Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش کاربندازیم چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

سم قارچ کش کاربندازیم  یک سم سیستمیک با کاربرد گسترده و در واقع متابولیت بنومیل است. این ماده همچنین به عنوان یک عامل کنترل کرم چمنزارها، زمین های گلف ، زمین های تنیس و غیره استفاده می شود و در بعضی از کشورها فقط برای این استفاده مجاز است.

تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش کاربندازیم است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش کاربندازیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش کاربندازیم در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش کاربندازیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش کاربندازیم نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش کاربندازیم به روزرسانی می‌شود.

از این قارچ کش برای کنترل بیماری های گیاهی در غلات و میوه هایی از جمله مرکبات ، موز ، توت فرنگی ، آناناس و سیب استفاده می شود. محلول ۴.۷٪ هیدروکلراید کاربندازیم که با نام Eertavas فروخته می شود  به عنوان درمانی برای بیماری نارون هلندی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این سم ارائه می شود.

سم قارچ کش کاربندازیم چیست؟

سم کاربندازیم از گروه بنزوایمیدازول ها است و برای کنترل و درمان بیماری‌های قارچی ، ضدعفونی بذرها و بستر کاشت گیاهان استفاده می‌شود. این سم دارای اثر سیستمیک ، حفاظتی و درمانی است و با نام‌های دیگری از جمله  کاربندازول، استمپور، باویستین، دلسن، کوستوس در بازار خرید و فروش می شود.

این سم بیشتر به شکل پودر کریستالی سفید یا شیری رنگ و بی بو عرضه می شود اما گاهی به رنگ ‌های دیگر مانند صورتی و قرمز دیده می شود و به شکل مایع نیز موجود است.

کاربرد سم قارچ کش کاربندازیم

این سم برای درمان بیماری هایی از قبیل لکه برگی سرکوسپورایی در چغندر قند، مرگ گیاهچه و پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی، فوزاریوم و سپتوریا در غلات و کنترل رایزوکتونیا در پنبه مورد استفاده قرار می گیرد.

سم قارچ کش کاربندازیم از طریق ریشه و برگ جذب شده و بسیاری از قارچ‌ های آسکومایست ها و بازیدیومایست ها را از بین می برد. این سم را می توان برای ضدعفونی بذر قبل از کاشت نیز مورد استفاده قرار داد. از دیگر مصارف قارچ کش کاربندازیم می توان به ضدعفونی بستر کاشت کاکتوس‌ها اشاره کرد.

اگرچه مکانیسم عملکرد دقیق  این سم مشخص نیست ، اما به نظر می رسد کاربندازیم به یک مکان مشخص روی توبولین متصل می شود و مونتاژ میکروتوبول را سرکوب می کند. این  مسئله منجر به توقف چرخه سلولی در مرحله G2 / M و القای آپوپتوز می شود که در نهایت منجر به مرگ سلولی خواهد شد. این سم در گیاهان از پايين به بالا و به صورت حركت در برگ منتشر شده و عموماً در برگ­های فعال و جوان متمرکز می شود.

سم قارچ کش کاربندازیم چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟
سم کاربندازیم چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

روش استفاده از سم قارچ کش کاربندازیم

روش مصرف سم کاربندازیم بدین ترتیب است که یک و نیم گرم از آن را در یک لیتر آب حل کرده و مورد استفاده قرار می دهیم. روش صحیح استفاده از این سم روی بسته‌ بندی درج شده است و باید برای بهترین اثرگذاری از آن پیروی کرد.

بهترین زمان استفاده از قارچ کش کاربندازیم در ساعات خنک صبح یا عصر است که گیاه زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندارد.

عوارض سم قارچ کش کاربندازیم

برای پیشگیری از عوارض کاربندازیم و هر سم دیگری بهتر است از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کرد. علائم مسمومیت با این سم می تواند شامل تهوع، سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، اسهال و بی حسی باشد که در صورت مشاهده باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

درصورت تماس بدن و صـورت با  کاربندازیم  فورا محل را با آب و صابون بشوئید درصورت تماس با چشم آنها را ۱۵ دقیقه با آب تمیز و فراوان شستشو دهید. در صورت بلع تصادفی خوراندن چند بار زغال فعال با آب فراوان و استفاده از انواع باریبتورات ها به عنوان پادزهر توصیه می شود.

بهترین روش نگهداری از این سم در انبارهای دربسته، به دور از آفتاب، رطوبت و مواد خوراکی انسان و دام ، در دمای صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. باز شدن بسته باعث کاهش زمان ماندگاری آن خواهد شد.

زمان استفاده از قارچ کش کاربندازیم

قارچ ‌کش کاربندازیم یک سم محبوب و کارامد برای پیشگیری از بیماری‌ های قارچی در گیاهان است. این قارچ کش به‌ صورت دوره‌ ای هر ۳۰ تا ۴۰ روز یکبار در گلخانه استفاده می شود. علاوه بر ایت در صورت مشاهده بیماری قارچی در هر زمانی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

توصیه می کنیم که سمپاشی را در ساعات خنک روز انجام دهید که روزنه برگ ها باز باشند. علاوه بر این نباید در روزهایی بادی و بارانی در بیرون از گلخانه از این سم استفاده کنید. این قارچ کش با بسیاری از سموم قابل اختلاط است و برای این منظور می توانید با کارشناسان کشاورزی مشورت نمایید.

طریقه مصرف سم کاربندازیم برای گیاهان مختلف متفاوت است و برای گیاهان آپارتمانی، مزرعه و گلخانه ای از این سم استفاده می شود. مثلا در کشت گوجه، هلو، انگور، گندم و بسیاری از محصولات دیگر برای مقابله با بیماری های قارچی مختلف از جمله مونیلیا، بوتریتیس، فوزاریوم و آلترناریا استفاده می شود.

قارچ کش کاربندازیم ۶۰ درصد یکی از محصولاتی است که به صورت پودر در بازار موجود است. میزان ماده موثره این قارچ کش ۶۰۰ گرم در کیلوگرم است. این سم اثر سیستمیک دارد و به سرعت از طریق ریشه و برگ گیاهان جذب شده و با مشکلات قارچی مقابله می کند.

شما بر اساس نوع گیاهان خود می توانید این سم را در دوزهای مختلف تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. براس کسب بهترین نتیجه بهتر است با یک کارشناس کشاورزی یا سم شناسی مشورت کنید تا گیاهان شما آسیبی نبینند و به راحتی بیماری قارچی را کنترل کنید. این سم را می توانید به صورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه های مختلف تهیه کنید. توجه داشته باشید که سم را باید از مراکز معتبر خریداری نمایید زیرا سموم تقلبی هیچ تاثیری در کنترل بیماری های قارچی نخواهند داشت

قیمت سم قارچ کش کاربندازیم

قارچ کش کاربندازیم در بسته های یک کیلوگرمی در بازار موجود است و هر کارتن آن حاوی ۶ بسته است که می توانید بر اساس نیاز هر تعداد از آنرا خریداری کرده  و مورد استفاده قرار دهید. قیمت خرید و فروش سم قارچ کش کاربندازیم برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش کاربندازیم مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم قارچ کش کاربندازیم

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش کاربندازیم از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش کاربندازیم در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش کاربندازیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا