

مکمل دورمیرین فورت

مکمل دورمیرین فورت مکملی برای بهبود کیفیت خواب و افزایش سرعت خواب مناسب است. این محصول تحت لیسانس کمپانی فارمااس سوئیس است.

کپسول ملاتونین پلاس هلث برست

کپسول ملاتونین پلاس هلث برست عالی برای تنظیم شدن خواب است. کاهش ملاتونین سبب بروز کم خوابی می شود.کمخوانی سیستم ایمنی بدن را ضعیف و ابتلا به بیماریهای مزمن را زیاد می کند. این کپسول نقش موثری در تنظیم چرخه خواب دارد.

ساشه ول دی ول نایت ویتامین لایف

ساشه ول دی ول نایت ویتامین لایف محصولی عالی برای کمک به افزایش انرژی در طول روز و شب است. دارای دو ساشه است. یکی برای صبح و یکی برای شب. ساشه صبح حاوی ویتامین ث و ویتامین های گروه ب است که سبب افزایش انرژی، بهبود تمرکز می شود.

ساشه شب حاوی ملاتونین و ویتامین ث است. ملاتونین به تنظیم هورمون های بدن کمک میکند و در تنظیم سیکل خواب و بیداری نقش دارد. اگر می خواهید سیکل خواب را تنظیم کنید مصرف این ساشه را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا