Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ‌ کش لاماردور چیست و چه کاربردی دارد؟

لاماردور (LAMARDOR) یک قارچ کش سیستمیک و موثر در کنترل بیماری های بذر و خاکزی است. قارچ‌ کش لاماردور حاوی دو ماده تبوکونازول و پروتیوکونازول است که باعث ایجاد تعادل خوب و عملکرد فیزیولوژیک مناسب در گیاه شده و درنتیجه باعث تنظیم رشد گیاه می شود.

این سم با تکنولوژی جدید تولید شده است و باید قبل از کشت ، بذور مختلف را جهت ضدعفونی به این قارچ کش آغشته کرد. از دیگر اثرات مثبت این سم می توان به افزایش مقاومت گیاه در برابر سرما و خشکی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ‌ کش لاماردور

قارچ‌ کش لاماردور یک سم وارداتی آلمانی است که در حجم های ۱ و ۵ لیتری در بازار موجود است. قیمت خرید و فروش این سم با نوسانات قیمت ارز در بازار ایران تغییر می کند. زمان استفاده از این سم باید آنرا طبق دستورالعمل روی برچسب رقیق کرد و به صورت محلول پاشی مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم قارچ‌ کش لاماردور

این سم باعث توسعه ریشه دهی گیاه شده و مقاومت و سلامت گیاه را افزایش می دهد. این ترکیب با افزایش طول ریشه باعث جذب بهتر آب شده و به افزایش مقاومت گیاهان در برابر خشکی کمک می کند.

مقدار مصرف این سم در مقایسه با سموم دفع آفات دیگر کم است ولی در عوض تاثیرات بسیار خوبی بر رشد گیاهان و بازدهی محصولات کشاورزی دارد. این قارچ کش علیه سیاهک آشکار و پنهان گندم و همچنین سیاهک آشکار جو و ضد عفونی بذرها قبل از کاشت مورد استفاده قرار می گیرد. لامادور با افزایش قطر ساقه گندم به افزایش رشد و مقاومت این محصول مفید در برابر سرمازدگی و خشکسالی کمک می کند.

میزان و نحوه مصرف سم قارچ‌ کش لاماردور

این سم  به مقدار  ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی متر برای یک تن بذر علیه بیماری های سیاهک پنهانی و آشکار گندم مورد استفاده می شود.

عوارض سم قارچ‌ کش لاماردور

لاماردور تأثیر منفی بر محیط زیست ندارد و با سازگاری عالی در برنامه های مدیریت کنترل انبوهی آفات (IPM) مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که سمیت این قارچ کش از راه گوارشی برای موش نر ۴۰۰۰ و برای موش ماده بیش از ۱۷۰۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم است.

برای در امان بودن از عوارض جانبی این قارچ کش در زمان مصرف از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید و در صورت تماس آن با پوست فورا محل آلوده را با آب و صابون شستشو دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا